(PL) Manchester United - Chelsea (06-12-23)
FAEN
Trengte å holde et par minutter til. Vi har ikke mange marginer med oss denne sesongen
Ok, 10 minutter til 
Last edited by Rød Pølse on 06 Dec 2023, 22:06, edited 1 time in total.
post liked by: Belfastboy
Football, bloody hell!
Det jeg frykter mest nå er at spillerne i iveren etter å vise at de bryr seg, har brent av litt for mye krefter ila denne første omgangen, slik at vi ser at Chelsea tar over de neste 45.
post liked by: 10Hag, Blodfink, Belfastboy, Rød Pølse, RedTrafford
-
- Donor
- Liker gitt: 19873
- Liker mottatt: 6624
Ja, den burde vel egentlig Onana ta
post liked by: Rød Pølse, pixma
Litt uenige med de som mener Onana burde ta scoringen til Palmer. Han KAN selvsagt stå mer midt på, og dermed nå den, men når han får så enkle forhold er det en strålende avslutning av Palmer. Som er en strålende spiller...
post liked by: Blodfink, 10Hag, Rød Pølse, RedTrafford, red, Spirograf1, Pwint
Onana har gjort gode redninger før den smarte avslutningen til Palmer, ikke en avslutning han "skal" ta i det hele tatt. Så enig der @Jan Erik
post liked by: red, RedTrafford, Jan Erik, 10Hag, Rød Pølse
LUHG!
-
- Donor
- Liker gitt: 27827
- Liker mottatt: 20007
Er mye bra offensivt, men vaksine mot å score sitter fortsatt igjen.
Målet må vel svensken ta på sin kappe.
Underholdende er det i hvertfall
Målet må vel svensken ta på sin kappe.
Underholdende er det i hvertfall

post liked by: Jan Erik, Blodfink, Rød Pølse
-
- Liker gitt: 1115
- Liker mottatt: 1862
Alle keepere på PL nivå skal ta den. Trilleball mot hjørnet, ser utgangen. Løp mot stolpen før du kaster deg. Altså sideforflytning før du evt ved behov kaster deg.
Jeg tuller IKKE når jeg sier keepere i fotball kan lære MYE fra håndballkeepere. Gang på gang kaster keepere seg ned for å spise gress når de bare kunne flyttet ræva si litt for så å bli stående.
Hva andreomgang byr på veit ikke jeg men la oss håpe det var målet Chelsea fikk, samt at United har ett vinnermål i seg gjerne flere mål.
post liked by: Belfastboy
-
- Moderator
- Liker gitt: 3496
- Liker mottatt: 12296
Syntes ikke man kan ta Onana på akkurat den. Har vært god så langt etter min mening. Målet i mot går på at det er åpent rom på midtbanen samt at Lindelöf ikke vinner sin duell.
En veldig underholdene kamp, men tror de fleste er enig i at det må strammes opp defensivt. Vi slipper til for mange sjanser og det er for enkelt å spille oss ut av posisjon på midtbanen. Mudryk og Sterling har fått mye plass sentralt uten at vi har noe mottrekk. Bortsett fra det så må vi være mer kliniske i motstanders boks. En ting er straffesparket, men generelt sett så har vi gitt Sanchez greie arbeidsforhold.
Helt til slutt så skal jeg legge til at de gule kortene til Shaw og Garnacho er utrolig unødvendige. Føler det er litt skummelt med Shaw mot Sterling.
En veldig underholdene kamp, men tror de fleste er enig i at det må strammes opp defensivt. Vi slipper til for mange sjanser og det er for enkelt å spille oss ut av posisjon på midtbanen. Mudryk og Sterling har fått mye plass sentralt uten at vi har noe mottrekk. Bortsett fra det så må vi være mer kliniske i motstanders boks. En ting er straffesparket, men generelt sett så har vi gitt Sanchez greie arbeidsforhold.
Helt til slutt så skal jeg legge til at de gule kortene til Shaw og Garnacho er utrolig unødvendige. Føler det er litt skummelt med Shaw mot Sterling.
post liked by: Blodfink, 10Hag, Jan Erik, Spirograf1, urjan, Pwint
LoveUnitedHateGlazers
Komfortabelt sesongens beste omgang, surt at vi ikke ligger foran. Presset sitter (mye fordi at også sidebackene endelig skyver opp), men sprekker også kraftig opp innimellom
Masse energi i laget til en forandring. Hard jobbing på topp, og Amrabat har vært meget god som anker.
Ikke perfekt, men i alle fall gøy å se på!
Masse energi i laget til en forandring. Hard jobbing på topp, og Amrabat har vært meget god som anker.
Ikke perfekt, men i alle fall gøy å se på!
post liked by: messilingard, Jan Erik, Spirograf1, Pwint, Rød Pølse
-
- Moderator
- Liker gitt: 3496
- Liker mottatt: 12296
Glemte å legge til en ting. Og det er man ser hvor stor forbedring det er når alle 11 jobber for hverandre og forsøker å vinne baller og dueller. Højlund og Antony fortjener mye skryt for innsatsen de legger ned sammenlignet med Martial og Rashford der. Og akkurat dette er så ekstremt synlig.
post liked by: 10Hag, Jan Erik, Spirograf1, Pwint, Rød Pølse, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
-
- Liker gitt: 1115
- Liker mottatt: 1862
Lurt plassert av Palmer men den kan absolutt reddes.
For min del er ikke det kritikk av Onana spesielt. Mange keepere slipper inn sånne mål men den der var det gode muligheter for å redde etter min mening. Han slenger seg kontra å sideforflytte seg før han kaster seg. Dette gjør fotball keepere feil gang på gang, om og om igjen.
Her forblir vi uenige for en gangskyld.
post liked by: messilingard, Jan Erik, Belfastboy
-
- Moderator
- Liker gitt: 4312
- Liker mottatt: 4339
Jeg syns at det er forfriskende med en kamp med all-out-attack, lenge siden jeg har hatt over hvilepuls på grunn av angrepsspillet til United.
Når det gjelder forsvarsspillet... Vi har de spillerne vi har tilgjengelig på midten og i forsvaret, de virker ikke å være i stand til å ta kontroll bakover. Men jeg foretrekker faktisk da at angrepsspillerne gønner på fremover i stedet for å prioritere sikkerhet bakover. Naivt? Mulig. Artigere? Definitivt.
Når det gjelder forsvarsspillet... Vi har de spillerne vi har tilgjengelig på midten og i forsvaret, de virker ikke å være i stand til å ta kontroll bakover. Men jeg foretrekker faktisk da at angrepsspillerne gønner på fremover i stedet for å prioritere sikkerhet bakover. Naivt? Mulig. Artigere? Definitivt.
post liked by: Rød Pølse, MektigeTHOR, Pwint
Generelt enig med @MektigeTHOR at keepere ofte ikke er gode nok til å sideforskyve seg før de kaster seg.
Men om Onana skal sideforskyve akkurat der, så ligger trolig ballen bak ham i det han slenger seg.
Hvis jeg skulle tatt Onana på noe, ville det vært at slengningen er unødvendig høy, altså at han har hakket for mye air time. Men det er strengt. Skuddet er ekstremt godt plassert, og kommer litt ut av det blå.
Men om Onana skal sideforskyve akkurat der, så ligger trolig ballen bak ham i det han slenger seg.
Hvis jeg skulle tatt Onana på noe, ville det vært at slengningen er unødvendig høy, altså at han har hakket for mye air time. Men det er strengt. Skuddet er ekstremt godt plassert, og kommer litt ut av det blå.
post liked by: Jan Erik