Marcus Rashford

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Jan Erik wrote: 16 Jan 2024, 21:59 At berøringen hans ødelegger er ikke noe han velger, det er sånt som skjer i fart,
Yep. Det er soleklart, men formuleringen var jo, "hva kunne vært gjort annerledes". Altså: Henger ham ikke for å ha en dårlig touch, men ville jo helst sett at han toucha seg alene med keeper :hah:
post liked by: Jan Erik, Pwint, RedTrafford, 10Hag, Pink Final
LUHG!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2493
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7728
Liker mottatt: 8112

@Blodfink, det greieste er jo bare å lime ballen i krysset hver gang...? 🤔😄
post liked by: Pwint, RedTrafford, 10Hag, Pink Final, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7615
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27319
Liker mottatt: 17822

Tror de fleste både tåler kritisk analyse og synes det kan være interessant.
Dypere analyser er lærerikt (@10Hag).
I passende porsjoner.
Det er mengden ensidig kritikk av noen få utvalgte spillere som blir i meste laget for noen av oss.

Rashford som denne tråden handler om har jo sine åpenbare mangler.
Alle som skriver her inne kan så mye fotball at vi ser det.
Trenger vi å få det gjentatt i hver kamptråd?
Kanskje?
På den annen side har han vært en av våre viktigste spillere de siste 8 år.
Forsøkt illustrert av flere ved tall oversiktene noen sider bakover.
I perioder har han blitt omtalt som en av verdens beste spillere.
Og han er fremdeles en relativt ung spiller, 26 år og 3 måneder.
Om han er poster boy har mindre betydning synes jeg.
Poster boy, hva så egentlig?
Han er en stor lokal helt, slik så mange lokale har vært før ham i mange tiår.
At han er lokal, og i tillegg har vist medmenneskelige egenskaper på høyt nivå, det betyr mye i min verden.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Min store ungdomshelt var Norman Whiteside.
Han ville ligget tynt an under analyse lupen @StretfordEnd.
Misbrukte masse store scorings muligheter og hadde null fart.
Treg og ikke altfor målfarlig.
Men han var altså den største helten for de som sto midt på Stretford End, større helt enn selveste Bryan Robson.
post liked by: Pwint, Ryder, Buchan, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2629
Liker mottatt: 10739

Når en spiller kritiseres, er det i alle fall både bra og rett og rimelig at det underbygges med fakta og analyser og ikke bare blir synsing.

Selv synes jeg det er veldig interessant, og for min del tilfører det en dimensjon framfor å ta bort noe. Når vi alle kan se at det går trått for laget, synes jeg det er interessant å lete etter forklaringer og årsaker og mulige løsninger. Så er ikke det ikke alltid at tallene er flatterende for laget eller enkeltspillerne. Å påpeke eller videreformidle rene tall går ikke under "kritikk" i min verden, det er ren analyse som kan tolkes i ulike retninger.

Så vil vel de fleste av oss ha forkjærlighet for enkelte spillere og kanskje antipatier mot andre. Gjerne basert på hvilke deler av spillet vi liker best. Noen liker de skjøre teknikerne, noen liker taklerne og hissigproppene, noen liker midtbanegeneralen og andre liker målscorerne. Takk og lov for at fotballen fortsatt kan ha sine kulthelter - spillere som ikke er Ballon d'Or-kandidater men som har et eller annet som folk kan identifisere seg med og like. Ingen skal trenge å skamme seg for det, eller for å innrømme det. Selv blir jeg fort defensiv når det gjelder Bruno og kritikk av ham, men da er det jo desto mer hendig å ha statistikken på sin side... ;)
Jeg var også veldig glad i Fred, selv om jeg ikke akkurat hadde tallmaterialet til å backe det opp - men hva så? Christiano Ronaldo har jeg aldri elsket (bortsett fra helt i starten) selv om han er en fantastisk fotballlspiller. Bare noe med typen som stryker meg mot hårene. Det er både menneskelig og lov å ha "irrasjonelle" forhold til enkeltspillere.

Så er fotball mer enn tall og statistikk, den menneskelige og mellommenneskelige faktoren blir ofte litt oversett og undervurdert. Mental styrke, flyt, omgivelser, spillestil, relasjoner osv. er faktorer som påvirker prestasjon veldig mye men som er vanskelig å måle.
post liked by: Buchan, Pwint, red, Belfastboy, Tringe, Pink Final, RedTrafford

Deleted User 661

Enig @Ryder. Fotball er følelser, glede og engasjement.
Jeg ser fotballkamper og bestemmer der og da av hva jeg synes om kampen og spillerne. Setter meg ikke ned å leser statistikk og forandrer mening om hva jeg først mente pga "fakta" jeg kan lese meg til etterpå. Hvis det er dagens fotball for mange er jo gleden og lidenskapen med å se fotball borte.
At noen ville ha forandret mening om kvalitetene til f.eks Cantona ned dagens verktøy syns jeg høres helt surrealistisk ut. De kan ikke ha mye glede å leve i nuet og stole på det de selv ser på skjermen.
Fotball for meg er det som skjer i de 90. minuttene. Statistikk er for meg bullshit. Det jeg ser det ser jeg. Stoler på mine egne fotball kunnskaper. Lidenskap til fotball er død for de som må lese statistikker for å finne ut hvordan kampen var og hvor gode spillerne var. Nyt kampene framover er mitt råd.
post liked by: Belfastboy, Pink Final
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

@StretfordEnd: Leser du egentlig hva du skriver? Med all respekt, men for noe vås.

"Hvis det er dagens fotball for mange er jo gleden og lidenskapen med å se fotball borte."

'De kan ikke ha mye glede å leve i nuet og stole på det de selv ser på skjermen."

"Lidenskap til fotball er død for de som må lese statistikker for å finne ut hvordan kampen var og hvor gode spillerne var."


Du sier jo i klartekst:
Min måte å se på fotball er korrekt.
De som gjør det annerledes, tar feil og er idioter.

Hvordan kan du definere hvordan andre får glede og forståelse av fotball?

Beklager, men her går jeg ikke på person, men på innhold.
Dette er det dummeste og mest fordømmende, egosentriske jeg har lest på en stund
Sier ikke at du er dum eller egosentrisk.
Men det du har skrevet her, er skremmende dumt.

Og @Pink Final: Enn hvor uenig vi er, så håper jeg du ser hvor langt ute slike innlegg er. Dette er den type innlegg du og flere ofte liker og støtter.

Hvis du virkelig mener og stiller deg bak det som skrives her, så håper jeg du bare stopper å henvende deg til meg.

De som klarer å være enig i dette, viser virkelig sin nedlatende holdning til de som ikke tenker som dem selv.
Last edited by 10Hag on 17 Jan 2024, 11:20, edited 4 times in total.
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8775

10Hag wrote: 17 Jan 2024, 10:33 @StretfordEnd: Leser du egentlig hva du skriver? Med all respekt, men for noe vås.

Du sier jo i klartekst:
Min måte å se på fotball er korrekt.
De som gjør det annerledes, tar feil og er idioter.
Jeg leser det som at han sier at hans måte å se fotball er korrekt for ham. At han selv syns det blir mindre glede rundt fotball om han skal analysere den og gå ned i dybden på spillerne. Og det må jo være lov å si. Hvis du mener noe annet @StretfordEnd, så må du gjerne korrigere meg.
post liked by: Belfastboy, Pink Final
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Deleted User 661

Jeg sier at min måte er rett for meg @10Hag. At du må se på statikker for å finne ut hvordan kampen var og hvordan spillerne spilte er din business. Og takk for din ydmyke kommentar og lar meg mene hva jeg vil. Du er akkurat selv den typen som du misliker her inne.
Hadde jeg skrevet til deg det du skrev til meg nå hadde du klikket i vinkel og moderator tatt meg.
Men du føler deg truffet da med andre ord?
Ser bare at du fortsatt blir krenket som en tenåringsjente. Og at man må være enig med deg for å bli tatt seriøst. Nei, dette gidder jeg ikke når man må ta hensyn til følelsene til små barn her inne.
post liked by: Belfastboy, Pink Final
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

@Pwint: Beklager, men det var ikke det han skrev.

"Hvis det er dagens fotball for mange er jo gleden og lidenskapen med å se fotball borte."

'De kan ikke ha mye glede å leve i nuet og stole på det de selv ser på skjermen."

"Lidenskap til fotball er død for de som må lese statistikker for å finne ut hvordan kampen var og hvor gode spillerne var."

Slike utsagn gir ikke akkurat rom for tolkning. De er ganske absolutte.

Kan hende at det var det han mente.
Og kan hende du har enklere for å legge godviljen til hva StretfordEnd sier, enn jeg har.
Hadde han vært en person jeg har tillit til, kunne jeg kanskje med godvilje tolket det bedre. Men selv da skulle jeg tolket hardt, jmf. det som er sitert.
Last edited by 10Hag on 17 Jan 2024, 11:15, edited 5 times in total.
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2629
Liker mottatt: 10739

Synes ikke det er noen motsetning, @StretfordEnd, ikke for meg i alle fall. Jeg trenger ikke statistikk for å engasjere meg i kampene eller danne meg en mening om laget eller enkeltspillere.
Men synes både det er spennende og interessant hvordan tall kan fortelle en historie eller tendenser - spesielt når de måles over tid - tendenser som ofte kamufleres av resultater på kort sikt. Som for eksempel at vi på de fleste statistikker i fjor presterte en god del svakere enn 3. plassen på tabellen skulle tilsi. Det tar overhodet ikke bort gleden av en god plassering, men det var for min del en varsellampe med tanke på årets sesong - var vi lengre unna toppen enn mange ville ha det til?
post liked by: 10Hag, Tringe, Blodfink, Pink Final
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

@Pink Final:
Jeg har skjønt poenget ditt for lenge siden, og jeg blir ikke mer enig jo mer det gjentas:

Det du sier er følgende, om jeg har forstått det rett:
1. Du og andre mener X er vår beste spiller.
2. Dere er veldig glade i X.
3. Dere blir derfor irritert når X kritiseres, enten for mye eller for ofte.

I get it.

Her er mitt ståsted:
1. Andre enn dere, er uenige om X
2. Andre en dere mener X fortjener kritikk.
3. Og andre enn dere mener mengden og gjentakelsen av kritikken er rimelig, da den reflekterer gjentakende prestasjoner eller andre forhold.

Alt dette burde tilsi at her bør lære og tåle at ikke alle er enige med dere. Men
Men så kommer dette her på toppen:

4. Du og andre har ingen problem med å både komme med, og støtte, gjentakende, massiv og drøy kritikk til spillere, som ikke er deres favoritter. Til og med så nedrig kritikk som utseende. Men og ellers nøyaktig den samme type kritikk som f.eks Rashford får.

Da er dere helt med, og reagerer absolutt null.
Hvorfor? Fordi det er ikke så viktig, dette er ikke vår favorittspiller.

Så blir i tillegg de som er uenige med dere beskyldt for å være dårlige supportere. Eller til og med, ikke-supportere.

Hvis man ikke ser det dobbeltmoralske og sinnsykt elitistiske i dette, så er det ferdig snakka. Da er det ikke håp om verken bot eller bedring.

Hvis du har tenkt å fortsette i samme spor, så er det ikke noe vits i å fortsette å tagge meg hver dag.

Eller be meg stoppe med å skrive hva jeg mener.

Det fører ingenting med seg. Slik jeg ser det, er du i så fall helt på bølgelengde med hva @StretfordEnd skriver her. Og hvis det stemmer, er det ingenting vi kan forsone oss med. Og da er nok det til det beste.
Last edited by 10Hag on 17 Jan 2024, 11:23, edited 2 times in total.

Deleted User 661

Jeg snakker kun om mine meninger @10Hag. Men dette orker jeg ikke mer. Du er jo verdensmester til å forsvare deg selv med å si at det ikke var det du mente, da har du misforstått meg osv. Men du er ikke sen om å gå til angrep mot andre som er uenig med deg. Voks opp.

Beta 2.0
Posts: 322
Joined: 03 Feb 2023, 11:35
Liker gitt: 106
Liker mottatt: 823

StretfordEnd wrote: 17 Jan 2024, 10:51 Ser bare at du fortsatt blir krenket som en tenåringsjente.
Apropos å se ting forskjellig: dette er mye mer gammel gubbe enn tenåringjente i mine øyne 😂
post liked by: red, messilingard

Mr H
Posts: 467
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 1377

Jeg har aldri helt skjønt meg på diskusjoner om øyetest vs statistikk, som om det ikke er to sider av samme sak. Ja, noen ganger kan statistikk gi oss punkter som vi ikke tenker over med første øyekast, og kirsebærplukking av tall kan potensielt ikke vise hele bildet. Men stort sett stemmer det meste av statistikk overens med hva jeg ser med mine egne øyne.

Når jeg ser United i år ser jeg feks et lag som blant annet sliter med å skape sjanser, har dårlig struktur, og som sliter med dødball. Et sammensatt bilde av stats og analyser forteller den samme historien. Kan si det samme om enkeltspillere. Gjennom hans unitedkarriere har jeg feks observert Bruno som en kreativ, hardtarbeidende og målfarlig spiller, som ikke er fremmed for noen risikable valg. Statistikken forteller oss nøyaktig det samme.
Last edited by Mr H on 17 Jan 2024, 11:08, edited 1 time in total.
post liked by: Ryder, 10Hag, Tringe, messilingard, Pwint, Blodfink, RedTrafford
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

@StretfordEnd: Siterer deg ordrett, her.

"Hvis det er dagens fotball for mange er jo gleden og lidenskapen med å se fotball borte."

'De kan ikke ha mye glede å leve i nuet og stole på det de selv ser på skjermen."

"Lidenskap til fotball er død for de som må lese statistikker for å finne ut hvordan kampen var og hvor gode spillerne var."

Dette handler ikke om din mening om hva som er best for deg.

Dette sier jo rett ut, på en hånefull måte, at din måte er den rette, og at andre ikke kan ha glede eller lidenskap om man ikke er som deg.

Du må bare kalle meg hva du vil, og bli så irritert du bare orker. Det endrer ikke at du har en elitistisk holdning, og reagerer slik du gjør fordi du er uenig med noen.
Last edited by 10Hag on 17 Jan 2024, 11:45, edited 1 time in total.
Post Reply