Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

En ting, som jeg egentlig har tænkt siden det begyndte at gå nedad er denne:

Kunne det tænkes, at OGS på det kortsigtede plan bliver en fiasko, men på det langsigtede plan bliver en succes?

Ment på den måde, at United nok aldrig kommer til at være titelaspiranter under OGS og muligvis heller ikke CL-deltagere. Men de ændringer han laver kommer til at give United succes med efterfølgeren. F.eks. udskiftninger af spillere og ikke mindst mentale ændringer.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22206
Liker mottatt: 18044

messilingard wrote: 07 Nov 2019, 19:31 Hvem i all verdens navn og rike benytter tiden sin til å lese kommentarfelter? Tror faktisk ikke jeg kjenner et eneste oppgående menneske som skriver i åpne kommentarfelt på nettaviser etc
Ok, jeg kjenner mange oppegående mennesker som har meninger i komm.felter jeg...Jeg leser ofte kommentarfelter til saker av interesse (ikke kun fotball)..., det hender at det står noe vettugt faktisk. Men når jeg skreiv det du kommenterer på, så var det kun en billig kommentar om at Ole ikke er så veldig populær blant alle fans på balløya...Noe han altså ikke er.
messilingard wrote: 07 Nov 2019, 19:31 Men ja, pressekonferansen virker rimelig iscenesatt, OGS er ikke noe SAF for å si det mildt. Har likevel troa på at Solskjær kommer til å forlate klubben i bedre stand enn når han kom, så for min del så handler det ikke om hvem som er tilgjengelig nå, men hvem som kan erstatte han om 2-3 år

Støttes.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Kyndilfan1 wrote: 07 Nov 2019, 19:49 Kunne det tænkes, at OGS på det kortsigtede plan bliver en fiasko, men på det langsigtede plan bliver en succes?
Har vært inne på den tanken, absolutt. Kan jo bli sånn, eller kanskje jeg bare forsøker å trøste meg selv |P
LUHG!
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Sitter å funderer for meg selv over hva jeg syntes og tenker om Solskjær.

Jeg har støttet Solskjær hele veien som manager for United. Gjør det også delvis fortsatt.
Så lusker denne Pochettino i buskene - en mann jeg i sommer siklet lenge etter.

Solskjær har nå dårligere poengstats enn Moyes, LVG og Moyes. Dette er riktignok feige tall om man ser på Mourinho og LVG sin pengebruk.

Hva hadde jeg tenkt om Solskjær var fra Tyskland?

Men, jeg kjenner på kroppen at jeg sikler mer og mer på Pochettino for hver kamp. Grunnen er ikke bare dårlig poengfangst. Null offensiv plan. Ingen plan over angrep mot etablert forsvar. Er avhengig av litt magi fra noen av gutta på topp for å få kule i nettet.
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Ketil Cantona wrote: 01 Dec 2019, 21:54 Men, jeg kjenner på kroppen at jeg sikler mer og mer på Pochettino for hver kamp. Grunnen er ikke bare dårlig poengfangst. Null offensiv plan. Ingen plan over angrep mot etablert forsvar. Er avhengig av litt magi fra noen av gutta på topp for å få kule i nettet.
Enig her. Synd, men man begynner jo å tenke at gresset kan være grønnere et annet sted.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Har nok fått den tanken jeg også, klarer ikke å se noe fremgang på noen måter, så for min del kan det komme en ny trener inn.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22206
Liker mottatt: 18044

Jeg ønsker ham i grunn ikke sparket, samtidig mister jeg ikke nattesøvnen om det skjer.

Men som [mention]Ryder[/mention] nevnte i kamptråden i kveld, så er det ikke sikkert det hjelper med bytte av manager. Samtidig fikk jeg sjokk når OGS fikk jobben som midlertidig manager, det fikk vel de aller fleste.

Så gikk det tålelig bra ei stund, før det har gått nedover fra han ble "fast ansatt"...Ikke bare Ole G sin feil, men han sitter i den stolen, sånn er det bare, selv om jeg helst skulle sett andre eiere og ledere av klubben...Som Goldbridge sier i videoen jeg posta i kamptråden i kveld: Det er råttent i klubben...fra topp til tå...

Det blir en dårlig tegneserie dette etterhvert...Men sånn har det blitt, fansen er splittet, og globalismen har tatt over klubben...Lokal tilhørighet er et ikke-eksisterende begrep egentlig...Kinesisk elektronikk eller amerikanske biler derimot, det er det viktigste...Men sånn har det blitt...MUFC er en tappekran for folk jeg ikke har så mye til overs for...Så det blir ikke brukt et rødt øre fra min side på MUFC, så lenge vi har dagens eiere og ledelse...

Det er derfor jeg ikke bryr meg om f.eks Saudi tar over, de trenger ikke MUFC for å tjene penger, det er nr 1. Nr. 2, de vil bringe kapital inn, ikke tappe den ut...Nr 3, de vil skape suksess, garantert.

Kapitalismen, kynismen og resten av bøtteballetten er der uansett...Enten kutter man ut nå, med noen rasshøl av noen eiere, eller så får man tåle et hvilket som helst rasshøl tenker jeg...

Avsporing fra Ole dette...Angående ham, det er synd det går dårlig, men jeg tenker som Goldbridge/The United Stand: Ole er billig, og har taket på fansen. Eller hadde taket på dem...Eiere og ledelsen har nok tenkt økonomi og populær manager, etter 3 feilansettelser...3 feil med bedre poengsnitt enn Ole som nevnes over her av [mention]Ketil Cantona[/mention].

Nå virker han ikke troverdig i intervjuer heller, jeg synes det er veldig varierende det Ole G kommer med på PK og ellers i sine uttalelser...Jeg tror kanskje dette er litt mye for ham...men stakkars mann...Glazers og Ed, med spyttslikkerne rundt der igjen. Ikke bra...Samtidig er Solskjær på en måte en av dem, han har drømmejobben...Kommer ikke til å gå frivillig, og for eierne er han billig og hyggelig fyr liksom.

Det er litt synd, jeg likte minnene om "The babyface assassin", nå blir disse besudlet litt...

Jeg vil gjerne han lykkes, men for meg er det viktigste godt spill og titler. Hvem som leder MUFC dit gjenstår å se...Det kan bli Solskjær, det kan bli en annen.
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Det er lett å finne veldig gode argumenter både for og mot Solskjær, og det meste han har gjort kan brukes både for og mot ham:

Mange spillere ut: Nødvendig utrensking eller uansvarlig og naiv forvaltning av troppen?
Unge kjøpt og promotert fra akademiet: "The United Way" eller risikabel billigløsning?
Hardt treningsregime: Nødvendig med tanke på ny spillestil, eller gambling med spillernes helse (alle skadene)?
Tålmodighet og langsiktig tenkning til tross for varierende resultater: Ren realisme eller feig sovepute?

Synes egentlig veldig synd på ham - tror helt ærlig at han har en solid og bærekraftig langsiktig plan (om ikke PÅ banen så i alle fall rundt utviklingen av klubben/stallen), og jeg tror også klubben står bedre rustet for framtida dersom planen følges gjennom ytterligere to-tre transfervinduer.

MEN: Dette ER Manchester United, en av verdens to-tre største og rikeste klubber. Å ligge på nedre halvdel av tabellen er ikke akseptabelt, uansett hvordan du snur og vender på det og uansett hvor mange unnskyldninger du har. Vi har store mangler i stallen, men skal og må likevel prestere bedre og jevnere.

Samtidig er det bittesmå marginer, hadde vi vunnet i går hadde vi ligget på 5. plass med god heng på topp 4. Ting kan snu fort, det er bare at hvert lite framskritt og håp om bedring, følges av nye nedturer. Det er liksom ingen ting som tyder på at vi skal få til f.eks en seiersrekke på fem kamper. Og uten det blir det umulig å klatre mye fra der vi ligger.

Å bytte manager vil i utgangspunktet verken være katastrofe eller redningen - alt avhenger av hvem det blir. I mitt hode MÅ det være noen som tenker likt når det gjelder lagbygging, som gjerne også deler grunnprinsippene rundt spillestil (høyt press, tempo osv).
Poch tikker mange bokser, samtidig var det siste året i Spurs bekymringsverdig.

Stoler vi på at Woodward treffer rett her? Det gjør i alle fall ikke jeg.
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Mange gode poenger.

Så spør jeg meg selv, kunne dette skjedd i Barcelona / Bayer Munchen. Trolig ikke. De som styrer denne klubben bryr seg nada - kun dollar som telles.

Solskjær gjør nok så godt han kan. Jeg ser en plan med tanke på stall og fornyelse. Likevel, det jeg stusser mer over er hvordan han setter opp en 11`er og hvordan de spiller fotball.

Hjelper ikke om det er kort vei opp, like kort vei nedover. Vi slår ikke Newcastle, Villa, Norwich eller andre bunnlag.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Ketil Cantona wrote: 02 Dec 2019, 11:01 Solskjær gjør nok så godt han kan. Jeg ser en plan med tanke på stall og fornyelse. Likevel, det jeg stusser mer over er hvordan han setter opp en 11`er og hvordan de spiller fotball.

Hjelper ikke om det er kort vei opp, like kort vei nedover. Vi slår ikke Newcastle, Villa, Norwich eller andre bunnlag.
Kampene mot "dårlig" motstand er jo det største problemet, og har vært det lenge.

Er det fordi vi har en kampplan som fungerer bedre mot lag som ønsker å styre kampen?
Fordi vi har spillertyper som passer bedre i slike kampbilder?
Forbereder trenerteamet seg grundigere/bedre til storkamper?
Har spillerne tenning i de kampene og ikke i de mer hverdagslige?

Årsaken er sikkert en kombinasjon av dette. Synes Solskjær tidvis har imponert taktisk i storkamper, mens han virker hjelpeløs og rådvill når vi sliter mot svake lag. Spillerne virker også sløve fra avspark (jmf Sheffield Utd og Villa-kampene).
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Bare så det er sagt, det å hele tiden sparke trenere er sjeldent en god kost. Men en ting som er viktig å huske på, treneryrket er et yrke som er meget, meget resultatorientert yrke. Solskjær har hat skuffende resultater, siden Februar 2019. Han har hat to overgangvinduer, Januar samt Mai/Juni/Juli og delvis August til å hente inn spillere. Det syntes jeg han ikke har lykke med i en veldig stor grad, særlig når man da mister viktige sentrale spillere og ikke klarer å erstatte de.

Hvis vi ser på de beste lagene kontra United så ligger vi fryktelig langt bak. Det er bare å se mot Sheffeiled United grusomt defensiv struktur og grove feil. Gode lag hadde holdt inn den ledelsen, mindre gode lag slipper inn og det blir 3 - 3. Det samme kan man si mot Aston Villa, gode lag hadde holdt den 2-1 ledelsen mindre gode lag slipper inn rett etterpå.

Man kan si hva man vil, men resultatene er dårlige, og da er vi inne på dette igjen som jeg nevnte innledningsvis treneryrket er sterkt resultatorientert.

2-2 mot Aston Villa.
1-2 tap mot Astana
3-3 mot sheffield United
0-1 tap mot Newcastle
0-1 tap mot Bournemouth
0-2 tap mot West-Ham
1-2 tap mot Palac osv

Så kan man alltid se bak resultater, og finne en forklaring til det ene og det andre.
Men Sosljær leverer ikke resultater, og det er en kjensgjerning leverer du ikke resultater så blir du heller ikke lenge i dette yrket.

Folk får fyken, det er bare å åpne dagens aviser LSK fyker sin trener rett før de skal ut i sine 2 viktigste kamper i klubbens historie.

Det samme kan sies om Solskjær, resultatene uteblir og en klubb som United kan aldri sitte å se på dette i det lange løp. Man kan selvfølgelig si at Solskjær har et prosjekt gående, og at dette vil ta tid. Men tiden er i ferd med å renne ut for nordmannen.

United skal møte Tottenham og City i de 2 neste kampene. Det er ingen tvil om at den kommende uka er avgjørende for Solskjær og hans team.

Den er en kynisk verden, og dette yrket bærer preg av resultater, jo høyere nivå du kommer på jo mer krav er det til resultater. Vi så forrige uke Arsenal sparket sin trener. Vi kan fort være neste klubb...
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22206
Liker mottatt: 18044

Jeg synes også synd på Solskjær, jeg husker godt følelsen jeg hadde etter Rashfords straffespark i Paris. Man håpet på gull og grønne skoger med en nordmann ved roret, reine eventyret jo.

Men samtidig hadde United mye flyt fra desember i fjor og frem til og med PSG...Vi imponerte tidvis, men man satt med et spørsmål: Hvor lenge har man slik flyt uten å spille så veldig godt?

Svaret kom jo det, og i PL har vi vel noe sånt som 6-8-8 siste 22 kamper? Så noe statistikk i en eller annen avis i dag.

Gode poenger over her, det er argumenter for og i mot.

Men leser at styret støtter OGS, uavhengig av en arbeidsledig Poch.

Blir spennende å se hva som skjer...Det kan virke som majoriteten av fans i England har snudd litt, det er mange kritiske røster nå...
LUHG!
User avatar

EivindfromNorth
Posts: 45
Joined: 04 Oct 2018, 09:16
Liker gitt: 20
Liker mottatt: 30

For dere som begynner å bli negative til Solskjær kan denne være av interesse: https://www.sportbible.com/football/new ... AwJPVVXbg8


PS: Lenka er funnet på Stretty News. Og jeg er ikke for en sparking av Solskjær. Til info.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22206
Liker mottatt: 18044

EivindfromNorth wrote: 02 Dec 2019, 17:12 For dere som begynner å bli negative til Solskjær kan denne være av interesse:
Takker, den var forfriskende, vanskelig å være uenig i så mye der for min del...

Meningene rundt transfer-politikken er jeg dønn enig i, selv om jeg var fornøyd med at Lukaku forsvant, så regna jeg jo med at han skulle erstattes...Og Maguire er fortsatt et stort spørsmålstegn...

Sanchez-meningen i saken er jeg også enig i.

Det med at eierne vil spare penger ved å selge spillere og ikke erstatte dem tror jeg stemmer.

Fellaini, Herrera, Lukaku, Smalling og Sanchez (lån) er borte...Pluss Darmian, det var jo greit...men Rojo holdt på å forsvinne, Pogba vil vekk. Og vi henta en stopper, back og ving, selv om midtbanen ble solgt...Lingard, Mata og Pereira er våre playmakere...Jones, Young og Pereira ble gitt nye kontrakter av OGS...
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Blir heller ikke mer optimist av å høre OGS si dette: "Tabellen er ikke den største bekymringen. Det er så jevnt. Vi må bare sørge for at vi presterer og skaffer resultater gang på gang".

Tabellsituasjonen er altså ikke bekymringsverdig...Og heller ikke at vi har vunnet 6 av 22 siden Solskjær ble ansatt for 3 år...?
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Jeg tager ikke synd i OGS. For han graver sin egen grav med de latterlige udtalelser om holdets spil og om spillere som Lingard og Andreas.

Jeg vil have, at Uniteds manager skal være lidt ærlig indimellem og det betyder, at han skal ud og sige, at holdet har en enorm mangel på kvalitet på midtbanen. Fint nok, at han for det meste forsøger, at være positiv eller måske pakker kritikken ind i godt vat. Men sommetider skal der altså sables ned.

Og helt ærligt. Hvor mange andre hold i PL ville have haft brug for Andreas, Lingard, Mata, Matic, Young og Jones? Og hvor mange af holdene, der har et ambitionsniveau, der som minimum hedder europæisk plads, ville bruge Rojo, Lindeløf og Fred? Mit ukvalificerede bud er intet hold på begge spørgsmål. De første seks har helt enkelt ikke PL-niveau, mens de tre sidste helt enkelt ikke har internationalt niveau.

Alligevel har Solskjær aldrig været kritisk. Han har gang på gang på gang udtalt, at han er tilfreds med truppen, spillerne er gode, og at Lingard og Andreas er fremragende spillere. Gu er det ej en god trup. Det er ikke engang en middelmådig. Det er en katastrofalt elendig trup, der nok er Uniteds værste siden nedrykningen i 74 eller måske endda før. Og er OGS tilfreds med denne trup så skal han bare fyres ASAP. For så kan jeg kun erklære mig enig i hans kritikere. Så er han fuldstændig ude på så dybt vand, at han synker. Og så er hverken Lingard eller Andreas fremragende spillere. De både er, har altid været og kommer altid at være alt for dårlige for hold, der har et amitionsniveau, der hedder mesterskabet.

Jeg håber, at OGS får sig nogle nosser og begynder at være ærlig. Kritiser og vrag de spillere, der gang på gang på gang ikke leverer (Lindeløf, Fred, Lingard, Andreas). Og knald næven på Downwards bord og forlang som min. to CM og en 10'er i januar.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22206
Liker mottatt: 18044

Kyndilfan1 wrote: 02 Dec 2019, 17:53 Jeg tager ikke synd i OGS.
Du har rett, det er jo ikke synd på ham. Det norske i meg tok meg med på en følelses-reise... ;)
LUHG!
Post Reply