Manchester Uniteds nye eiere, rykter og spekulasjoner

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8419

Gode nyheter! Dette vil sannsynligvis utløse et lite skred av ansettelser, og oppsigelser, i den sportslige administrasjonen. CEO var vel en Glazers-ansettelse på papiret.

Vanligvis er jeg ganske avslappet ift de som går i dress på jobb i United, men må innrømme at jeg er spent på hvem som kommer inn som Director of Football og Head of Recruitment. Ser ikke bort fra at «the Sirs» drar frem et navn eller to som ikke er blant de mest omtalte i rykter og spekulasjoner.

Er naturligvis litt skuffet over at jeg ikke har blitt kontaktet, men jeg tror og håper at de har funnet noen andre som kan levere på tilnærmet like høyt nivå 😬
post liked by: Belfastboy, Andtho01, RedTrafford, Jan Erik, Spirograf1, Pink Final
Football, bloody hell!
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

Dan Ashworth blir etter alle solemerker ny Sporting Director.

Er i Newcastle nå. Var en av arkitektene i Brighton før det, samt for FA og Englands nye landslagsstruktur.

Alex Crook og Luke Edwards var tidlige ute på tirsdag og meldte at noe skjer mtp Ashworth. Så slang resten av pressekorpset seg på, før The Athletic/Ornstein meldte det samme, og at ting sannsynligvis vil skje fort, i samsvar med at FA godkjenner Ratcliffe som deleier.

Så da blir det vel Ashworth. Skal i tillegg være snakk om å hente inn en ny Head of Recruitment, som skal jobbe tett med Ashworth og Berrada.
post liked by: Andtho01, Tringe, Pink Final, Ryder, Cola2, Jan Erik, messilingard, red, Rød Pølse, RedTrafford
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4441
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2870
Liker mottatt: 9465



Bra valg etter min mening. Åpenbart en kompetent fyr som har vært en av arkitektene både i Brighton og Newcastle.

Glazers har vært elendige så standarden er satt veldig lavt. Men INEOS med Sir Jim, Sir Dave og Claude Blanc har startet bra etter min mening. Jeg liker begge "signeringene" de har gjort så langt.
post liked by: Andtho01, Pink Final, 10Hag, Ryder, red, Belfastboy, Rød Pølse, RedTrafford, Cola2
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2630
Liker mottatt: 10739

Om de får kloa i Ashworth er det enda et varp, tydelig at de mener alvor med "best i klassen"-snakket. Han har riktignok først og fremst bemerket seg mest i klubber på et lavere nivå på vei opp, men er åpenbart en fyr som både er svært kompetent og ambisiøs, som kan å bygge kultur, struktur og spillerstall.

Må jo også innrømme at jeg elsker INEOS' "big dick energy"-opplegg med å bare hente de beste fra konkurrentene, til og med midt i sesong :love:
post liked by: Andtho01, messilingard, red, Pink Final, Belfastboy, Rød Pølse, 10Hag, Tringe, Jan Erik, RedTrafford, Cola2
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2942
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13644
Liker mottatt: 8784

Undrer meg alltid på hvorfor INEOS nevnes i artikler om eierskapet til klubben. INEOS eier vel ingenting av United (enda), eller har jeg misforstått? De første prosentene er vel sir Jim Ratcliffe sin personlige eiendom?

Når det er sagt så har jeg lurt på om tanken er at resten av klubben skal kjøpes av INEOS, men foreløpig er de vel ikke offisielt involvert?
post liked by: Rød Pølse, 10Hag, messilingard, Belfastboy, Tringe, Pink Final, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2630
Liker mottatt: 10739

Ja, det stemmer vel, @Pwint, det er satt opp et eget selskap som har stått bak dette første oppkjøpet.
Samtidig er vel formell INEOS-involvering "uunngåelig" i tilfelle ytterligere oppkjøp, samt at helt sentrale folk som Brailsford og Blanc er ansatte i INEOS' sportssatsing.
post liked by: Rød Pølse, 10Hag, messilingard, Belfastboy, Pwint, Tringe, Pink Final, RedTrafford
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8419

Trawlers Limited 💪 SJR vet å trykke på de rette knappene ❤️

Spennende med Ashworth. Har jo fremstått som favoritt en stund. Det vil nok koste noen pund å kjøpe han fri fra Newcastle, men det vil forhåpentligvis vise seg å være en god investering. Kan vise til en solid CV og det virker å være bred enighet om at han er riktig mann for jobben.

Litt mer spenning knyttet til hvem som blir Head of Recruitment. Det virker som Paul Mitchell mener at han er høyaktuell. Jeg tviler på at Ratcliffe og Brailsford er av samme oppfatning. Det er vel naturlig at både Ashworth og Berrada vil ha et ord med i laget.
post liked by: messilingard, 10Hag, Belfastboy, Pwint, Ryder, Tringe, Spirograf1, Pink Final, RedTrafford, Cola2
Football, bloody hell!
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

Rob Dawson nevner at Ashworth kanskje vil hente Sam Jewell, rekrutteringssjef i Brighton. Kun løse rykter at this point. Uansett spennende, alt sammen!
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Breaking! FA har godkjent Ratcliffe som deleier.
post liked by: messilingard, Rød Pølse, Pwint, Andtho01, Ryder, Tringe, Pink Final, Jan Erik, RedTrafford, Cola2, Spirograf1
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2942
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13644
Liker mottatt: 8784

Tydelig at sir Jim vil samle et superteam. Fin måte å restarte klubben på. Langsiktig er det viktigere med en ekstremt dyktig ledelse enn gode enkeltspillere.
post liked by: red, Spirograf1, 10Hag, Andtho01, Rød Pølse, RedTrafford, Belfastboy, Pink Final, Cola2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Andtho01
Posts: 1139
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3534
Liker mottatt: 3668

KMrysser fingerene for at dette skjer
post liked by: Rød Pølse, Belfastboy, Pink Final, Pwint, Cola2
User avatar

Jan Erik
Posts: 2497
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7747
Liker mottatt: 8133

Det spekuleres i at den summen United må betale for Ashworth er over £10m. Ellers må han sitte hjemme i 12 måneder. Dette er jo en helt sinnsyk sum...alt er ifølge denne artikkelen...
https://www.telegraph.co.uk/football/20 ... mpensation.
post liked by: Pwint, Andtho01, Rød Pølse
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8419

Et par gode avgjørelser på rekruttering og lønninger, så er det plutselig en god investering. Bare han ikke begynner å underprestere pga presset i United 😬
post liked by: Andtho01, Cola2, Spirograf1
Football, bloody hell!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2497
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7747
Liker mottatt: 8133

@Rød Pølse, kanskje det? Men det er vel ikke sånn at han er den eneste som kan gjøre den jobben? Over 100 millioner kroner er ikke lekepenger. Men, hei, det er ikke mine penger.
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2630
Liker mottatt: 10739

10 millioner er vel det samme som vi betaler for å ha Amrabat på lån. Og omtrent det halve av det vi måtte betale for å bli kvitt Mourinho. Ser man sånn på det, er det jo lommerusk... :D
post liked by: Pink Final, 10Hag, Rød Pølse, Spirograf1
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4441
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2870
Liker mottatt: 9465

Dersom Ashworth får ned snittlønnen med 40.000 pund i uka så har vi spart inn 40.000 x 52 uker x 25 spillere = 52 millioner i året.

Også kan man tenke seg hvor mye det er å spare på og ikke betale hinsides overgangssummer for spillere som egentlig ikke er verdt det. Sanchez, Pogba, Maguire, Antony, Sancho. Det er mange eksempler på spillere hvor vi har betalt enormt og bommet enormt.

Dersom Ashworth er den mannen som får lønnsnivået til å bli litt mer edruelig, og som bidrar til at vi får mer igjen for spillerne vi henter så er det ingen tvil om at noen millioner pund er en god investering. Ja det eksisterer alternativer, men her er spørsmålet om de alternativene passer like godt inn i teamet som INEOS bygger som Ashworth gjør. Sistnevnte har allerede en relasjon til Sir Dave Brailsford blant annet. Poenget er uansett at en virkelig kompetent fyr i en slik rolle kan føre til ganske store effekter spesielt med tanke på kostnadene lønn og spillerkjøp.
post liked by: Cola2, Pink Final, 10Hag, Rød Pølse, Spirograf1
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply