(PL) West Ham - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2066
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9105
Liker mottatt: 8384

Håper virkelig at de som kommer inn gjør grep som er hensiktsmessige mtp langsiktig suksess. Å snu ryggen til manageren nå er helt uaktuelt for min del, selv om jeg er frustrert og til dels misfornøyd med taktikk og kampledelse. Det er lurt å puste litt med magen og huske at det ikke er PlayStation.
post liked by: red, Tringe, Belfastboy, Jan Erik, RedTrafford, Pwint, messilingard, Pink Final
Football, bloody hell!
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

Ønsker ikke noe sparking før sesongen er over. Denne gruppa med spillere vil spise opp og spytte ut en ny interim.

Ten Hag er åpenbart ikke vårt største problem. Alle er enige i at det største problemet er hele strukturen over ham.
Og noen, meg inkludert, mener spillertroppen ikke er god nok til å prestere stabilt.
Jeg mener til og med at spillertroppen er et langt større problem enn Ten Hag.
Men, realiteten er dessverre slik at man kan ikke sparke en rekke spillere.

Men å si at man ikke synes Ten Hag virker som rett person, betyr vel heller ikke at man ikke puster med magen eller at man tror man spiller PlayStation.

Personlig synes jeg kampledelsen til Ten Hag er skuffende svak. Det minner meg veldig om Solskjær.
Og jeg er heller ikke en av de som er så veldig imponert over det vi presterte i fjoråret, når man medberegner spillestil, eller mangel på utvikling av en sådan. Vi ble bedre på å presse, først og fremst.
Resultatmessig var det ganske bra, og ligacupen smakte godt i noen måneder. Men jeg likte aldri fotballen vi spilte, utenom i 5-6 kamper. Så for min del er Ten Hag blitt en taktisk mismatch.

Hvorfor det er blitt slik, er en annen sak. Ten Hag sin fotball i Ajax var jo veldig god. Jeg tok ikke 10Hag som brukernavn uten grunn.
Men når manageren vår har gått offentlig ut og vært mer enn tydelig på at han ikke vil spille slik fotball i United... nei, da gjør han seg selv ikke noen tjenester, uansett hva grunnen til det måtte være.
post liked by: messilingard, Tringe, Blodfink, Pwint, RedTrafford

Tringe
Posts: 219
Joined: 19 Jan 2022, 21:58
Liker gitt: 1108
Liker mottatt: 470

Sant nok, @10Hag . Han har jo fått kritikk for sent innslupne mål og tapte kamper fra Ajax tiden også. Der han byttet for sent, ikke va kynisk nok for å dra i land seire og tapte mot slutten av flere viktige kamper.

Vil driste mæ til å si skyldfordelinga ser ca sånn ut: 60% direktører/eiere, 30% tropp og 10% trenerstab. Alle må ta sin del, men at det e en mismatch mellom tropp og treners ønske om spillestil e åpenbart.

Ledelsen har latt kidsa i barnehagen ta styring, og tantene/onklene har mistet kontrollen på grunn av det.
post liked by: 10Hag, Blodfink, Pwint
Ingen er større enn klubben!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2066
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9105
Liker mottatt: 8384

Det er alltid gøy når enkelte misforstår og tar seg nær av generelle og velmente oppfordringer som er like mye en påminnelse til seg selv 😆 Ho-ho-ho 🎅 God Jul motherfolkens 🤟
post liked by: Belfastboy, Pink Final
Football, bloody hell!
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

Det jeg skrev var overhodet ikke vondt eller engang konfronterende ment. Og jeg tok meg for øvrig ikke nær av det heller. :O

Men tilbake til ze zopic at hand: jeg forstår de som er lei manageren nå. Og kjøper rett og slett bare ikke argumentet om at det er gjensidig utelukkende med at man og kan mene at vi har større problemer enn Ten Hag. Begge tanker kan eksistere samtidig.
post liked by: Tringe, Blodfink, Pwint
User avatar

offside
Posts: 1307
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 582
Liker mottatt: 1254

@10Hag og @Tringe dere er inne på mye fornuftig. Det virker jo dessverre som en missmatch og skyld spørsmålet kan fordeles over hele fjøla. Klart et Erik må ta sin del av skylden, treneryrket er et resultatorientert yrke. Trenere lever av resultater. Samtidig er det ikke å legge skjul på at spillermaterialet er svakt. Det er sliteseiere mot middelmådige lag.

Men sånn for min egen del jeg vet ikke om jeg orker en ny trener. Begynne på nytt , nye forhåpninger og enda flere skuffelser.

Uansett hva som skjer så må vi forberede oss på at 2024 vårparten kommer til å bli en del skuffelser. Det spørs vel ikke om lufta har gått ut av lagret og resten av sesongen blir en transportetappe. Han må hverfall få fullføre sessongen, så spørs det hvordan han skal ta laget videre og løfte dette laget opp.

Det lille halmstrået jeg har er jo dette med eiersituasjonen og at det kan gi et løft eller en endring i riktig retning.
post liked by: 10Hag, Rød Pølse, messilingard, Pwint, RedTrafford, Tringe

Tringe
Posts: 219
Joined: 19 Jan 2022, 21:58
Liker gitt: 1108
Liker mottatt: 470

Scenariet e jo at det må RYDDES over og under manager, ikke sikkert EtH e rett man heller, men kem ska ta over før ryddesjauen har skjedd?

Alle alternativene snakker jo alle andre språk enn engelsk og har ikke nevneverdig erfaring utover det EtH har.
Så ser ikke grunnen til å kaste manager først over bord.

Hadde ikke blitt overrasket om det skjedde om ikke Sir Jim sto klar med livbøye. Ledelsen har jo vist at de kun e ute etter å redde sin egen stormannsgalskap tidligere.
post liked by: Rød Pølse, messilingard, Pwint, RedTrafford, 10Hag
Ingen er større enn klubben!
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Jeg skal ikke legge skjul på at jeg var litt for hissig (på grøten) i sted da jeg skrev at ten Hag måtte gå. Sannheten er selvsagt at vi må fikse de underliggende problemene før vi kan begynne på egentlig noe som helst. Med andre ord så må det inn kompetente folk i den sportslige ledelsen som evner å skape verdi fremfor bruke verdi når det kommer til spillerlogistikk. I det minste så må man få noe form for "return-on-investment". Vi kan ta Sancho og Antony for eksempel. Ingen av de er i nærheten av å forsvare prislappen eller plassen på laget for den saks skyld. Antony sin spillestil er på god vei til å ødelegge Højlund også siden det er fullstendig umulig for en hvilken som helst spiss og forholde seg til brasilianeren som aldri leverer ballen til passende tidspunkt. Det er som å spille med 9 mann plutselig bare fordi Antony er på banen. Antony har levert 13 innlegg på 13 kamper, med en xGA på 1,6 (dette er tall fra før West Ham, så sistnevnte vil gå opp på grunn av sjansen til Garnacho). Poenget er uansett at det er skremmende hvor lite offensivt Antony leverer.

Og her kommer Erik ten Hag inn. En ting er at han har hentet en hel rekke spillere, noen hvor han også var pådriveren. Som for eksempel Antony og Mount. Nå har Mount vært mye skadet, men hva var planen før han ble hentet? Hvorfor var det så viktig at Antony skulle komme inn? Hvorfor så vi ikke etter spillere som var mer lik de Jong dersom det var det som var kravet til ten Hag? Nå er dette siste spørsmålet rettet mer mot den sportslige ledelsen, men for min del så ser jeg hverken en rød tråd i spillerlogistikken eller på banen.

Og de valgene som Erik ten Hag tar på banen er direkte svake. Hvorfor skal han spille Rashford i gang som spiss når han ikke har levert en god kamp der på godt over et år? Hvorfor ikke satse på Pellistri på høyrekanten basert på hva Antony har fått til? Forsvarer McTominay en plass på laget når han ikke scorer mål? Hvorfor tviholdt han på mann-mann forsvaret så langt ut i sesongen når det åpenbart ikke fungerte? Hvorfor ikke få Bruno opp som 10-er og la han få spille på sine styrker? Hvorfor spiller Garnacho så mye selv i kamper hvor han ikke presterte?

Jeg sitter med enormt mange spørsmål over valg ten Hag har tatt. Er det vits å sparke han før INEOS kommer inn? Nei. Er ten Hag mannen som skal klare å snu utviklingen? Usikker, men det begynner å nærme seg nei for min del.
post liked by: 10Hag, RedTrafford, Tringe, Rød Pølse, Pwint, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers

Tringe
Posts: 219
Joined: 19 Jan 2022, 21:58
Liker gitt: 1108
Liker mottatt: 470

Ja og ja, @messilingard. Men sitter selv med tro at han kan snu skuta spillemessig med bedre materiale (selvom trua synker jo mer vann vi tar inn). Han handlet jo også spillere han kunne stole på bakover i banen og npr det gjelder innsats (ref Antonys evne til å dekke bakover). Man kan jo ikke bygge lag fram til bak, for det viktigste må jo være å tette igjen bakover og klare å utføre press.

Og ja, det høres helt banalt ut at United som "størst" ska handle kanter som fungerer best i det defensive, men vi har da vitterlig sett både Sanch og Rash pisse på emblemet ka gjelder innsats og ork.

Ellers deler æ analysen om at det må være umulig å være spiss om ikke 50% eller fler av innlegg slås ved første mulighet i enkelte spillsekvenser (eks overlapp). Umulig å time noe som helst om back/kant ska ta en finte, stoppe opp og så slå innlegg etter litt om og men.
Noe som igjen har ført til at vi sliter med å få folk inn (tidsnok) i boks, enkelt og greit fordi spillerne ikke skjønner når innlegget kommer.

Så kommer vi heller ikke unna det faktum at i det øyeblikket vi skrur opp tempo i pasningsspill så spiller vi ut de fleste, men det skjer alt for skjeldent.
post liked by: messilingard, Rød Pølse, Blodfink, Pwint, RedTrafford
Ingen er større enn klubben!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2066
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9105
Liker mottatt: 8384

messilingard wrote: 23 Dec 2023, 23:27 Sannheten er selvsagt at vi må fikse de underliggende problemene før vi kan begynne på egentlig noe som helst...
Amen! Jeg begynner etterhvert å tvile en smule på nederlenderen selv, men klubbledelsen må for en gangs skyld starte i riktig ende.

Det finnes et knippe managere av kaliberet som kreves for å styre det tankskipet som heter Manchester United, men ingen kan gjøre det og samtidig stå i maskinrommet. Det tror jeg de fleste av oss har skjønt etter 10 år med wash-rinse-repeat 🔁
post liked by: Tringe, messilingard, Pink Final, Pwint, RedTrafford
Football, bloody hell!
Post Reply