(PL) Manchester United - AFC Bournemouth

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2076
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9224
Liker mottatt: 8434

Skuffende førsteomgang. På tide å få inn Højlund 💪
post liked by: Blodfink, Pwint
Football, bloody hell!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14639
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23351
Liker mottatt: 19321

Horribelt til tider nå ja, McTominay og Martial kan få hvile seg litt nå...

Tall:

2-2 Shots on target

1-3 Shots off target

3-1 Blocked Shots

72-28 Possession (%)

3-2 Corner Kicks

En helt gjennomsnittlig match så langt. Noen av spillerne er direkte svake.

Dårlig timing og dårlige valg. Tidvist er det tendenser til noe, men langt fra noe resultat.
post liked by: Pwint, Jan Erik, Rød Pølse
LUHG!

MektigeTHOR
Posts: 486
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 842
Liker mottatt: 1318

Når Martial, Rashford er ute av form mens Højlund trenger å komme skikkelig i gang i PL etter skadeavbrekk mm så er det magrere med muligheter på spissplass.

Men det finnes fortsatt forskjellige trekk man kan gjøre.
Ser jeg ikke Højlund fra start i andreomgang mens Martial går i dusjen så veit jeg ikke om jeg orker å se på dette noe mer.
post liked by: Pwint
User avatar

10Hag
Posts: 1503
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3614
Liker mottatt: 4897

Svakt de siste 10.

Jeg er veldig fornøyd med at vi spiller systemfotball. Vi ser det altfor sjeldent, men nå er det tydelig at vi forsøker på Ten Hags kombinasjonsspill.

Så er presisjonen svak. Det lever jeg veldig fint med. Spillerne trenger terping på kombinasjonsspill, og det er langt enklere å fikse individuelle feil, enn å forbedre spillestil.

Negativt resultat, og negative presisjonsglipp. Men selve samspillet med ball har tidvis vært noe av det bedre vi har levert i år.

For hver kamp vi har ballen så mye, vil vi bli bedre til å utnytte det. Ser det som et enormt pluss at vi faktisk terper på finspill, og ikke bare gir opp og slår langt. Om vi hadde fått flere slike kamper på rad, hadde vi sett enorm utvikling.

Det var slik Arteta gjorde Arsenal gode. De sleit noe jævlig med presisjon, men gav ikke opp spillestilen. Til slutt satt det. Hjalp selvfølgelig og å luke ut giftige spillere.
post liked by: Pwint, MektigeTHOR, Jan Erik
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4441
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2870
Liker mottatt: 9465

Kan starte med målet i mot. Her er det flere feil. For det første så spiller Amrabat ballen tilbake der den kom fra, mest sannsynlig fordi at han ikke har orientert seg. Bruno spiller en pasning, som han bommer på inn i et livsfarlig rom på en feilvendt spiller. I utgangspunktet så er det lov, men da må man treffe med pasningen i tillegg til at pasningen bør komme mellom spillere fremfor over de. Slik han slo pasningen nå så var det enkelt for motstander og støte opp. McTominay orienterte seg heller ikke og forsto ikke faren før den var for sen. Til slutt så får Bournemouth ballen inn i et farlig rom og vi reagerer ikke raskt nok til å avverge scoringen. Det er et sikkelig drittmål hvor det er en rekke med individuelle feil, det går ikke i Premier League hvor det ikke finnes et eneste svakt lag!

Så over til angrepsspillet. Martial må av banen. Nevnte det tidligere, men touchet sitter ikke, pasningene blir enten slått med for lite kraft eller for upresist og det er ingen bevegelse i boks. Vi er et betraktelig farligere lag med Højlund på banen, det er det ingen tvil om. Martial har jobbet OK, men det er ikke nok til å forsvare at han skal spille.
post liked by: Pwint, MektigeTHOR, 10Hag
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2942
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13646
Liker mottatt: 8787

Håper vi klarer en tidlig utligning i andre, ellers er jeg litt bekymret for at dette kan bli en sånn dag. Scorer Bournemouth den neste så tror jeg vi taper.
post liked by: Jan Erik, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

På papiret er dette et sjokkerende resultat til pause.
Men vi har for vane med dårlige 1.omg og en helt annen 2.omg.
Satser på at vi kommer ut i 100 og setter kirsebærene på plass! :strong: :football: :øl:
post liked by: Blodfink
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

offside
Posts: 1307
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 582
Liker mottatt: 1254

United i et nøtteskall dette. Vanskelig å bli klok på United. Spillemessig et det ikke helt galt. Vi virke litt uforberedt, vi vet at Bournemouth har hatt noen kruttsterke resultater. Men jeg svaner jo spisser som skaper sjanser. Som United supporter har vi alltid hatt spisser som skaper sjanser skaper mål. I det minste ha en spiss som fyrer mot mål. Vi skyter jo ikke…
post liked by: 10Hag, Jan Erik, MektigeTHOR, Blodfink

MektigeTHOR
Posts: 486
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 842
Liker mottatt: 1318

Sir Alfie Rey wrote: 09 Dec 2023, 17:01 På papiret er dette et sjokkerende resultat til pause.
Men vi har for vane med dårlige 1.omg og en helt annen 2.omg.
Satser på at vi kommer ut i 100 og setter kirsebærene på plass! :strong: :football: :øl:
Håper på en knall andreomgang. Men lett blei/blir det sannelig ikke gitt. Typisk United å skaffe seg oppoverbakke.
post liked by: Blodfink, Sir Alfie Rey
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14639
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23351
Liker mottatt: 19321

Jeg forstår at Martial spiller, Højlund virker sluttkjørt etter 60-70 min i noen kamper. Han trenger den hvilen han kan få. Enig i at Martial jobber og sliter, men ingenting sitter dessverre.
post liked by: Pwint
LUHG!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2507
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7775
Liker mottatt: 8173

Ingen endringer ser det ut som. Da får vi håpe Erik har nådd frem med forslagene sine i pausen. Prøv gjerne å fortsette med å spille ball, men klarer meg uten slurvingen bakover.
post liked by: 10Hag, Pwint
User avatar

selje
Posts: 139
Joined: 16 Oct 2021, 22:16
Liker gitt: 40
Liker mottatt: 399

Er helt sykt at han ikke gjør endringer i pausen.
post liked by: Pwint, MektigeTHOR
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2942
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13646
Liker mottatt: 8787

Højlund fremdeles i treningstøy :/
post liked by: MektigeTHOR
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

MektigeTHOR
Posts: 486
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 842
Liker mottatt: 1318

Blodfink wrote: 09 Dec 2023, 17:05 Jeg forstår at Martial spiller, Højlund virker sluttkjørt etter 60-70 min i noen kamper. Han trenger den hvilen han kan få. Enig i at Martial jobber og sliter, men ingenting sitter dessverre.
Kan også bruke McTominay elle Hugill fra start. Rashford er også ett alternativ. Føler det er lurt å la Højlund komme inn fra benk i dag men Martial tar dessverre ikke vare på mulighetene han blir gitt. Han må klare å utrede mer enn han får til.
post liked by: Pwint, Blodfink
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2942
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13646
Liker mottatt: 8787

Blodfink wrote: 09 Dec 2023, 17:05 Jeg forstår at Martial spiller, Højlund virker sluttkjørt etter 60-70 min i noen kamper. Han trenger den hvilen han kan få. Enig i at Martial jobber og sliter, men ingenting sitter dessverre.
For meg er det helt krise at vi har stilt oss slik at vi må starte med Martial. Ville heller hentet inn noen fra U21 laget enn å spille med ham. Men skjønner poenget ditt.
post liked by: Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
Post Reply