Kobbie Mainoo

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3941
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17234
Liker mottatt: 11012

messilingard wrote: 18 Dec 2023, 16:08 beholder roen, behandler ballen perfekt og spiller ballen videre etter at samtlige tre er ute av posisjon. For en spiller!
Helt enig, med det setter jeg jo desto større spørsmålstegn ved flere av de andre spillerne.
Særlig det ved å beholde roen, ser ut som han har spilt på dette nivået i 10 år.
post liked by: messilingard, 10Hag, Pwint, Cola2, Blodfink
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3607
Liker mottatt: 4879

Veldig enig. Grunnen til at Mainoo allerede får mer hyllest enn hva som er vanlig for et akademiprodukt er fordi han har det de fleste andre i stallen mangler.

Vi trenger flere spillere med lignende ballbehandling og overblikk.

Martinez har og lignende egenskaper, og har fått mye hyllest for det.

Spillere som sjeldent mister kontroll og ball, som samtidig involverer seg i pasningsspillet. 👏👏
post liked by: Tringe, RedTrafford, messilingard, Pwint, Cola2, Pangaea, Blodfink
User avatar

offside
Posts: 1307
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 582
Liker mottatt: 1254

post liked by: Pwint, Belfastboy, Andtho01, 10Hag, Rød Pølse, Blodfink
User avatar

offside
Posts: 1307
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 582
Liker mottatt: 1254

Nå har jeg fulgt med på fotball i en årrekke.
I all ydmykhet vil jeg påstå at jeg kan se om en spiller kommer til å bli god eller ei.
Tar så klart feil noen ganger, fordi det er alltid mange faktorer som påvirker.

Men denne spilleren her kan bli toppclass!
Han kan bli en av de beste i sin generasjon.

Det han viser i en så ung alder, utenom særlig erfaring på dette nivået er sterkt.
Hvis han fortsetter, så vil han kunne bli en av de beste i verden innen 4-5 år.

Jar har virkelig latt meg imponere, og det er ikke noe jeg ofte gjør over en litt ukjent 18 åring som plutselig kommer inn.
Last edited by offside on 19 Dec 2023, 16:08, edited 1 time in total.
post liked by: Belfastboy, RedTrafford, Pwint, 10Hag, Rød Pølse, Pink Final, Cola2, Pangaea
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3607
Liker mottatt: 4879

Jepp. Her er det kun skader, uflaks eller et giftig miljø som kan sette en stopper for utviklingen.

Arbeidsinnsatsen på trening og selvinnsikten skal det visstnok ikke være noe problem med. Han har beina godt planta på bakken og er ydmyk, rapporteres det om.

Så må man ikke undervurdere hvor skadelig de nevnte elementene over kan være, selv for den mest talentfulle. Men det lover godt for unge Kobbie, og forhåpentligvis for oss også.

Gi ham en klassespiller ved siden av seg, så lukter det svidd.
post liked by: RedTrafford, Pwint, offside, Rød Pølse, Cola2
User avatar

offside
Posts: 1307
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 582
Liker mottatt: 1254

Helt riktig det @10Hag.
Riktig miljø, holde seg skadefri og jobbe beinhardt, ta vare på kropp, muskler og alle de andre faktorer som fører med. Om alle faktorene er på plass så ser jeg ikke noe grunn til at han ikke skal lykkes.
post liked by: 10Hag, RedTrafford, Pwint, Cola2

alfen74
Posts: 53
Joined: 14 Aug 2022, 04:08
Liker gitt: 144
Liker mottatt: 256

10Hag wrote: 19 Dec 2023, 14:16 Jepp. Her er det kun skader, uflaks eller et giftig miljø som kan sette en stopper for utviklingen.
Ja, heldigvis er jo ingen av disse tre faktorene særlig fremtredende i United for tiden! :D
Spøk til side, Mainoo virker som "the real deal", og det er bare å krysse fingrene for videre framgang. Håper han starter mot West Ham, til tross for at Bruno er tilbake. 
post liked by: 10Hag, RedTrafford, Rød Pølse, Pwint, Blodfink, Cola2
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2056
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9028
Liker mottatt: 8345

En liten recap av Kobbie Mainoo mot Wigan Athletic ✨

post liked by: Pwint, RedTrafford, Cola2, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3607
Liker mottatt: 4879

Talent av et annet kaliber, unge Kobbie.

Ser konturene av en fremtidig midtbanegeneral, med de rette holdningene i tillegg.

Han har det meste man ser etter i en god midtbanespiller. Kanskje vårt største talent siden Class of '92-gjengen.
post liked by: Pwint, Rød Pølse, RedTrafford, Cola2, Pink Final, Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4432
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2860
Liker mottatt: 9442

Tenker at det å klippe sammen innvolveringene hans mot et League One lag ikke er noe klubben bør fokusere på. Mainoo ligger såpass langt fremme i sitt kull at jeg forventer at han skal være på et høyere nivå enn hva Wigan er på pr dags dato. Jeg fokuserer heller på hvordan han gjør det i Premier League mot sikkelig motstand.

Når det er sagt så er det liten tvil om at Mainoo er en vi bør bygge rundt. Det neste kjøpet på midtbanen bør egentlig være hvordan kan vi spille Kobbie Mainoo god? Jeg ser gjerne en spiller med lignende kvaliteter til Casemiro komme inn på midten. Da har vi en ung playmaker og en ballvinner sentralt. Mason Mount tror jeg kan bli en god partner mot lag som ligger lavt.

Denne sesongen har hatt sine nedturer, men Mainoo og Garnacho gir i det minste håp om at vi kan få til noe i fremtiden.
post liked by: Rød Pølse, 10Hag, Pwint, Tringe, RedTrafford, Andtho01, Cola2, alfen74, Pink Final, Pangaea, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4696
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2622
Liker mottatt: 10677

Med så unge spillere er det aldri lett å vite hvem som kommer til å ta steget helt opp og bli en toppspiller gjennom hele karrieren, og hvem som vil falle gjennom eller stabilisere seg på et litt lavere nivå enn mange trodde.

For å ta Garnacho, for eksempel - jeg tror Garnacho kommer til å være god/enda bedre om tre år, kanskje mest på grunn av den uredde mentaliteten, men der kan det fortsatt skje ting som gjør at han stagnerer. Spesielt for angrepsspillere handler det så mye om mentalitet og flyt, og det er mye som kan rokke ved slike ting. Bare se på Rashford og Sancho.

Men med Mainoo føler jeg meg ekstremt trygg på at han vil bli topp klasse i 10-15 år framover så lenge han unngår stygge skader. Det handler mest om at han gjør det grunnleggende så bra og riktig. Glimrende basisteknikk, men også posisjonering, blikk, ro og orienteringsevne - ting som gjerne bare er der instinktivt hos noen og som ikke er så lett å lære. Han har en grunnmur som gjør ham bunnsolid og nyttig selv uten at han trenger å utføre magiske ting med ballen. Dermed blir feilmarginene og fallhøyden mindre.

Ofte er det også spørsmålstegn rundt fysikken med så unge spillere der kroppen fortsatt er i utvikling - vil de vokse seg sterke og atletiske nok? Mainoo har allerede det fysiske på plass og lar seg ikke skubbe unna. Forhåpentligvis vil han enda kunne bli et par hakk raskere også.

På Uno-podcasten sa de at han på aldersbestemte lag har markert seg mye mer med kreative egenskaper lenger fram i banen enn han har fått vist på førstelaget. Har også lest en del andre karakteristikker fra folk som har sett ham mer en meg, og som mener han vil være enda bedre som 8-er enn som 6-er.
Vanskelig å si hva ETH mener, kanskje er det som 6-er han vil bruke ham, kanskje er det sammensetningen av troppen per i dag som gjør at det blir sånn.
Er uansett overbevist om at Mainoo blir en del av ryggraden i dette laget i årene som kommer.
post liked by: Pwint, Belfastboy, Cola2, Rød Pølse, Pink Final, Pangaea, RedTrafford
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2747
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3930
Liker mottatt: 5069

Ryder wrote: 11 Jan 2024, 09:39 På Uno-podcasten sa de at han på aldersbestemte lag har markert seg mye mer med kreative egenskaper lenger fram i banen enn han har fått vist på førstelaget. Har også lest en del andre karakteristikker fra folk som har sett ham mer en meg, og som mener han vil være enda bedre som 8-er enn som 6-er.
Vanskelig å si hva ETH mener, kanskje er det som 6-er han vil bruke ham, kanskje er det sammensetningen av troppen per i dag som gjør at det blir sånn.
Er uansett overbevist om at Mainoo blir en del av ryggraden i dette laget i årene som kommer.
Ikke sett eller hørt de siste episodene, men her er jeg skjønt enig. Så han ganske mye når han var 16-17 år og slo gjennom på U18 og U21-lagene, og han var da som oftest i en mer offensiv rolle. Ikke sett det så mye på førstelaget enda, og kvaliteten på motstanderne er selvsagt ekstremt mye høyere, men Kobbie Mainoo var en strålende dribler på ungdomslagene. Tok seg forbi 3-4-5 'mann' og scorte selv, eller la en pasning inn i boksen. Og hele veien var han rolig med ballen, og synes å ha god oversikt. Dette var det som imponerte meg mest når han fikk sine første kamper blant seniorene. Denne samme roen og oversikten var der, og han ble ikke stressa.

Noen spillere bare "har det", og det virker som de får mye bedre tid enn andre. Paul Scholes var et prakteksempel, og kanskje Mainoo kan bli en til i den kategorien. Det får bare tiden vise selvsagt, og vi trenger et LAG også. Det var fordelen til spillere som Giggs, Nevilles, Scholes og Beckham som slo gjennom. De hadde et velfungerende lag rundt seg. Det var ikke opp til en 18 år gammel Scholes å heve laget, eller en enda yngre Giggs. De slapp å bære laget på sine unge skuldre. Derfor håper jeg Garnacho, Mainoo og evt et par andre juniorer jeg er spent på slipper det ansvaret. Vi må få inn kvalitet som hever laget, og bunn-nivået vårt må bli høyere, og slik sett gjøre arbeidsbetingelsene for kreative sjeler som Garnacho og (IMO) Mainoo lettere.

Ingen ønsker en historie lignende det Paul Gascoigne hadde, som også fikk mye ansvar og stjernestatus i ung alder, og taklet det dårlig. Mason Greenwood er kanskje en passende sammenligning, selv om jeg håper han får ting på stell.

Tilbake til Mainoo, så er det godt mulig han blir en 6er på lengre sikt også. Han har fysikken og 'hjernen' til det. Personlig så forventet jeg at han heller ble en 8er eller til og med 10er, men dette var før han slo gjennom. Det handler ikke bare om egne kvaliteter, men om hva lagkameratene har, og hvor han gjør mest nytte for seg for helheten. Uansett, så håper jeg han får muligheter til å bidra mer offensivt, for han har kvalitene til det også.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Ryder, Cola2, Belfastboy, Rød Pølse, Pwint, Blodfink
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2056
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9028
Liker mottatt: 8345

Månedens spiller i januar. De tre siste månedens spiller har gått til stjernene fra «class of 22». Garnacho fikk utmerkelsen i november og desember, han var også nominert i januar. Kan avsløre at min stemme gikk til vinneren ✨

post liked by: Andtho01, Belfastboy, Spirograf1, Blodfink, Pwint, Pangaea
Football, bloody hell!
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2747
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3930
Liker mottatt: 5069

Mener bestemt jeg har skrevet at Kobbie er bedre offensivt enn vi har fått sett hittil.

Vel, vi fikk se det i dag :)
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Pink Final, Pwint, Blodfink
User avatar

Andtho01
Posts: 1108
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3407
Liker mottatt: 3580

Håper Mainoo får en ny og lengre kontrakt sanrt. Han har kontrakt til 2027. Han er en av få som og fortjern ganske bra lønnsøkning.
https://www.capology.com/club/mancheste ... /salaries/
https://www.transfermarkt.com/kobbie-ma ... ler/820374
Post Reply