(PL) Liverpool - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3297
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 15643
Liker mottatt: 10456

Jeg har justert mitt tips i United appen fra 3-0 tap til 1-0 tap, rett og slett fordi jeg tror vi kommer til å være mer solide defensivt. Men klarer fremdeles ikke tro vi kommer til å score. (Men for all del. Ingenting er bedre om jeg er unødvendig negativ og at vi storspiller)
post liked by: Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Andtho01
Posts: 1795
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 6034
Liker mottatt: 6183

Skaderaport på Pool: Matip, Robertson, Thiago, Jota og Bajcetic er alle ute. Mac Allister blir kanskje klar til kampen
post liked by: Pink Final, Rød Pølse
Hate Glazer love United
User avatar

Jan Erik
Posts: 2824
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 9388
Liker mottatt: 9587

Onana

Dalot
Varane
Evans
Shaw

Mainoo
McT (c)
Amrabat

Antony
Højlund
Garnacho

Ble en del bom for meg der I konkurransen...hva syns dere om laget? Spiller det noen rolle...?
post liked by: Pwint
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3297
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 15643
Liker mottatt: 10456

Godt spørsmål @Jan Erik.Jeg klarer dessverre ikke å se for meg at vi skal klare å få med oss poeng her, så for meg gjelder det å minimere skade. Tenker det er det beste laget vi kan stable på beina nå, men det avhenger jo av at alle spiller sin beste fotball.
post liked by: Jan Erik, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Deleted User 791

Det er vel det beste laget vi kan stille med i dag..
Problemet er vel hva som skjer hvis vi havner bakpå..
Har jo spilt ganske bra i det siste, helt til vi får en på trynet. Da virker det som alt raser
post liked by: Pwint, Rød Pølse, Jan Erik
User avatar

offside
Posts: 1321
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 591
Liker mottatt: 1319

Hvis vi taper med tre mål eller mindre så er det en ok prestasjon vil jeg si. 0 3 så bør eth og co være fornøyde. Alt over er litt kjipt. Liverpool er kapable til å score en del på oss i dag. Håper vi har tur og at skaden blir minst mulig.
post liked by: Pwint, Andtho01, Jan Erik
User avatar

Andtho01
Posts: 1795
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 6034
Liker mottatt: 6183

Kom igjen United hadde vært det beste for hele verden om cookypool fikk seg en på tryne idag. Håper Mctominay går frem som kaptein og smeller sikkilg til salah
post liked by: Jan Erik
Hate Glazer love United
User avatar

10Hag
Posts: 1692
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3929
Liker mottatt: 5608

Tenker resultatet er mindre viktig.

Vil bare se oss jobbe knallhardt, og forhåpentligvis prøve å ha litt ball. Om vi klarer det, så tåler jeg fint et 0-3-tap.

Om vi taper kun 0-1, og samtidig spiller helt håpløst med ballinnehav under 30-40%, synes jeg det er verre. Er ingen spillemessig utvikling å hente med slik fotball. Å tape mens man spiller proaktivt er langt bedre, for da har vi i det minste fått innøvd noe spill.

Laget er egentlig ikke veldig langt unna det vi i teorien kunne stilt med en skadefri tropp, utenom 2-3 posisjoner. Benken derimot, er veldig tynn.
post liked by: Pwint, Jan Erik
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4284
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 19228
Liker mottatt: 12452

Hell og lykke er nok det man kan håpe på @Jan Erik

Jeg greier rett og slett ikke se hvodan vi kan få med oss noe i dag.
Dødballer kanskje, ikke at vi er best på det heller. Må håpe ballen detter ned på riktig sted :-|

Muligens at Pool 'vet' de knuser oss, og at det vil stokke seg litt for dem, tja.
Sterk medvind i begge omganger kanskje.

Ikke lett å finne argumenter her nei.

Får satse på hell og lykke, med 4 dommere og de 3 fra VAR på vårt lag.
post liked by: Pwint, Jan Erik
User avatar

Jan Erik
Posts: 2824
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 9388
Liker mottatt: 9587

@10Hag, vi er vel mer enn 2-3 posisjoner unna? Maguire, Martinez, Casemiro, Eriksen/Mount, Bruno er nok tiltenkt å starte om alle leverer. Forsåvidt Rashford også, men han er jo med.
Last edited by Jan Erik on 17 Dec 2023, 18:00, edited 1 time in total.
post liked by: Pwint, Pink Final

M.r. Brownstone
Posts: 100
Joined: 02 Dec 2021, 22:20
Liker gitt: 437
Liker mottatt: 519

Dette er den første United kampen jeg ikke ser hvor vi skal ta poeng. Så gleder meg bare til det er over. Jeg ser ikke hvordan vi skal skore,med unntak av dødball. Vi møter et Liverpool som har hatt meget bra flyt spillemessig har de heller ikke vært overbevisende og overtidsekspertene har vunnet en stor del av sine kamper på den måten. Alle må være påskrudd alle må gå i krigen. Jeg håper Ten Hag legger opp til en defensiv taktikk og tar hensyn til Pool sine styrker. Få de frustrerte og sytete.
Så sender jeg en bønn om at VAR og dommerne spiller på lag med oss selv om jeg frykter det motsatte.
Igjen må jeg gjenta meg selv blir flau når jeg leser på United.no sine facebook sider. Håning av dagens kapteinvalg,håning av Onana,håning av Anthony. Dette på en side pool supportere går inn og ler av oss pga sytinga igjen sjøer det før det har blitt spilt 1 min.
Som sagt har jeg ingen tro dette ender bra for oss men jeg står bak laget og jeg er sikker på at spillerne vil gjøre hva de kan for å stikke kjepper i hjulene på de kjepphøye i helrødt.
post liked by: Jan Erik, Belfastboy, Rød Pølse, Pink Final
User avatar

10Hag
Posts: 1692
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3929
Liker mottatt: 5608

Jan Erik wrote: 17 Dec 2023, 16:49 @10Hag, vi er vel mer enn 2-3 posisjoner unna? Maguire, Martinez, Casemiro, Eriksen/Mount, Bruno er nok tiltenkt å starte om alle leverer. Forsåvidt Rashfors også, men han er jo med.
Ja, vanligvis om alle var skadefri -- og i form.

Men tenker og at ut av de du nevner, er det kun Martinez, Maguire og Bruno som egentlig har vært god nok når de har spilt denne sesongen til at det ville vært de beste valgene. Og selv der er det ikke alle enige heller.

Poenget var at det ikke ville vært umulig at denne førsteelleveren hadde spilt om vi var skadefri, minus 2-3 posisjoner. Og det mener jeg stemmer.
post liked by: Jan Erik
User avatar

Jan Erik
Posts: 2824
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 9388
Liker mottatt: 9587

@10Hag, ja, det kan godt være du har rett i det. Vi får jo aldri vite det, men kan ikke helt se for meg at Casemiro f eks ikke kunne kommet i bedre form, men han har jo ikke vist noe annet enn noen mål denne sesongen.
post liked by: 10Hag
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3297
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 15643
Liker mottatt: 10456

Frykter at vi taper tre av de neste fem kampene. Da ligger vi fryktelig langt bak. Men mirakler har skjedd før. Håper jeg er unødvendig negativ.
post liked by: Jan Erik
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

10Hag
Posts: 1692
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3929
Liker mottatt: 5608

Jepp, både Casemiro og Eriksen har vært langt unna formen fra fjorårssesongen. Og Martinez sleit veldig før han ble skadet. Riktig nok var han småskadet da han spilte.

Så ut fra de som har prestert i år, er det egentlig bare Maguire og Bruno som mangler. Wan-Bissaka, kanskje. Men igjen, det blir veldig subjektivt å velge mellom ham og Dalot.

Og man kan vel ikke si at Varane og Evans har vært veldig dårligere enn verken Maguire eller Lindelöf. Maguire har vært god, men har og sine mangler. Så jo mer jeg ser på laget, jo mer tenker jeg at det er ikke natt og dag fra vår beste ellever. Noen hakk svakere, men det er ikke en enorm forskjell.

Benken derimot, er veldig "reservepreget."
post liked by: Jan Erik
Post Reply