Forumet er "brukket" på mobiler

Forslag til hvordan vi kan gjøre forumet bedre. Si ifra her!
Post Reply
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2747
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3930
Liker mottatt: 5069

Heisann. Liker å sjekke innom forumet på mobil for å sjekke siste poster og slikt. Tidligere var forumet "broken" som man sier på Englisj, men så ble det fikset igjen. Men nå har det samme skjedd igjen.

Høyre kolonne har vanlig bredde (poll (kan vi få noe nytt forresten?) og tabell og slikt), mens selve forumet blir tilpasset resten av skjermbredden. Når jeg holder mobilen vertikalt/opp, så betyr det at selve forumet bare har plass til én bokstav i bredden. Blir litt tricky å lese for og si det slik :D
Noe bedre i vertikal/brei stilling, men det er fortsatt veldig liten skjermplass igjen til selve forumet, med innlegg og trådemner og slikt.

Edit: Tok et "knokkelbilde" på mobilen. Ble litt mørkt, men dere ser den ganske smale stripen med forum, haha :blush:
Image
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2065
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9095
Liker mottatt: 8380

Hei @Pangaea. Anbefaler deg å slette informasjonskapsler og annen dritt i nettleseren. I alle fall på denne siden. Opplever selv enkelte hiccups på forumet av og til, da pleier dette å hjelpe 👍
post liked by: Pangaea
Football, bloody hell!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2922
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13565
Liker mottatt: 8721

Hmm... det så ikke noe enkelt ut. :D Ser ikke sånn ut for meg, men jeg merker at når jeg svarer på mobilen og skal redigere tekst, så forsvinner litt av teksten ut på høyre side, om det gir mening. Så da er det ikke så lett siden jeg alltid har en bøtte med skrivefeil. Må ofte snu mobilen for å rette opp i ting. Bare meg som opplever dette? Sitter på iphone pro max, så skjermen skulle være stor nok.

Eksempel:
thumbnail_IMG_2391.png
thumbnail_IMG_2391.png (95.44 KiB) Viewed 1422 times
post liked by: Jan Erik, 10Hag, RedTrafford, Spirograf1
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4709
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2628
Liker mottatt: 10722

Samme hos meg, @Pwint
post liked by: Pwint, 10Hag
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4436
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2864
Liker mottatt: 9453

Har samme problem på telefon jeg også. Har dessverre ingen god løsning på dette problemet, men registrerer selv at det ikke er like merkbart dersom man benytter seg av den fulle redigeringsfunksjoner.

Bortsett fra det så må nesten @RaoulDuke svare på om det finnes en løsning.
post liked by: Pwint, 10Hag
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

Samme her @Pwint
post liked by: Pwint
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2922
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13565
Liker mottatt: 8721

Ja, det er ikke et stort problem, egentlig. Jeg lurte mest på om det var noe jeg alene slet med. :D Skal forsøke den fulle redigeringsfunksjonen @messilingard. Takk for tipset.
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2747
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3930
Liker mottatt: 5069

Rød Pølse wrote: 12 Dec 2023, 12:52 Hei @Pangaea. Anbefaler deg å slette informasjonskapsler og annen dritt i nettleseren. I alle fall på denne siden. Opplever selv enkelte hiccups på forumet av og til, da pleier dette å hjelpe 👍
Prøvde dette tipset, men det fungerte dessverre ikke, selv etter å ha restartet browseren.
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 933
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 121
Liker mottatt: 829

Bare av nysgjerrighet, hvilken nettleser bruker du på mobil @Pangaea ? Jeg bruker selv Android og har ikke sett dette problemet på Chrome og firefox hvertfall.

Når det er sagt, forumet trenger en oppdatering av programvaren. Men det vil si mye manuell jobb med å gjenskape endel funksjoner.
post liked by: Pangaea
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2747
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3930
Liker mottatt: 5069

RaoulDuke wrote: 12 Dec 2023, 23:21 Bare av nysgjerrighet, hvilken nettleser bruker du på mobil @Pangaea ? Jeg bruker selv Android og har ikke sett dette problemet på Chrome og firefox hvertfall.

Når det er sagt, forumet trenger en oppdatering av programvaren. Men det vil si mye manuell jobb med å gjenskape endel funksjoner.
Jeg også er på Android plattform, og bruker Firefox. Samme på PC, og der er det ikke et problem. Når jeg dro vinduet til å bli veldig smalt, så forsvant høyrekolonnen nedover slik som den skal. Men er det ikke slik for andre, så må det jo være noe med mitt oppsett som fucker ting til av en eller annen grunn. Rare greier. Har ikke sett noe lignende på andre sider.
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2747
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3930
Liker mottatt: 5069

Hei @RaoulDuke. Vet ikke om det har med den nylige oppdateringen av forumet å gjøre, men nå funker forumet på mobil for meg også. Selve forum-widget (eller hva det teknisk sett heter) holder hele bredden, både i vertikal og horisontal orientering. Da er det lettere å lese :)
Post Reply