The Glazers.

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

På United.no er det en ok sak om at Glazers kanskje står foran et veiskille. De må velge nå om de skal fortsette, eller om de skal selge. Kavein Glazer har gjort om sine B-aksjer til A-aksjer slik at det er mulig å selge dem. Det kan kanskje være et tegn.

https://www.united.no/kommentarer/glaze ... pa-syv-ar/
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Tror det meste avhenger av hvordan reforhandlingene av sponsoravtaler går. Må de gi fra seg flere millioner her og der basert på prestasjonsbaserte avtaler typ Adidas og United fortsetter å levere under pari så ser man fort at kontantstrømmene synker og EBITDA synker. Da blir det fort attraktivt å begynne å selge seg ut.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14249
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22216
Liker mottatt: 18060

40-50 milliarder, så selger Glazers...?

Saudi-ryktene forrige vinter gikk på 3.8 milliarder pund.

Apropos Saudi: Det er Prince Al-Waleed bin Talal som er "mørkemannen" i den kongelige familien. Bin Salman tilhører den litt "greiere" delen av familien om det går an å nevne det her...

Drapet på Jamal Khashoggi kan ha vært førstnevntes verk, Bin Salman har uttalt seg i intervjuer angående saken, og innrømmet drapet, men at det da ikke var på hans ordre.

Reformer man aldri før har sett tegn til er innført av Bin Salman.

Folk som virkelig følger med og har kunnskap om Saudiene påstår at Bin Salman virkelig vil bedre ryktet de har, og reformere mer. Men man har religionspoliti i Saudi, de har makt over kongefamilien, disse er Wahabister eller også kjent som Salafister.

De er ekstremt religiøse, de har ikke politiuniformer, men hvite kjortler og rød/hvit ghutra på hodet med svart igal rundt. Dette hodeplagget har blitt innført de siste ti-årene. Og har blitt "mainstream" for menn i Saudi. Noe man ser på kongefamilien, som ofte har dette på.

Churchill skal visstnok ha bevæpnet og bygd opp Wahabistene/Salafistene under kolonitiden i Saudi. Og skal ha uttalt følgende: "De er noen blodtørstige jævler, men de er kjekke å ha"...i utg.punktet skal disse ha vært en bitteliten gruppe som praktiserte en ekstrem form for islam.

Om noen er interesserte så går det an å søke seg rundt og finne info. ang. temaet.

Jeg bryr meg ikke om hvem som eier fotballklubber egentlig, det moralske toget gikk for lenge siden, når fotball ble business, ja da ble det business...

Jeg tror ikke Glazers er de nobleste folka for å si det sånn, jeg tror de er noen rasshøl rett og slett. Om nye rasshøl kommer inn? Same shit spør du meg.

Edit: Om det blir et salg pålydende ovennevnte sum kan Glazers bokføre rundt 25 milliarder NOK i gevinst...(pluss/minus).
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Blir United solgt til en fra den Saudi-Arabiske kongefamilien blir det tøft for min del å støtte klubben. Selv om at det i utgangspunktet blir bedre rent finansielt, så er det noe som virkelig ikke føles riktig. Drømmen vil uansett være en tysk modell (50+1) uavhengig av hvor realistisk det er.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Støtter deg i det [mention]messilingard[/mention]. Jeg er ferdig med United om den type eiere kommer inn. Ferdig.

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Jeg har det også lidt ambivalent hvis Saudierne køber United.

Men jeg synes bare, at Glazers bliver forherliget lidt for meget i forhold til den saudiske prins. Jeg har ikke noget andet at have det i end den pengegriskhed de viser som United-ejere, men jeg er ret sikker på, at de ville have solgt deres bedstemor til den saudiske prins hvis de fik flere penge ud af det. Så umoralske synes jeg faktisk, at Glazers er.

Når det er sagt så er der flere andre perspektiver, som jeg ikke kan støtte. Jeg kan dog nok ikke lade være med at støtte holdet. Det bliver nok bare med endnu mindre souvenir-køb. Holdet vil altid få min støtte selvom jeg ikke altid har troen på dem.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Er ikke sånn at jeg noen kommer til å slutte å støtte United, men jeg må vel innrømme at av pest og kolera så velger jeg heller pesten som driver med griskhet ovenfor koleraen som systematisk bryter menneskerettighetene.

I utgangspunktet så har jeg ingen problemer med at eiere tar ut utbytte av bedriften de eier, men det er klart at når det har vært så ekstrem mangel på investeringer gjort i klubben over mange år på flere arenaer så er det ekstrem dårlig strategisk styring. Glazers virker for min del som en gjeng med idioter som setter kortsiktig profitt over lengre verdistigning. Jeg tar likevel denne gjengen med klovner ovenfor en Saudi-Prins med stormannsgalskap og åpenbare behov for å virke bedre enn hva han er.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Blir nok MU fan og blir å se MU på TV om saudi gutta kjøper MU, sån er det bare.

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

En ting, som egentlig var den tanke, som jeg havde, var faktisk noget, som en anden United-fan skrev på FB:

Når man er mangemilliardær så er du beskidt på den ene eller anden måde. Og det tror jeg er gældende for både Bin Salman, som siges, at være den mindst konservative i den royale familie i Saudi Arabien, men også for Glazers. Deres pengegriskhed tror jeg ikke har nogen grænser.

Deres lyssky forretningsforbindelser er muligvis ikke nogle, der ser dagens lys, men jeg tror ikke på andet end, at de er nogle ækle personer.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14249
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22216
Liker mottatt: 18060

Kyndilfan1 wrote: 09 Nov 2019, 11:58 Når man er mangemilliardær så er du beskidt på den ene eller anden måde. Og det tror jeg er gældende for både Bin Salman, som siges, at være den mindst konservative i den royale familie i Saudi Arabien, men også for Glazers. Deres pengegriskhed tror jeg ikke har nogen grænser.

Deres lyssky forretningsforbindelser er muligvis ikke nogle, der ser dagens lys, men jeg tror ikke på andet end, at de er nogle ækle personer
Nettopp, jeg graver en del info innen politikk og samfunnet, jobber også med info om Glazers, den finnes nok, men er godt gjemt...Jeg lover å dele det jeg evt. finner.

Det stemmer at bin Salman prøver å rydde opp, her er mørkemannen (bin Talal) selv i intervju angående varetekt/karantenen bin Salman satt ham i, (på Ritz Carlton btw, men han satt der i 83 dager), sammen med en god del andre saudiske embetspersoner.

Et begrep er white hat/black hat, der white er det "beste" av to onder, bin Salman skal være en hvit hatt, bin Talal skal være svart.

Det er tydelig at bin Talal har fått klar beskjed om noen ting...han pleier å fremstå litt mer selvsikker enn dette.



Det er ingen statsledere som er uten blod eller overgrep på hendene...heller ikke norske sådanne.

Jeg sier ikke at bin Salman er kul og god, men verre enn andre? Neppe...Men MSM vil at man skal ha noen syndebukker...Fokus vekk fra andre overgrep osv...

Når det er sagt så er jeg motstander av ALL form for ekstremisme, da innbefattet Wahabisme f.eks.
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14249
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22216
Liker mottatt: 18060

Jeg blir tilfreds når fansen synger om eiere og ledere som de gjorde under kampen mot Norwich.

Det viser engasjement og krav om at Glazers og styre/stell må ta fansen på alvor.

Jeg synes det har vært litt for stille ei stund.

OGS måtte uttale seg om saken, og sier han har backing. Det er vel og bra, men ingen grunn til at fansen skal være såre fornøyd med tingenes tilstand og ti stille, kurven for MUFC som klubb er ikke positiv før den er tilbake som en naturlig utfordrer i alle turneringer...
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Er enig med deg der [mention]Blodfink[/mention]. Bra at fansen klarer å koordinere noe mot Glazers. Nå tror jeg virkelig ikke at Glazers er såpass idioter at de tror de er godt likt av fansen, men det burde vel ringe noen bjeller spesielt med tanke på tapende inntekter som følge av dårlige resultater.

Jeg fryktet litt at det kom til å bli en del fans som kom til å gå ut mot Solskjær siden han "støttet" Glazers og Ed i media, men virker som om folk har klart å bruke hodet.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14249
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22216
Liker mottatt: 18060

messilingard wrote: 12 Jan 2020, 18:00 pesielt med tanke på tapende inntekter som følge av dårlige resultater.
Her er tall fra Deloitte, ikke så lystig for eierne og adm. dette:

https://www.bbc.com/sport/football/51092320
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14249
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22216
Liker mottatt: 18060

Får håpe Glazer-fam. får for seg at de kan tjene mere penger annensteds ja...

Men jeg synes jeg ser dem for meg i diverse sosiale sammenhenger:

- "What kind of business are you guys involved in?"

- "Well, we are the owners of Manchester United..."

Status i finansverdenen...Skryt og annen fandenskap...

Fansen må bare slutte å bruke penger på klubben, da blir det andre boller.

Men fans er som stemmekveg, bidrar med støtte til ting de er i mot...

Jeg har f.eks Tv2/Sumo selv...Men ikke hver mnd... :strong: :hah:
LUHG!
Post Reply