Erik ten Hag

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.

Tringe
Posts: 224
Joined: 19 Jan 2022, 21:58
Liker gitt: 1219
Liker mottatt: 470

Rød Pølse wrote: 30 Nov 2023, 22:53 Synes det er snodig at ikke Hannibal blir brukt i større grad hvis tanken er å presse aggressivt og høyt. Han er på ingen måte et ferdig produkt, men han er i alle fall aggressiv og god i press-spillet.
Om han e god nok eller ikke ska æ ikke legge mæ i her, men av det han har spilt så har han vel så og si stått i fare for å bli utvist hele tida.

Kan ikke spille med en god press spiller i 50 min (sist han starta holdt han vel på å ryke helt i starten) og så med en mann mindre resten av kampen.
Tror nok mye av forklaringa ligger der.
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse
Ingen er større enn klubben!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2499
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 11805
Liker mottatt: 10544

Tror du kan ha rett i det, @Tringe, men jeg synes det er merkelig at han ikke byttes inn både tidligere og oftere i kamper. En og annen start bør også være mulig. Han spiller helt på grensen av hva som er tillatt, men han har også spilt bra i de fleste kampene han har fått sjansen.
post liked by: RedTrafford, Belfastboy, Tringe, Blodfink
Football, bloody hell!

Tringe
Posts: 224
Joined: 19 Jan 2022, 21:58
Liker gitt: 1219
Liker mottatt: 470

@Rød Pølse

Tenker det har vært umulig å sette ut Bruno og McT under det presset som har vært. Ene stiller med kreativitet og den andre med mål.
Men ja, EtH bytter litt rart og litt seint og litt tidlig iblandt :P

Så da blir det tynt med sjanser når man ikke stiller til bordet med noe eksepsjonelt. Bare kort.

Og synes ikke det gir oss kontroll i noe større grad når han spiller, det e jo det vi desperat trenger. Holde ballen i laget i litt mer enn to tre trekk når vi blir satt under press.

Men uansett kem som spiller så e det alltid noen som ikke drar i samme retning og laget sprekker opp og motstander løper rett igjennom. Det tar ofte ett eller to sekunder før de reagerer. Som igjen skaper misforståelser, and so on...
Onana ska faktisk ha for det at nesten halvparten av de innslupne har vært skudd på kloss hold fordi United opptrer som kjegler i forsvar.
post liked by: Rød Pølse, Blodfink, 10Hag, RedTrafford
Ingen er større enn klubben!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3297
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 15643
Liker mottatt: 10456

Jeg har dessverre begynt å miste troen på ten Hag. Han er garantert en god manager, men han gjør for mange feil i laguttaket, skal alltid prøve spillere ute av posisjon og byttene kommer så og si alltid for sent. Det virker heller ikke som han evner å kommunisere strategien sin på en måte våre spillere forstår, og jeg mener at til tross for poengfangsten vi faktisk har, så har vi ikke vært dårligere på lang, lang tid. Jeg syns også han bruker spillere som absolutt ikke har gjort seg fortjent til spilletid (Rash og Martial i går f.eks).

Selv om vi har hatt enormt mye skader, så må vi kunne forvente mer av laget enn det vi har sett store deler av forrige sesong og hele denne. Jeg syns dette er veldig trist, og har hele tiden tenkt at det bare er et spørsmål om tid, men kamp etter kamp kommer og ingen av de gjentakende problemene blir håndtert. Jeg tror ikke lenger at han har det som skal til for å snu dette.

Det største problemet er at jeg ikke skjønner hvem som skulle klart dette. Ancelotti eller Pep kanskje? Men de går vel ingen steder. Open heart surgery var nok Ikke så langt unna sannheten. Klubben har enorme problemer.
post liked by: 10Hag, RedTrafford, M.r. Brownstone
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1987
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 857
Liker mottatt: 2731

Har nu lest kjetil Nævisdal sitt innlegg på FB siden til United.no og det er god lesestoff og han har vel rett i minst 99% av det han skriver. Men Eth er nok ferdig uasett når sesongen er over, men mest sansynelig så har han vel bare 3 kamper igjen som sjef så er det nok slutt, og så får de sutre ungene på MU en ny sjef å kaste under bussen når de ikke orker å kjempe for å vinne kamper mere, for det er vel kun 4 eller 5 spillere som er seriøs på dagen lag.
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3297
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 15643
Liker mottatt: 10456

Ideelt sett så ville jeg heller byttet spillerne enn manager, men det er jo en utopi. Ingenting vil glede meg mer enn om ten Hag klarer å snu dette, men troen er borte.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Solskjær får i alle fall litt bedre ettermæle av alt dette: "The last time that Man United won a Premier League away game against a team starting the day in the top eight of the table, Ole Gunnar Solskjær was the manager"
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, 10Hag, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4284
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 19228
Liker mottatt: 12452

Hvis det er kun en ting jeg skal ta Ten Hag på noe, så må det være det med å starte med spillere som er helt uinteresserte til å bidra eller å legge ned en arbeidsinnsats for laget.
post liked by: Pwint, Rød Pølse, M.r. Brownstone, Blodfink
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4530
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2982
Liker mottatt: 9929

Sier seg selv at en del spillere må bort. Jeg vurderer at vi har tre svært spennende spillere i Mainoo, Garnacho og Højlund. Bortsett fra det så er det egentlig ingen i denne troppen jeg ikke kunnet ofret bortsett fra Lisandro Martinez. Samtidig så må vi bygge en tropp på en bærekraftig måte. Det vil si at man ikke kan rive ned en hel tropp i løpet av en sesong bare for å kjøpe inn nye spillere. Vi har prøvd det før og det har ikke fungert tidligere.

Og en ting er helt åpenbare spillere som Sancho. Men jeg tror at vi må gå betraktelig mer drastisk til værks. Rashford er nok det første navnet på spillere som jeg ikke tror vi kan bygge et lag rundt som vil stå seg over tid. Virker som om at Rashford mangler den knallharde mentaliteten som virkelig må til for å vinne de største trofeene. Rashford er 26 år, men like ustabil som når han var 20. Det holder ikke. Jeg elsker den versjonen av Rashford som dominerer kamper på egenhånd og nærmest er en trussel i seg selv, men når bunnivået er såpass lavt så er ikke dette en nøkkelspiller som man kan bygge et lag rundt.

Varane er den neste jeg tenker bør dra. Alt for skadeutsatt, alt for høy lønn, en typisk signering som klubben ikke gjøre. Martial er en annen, men han tror jeg faktisk helt oppriktig at vil forsvinne gratis neste sommer.

Så har vi en hel drøss med spillere som bare ikke er gode nok. Lindelöf, Malacia, Regulion, McTominay, Van de Beek, Amrabat.

Så kan vi heller bygge et lag rundt spillere som Mainoo, Garnacho og Højlund. Spillere med potensiale.

Det skal sies at jeg vurderer det til å være en dårlig avgjørelse og sparke ten Hag før en ny sportslig struktur er på plass. Men basert på hvor taktisk utkonkurrert vi blir om dagen så begynner troen på ten Hag å slå alvorlige sprekker her også. Men første pri må være en ny sportslig struktur så kan man heller la kompetente folk begynne med oppryddingen enn at vi skal få Glazers, Arnold og Murtough ut på managerjakt nå.
post liked by: red, Pwint, RedTrafford, 10Hag, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers

M.r. Brownstone
Posts: 100
Joined: 02 Dec 2021, 22:20
Liker gitt: 437
Liker mottatt: 519

Akkurat lest Kjetil N sitt innlegg på United.no facebook. Synes han treffer på veldig mye av det han skriver i dag. Men det er en ting jeg ikke skjønner og Kjetil er ikke alene om å mene dette jeg mener det til en viss grad selv. Og det er spillergruppa som visstnok er gift. Dette har vi hørt i mange år. Hvis vi går 3,4 managere tilbake som som han skriver om (inkludert Ragnick) så er det Rashford,Martial,McTominay,Shaw og Lindeløf som er igjen. Det vil si at dette må være de 5 som har kastet hver manager under bussen. Hvis det er sånn at spillergruppa har vært gift under 3,4 managere. Selv sliter jeg med å se at Shaw som alltid gir alt,Lindeløf som virker som en ok fyr,McTominay som også gir alt og elsker Manchester United er gift. Er det Rashford og Martial da som er giften? Rashford og Martial tror jeg nok kan være en humørspillere men at 2 stykk eller disse 5 er årsaken har jeg vanskelig for å se.
Hvis vi da følger resonnementet og spillergruppa kaster managere under bussen og det ikke er disse da vil det jo si at vi har kjøpt en del spillere som er dårlige for moralen etter at vi vi fikk dette problemet med spillergruppa samtidlig som vi kvittet oss med de som hadde dårlig innflytelse. Og det tror jeg nok vi kanskje har gjort.
Men da blir jo problemet egentlig rekrutteringen av managerne+Murtough/Arnold. For meg forteller det igjen den samme gamle leksa hovedproblemet er Glazers.
Hva med kulturen i klubben? Dårlig ledelse fører til oppgitte og negative ansatte som selvfølgelig gir et utslag på banen kanskje ikke bevist engang men trives du ikke på jobben gir du heller ikke alt.
Så min mening er at det hjelper ikke hvilken manager vi har før ledelsen skaper en god arbeidsplass.
Jeg er også skuffet over Ten Hag denne sesongen og jeg føler han svarer svakere etter hver pressekonferanse men jeg håper han får sjansen til å rette opp inntrykket når INEOS kommer inn og får gjort sine valg. At han er en god manager det har jeg ingen tvil om.
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, Pwint, Blodfink
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2499
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 11805
Liker mottatt: 10544

M.r. Brownstone wrote: 03 Dec 2023, 13:28 Men da blir jo problemet egentlig rekrutteringen av managerne+Murtough/Arnold. For meg forteller det igjen den samme gamle leksa hovedproblemet er Glazers.
Hva med kulturen i klubben? Dårlig ledelse fører til oppgitte og negative ansatte som selvfølgelig gir et utslag på banen kanskje ikke bevist engang men trives du ikke på jobben gir du heller ikke alt.
Så min mening er at det hjelper ikke hvilken manager vi har før ledelsen skaper en god arbeidsplass.
Helt enig. Vi kan peke på manager og enkeltspillere så mye vi vil, men dette er et kollektivt problem. Manageren har det sportslige ansvaret, men han er avhengig av støtte fra hierarkiet i klubben. I store selskaper arbeider også ledere i team.

Det er meningsløst å bytte listverk annet hvert år når det er sprekker i grunnmuren.
post liked by: Pwint, M.r. Brownstone
Football, bloody hell!
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4530
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2982
Liker mottatt: 9929

Jeg bare minner om at vi forsøker å holde innlegg fra privatpersoner på andre plattformer utenfor forumet her. De har ikke mulighet til å svare for sine innlegg her og da er det ikke helt fair å skulle ta opp meningene deres her heller.
post liked by: RedTrafford, Pwint, Rød Pølse, M.r. Brownstone, 10Hag, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers

M.r. Brownstone
Posts: 100
Joined: 02 Dec 2021, 22:20
Liker gitt: 437
Liker mottatt: 519

messilingard wrote: 03 Dec 2023, 13:47 Jeg bare minner om at vi forsøker å holde innlegg fra privatpersoner på andre plattformer utenfor forumet her. De har ikke mulighet til å svare for sine innlegg her og da er det ikke helt fair å skulle ta opp meningene deres her heller.
Jeg skjønner den. Innlegget til forfatteren var bra det og ikke ment som kritikk. Ville spinne litt videre på det. På denne siden,da det her inne faktisk går an å diskutere. Men for fremtiden kan jeg holde navnet på de som ikke er her inne utenfor.
post liked by: messilingard, 10Hag, Pwint, Blodfink

Alf banan
Posts: 374
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 39
Liker mottatt: 802

Merkelig at en manager fortsatt driver å eksperimentere med lagoppstilling. Han fortsetter å sette spillere i uvante posisjoner og han fortsetter å favorisere enkelte spillere. Slikt blir det uro av i stallen.
Varane har plutselig blitt 3-4 valg som stopper? Selv bak en ventsreback som også har vært ute med skade i evigheter. Han er vel også den enste som ikke ser at Rashford ikke gidde å spille fotball for tiden. Og når Rashford blir satt på høyre så demonstrerer han som en drittunge for han må soille på en plass han ikke liker. Rashford kan selges da han ikke har hjertet eller hjernen på banen lengre.
Tyrkern ble vel hentet for å kunne steppe inn når Onana forvinner til afrika mesterskapet. Når skal han få kamptrening? Skal han kastet rett ut i det når Onana drar? Selv når Onana på egenhånd kaster oss ut av CL og sprer usikkerhet i laget. Mannen kan ikke redde skudd, mannen kan ikke slå langpasninger, hva kan han gjøre som gjør laget bedre?
Ten Hags fomling med laguttakk og håndtering av spillerne vil koste ham jobben. Hadde han vært fair ville ingen reagert. Man kommer ikke til Manchester United for å prøve å lære i flere år.
post liked by: 10Hag, Pwint
User avatar

10Hag
Posts: 1692
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3929
Liker mottatt: 5608

Tror og at Ten Hags stahet og manglende taktiske dynamikk vil koste ham jobben.

Tror ikke han får ikke fyken denne sesongen, da vi ikke er tjent med enda en interim(?)

Men om vi ikke er med å kjempe i toppen neste sesong, etter nok et overgangsvindu, er det nok kroken på døren. Og jeg har dessverre liten tro på at vi kan kjempe i troppen allerede neste år.

Først nå begynner jeg å tenke at det kanskje ikke er feil om det ender slik. Jeg begynner å bli lei de merkelige laguttakene, svak taktisk gjennomføring og de bisarre uttalelsene på pressekonferansene.

Kjenner rett og slett ikke igjen manageren som var i Ajax.

Forsåvidt helt enig i det @messilingard sier om hvilke spillere vi egentlig bør bygge lag rundt.

Av den "gamle garde" som har vært her lenge, er det kun Shaw jeg faktisk stoler på. Og av de nye, er det spillere som Højlund, Garnacho, Mainoo og Martinez jeg håper vi klarer å beholde i klubben.

Resten tenker jeg ikke har nivået, stabiliteten eller mentaliteten et vinnerlag trenger.
post liked by: Pwint, RedTrafford
User avatar

Jan Erik
Posts: 2824
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 9388
Liker mottatt: 9587

Anbefaler alle å se denne, en rolig og tydelig gjennomgang av store deler av det som er problemet om dagen...

post liked by: Pwint
Post Reply