(PL) Luton Town - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

King Eric
Posts: 59
Joined: 04 Dec 2023, 19:08
Liker gitt: 76
Liker mottatt: 363

@RedTrafford
Er ikke verre enn det:-) Alltid noe positivt vi kan trekke frem som litt balanse.
Som sagt, det er nok å kritisere, men jeg synes vi kan bli mye bedre til å sette fokus på det som er bra

@10Hag Folk skal få kommentere akkurat som de vil. Jeg synes personlig det er for mye fokus på det negative så da fokuserer jeg på det positive.

Så få andre gjøre og mene akkurat hva de vil.
post liked by: RedTrafford, Jan Erik, Pink Final, Belfastboy, Rød Pølse, Pancho P, Buchan, Pwint
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Har ikke orket å lese alle innleggene her utenom de siste sidene. Og vet ikke om noe er fjernet. Men jeg er muligens litt mer hardhudet, fordi jeg ser egentlig ikke at noe er så fryktelig negativt her? Det er jo bare saklig kritikk. Jeg stiller meg 100% bak @10Hag at jeg synes det er veldig sløvt av Rashford, muligens i retning uakseptabelt. (Selv om jeg forstår at energilageret kan være veldig tomt.)

At en corner ikke er en potensiell stor trussel har jeg for øvrig ingen forståelse for, og det er før man legger til hvor svake United har vært på cornere, både for og imot. Så det er hvertfall jeg dypt uenig i, og jeg føler meg rimelig sikker på at de fleste vil påstå at det er en potensiell fare som helst bør unngås så godt det lar seg gjøre. Altså cornere imot helt på slutten av en presset stilling.
Så vil jeg likevel legge til at et sånt 5-sekunders klipp kan gi et veldig "manipulert" bilde av den faktiske virkeligheten, og ikke nødvendigvis er en fair frenstilling. Men helt enig i at det ikke ser helt heldig ut i mine øyne.
Last edited by Schmeichel on 19 Feb 2024, 19:57, edited 1 time in total.
post liked by: 10Hag, Pwint
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7609
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27260
Liker mottatt: 17789

Vi dominerer sjeldent til aldri motstander.
Klart det er skuffende, og et savn.
Vi burde hatt et bedre grunnspill.
Vi slipper Luton gjennom for ofte.
Og vi blir i store perioder av kampen kjempet i senk.

Allikevel, Luton kommer seg ikke til mange klare sjanser.
Spesielt Evans rydder opp på eminent vis.
Men vi kommer til mange sjanser.
Keeperen deres gjør noen strålende redninger fra Højlund, Rashford x2 pluss de enorme mulighetene til Garnacho og Fernandes.

Så kan ikke helt se at vi vinner ufortjent.
Vi kunne på en god dag tatt en fem målsseier på Kenilworth R.
post liked by: Schmeichel, Rød Pølse, Jan Erik, RedTrafford, Belfastboy, Pancho P, Buchan, Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Jan Erik
Posts: 2480
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7697
Liker mottatt: 8049

@Pink Final, vi vinner helt fortjent sånn sett. Skaper noen enorme sjanser. Evans var strålende i andre omgang. En helt annen pondus enn hva Maguire hadde. Mainoo var veldig god, og Højlund strutter av selvtillit. Men vi klarer ikke å score 4-5 mål. Nesten uansett hvor mange sjanser vi skaper. Så noe galt er det jo uansett. Men vi scorer jo betraktelig mer nå enn da vi bare hadde skader i høst...
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, RedTrafford, Belfastboy, Pancho P, Buchan, Pwint
User avatar

King Eric
Posts: 59
Joined: 04 Dec 2023, 19:08
Liker gitt: 76
Liker mottatt: 363

@Schmeichel Neida, det er ikke nødvendigvis alltid så negativt, men det er, ofte, forsvinnende lite fokus på det positive fra kampene etter mitt syn. Kanskje vi tar det for gitt? Kanskje er det slik at siden vi er Manchester United så er det positive en selvfølge for slik har det "alltid" vært?

Vel, vi er ikke United under Sir Alex. Vi er en, de siste 19 årene, dårlig drevet tidligere toppklubb med eiere og ledere som, ja....
Men som sagt, andre synes sikkert ikke det er så negativt. Fair enough.
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, Jan Erik, Belfastboy, Pancho P, Buchan, Pwint

28FPellistri
Posts: 455
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 483
Liker mottatt: 1584

Tror nok de aller fleste aller helst skulle sett at vi hadde et bra grunnspill, utspilte Luton og vant uten å måtte sitte med hjertet i halsen og 180 i puls, men jeg elsker allikevel slike seiere mer enn 5-0 seire. Selv om det naturligvis er gøy å ha noen mer avslappende kamper også innimellom.

Ironisk nok har de lagene som har bra grunnspill også slitt på denne stadion, og noen har til og med avgitt poeng og også tapt der. Så tror nok denne kampen hadde blitt vanskelig uansett.

Jeg gleder meg i alle fall over at vi har 3 av ligaens aller største talenter, og alle tre presterer på veldig høyt nivå for tiden. Højlund med mål i 6 strake kamper, som den yngste noen gang i Premier League.
post liked by: King Eric, Pink Final, Jan Erik, Rød Pølse, red, Pancho P, Belfastboy, Ryder, Buchan, Pwint
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2065
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9096
Liker mottatt: 8381

Pink Final wrote: 18 Feb 2024, 22:26 Enig i at vi er hullete defensivt og er for lite kompakte.
Mer strukturelt enn enkelt spillere synes jeg.

Og jo, vi har faktisk problemer også med tempo.
Det er riktig at vi slår mye på første touch og på første bevegelse.
I veldig mange andre faser av spillet er vi for trege.
Vi må ikke roe enda mer ned uten ball, det blir helt feil i min bok.
Opp med tempo på spillere uten ball, mere og flere bevegelser.
Min mening er at dette er den beste vurderingen etter kampen i går. Det er utvilsomt ting å ta tak i. Den evinnelige «jakten på syndebukken(e)» har ikke blitt mer morsom utover sesongen.

Så mener jeg også at det er såpass mange formildende omstendigheter for han som er ansvarlig for laguttak og taktikk at det er prematurt å kreve hodet hans på et fat. Litt tålmodighet er ofte en god egenskap, også for oss supportere.

Vi kan i alle fall ta med oss 3 poeng, to av de mest spennende tenåringene i fotballverden og en danske som er den yngste spilleren i historien som har scoret i 6 strake PL-kamper ✨
post liked by: Pink Final, Pancho P, Jan Erik, Belfastboy, Buchan, Pwint
Football, bloody hell!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2480
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7697
Liker mottatt: 8049

@28FPellistri, enig i dette. Utrolig gøy med rekorden til Højlund. Når det gjelder det å score mye i enkeltkamper, så er det ikke nødvendigvis denne som var mest opplagt. Men starten ga jo håp, og så ble det som vanlig litt vanskelig. Jeg tenker det er et sunnhetstegn for et godt lag at innimellom så ender motstandere som slakt og må frem med kulerammen.
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Pancho P, Belfastboy, 28FPellistri, Buchan, Pwint, RedTrafford
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2043
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7562
Liker mottatt: 4329

Nå er ikke jeg den største xG tilhengeren,
men Manchester United var det laget som hadde høyest xG i helgens kamper. 3.59.
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Pink Final, Belfastboy, Blodfink, Pwint, RedTrafford
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 487

10Hag wrote: 19 Feb 2024, 15:09

Dette førte til at Luton kunne utlignet på slutten.

Hvis PSG slenger 60+ på bordet, så er det bare å kjøre på.
1) Dette er åpenbart kriminelt dårlig førsteforsvarsjobb. Her er det verken frekvens i beina eller riktig kroppsstilling.

2) En forklaring på hvorfor han blir hengende igjen oppe etter at Barkley har jogget forbi han, kan være at Rashford skulle være et kontringspunkt når/om United vant ballen tilbake.

Men at United skal selge Rashford tror jeg bare vil bidra til å skape flere problemer for oss. Først og fremst fordi angrepsrekka er syltynn fra før av.
post liked by: 10Hag, Jan Erik, Ryder, Rød Pølse, Pink Final, RedTrafford, Pwint, Belfastboy
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19275

Buchan wrote: 19 Feb 2024, 22:01 Nå er ikke jeg den største xG tilhengeren,
men Manchester United var det laget som hadde høyest xG i helgens kamper. 3.59.
Enig, det har gått inflasjon i x'er i fotballen, hehe.

Irriterende at vi ikke scorer nok uansett.
post liked by: Andtho01, Buchan, Pwint, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2043
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7562
Liker mottatt: 4329

Ja, @Blodfink , sliter av og til med å forstå hele greia, men akkurat her synes jeg at United sine sjanser var så store 😊
post liked by: Pwint, Blodfink, Andtho01, Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4710
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2628
Liker mottatt: 10723

Når vi først snakker om xG - slik så det ut i Lutons hjemmekamper mot andre gode lag:

Luton - Manchester United (1-2): 1.82 vs 2.98 (Luton hadde 22 avslutninger)
Luton - Brighton (4-0): 3.21 vs 0.94 (Luton hadde 18 avslutninger)
Luton - Chelsea (2-3): 2.53 vs 1.50 (Luton hadde 15 avslutninger)
Luton - Newcastle (1-0): 1.49 vs 1.50 (Luton hadde 16 avslutninger)
Luton - Man City (1-2): 0.33 vs 1.61 (Luton hadde 4 avslutninger)
Luton - Arsenal (3-4): 0.51 vs 2.26 (Luton hadde 6 avslutninger)
Luton - Liverpool (1-1): 0.81 vs 2.85 (Luton hadde 8 avslutninger)
Luton - Tottenham (0-1): 0.76 vs 1.96 (Luton hadde 12 avslutninger og spilte med én mann mer i én omgang)


Vi skaper altså veldig mye i denne kampen. Flere og bedre sjanser enn alle andre på lista. Da blir det i mitt hode verdt å revurdere den mest ihuga kritikken av kontringsfokuset vårt offensivt - kontringene var gode og de åpnet opp Luton fullstendig en rekke ganger. Det er godt prestert, ferdig snakka. Så kan man argumentere for at det er en sammenheng her, og at et direkte angrepsspill uunngåelig fører til autostrada bakover. Men personlig mener jeg det må være mulig å finne en balanse her som er bedre enn den vi har sett hele denne sesongen. For både antall avslutninger og xG imot er utvilsomt for høyt - spesielt sammenlignet med de tre lagene som per i dag kjemper om tittelen, og det er jo nivået vi bør ønske å nærme oss.

Jeg ser et lag som jobber og sliter, og som individuelt presterer ok pluss innenfor rammene de er gitt. Ser ingen tegn til et lag eller spiller som har lagt ned verktøyene. Men vi har en struktur som ikke hjelper dem, og som burde være mulig å justere - dersom ETH ønsker det.
post liked by: Pwint, Blodfink, Rød Pølse, Lorentzsen, Pink Final, Buchan
Post Reply