Hva bør gjøres?

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

Ryder wrote: 05 Dec 2023, 19:48
10Hag wrote: 05 Dec 2023, 18:24
Jean-Claude Blanc er klar som ny CEO, iflg. Romano.
Hvor fant du dette? Ser ikke noe om det på Twitteren hans?
Han sa det i en livestream på Kick (en plattform han streamer fast på).

Fint å høre at ting faktisk skjer i kulissene :D
post liked by: Blodfink, Rød Pølse, Ryder, Pwint

Tringe
Posts: 219
Joined: 19 Jan 2022, 21:58
Liker gitt: 1108
Liker mottatt: 470

Dødkjøttet må bort, enten i ledelse eller spillergruppe.
Man kan som kjent ikke bygge med råtne planker.

Man Utd e heller ingen barnehage, så man må tåle å bli stilt krav til, og dermed også tåle å bli snakka til på en relativt direkte måte om noe ikke e bra nok.
Sancho tåler ingenting, men man kan ikke sy puter under arman hans heller. Rashford viser jo at han ikke e i stand til å lære noe taktisk, og klager etterpå (via familien) at han ikke e fornøyd og at han må løpe mye på trening. Buhu, cry me a river.

Angående "Rundt 50% av troppen", i engelsk media kan det vel bety ett sted mellom 25 og 75%. Det liket å sette ting på spissen for å si det mildt. Så har egentlig ikke trua på at det e snakk om mer enn ett par-tre spillere (Sancho, åpenbart. Rashford, høyst sannsynlig. Varane, muligens, men har tro på at psyken hans tåler litt mer. Flere?)
post liked by: 10Hag, Blodfink, Rød Pølse, Pwint, RedTrafford
Ingen er større enn klubben!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2071
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9145
Liker mottatt: 8413

Nå håper jeg bare at vi ser et laguttak i morgen som er basert på sportslige prestasjoner. Dvs at blant annet Rashford får seg en velfortjent pause fra startelleveren. Jeg vil også se en midtbane som opererer litt mer i sone i det defensive, istedenfor den ekstremt markeringsorienterte varianten som vi ikke virker å være i stand til å gjennomføre på en tilfredsstillende måte.

Hvis vi i tillegg ser en forsvarstreer med Varane, Maguire og Shaw så ser jeg ingen grunn til å la være å ta livet av en Mack juleøl eller to midt i uka 🍻
post liked by: RedTrafford, Pwint, Tringe
Football, bloody hell!
User avatar

offside
Posts: 1307
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 582
Liker mottatt: 1254

Uansett hvor galt det går i desember, så rykker vi hvertfall ikke ned. Det kunne vært verre vi kunne havna på nedrykkx
post liked by: Jan Erik, Pwint
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8775

Ser Keane har en ganske lang liste av spillere han vil kvitte seg med. 😆 Kan ikke si jeg er helt enig med alle, men noen gode poenger har han.

Jadon Sancho - Helt enig
Anthony Martial - Helt enig
Harry Maguire - Ikke helt enig, men over tid
Raphaël Varane - Helt enig (for mye skader)
Victor Lindelöf - Grei spiller å ha som backup
Jonny Evans - Ja det sier seg egentlig selv
Diogo Dalot - backup spiller?
Christian Eriksen - Mye skadet men god
Sofyan Amrabat - Usikker. Han viste noe nytt sist mot chelsea
Antony. Uenig!
post liked by: 10Hag, Rød Pølse, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

Til Keanes og de andres forsvar; Dette var mer en teit lek som Neville presset de til for gøy. En fotballutgave av "f*ck, marry, kill". Flere av svarene ble gitt under tidspress og virket ikke nødvendigvis helt seriøse. De tullet noe fælt. Morsomt var det, dog 😂

Blir litt teit og overdrevent tabloid når United.no slår det opp som en sak om hvem Keane vil ha vekk.

Han sa og først at han ville beholde Rashford, før han endret mening og ble usikker.

For øvrig helt enig @Pwint, på samtlige du har der 😅
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Anbefaler Stick to Football for
de som liker godt fotballinnhold. Ikke mye taktikk, men mye innsikt i fotballverden, og plenty good banter.

Neville, Carragher, Keane og Wright har sylskarp kjemi, på nivå med Clarkson, Hammond og May. Og Carragher er ikke bare en scouser, han er vittig, klok og balansert i sin omtale av United.
post liked by: Pwint, Rød Pølse, Blodfink
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8775

Ja jeg liker den godt. Var sterkt å høre Wright fortelle hvordan han hadde opplevd å blir mobbet i garderoben som ung og fersk spiller, mens Keane overrasket meg med empatien sin. Utrolig fin gjeng med masse gode historier.
post liked by: 10Hag, Rød Pølse
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Jeg kan være enig med Keane angående flere av de defensive spillerne. Varane er skadeutsatt, Evans er OK som en løsning denne sesongen. Maguire har rundet 30, Lindelöf fyller 30 neste sommer. Lisandro Martinez er i tillegg til dette 25 noe som gjør at jeg ser behovet for minst en yngre spiller inn som kan utvikles og gi bredde. Todibo er selvsagt en som linkes inn på grunn av Nice-forbindelsen. Giorgio Scalvini fra Atalanta er en jeg syntes ser svært spennende ut, António Silva fra Benfica er åpenbart et navn som også bør nevnes. Vi har genrelt gode erfaringer med portugisiske spillere også.


Dalot er jeg egentlig ganske fornøyd med, kan spille på begge backer som er positivt. Sancho og Martial er ikke akkurat vanskelige navn og sette på den lista heller.
post liked by: Rød Pølse, Pwint, 10Hag, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2071
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9145
Liker mottatt: 8413

Jeg er i alle fall mye mer enig med @Pwint og @messilingard enn med Keane. Synes ikke Roy er så veldig interessant, men han skaper reaksjoner med sine meninger og da blir arbeidsgiveren fornøyd. Når ting blir fremstilt svart/hvitt synes jeg det mister verdi.

Som @10Hag sier så burde united.no gjort leserne oppmerksom på kontekst. Keane valgte likevel å kvitte seg med flere spillere enn han måtte...

Har sett et par episoder av Stick to Football. Ganske morsomt. God kjemi, men ingen av de er helt Clarkson. Den lista ligger relativt høyt.
post liked by: Pwint, RedTrafford, 10Hag
Football, bloody hell!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8775

Så forresten at Clarkson var på tribunen mot Chelsea. Han og Kaleb. Ble nok ikke den kampen han hadde ønsket seg 😆
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, 10Hag, Jan Erik, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8775

Jeg tenker det eneste vi kan gjøre nå er å drikke mer. Ellers er det bare å grave seg ned mens vi venter på bedre tider. Dette var mørkt.
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Rød Pølse
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

28FPellistri
Posts: 459
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 485
Liker mottatt: 1586

Første man bør gjøre etter min mening er i alle fall å slutte å hente avdanka spillere som andre storklubber ønsker å kvitte fordi de er komt opp i årene. Og ikke minst holde oss unna spillere som ofte er skadet.

Vil påstå vi ikke ordentlig har truffet på en eneste en av de spillerne. Det er maks terningkast 4 og nedover.

Vi må begynne å hente sultne yngre spillere som aller helst spiller på de nest beste klubbene og nedover og som ønsker å ta steg. Spillerne må heller ikke ha et stort navn, som også har vært en lei tendens i klubben i lang tid.

Mener troppen fortsatt har stort behov for en overhaling. Og nå må vi begynne å gjøre bedre og klokere valg på overgangsmarkedet.
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, Spirograf1
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2071
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9145
Liker mottatt: 8413

Pwint wrote: 09 Dec 2023, 18:03 Jeg tenker det eneste vi kan gjøre nå er å drikke mer. Ellers er det bare å grave seg ned...
😂 Her kunne jeg ikke vært mer enig. Dumt å drikke for lite og viktig å grave seg ned i tide 😆

Ellers er jeg enig med @28FPellistri over her 👆 Klamrer meg fast i håpet om at INEOS kommer inn med kompetanse på sport og kjører en full renovering av rekruttering og andre skakkjørte avdelinger🤞🙏
post liked by: RedTrafford, 10Hag, Pwint, 28FPellistri
Football, bloody hell!
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889



Hver gang vi tar ett steg fremover, kommer de påfølgende to bakover igjen.

For hvert tilbakesteg denne troppen tar, står ordene til Rangnick igjen som enda mer sannferdig.

Hele klubben og troppen trenger en overhøvling uten sidestykke, før vi blir et mesterlag igjen.

Merker at det gjør godt for sjela å bare innse hvor vi er. Realistisk sett er det ikke mange i denne stallen som vil oppleve United som ligamester.

Håper og velger å tro det kan skje før spillere som Bruno og Shaw blir for gamle. Og ikke minst før unge talenter som Garnacho og Mainoo finner det for godt å prøve lykken andre steder.

Så håper jeg og Ten Hag tar læring av feilene han gjør, og blir den manageren vi hadde tanker om hele veien.
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, Jan Erik, Pwint, Blodfink, offside
User avatar

offside
Posts: 1307
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 582
Liker mottatt: 1254

Gode poeng @10Hag
Jeg tror at hele organisasjonen er råtten. Det er ekstremt viktig i alle organisasjoner, foreninger you name it at alle drar i samme retning.

Det som er viktig er å finne mennesker som trekker i samme retning. Men, da må du ha ledere som setter VI som et must i prosessene. Klubben, bedriften, ansatte, laget er det viktigste. Ingen er større en noen.

Har vi ledere som setter VI som et must? Altså Glazer og de som styrer?

Jeg tror vi kan sparke trenere i det uendelige, men før en løser problemet roten av problemet så vil vi bare spinne rundt. Fram tilbake, fram fram. Osv.

Man behandler ikke kronisk migrene med Paracet. Man må finne årsaken og roten.

Per nå er United et helt middels lag. Kampen mot Chelsea skremte meg, det fikk meg til å innse hvor svake både vi og Chelsea var. Det var jo som å se lokaloppgjør i fjerde divisjon. Vidåpent, sjanser i begge retninger og spisser som ikke kan score mål.

Spol tiden tilbake 10 12 år når United og Chelsea møttes da. Rooney, Drogba etc. Det var tight, knokkelkamper.

Vi skal til Anfield neste helg. Får håpe Onana har dagen så blir det ikke stygt. H på oddsen har vel aldri vært lavere?
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Spot the differences?




Begge disse lagene kunne knust dagene United lag med minst 5 6 mål. Forsåvidt Chelsea også.
post liked by: Blodfink, 10Hag, Jan Erik
Post Reply