Ryktetråd 2020

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Må si jeg liker ryktene rundt Haaland. Virker som en meget potent spiller, og at han har et godt forhold til Solskjær er et ekstra pluss. Tror også det er et pluss at han har pappa Alf Inge i ryggen som rådgiver.

Hvis Braut blir en suksess i United, så kan det kanskje bli et spennende studio i forkant av en kamp med Keane og Alf Inge på plass.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22214
Liker mottatt: 18060

Om Barca, Real og City ønsker spillere må vi nøye oss med andre spillere muligens.

Frykter at spillere som Braut og Sancho blir mål for disse klubbene...
LUHG!
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Chris Smalling har gjort det bra så langt i Roma.


Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Det er ikke så overraskende, at han har gjort det så godt i Roma (han kom bl.a. på månedens hold for september). For han er en meget undervurderet spiller, der bare var en sport at hade når han spillede for United.

Han ville have forstærket United betragteligt og United ville helt sikkert have ligget i top 4 hvis han havde spillet for vores overvurderede svensker. Smalling er efterhånden hvertfald et niveau over Lindeløf, som dog er bedre end Jones efterhånden.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22214
Liker mottatt: 18060

Herlig at Smalling gjør det godt. Og det kan stemme at han ville fungert bra med Maguire.

Smalling er bedre enn Lindelöf i dueller i lufta og på bakken, han er nok også raskere muligens.

Og farligere på dødballer. Lindelöf har spilt seg opp litt, men gjør en feil ved å ikke være i sikring, når Maguire (også for dårlig), taper en duell som resulterer i utligning for CFC i går...

Jeg stoler aldri på vår svenske "Iceman", akkurat som jeg aldri stoler på Young. Men det samme gjelder for Jones, Rojo og Smalling...Det blir gjort tabber.

Tyrone Mings vil jeg hente...Men Smalling er velkommen tilbake, så absolutt.

Men Tuanzebe kan bli en klippe, vokser av seg tabbene håper jeg.
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Om dette stemmer, hvorfor selger vi ham for bare 13 mill? Kjøpte ham vel for 10 en gang i tiden, og da var han et totalt ubeskrevet blad. Nå er han en etablert stopper med landskamper og haugevis med erfaring fra høyeste nivå. Som 29-åring bør han også ha 3-4 år igjen før han begynner å bli for gammel.

Én ting er at vi "alltid" kjøper for dyrt, en annen ting er at vi like ofte selger ekstremt billig. Burde ikke være noe problem å få 25-30 for Smalling?

For meg er verken Smalling eller Lindelöf gode nok dersom vi skal nå toppen. Smalling er for dårlig med ball, Lindelöf for svak i duellspillet.
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Helt enig [mention]Ryder[/mention], 13 millioner er billig når man ser på hva andre midtstoppere har blitt solgt for. United selger ofte billig, men det kan kanskje ha noe med lønninger å gjøre?
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22214
Liker mottatt: 18060

Lønningene spiller nok inn. Men 25 mill. burde vel forlanges. Men det er et mønster at MUFC kjøper dyrt og selger billig...
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Sannsynligvis, [mention]RaoulDuke[/mention]. Ikke mange klubber i verden matcher Uniteds lønnsnivå, og få spillere vil gå med på å gå nevneverdig ned i lønn. Vet lite om hvordan slike avtaler utformes, men kan se for meg at Roma argumenterer med å kutte 10 mill av selve overgangssummen og heller gjør det om til lønn over 3 år. For eksempel.
Det er vel ofte den eneste muligheten vi har for å klare å selge spillere til mindre klubber, med mindre spilleren selv går med på å redusere lønna drastisk.

Men det blir jo selvsagt skeivt, når vi som kjøpende klubb både betaler overpris i overgang OG betaler mer i lønn enn noen andre. Men det er vel prisen å betale for å være en "buying club" og ikke en "selling club". Det er en vanskelig spiral å komme ut av, spesielt i disse dager da vi ikke kan dra spillere kun ut fra sportslig motivasjon. Der vi er nå, er vi nødt til å innse at hovedgrunnen de aller beste spillerne har til å komme til United, er pengene. Eller at de er såpass unge og uetablerte at de ser United som en god mulighet (James, AWB osv).
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22214
Liker mottatt: 18060

Ryktene svirrer om Saudi som nye eiere, må jo inn her i ryktetråden!
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22214
Liker mottatt: 18060

Rykteoversikt Transfermarkt:

https://www.transfermarkt.co.uk/rumour-mill[hr][/hr]
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Ikke sikkert det blir helt vilt i januar, leste dette på United.no:

Siden 2013 har Manchester United kjøpt to spillere i januar: Juan Mata i 2014 og Alexis Sànchez i 2018. I 2015 kom Victor Valdés gratis.
LUHG!
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Blodfink wrote: 01 Nov 2019, 21:07 Ryktene svirrer om Saudi som nye eiere, må jo inn her i ryktetråden!
Her er kanskje bekreftelsen :D




Eller kanskje denne, som hevder at kjøpet allerede er gjort

User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22214
Liker mottatt: 18060

Torquemada wrote: 07 Nov 2019, 19:48 Her er kanskje bekreftelsen
Hæhæhæh, verste jeg har sett :hah:
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Torquemada wrote: 07 Nov 2019, 19:48 Eller kanskje denne, som hevder at kjøpet allerede er gjort
Jepp, så den når den kom, hehe
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Jeg skal ikke benægte, at der er forhandlinger om, at Bin Salman skal købe United. Men hvis de var kommet til enighed så var det nok kommet ud nu.

Ellers siger rygterne nu, at United, Spurs og Eriksen er tæt på enighed om en overgang i januar til en købsværdi på 42 mio £.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22214
Liker mottatt: 18060

Ja, står i en del medier om samtaler ang. Eriksen ja. 42 mill bør jo holde siden han er inne i siste år av kontrakten.
Har en markedsverdi på 90 mill i følge Transfermarkt.

Litt mer usikker på spilleren nå enn for 1-2 år siden...Men bør jo kunne berike oss kreativt.
LUHG!
Post Reply