Anthony Martial

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.

Alf banan
Posts: 334
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 27
Liker mottatt: 673

Martial blir borte, Sancho er borte, Antony langt unna form/å være god nok, Rashford langt unna form, Pellestri er borte, Amad med lite spilletid,
Ser jo ikke veldig lyst ut offensivt.

Beta 2.0
Posts: 322
Joined: 03 Feb 2023, 11:35
Liker gitt: 106
Liker mottatt: 823

@Jan Erik det ten Hag har sagt er at han ikke er i kampform. Artikkelen til Daily Mail sier også at dette ikke er en disiplinær greie, men at han ikke greier å bidra på en måte som hjelper de andre. Synes ut ifra det at det høres ut som et fysisk problem han har, men samtidig er dette Daily Mail og ikke nødvendigvis 100% basert på, vel, noe som helst på planeten Jorden.
post liked by: Jan Erik
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Hvis han er i så dårlig form (sett i et toppidrettsperspektiv) at han ikke kan prestere på trening så er det helt greit for min del at han trener for seg selv. Det er i så fall helt vanlig praksis med andre skader/sykdommer også. Hva som har skjedd her har jeg ingen anelse om. Det spiller egentlig ingen rolle for min del når det gjelder Martial sin fremtid da jeg ikke ønsker at klubben skal fornye kontrakten hans uavhengig av hva som skjer det neste året.

Skrekkscenarioet mitt hadde nesten vært at Martial presterte bra i 2-3 mnd i løpet av vårsesongen bare for å falle tilbake til gammelt mønstre etter at kontrakten var signert.
post liked by: Jan Erik, Pwint, Blodfink, Spirograf1, Tringe, Cola2, 10Hag, RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8775

Ser ut som ryktene ikke var helt sanne denne gangen (fra united.no):

– Det som er blitt sagt om ham er fullstendig falskt. Han ble ikke ekskludert fra gruppa og han har ikke noe problem med Ten Hag, sier Lamboley.
– Anthony har vært i Manchester i ni sesonger og hvis han ikke var en skikkelig profesjonell, så ville han ikke vært i klubben så lenge, fortsetter han.

Om han har gått halvskadet lenge, så kan det jo ha påvirket spillet endel, men jeg tror likevel det er på tide at han drar videre.
post liked by: Jan Erik, Pink Final, RedTrafford, Belfastboy
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Jan Erik
Posts: 2496
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7740
Liker mottatt: 8124

@Pwint, @Beta 2.0, bra det var en fornuftig forklaring på hvorfor han ikke er med.
post liked by: Pwint, Pink Final, RedTrafford, Beta 2.0, Belfastboy
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7616
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27329
Liker mottatt: 17827

Typisk (moderne) fotball presse.
Spyr ut fake news, og vi supportere hiver oss på.

Uten sammenligning forøvrig.
Leste en sak om HH Märtha Louise og hennes nedtur som tenåring på grunn av usannheter fra pressen.
Det tok tid for henne å lære seg å bli sterk, for hun visste at folket i stor grad kjøpte historiene i pressen.

Skal ikke trekke dette lenger.
Bare avrunde med et lite savn siden jeg trekker inn kongelige her.
Et savn fra den gang @Pancho P og jeg hadde en liten vennskapelig greie med å nevne utgamle monarker og kongelige fra en fjern fortid i hver kamptråd vi mekket hver oss 😃😆.
post liked by: 10Hag, RedTrafford, Pwint, Belfastboy, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Alf banan
Posts: 334
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 27
Liker mottatt: 673

Nå er det jo agenten til Martial som har uttalt deg at dette bare er tullerykter. Håper selvsagt at dette bare er tull, men hva annet kan agenten si?
post liked by: Pwint, Blodfink

Beta 2.0
Posts: 322
Joined: 03 Feb 2023, 11:35
Liker gitt: 106
Liker mottatt: 823

Når agenten også sier at han nå skal opereres gir det en hvis tyngde til uttalelsene hans, så jeg må nesten kjøpe den.
post liked by: Jan Erik
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23319
Liker mottatt: 19276

Pleier ikke klubben å informere om at spillere må opereres etc? Nå følger ikke jeg med på alt, så mulig klubben har uttalt seg. Men jeg har ikke sett noe. Tror jo på at han er skadet. For det er han jo en del.

Men hva innselgeren hans (agenten) sier ellers er jo ikke så mye bedre enn hva sladrepressen presterer. Sannheten er jo at Martial hadde vært solgt for lengst, om Glazers hadde tillatt dette selvfølgelig.

Jeg synes ikke at Martial fremstår som en hel-profesjonell utøver i det hele tatt.

Jeg var stor fan av spilleren, han var topp tre for meg ei stund. Sørgelig at han har kasta bort et sånt talent.
post liked by: Tringe, Andtho01, Jan Erik, RedTrafford
LUHG!
User avatar

King Eric
Posts: 59
Joined: 04 Dec 2023, 19:08
Liker gitt: 76
Liker mottatt: 365

Trist at vi er der vi er når det gjelder Martial. Han fikk oss til å drømme med debuten mot Liverpool...
Ellers, når det gjelder britisk presse, så har jeg en enkel regel. Hvis det ikke kommer fra Henry Winter eller troverdige journalister i The Athletic overser jeg det.
post liked by: Pink Final

MektigeTHOR
Posts: 486
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 842
Liker mottatt: 1318

Om siden jeg brukte stemmer så er rekkefølgen over spillere som tjener mest samlet i året som følger.

Casemiro, Varane, Rashford, Martial.
Så kommer Mount, Sancho og Bruno før Anthony. Resten er under £10,000 000 i året.

Mange av spillerne nevnt over forsvinner nok fra klubben fortløpende på løpende bånd.

Mount og Anthony har ikke bevist noe som rettferdiggjør lønnen men de får nok 1-2 sesonger til, antagelig. Bruno og Rashford vil nok beholde lønnen samt bli værende enn så lenge.

Når klubben fortløpende har kvittet seg med de fleste av disse så vil enten Rashford være solgt eller så har han nok fått ett ultimatum, gå ned i lønn eller bli solgt. Tipper senest innen starten 25/26 sesongen.

United må få orden på lønnspolitikk, kostnader og utgifter. Derfor vil mange av spillerene fases ut mens de enda har verdi. Med riktige bud på Casemiro, Varane, Sancho evt også Rashford så blir de nok solgt. Får de ryddet opp i høye lønninger rundt Rashford så kommer nok fort vekk ultimatumet jeg nevner vil jeg tro.

Nå over til Martial:

Han har kastet bort talentet, tiden sin ved å fremstå som golddigger og leiesoldat i en klubb i ingenmannsland, en klubb som har slitt med gift innad i en årrekke. Tiden for Martial er på vei til å renne ut i sanden! ⏳

Vanskelig å vite sannheten når den nok ligger midt i mellom flere leire som mener forskjellige ting. Men hadde United hatt god sportsligledelse, orden, ryggrad mm så ville aldri Martial eller spillere generelt fått lov å sette seg over klubben uten å bli solgt.

Mange supportere mislikte det Ronaldo gjorde for å tvinge gjennom en overgang. Han elsker Ferguson, United og supportere men følte seg sveket av ledelsen i klubben mm. Han hadde baller nok til å tvinge gjennom en overgang istedenfor å bli en vandrende zombie i gangene, en som bare utnytter klubben innenifra.

Jeg likte ikke det som skjedde men han har min respekt, han ville fortsette jakten kontra å bli en parasitt som livnærer seg på andre.

Tiden har nok endelig kommet hvor United begynner å selge spillere mens verdien er høy før den stuper, kjøpe rimeligere for så å selge med fortjeneste fortløpende.

It's NOT personal, it's business!!!

Bruviking
Posts: 39
Joined: 25 Feb 2023, 10:29
Liker gitt: 1
Liker mottatt: 126

Helt på overtid at Martial forsvinner, skulle strengt tatt vært borte for flere sesonger siden.

Likevel er det en del av meg som synes dette er trist, ikke fordi han drar, men fordi vi fikk så lite igjen av det potenialet han hadde.
I de få kampene han virkelig spilte bra var han utilnærmelig, virkelig X- faktor som vi ikke har hatt siden.

Tviler dog på at han får noen nevneverdig opptur andre steder.
post liked by: Jan Erik, Belfastboy, Pink Final, RedTrafford, Blodfink, Rød Pølse
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23319
Liker mottatt: 19276

Inter skal visstnok være litt interesserte, kan være de får skikk på ham. De har jo fått litt ut av en aldrende Alexis S.
post liked by: Pwint, Rød Pølse, RedTrafford, Belfastboy
LUHG!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8775

Skal bare se at han bøtter inn mål i en annen klubb.
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Belfastboy
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pangaea
Posts: 2766
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3962
Liker mottatt: 5144

Bruviking wrote: 08 Apr 2024, 11:52 Helt på overtid at Martial forsvinner, skulle strengt tatt vært borte for flere sesonger siden.

Likevel er det en del av meg som synes dette er trist, ikke fordi han drar, men fordi vi fikk så lite igjen av det potenialet han hadde.
I de få kampene han virkelig spilte bra var han utilnærmelig, virkelig X- faktor som vi ikke har hatt siden.

Tviler dog på at han får noen nevneverdig opptur andre steder.
Enig at det er litt trist, fordi talentet er der og han har vært strålende i perioder. Mest synd for hans egen del egentlig, fordi hadde han brydd seg mer om å legge ned arbeidet som trengs, så kunne han blitt en topp angriper internasjonalt, og vært fast på landslaget. I stedet har han vært inn og ut av laget, og mye skadet, og egentlig ganske avskrevet godt før han har blitt 30.

Ikke på samme nivå selvsagt, Martial har gjort det markant bedre, men ganske lignende tanker om Ravel Morrison.
post liked by: Spirograf1
Post Reply