Marcus Rashford

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Ryder
Posts: 4735
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2658
Liker mottatt: 10838

Bingo, @Mr H.

Og både statistikk og gode analyser kan gi oss bedre svar på om vi skaper for lite eller brenner for mye. Og bedre svar på hvorfor vi har dårlig struktur, hvorfor vi sliter på dødball og hvorfor presset så ofte ikke sitter. Det er interessant for meg å vite mer om og finne ut av, skjønner ikke helt at det skulle ødelegge øyeblikksopplevelsen.
post liked by: 10Hag, Pwint, Tringe, Blodfink
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2964
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13819
Liker mottatt: 8892

Jeg er vel litt midt imellom mange her. Det har jo skjedd litt med fotballen siden Cantona mm. Syns det kan være interessant med statistikk og analyser for å se hvor vi har forbedringspotensiale, eller hva som gjør at en spiller ikke får det til mm. Det ødelegger ikke fotballen for meg personlig. Tvert imot gir det en ekstra dimensjon. Samtidig kan jeg også være glad i en spiller og ha veldig mye tålmodighet med ham i dårlige tider (som Rashford). For meg er det ikke enten eller. Jeg ser at Rashford (som store deler av resten av laget) ikke har hatt en god sesong, men jeg syns også han har kommet seg nå i det siste. Han er på ingen måte perfekt. Han kan være egoistisk, han kan ta feil avgjørelser i viktige situasjoner, men for meg er han viktig, selv om jeg syns han er for lite "consistent". Jeg vil ikke selge ham eller bytte ham med noen andre, men det vil ikke si at jeg mener han alltid bør starte f.eks. Jeg syns også det kan være enkelt å bruke statistikk på en måte som ikke alltid blir fornuftig. Som Mark Twain sa engang (og ga æren for det til Benjamin Disreali som var engelsk statsminister fra 1874 til 1880) “There are three kinds of lies: Lies, Damned Lies, and Statistics”

Og så er det masse med Rashford som betyr noe for meg, men som ikke gjør oss til et bedre lag. Han er home grown, han er viktig for lokalsamfunnet, så vel som England for det han har engasjert seg i angående barn og skolemåltid f.eks. Han kommer fra enkle kår og har klart å oppnå suksess. Han tar godt vare på moren sin. Mange ting som ikke betyr en dritt i selve kampen. Men det betyr altså noe for meg.
Last edited by Pwint on 17 Jan 2024, 11:30, edited 1 time in total.
post liked by: Ryder, 10Hag, Buchan, Belfastboy, Pink Final, Rød Pølse, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1908
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13519
Liker mottatt: 5132

Rio Ferdinand roser Rashford sin kamp mot Tottenham.
Han er som så mange er inne på, at han har tidligere i sesongen har forsøkt seg for mye med driblinger. Det er det ingen som er uenig i, hadde de vært vellykkede så hadde det vært en annen skål. Håper vi ser Rashford sånn som vi vil ha han videre i sesongen, da er han en av de aller beste i fotballen.
https://www.united.no/nyheter/han-sa-ut ... en/1276214
post liked by: Pwint, Buchan, Pink Final, Rød Pølse, RedTrafford
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2049
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7635
Liker mottatt: 4366

Pwint wrote: 17 Jan 2024, 11:22 Og så er det masse med Rashford som betyr noe for meg, men som ikke gjør oss til et bedre lag. Han er home grown, han er viktig for lokalsamfunnet, så vel som England for det han har engasjert seg i angående barn og skolemåltid f.eks. Han kommer fra enkle kår og har klart å oppnå suksess. Han tar godt vare på moren sin. Mange ting som ikke betyr en dritt i selve kampen. Men det betyr altså noe for meg.
Spot on @Pwint
Dette veier også tungt for meg, ellers så er jeg mye enig i resten av innlegget også.
post liked by: Belfastboy, Pwint, Pink Final, Jan Erik, Rød Pølse
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14706
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23510
Liker mottatt: 19569

Jan Erik wrote: 17 Jan 2024, 00:47 @Blodfink, det greieste er jo bare å lime ballen i krysset hver gang...? 🤔😄
Endelig har du forstått noe :D
post liked by: Pwint, Jan Erik, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7650
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27520
Liker mottatt: 18011

10Hag wrote: 17 Jan 2024, 10:57 @Pink Final:
Jeg har skjønt poenget ditt for lenge siden, og jeg blir ikke mer enig jo mer det gjentas:

Det du sier er følgende, om jeg har forstått det rett:
1. Du og andre mener X er vår beste spiller.
2. Dere er veldig glade i X.
3. Dere blir derfor irritert når X kritiseres, enten for mye eller for ofte.

I get it.

Her er mitt ståsted:
1. Andre enn dere, er uenige om X
2. Andre en dere mener X fortjener kritikk.
3. Og andre enn dere mener mengden og gjentakelsen av kritikken er rimelig, da den reflekterer gjentakende prestasjoner eller andre forhold.

Alt dette burde tilsi at her bør lære og tåle at ikke alle er enige med dere. Men
Men så kommer dette her på toppen:

4. Du og andre har ingen problem med å både komme med, og støtte, gjentakende, massiv og drøy kritikk til spillere, som ikke er deres favoritter. Til og med så nedrig kritikk som utseende. Men og ellers nøyaktig den samme type kritikk som f.eks Rashford får.
Til punkt 4.
Jeg har over 6800 poster her inne.
Hvis meg det innlegget hvor jeg har kommentert våre spilleres utseende?
Ikke påstå noe som ikke er sant vær så snill.
Jeg er veldig bevisst på hva jeg skriver.

Jeg har skrevet at Dean Henderson ikke har samme rekkevidde og er like god på strek som David de Gea.
At han ikke er like god med ball i beina som D de Gea.
At han gir farlige returer.

Jeg har skrevet at Donny van de Beek ikke har bevist noe i United trøya.
Og at han ikke har god nok fysikk for matchene våre.

Jeg har skrevet at Cristiano Ronaldo framsto egoistisk i fjor høst.

Jeg har skrevet at Harry Maguire gjorde dårlige matcher i fjor høst.

Jeg har stilt spørsmål ved Erik ten Hags taktiske disposisjoner i høst.

Jeg har skrevet at vi har hatt dårlig stemning på Old Trafford i enkeltmatcher.

Jeg har kritisert Woodward og Glazer’s.

Det er hva jeg har servert av kritiske poster her inne ila 5,5 år.
Kanskje 100 poster av snart 6900 poster.
Er veldig bevisst på hva jeg skriver som sagt.
Har aldri skrevet det du påstår over, og har påstått tidligere 😊.
Og har heller ikke dusinvis av innlegg om samme spiller ila bare noen uker.

No hard feelings by the way, vil bare rydde den av veien.
post liked by: Belfastboy, Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Alf banan
Posts: 334
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 27
Liker mottatt: 673

Herremin. Kan dere ikke bare la være å kommentere til hverandre?
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Blodfink, Tringe, RedTrafford
User avatar

Jan Erik
Posts: 2527
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7886
Liker mottatt: 8255

@Pink Final, du skrev noe om at Antony hadde 'gangsterlook', mener det var i en sammenligning med Greenwood? Kan det være noe sånt @10Hag mener? Usikker på hvor 'seriøs' den kommentaren var...? 🤔😄
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Pwint, RedTrafford
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7650
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27520
Liker mottatt: 18011

Hehe stemmer det @Jan Erik.
Var null humor involvert der 😉.

Tilbake til Marcus og en veldig uskyldig tanke.
Dagen etter debuten hans med 2 mål hadde Stuart Mathieson i Manchester Evening News skrevet en match rapport.
Overskriften i avisa jeg plukket opp sto med fete typer - Rash to the rescue.
Det var en fin formulering synes jeg.
Har saksa den og limt inn under matchene våre flere ganger her på forumet.
post liked by: Jan Erik, Belfastboy, Rød Pølse
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14706
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23510
Liker mottatt: 19569

Bare lurte på om noen savner noen tall rundt Rashford? :hah:

Limer inn min ærlige mening under her fra (kamptr. mot Spurs), posta jo i grunn i feil tråd...:

Rashford er absolutt et våpen. Og han kan bidra i alle offensive posisjoner. Det store problemet er jo de litt for mange formduppene, spillforståelsen og ikke minst mentaliteten. Stiller også spørsmålstegn ved holdningene hans. Han glimter til nå om dagen, ikke noe er bedre enn om han klarer å stabilisere et toppnivå.

Er veldig usikker på om hans entourage er til det beste for fotballspilleren Rashford.

Spekulerer her, men for min del ser det veldig ut som ikke alt er på stell.

Håper det endrer seg, at spilleren ser litt mer happy og energisk ut snart. Målpoengene har jo kommet i det siste. Men det må opp flere hakk ellers.
post liked by: 10Hag, Tringe, Jan Erik, RedTrafford, Spirograf1
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2132
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9461
Liker mottatt: 8695

Ganske bra av en spiller med bare én god sesong på samvittigheten 😆

post liked by: Jan Erik, Pink Final, Andtho01, Belfastboy, Pwint, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7650
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27520
Liker mottatt: 18011

Herlig spiller, en av våre tre viktigste spillere post Fergie er min påstand.
post liked by: Rød Pølse, Jan Erik, Belfastboy, Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7650
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27520
Liker mottatt: 18011

Rød Pølse wrote: 23 Jan 2024, 22:28 Ganske bra av en spiller med bare én god sesong på samvittigheten 😆

Holder man seg til rene objektive facts, dette pluss hva du, @Buchan og jeg postet sist uke er det ingen tvil.
Marcus Rashford har prestert jevnt over svært bra helt fra han slo igjennom.
post liked by: Pwint, Rød Pølse, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2132
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9461
Liker mottatt: 8695

Der er vi helt enige, @Pink Final. Litt avhengig av hvordan man definerer «jevnt over». At han svinger i prestasjonene er vanskelig å argumentere mot, men det er minst like enkelt å argumentere for at Rashford har vært en av våre beste menn siden debuten mot Midtjylland for snart 8 år siden.

Min påstand er at Rashy er en spiller som løftes av lagets prestasjoner. Dette underbygges av hans statistikker over flere sesonger. Man skulle selvsagt ønske at han i større grad hjalp laget i vanskelige perioder, men når laget fungerer er han ofte verdensklasse. Det er kanskje ikke så enkelt å være en fantastisk angrepsspiller på et lag som skaper lite sjanser...

Jeg har problemer med å forstå hvorfor enkelte ønsker å kvitte seg med Manchestergutten med det skyhøye toppnivået og et beundringsverdig engasjement utenfor banen. Marcus Rashford er i mine øyne en aldeles strålende ambassadør for klubben vår.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Cola2, Pwint, Andtho01
Football, bloody hell!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2132
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9461
Liker mottatt: 8695

Tenkte jeg skulle komme med en liten faktaopplysning om en av våre største stjerner. De fleste er enige om at Rashy hadde en meget god 22/23-sesong. Det er kanskje ikke alle som er klar over at 19/20-sesongen er hans beste i PL, hvis man tar utgangspunkt i mål og målgivende per 90 min.

På generelt grunnlag synes jeg det er hensiktsmessig å forholde seg til fakta når man kritiserer eller diskuterer spillere. Fri fantasi kan være underholdende, men det gir ikke grunnlag for særlig gode diskusjoner.
post liked by: Pink Final, Andtho01, Belfastboy
Football, bloody hell!
Post Reply