Ryktetråd 2024

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

Sesko... Gutten som glapp for to år siden. Vi kunne fått ham for en slikk og ingenting. For et talent, for et killer instinct. Nå blir han å koste oss skjorta, og vel så det.

Timo Werner? Langt mer skeptisk, men heller det enn Martial eller Rashford som spiss, ja!
post liked by: Andtho01, Tringe, RedTrafford, Blodfink, Pwint
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Atl. Madrid i tillegg til Barca interesserte i Greenwood. Kilde er GOAL...De farer ikke kun med tull og tøys da.

Uansett så har Greenwood spilt seg opp fra 0 til 7,5 mill euro i MV. Var jo på 50 mill i 2020/2021
post liked by: Belfastboy, 10Hag, Pwint, RedTrafford
LUHG!

Mr H
Posts: 467
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 1377

Personlig lever jeg fint uten signeringer dersom de skulle vært av typen kortsiktige og midlertidige løsninger, som ja kanskje kan være forskjellen mellom 8. og 6. plass, men som på sikt kan begrense ressurser til kommende signerer eller blokkere for nåværende unggutter. Etter mange år med mye rart på markedet må klubben etter min mening overkorrigere for å få ting i sjakk igjen. Før hvert kjøp bør man spørre seg selv; ser man for seg denne spilleren som en del av et tittellag om 2-3-4 år? Hvis svaret er nei, gå pent videre til neste mann. Gjerne begrens alderen på innkjøp til 26. Nå kan jeg riktignok anerkjenne verdien av en ferdig, kortsiktig og erfaren løsning til et ferdig prosjekt, men der er ikke vi idag.

Så hvis vi får landet en spiller som både styrker laget og har fremtidsutsikter her (som feks Todibo som nevnes en del), kjør på! Hvis det kommer inn en kortsiktig løsning eller overbetalt 30-åring vil jeg være mindre entusiastisk for å si det sånn.
post liked by: Buchan, Belfastboy, 10Hag, Pwint, Ryder, Rød Pølse, RedTrafford, Blodfink
User avatar

Mister Magoo
Posts: 8
Joined: 23 Feb 2023, 08:35
Liker gitt: 22
Liker mottatt: 28

Vi linkes igjen til Michael Olise. God nok til å ta et steg videre. Men dette er igjen en spiller som ikke viser glede av å score.

Jeg vil tro at en instinktivt blir glad av å score. Dersom en spiller ikke viser glede/lettelse betyr det at spilleren aktivt går inn for dette - noe som for min del er veldig spesielt. Det er vel ikke like kult lengre med et bredt smil og begge hendene i været, men det går en grense spør du meg.

Jeg ønsker spillere som viser følelser når de scorer!
post liked by: Pwint, Blodfink

Alf banan
Posts: 334
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 27
Liker mottatt: 673

Mister Magoo wrote: 03 Jan 2024, 11:56 Vi linkes igjen til Michael Olise. God nok til å ta et steg videre. Men dette er igjen en spiller som ikke viser glede av å score.

Jeg vil tro at en instinktivt blir glad av å score. Dersom en spiller ikke viser glede/lettelse betyr det at spilleren aktivt går inn for dette - noe som for min del er veldig spesielt. Det er vel ikke like kult lengre med et bredt smil og begge hendene i været, men det går en grense spør du meg.

Jeg ønsker spillere som viser følelser når de scorer!
Den gleden har VAR ødelagt. Jeg feirer ikke mål lengre da det som oftes må en VAR sjekk til først.
post liked by: Pwint, Pink Final, Blodfink, Cola2
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

10Hag wrote: 02 Jan 2024, 19:30 Det som forundrer meg mest er at vi ønsket Sancho i utgangspunktet, og hvordan media hausset ham opp som en klassespiller, basert på målpoeng i ett par sesonger. Han ble utelukkende hentet av United og ønsket av fans pga målpoeng.

Og der var vi i gang, igjen!

Michael Olise... Og hva er argumentene media og fans allerede bruker? X antall mål på Y antall kamper.

Jesus.
post liked by: Pwint, red, Jan Erik, RedTrafford, Cola2
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Jeg er kronisk i mot til å hente nye høyrekanter frem til andre posisjoner er fikset. Garnacho, Amad, Pellistri, Antony, Rashford, Mount, Bruno kan alle spille der.

For min del så er ikke jeg så opptatt av om det hentes noen nye spillere i januar. En backup for Højlund er muligens det eneste. Jeg stemmer heller for at vi maksimerer sommervinduet.

Dersom det går spillere ut derimot så blir det en annen sak. Men vi skal ikke spille enormt med kamper fremover, og da kan vi like gjerne satse på flere av de som er her.
post liked by: Ryder, Pwint, Buchan, Andtho01, Rød Pølse, RedTrafford, Blodfink, Pink Final, Cola2
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Mister Magoo
Posts: 8
Joined: 23 Feb 2023, 08:35
Liker gitt: 22
Liker mottatt: 28

Alf banan wrote: 03 Jan 2024, 13:22
Mister Magoo wrote: 03 Jan 2024, 11:56 Vi linkes igjen til Michael Olise. God nok til å ta et steg videre. Men dette er igjen en spiller som ikke viser glede av å score.

Jeg vil tro at en instinktivt blir glad av å score. Dersom en spiller ikke viser glede/lettelse betyr det at spilleren aktivt går inn for dette - noe som for min del er veldig spesielt. Det er vel ikke like kult lengre med et bredt smil og begge hendene i været, men det går en grense spør du meg.

Jeg ønsker spillere som viser følelser når de scorer!
Den gleden har VAR ødelagt. Jeg feirer ikke mål lengre da det som oftes må en VAR sjekk til først.
Kan eksempelvis nevne direkte frispark i krysset mot vårt kjære United. Helt tom for uttrykk - og her var det ingen risiko for VAR..
post liked by: Pwint
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Jeg liker både Olise og Eze godt, av det lille jeg har sett så har de noe ekstra, men kan godt være at Olise ikke er en spiller med rett profil, hva vet jeg. Men alt tyder på en rimelig god spiller synes nå jeg. Han har vel heller ikke voldsomt gode tall om man ser hele seniorkarrieren, 11 mål, 20 assist på 80 kamper i Palace, men ser ut til å ta noen positive steg hele veien. Er jo 22 år kun. Var jo også ute med hamstring-skade i begynnelsen av denne sesongen. Det er jo aldri bra da, en hamstring-type...

Har jo vært i akademiet til ikke mindre enn Arsenal, Chelsea og City. Om det er positivt eller negativt er heller ikke enkelt å si noe om. Men tok steg i Reading, nok til at Palace bladde opp nesten 10 mill , noe som faktisk var 5 mill under MV den gangen, nå er den på 50 mill.

Apropos jubling, Olise jublet masse når han assisterte Gallaghers mål mot City f.eks. Mulig det var en takk for sist til City da, aner ikke. Jeg bryr meg ikke så mye om hvordan spillere feirer mål egentlig, selv om det å vise litt glede ikke er en bakdel.

På spørsmål om hvorfor han ikke jubla etter frisparket mot oss sa han at det er jobben hans, og sammenlignet seg selv med en postmann, "jubler en postmann når han leverer posten liksom". Fant det litt artig jeg da.
Men han sa i et annet intervju at det alltid er en god følelse når ballen går i mål. Det er jo noe :hah:

Jeg aner ikke om spilleren er god nok og vil løse noe for oss. INEOS og EtH sjekker vel opp litt ordentlig før de slenger penger etter ham eller noen andre. Er ikke det hele poenget med INEOS?
post liked by: RedTrafford, 10Hag, Pwint, Pink Final
LUHG!
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

@Blodfink: Det postmann-sitatet kan jeg like 🤣

Jeg vurderte ikke Olise i forrige post. Vet ikke selv om han er god nok eller rett profil.

Bare registrerte at det eneste media, united.no og folk på SoMe hadde å si om ham var hvor mange målpoeng han har hatt i det siste.

Og det sammenfalt bare så godt med Sancho-diskusjonen i går. Vi tror ofte spillerkjøpene våre blir suksess, uten noen som helst innsikt utover overfladiske tall.

Kan godt hende Olise er the real deal!

Men united.no sin omtale i ryktespaltene i dag fikk meg til å stusse 😅

"X er linket til oss. Han har scoret 6 de 7 siste kampene." ok... ja. Passer han i et Ten Hag system?

Blir på samme nivå som når vi hentet Wan Bissaka, og det eneste vi trengte å vite var at "Han takler kjempemye".

Trenger ikke være en fulldybde analyse, altså. Men noe utover slikt, hadde vært greit. For mange fans sluker det rått, og blåser det opp på sosiale medier, og så er stormen i gang. Det var slik Sancho ble så populær, hos folk som aldri hadde sett ett minutt med Dortmund i Bundesliga.

(PS jeg synes Wan Bissaka har vært god det siste året, ikke en diss mot ham)
post liked by: RedTrafford, Blodfink, Pwint, Tringe, Cola2
User avatar

Andtho01
Posts: 1131
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3504
Liker mottatt: 3643

Aaron Wan-Bissaka og Victor Lindelof har man brukt opsjonen på 1 år i kontrakten til så begge dei har kontrakt ut 2025 sesongen.
post liked by: Blodfink, Pwint, Belfastboy, Pink Final, Cola2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

@10Hag, jepp, enig i at det blir overfladisk når rykta spiller kun blir nevnt ifm. ant. målpoeng, eller 1 ekstrem-egenskap. Fort gjort å bli entusiastisk, jeg kan gå 5 på til tider her selv :hah:
post liked by: Pwint, RedTrafford, 10Hag, Andtho01
LUHG!
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

@Blodfink: Samme her🤌 Men nå er jeg brent av ilden! Vi har kjøpt så mange overhypa og feilvurderte spillere de siste 10 årene, at jeg er heller skeptisk til det motsatte er bevist 😅
post liked by: Blodfink, Tringe, RedTrafford
User avatar

Andtho01
Posts: 1131
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3504
Liker mottatt: 3643

post liked by: Rød Pølse, red
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

10Hag wrote: 03 Jan 2024, 21:27 @Blodfink: Samme her🤌 Men nå er jeg brent av ilden! Vi har kjøpt så mange overhypa og feilvurderte spillere de siste 10 årene, at jeg er heller skeptisk til det motsatte er bevist 😅
Husker at OGS i sin første Manager jobb ble kritisert for at han hentet noen norske spillere, og andre han kjente.
Hvor mange er hentet til klubben i dag som har tilknytning til ETH?
post liked by: messilingard, RedTrafford, Pwint, Rød Pølse
Post Reply