Ryktetråd 2024

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.

28FPellistri
Posts: 459
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 485
Liker mottatt: 1587

Eneste klubben som hadde vært dum nok(forhåpentligvis pre Ineos) til å hente denne versjon av Martial, er vel dessverre for hans egen del og agenten hans, klubben han allerede er i.

Blir litt skremt om av det nivået på spillerne United nå skal legge seg etter.

Edwards er teknisk begavet, ingen tvil om det, men frykter han kanskje kan bli litt liten og lett i Premier League. Syns også selv at han er litt vel lik Sancho i spillestilen, kanskje hakket mer eksplosiv og ekstrem i ferdighetene. Sett han alt for lite også naturligvis, men det lille jeg har sett av han i Europa så er han spennende, men om det er helt det nivået United bør ønske spillere på er jeg litt skeptisk til, men har en herlig ballbehandling og man får en med britisk pass, det er vel et pluss det også i spillerkjøpene med tanke på hvor mange briter/homegrown man må ha nå.

Man bør være veldig forsiktig om Bayern ønsker å selge Goretzka i alle fall tenker jeg, med de siste signeringene derfra i bakhode. Syns han også egentlig er ganske middelmådig+, en begrenset spiller som drar stor nytte av størrelsen sin, men skinner også litt ekstra fordi han er på et kruttsterkt Bayern. Ville nok vært et steg opp, men er litt for treg for min smak. Jeg ønsker mer fotrappe folk, men godt mulig han kan fungere godt i lag med Mainoo, så har vi i alle fall to som kan balansere midtbanen.

Choupu-Moting skriker varsellampene mine på i alle fall. Er både undervurdert og overvurdert spiller, om det er mulig å si. Ser man på klubbene han har vært i, så er det rett og slett urettferdig overfor andre langt mer talentfulle spillere, men noen har bare litt flaks, rett og slett. Man vet hva man får, en spiller med mye vilje og styrke i boks, men samtidig en ballbehandling som innimellom ser ut som Zlatan, mens i neste trekk så er det nivå rett under det man ser i en dårlig ballbinge. Han er i tillegg en kraftspiss som trenger MANGE innlegg for å være ekstra god. Og vi kan vel trygt si at vi er ikke helt der.

Ser vi også blir linket til Karim Benzema. Måtte Gud forby nok en gamling som er over toppen og bare skal hente sine siste kroner i United. Da ser jeg heller en lokal unggutt løpe til han stuper hver kamp.
post liked by: Andtho01, Blodfink, Rød Pølse, Tringe, Ryder
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23319
Liker mottatt: 19279

Det er ikke kjemperykter nei, men det er vel FFP som spiller inn. Lite rom for annet enn et lån av typen Choupo-M. Buongiorno og Edwards har jeg knapt sett. Men det må jo bli mang en "god morgen" med Buongiorno :P
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8417

Goretzka har jeg null tro på at INEOS henter. Choupo-M på lån gir forsåvidt mening, men tviler på at Bayern låner han ut de siste månedene av kontrakten. Håper Nice henter Godmorgen, så kan vi hente Todibo til sommeren. Synes ikke vi trenger flere vinger før vi styrker sentrallinja. Det gjelder også backer.

Lønna til Benzema tilsier at det aldri skjer. Hvis han tar 80% lønnskutt, så vil han tjene i overkant av £800K i uka. Insane er en understatement 🤯

Med FFP som følger oss som en sur fis blir det avgjørende å rekruttere fornuftig og få på plass en sterk sentrallinje først.
post liked by: Pink Final, Tringe, Ryder, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8775

Rød Pølse wrote: 24 Jan 2024, 22:15 Lønna til Benzema tilsier at det aldri skjer. Hvis han tar 80% lønnskutt, så vil han tjene i overkant av £800K i uka. Insane er en understatement 🤯
Uansett hvor i verden han drar nå så får han nok ikke i nærheten av 800k i uken, og det tipper jeg han er innforstått med. Knallbra spiller, men får han, som 36 åring, mer enn 250-300k noe som helst sted så blir jeg veldig overrasket.
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8417

Det har du sikkert rett i, @Pwint. Det gjør likevel ikke en låneavtale mer sannsynlig. Tre parter må bli enige og det vil i alle fall være sjokkerende hvis Benzema ønsker å kansellere sin fantasikontrakt for å spille en vårsesong i PL. £300K i uka for en 36 år gammel leiesoldat høres ikke ut som noe INEOS vil være veldig interessert i uansett.
post liked by: Pink Final, Cola2, Pwint, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23319
Liker mottatt: 19279

Benzema, mye greier der. Bare tull og tøys siden overgangen til "The Tigers" (Al Ittihad):

https://www.90min.com/posts/what-gone-w ... udi-arabia
LUHG!

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Kven er eigentleg dei siste signeringane me hadde frå Bayern sidan Goretzka blir nemnt som eit bomkjøp? Forutan Sabitzer på lån var vel det Hargreaves om eg ikkje hugsar feil? Er ikkje ueinig i at ein skal vere litt kritisk til å berre dra inn store namn i hytt og vær, det er også difor eg i tider og utider er inne å "tipsar" om svært gode alternativ som United burde dra i land.
Tenker at me Unitedsupportarar bør sitte litt stille i båten kva angår å kritisere andre lag/spelarar for tida. På den eine sida skrik me etter både breidde og kvalitet i alle ledd, og i neste sekund er både den eine og andre både for gammal og dårleg. United (styret/eigarar) har gravd si eiga grav der ein verken har noko å vise til sportsleg ei heller kan styrke seg med dei namna eller talenta ein vil med mindre astronomiske summar er på bordet.

Når det kjem til det spesifikke er eg 50/50 på Goretzka personleg. Absolutt kvalitet og eg vil ikkje sei at han nødvendigvis er over toppen, heller rundt toppen. Problemet er jo desverre ofte at med ein gong spelarar går til oss vert ein longtidsskada gong på gong (med unntak sjølvsagt). Om han er "billig" så absolutt, om ikkje så nei takk.

Chupo-Moting er i utgongspunktet "nei takk", men om det er meint som ei billig reserveløysing, som det sannsynlegvis er, så har eg ikkje nokon spesifikk meining. Skulle heller sett at ein kunne satse på nokon i klubben, men det er tydlegvis lite interesse for.

Zirkzee rya som var for ei stund sidan var heller meir interessanne for min del. Då hadde du fått ein interessann spiss for framtida som anten kan konkurrere med, eller kanskje til og med komplimentere Højlund på sikt. Same med namne som Tel og Moukoko (som eg alltid drar fram, beklager for det).
post liked by: Blodfink
User avatar

red
Posts: 1530
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2277
Liker mottatt: 4150

JørgenT wrote: 26 Jan 2024, 04:43 Kven er eigentleg dei siste signeringane me hadde frå Bayern sidan Goretzka blir nemnt som eit bomkjøp?
Schweinsteiger i 2015. Som da var 30-31 år, og helt klart ferdig på toppnivå rent fysisk.
post liked by: JørgenT, Belfastboy, Pink Final, Rød Pølse

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

red wrote: 26 Jan 2024, 07:44
JørgenT wrote: 26 Jan 2024, 04:43 Kven er eigentleg dei siste signeringane me hadde frå Bayern sidan Goretzka blir nemnt som eit bomkjøp?
Schweinsteiger i 2015. Som da var 30-31 år, og helt klart ferdig på toppnivå rent fysisk.
Sant det. Over toppen kanskje, men heile laget var jo, slik eg hugsar det, "litt ustabile".
Likte eigentleg den signeringa då det ikkje er automatikk I at ein 30 åring er udugeleg, men eg heller heilt klart mot å eigenutvikle i god harmoni med nokre få talent og profilerte (på øvre hylle eller godt speida).
post liked by: Blodfink

Alf banan
Posts: 334
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 27
Liker mottatt: 673

Napoli bekrefter at Oshimen forsvinner til sommeren. Han har vel også sagt han ønsker seg til PL.
Lukter vel Chelsea på ham, med en 9 års kontrakt.
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, Blodfink
User avatar

Andtho01
Posts: 1139
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3525
Liker mottatt: 3658

Alf banan wrote: 27 Jan 2024, 12:21 sommeren. Han har vel også sagt han ønsker seg til PL.
Lukter vel Chelsea på ham, med
Tror desverre han ender opp i Chelsea men er ikke lov lengre med 9 års kontrakter uefa har endret regelene for det
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8417

Det er vel lov med lange kontrakter? Man kan ikke budsjettere med amortisering av kontrakter lenger enn 5 år. Tror det er slik, men arrester meg gjerne hvis jeg tar feil.
post liked by: messilingard, Pink Final, Andtho01, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Tror @Rød Pølse har rett. Og når det ikke lenger er lov med amortisering lenger enn 5 år så er det vel begrenset hvor mye vits det er for Chelsea og inngå disse kontraktene. Binder opp ekstremt mye kapital for lang tid fremover. Og med tanke på at fotballspillere er ferskvare så innebærer det alltid en risiko for at "varen" plutselig ikke lenger er av samme kvalitet som tidligere.
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, Andtho01, RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers

Alf banan
Posts: 334
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 27
Liker mottatt: 673

Vi får jo en ledig nr 9 til sommeren. Lov å håpe. 👀
User avatar

Jan Erik
Posts: 2497
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7742
Liker mottatt: 8125

Ser united.no nevner at United er 'linket til' Martin Braithwaite fra Barcelona...trodde han spilte for Espanyol? Der han har en artig utkjøpsklausul som gjør at han er gratis til sommeren, men vil koste ca €6m nå...
post liked by: RedTrafford
Post Reply