Erik ten Hag

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Jan Erik
Posts: 2932
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 9790
Liker mottatt: 10028

@10Hag...jepp...

1. Disiplin. Et av hovedkravene til ten Hag. Dette måtte bli bedre/strengere. Har vist seg ved flere anledninger.

2. Misnøye i garderoben. Det er delvis misnøye i garderoben, men de fleste støtter fortsatt EtH.

3. Ga opp Ajax-stilen tidlig. Har innsett at han ikke har spillematerialet til det.

4. Store spørsmål rundt det medisinske apparatet (dette kritiserte jo også Ronaldo). Mount har egen lege...

5. Flere historier om livsstilen til enkeltspillere. Mange som visstnok gjør ting som ikke er forenlig med toppidrett.

6. Konfliktene med Varane og Sancho. Sancho skal ha fått enda en sjanse til å skvære opp, men er visstnok ikke interessert. Varane har visstnok skuffet ten Hag med nivået sitt, om jeg leser artikkelen riktig. Der er det litt skurr, men de er profesjonelle.

7. Spillere har store apparater rundt seg som jobber mot media for å fremstå best mulig. Anklager mot klubben om diverse lekkasjer.

8. Bruno har stor støtte innad som kaptein.
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, 10Hag, Pink Final, messilingard, Blodfink
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2571
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 12138
Liker mottatt: 10883

Jeg har kopiert den og lagret den som kladd her. Har ikke lyst til å få problemer med supporterklubben, men dersom jeg får klarsignal til å publisere og lovnader om å ikke rapporteres, så gjør jeg det. Moderatorene får avgjøre om det er innafor 😆
post liked by: RedTrafford, Tringe
Football, bloody hell!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7918
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 29204
Liker mottatt: 19548

Å gjengi innhold med egne ord kan vel ikke være feil @RedTrafford.
Men å kopiere inn en hel artikkel har jeg ikke lyst å si ja til.
Spesielt ikke ifht til vår storesøster United.no.
De har vært greie å reklamert for forumet vårt.
Dette er btw reglene våre;
Følg norsk lov også her på forumet. Linker, bilder, tekster eller annet materiale som strider mot norsk lov er forbudt.
Å gjengi med egne ord, det bør være innafor som sagt.
Takk for at du spør og er føre var 👏

Send det evt som PM til den/de som vil ha @RedTrafford og @Rød Pølse
post liked by: Jan Erik, RedTrafford, Rød Pølse, 10Hag, messilingard, Tringe
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4548
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 3006
Liker mottatt: 10016

Det jeg reagerer på når jeg hører at ten Hag først og fremst er en taktisk coach er hvorfor vi ser ut som vi gjør, spesielt defensivt. For min del så virker det merkelig å skulle tviholde på mann-mann forsvaret uten at vi presser ballfører betraktelig mer aggressivt enn hva vi gjør for øyeblikket. Så er det selvsagt skader på midtbanen som gjør at vi ikke har vårt beste anker, men selv Casemiro har svært vanskelige forhold på midtbanen.

I det offensive så har vi også etter min mening skremmetruende lite ball sammenlignet med de beste lagene. 53,9% i følge Fbref. Nå er ikke jeg der at vi må spille ballbesittende for hvilken som helst pris, men dersom man ser i går så kunne vi fint roet ned kampen med å bruke ballen på en mer produktiv måte. I stedet for så mister vi kontroll på kampen. Martinez tilbake på stopperplass bør hjelpe noe, men ten Hag må fokusere på de spillerne som han har fremfor å tviholde på noe som åpenbart ikke fungerer spesielt bra. Eller vi har scoret 6 mål på to kamper som isolert sett er bra, men har også sluppet til ca 40 skudd i mot. Er en balanse her som ikke er i orden for å si det mildt.

Og akkurat disse tingene går på Erik ten Hag. Betyr det at jeg ønsker han ut? Svaret er nei. Jeg ser ingen grunn til å endre manager før en ny sportslig struktur er på plass. Jeg er dog skeptisk til om ten Hag er mannen som vil lede oss til de store bøttene, først og fremst fordi den taktiske delen ikke henger på greip i mine øyne.
post liked by: Pink Final, 10Hag, Rød Pølse, RedTrafford, M.r. Brownstone
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Jan Erik
Posts: 2932
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 9790
Liker mottatt: 10028

@messilingard, litt av forklaringen i følge United.no sin artikkel, er at det taktiske ten Hag terper på, er for innviklet og detaljert. Spillerne skjønner det altså ikke....fullt ut, ihvertfall. Om dette stemmer, aner jeg selvsagt ikke.
post liked by: 10Hag, Pink Final, Rød Pølse, RedTrafford, messilingard, Pwint
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4346
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 19502
Liker mottatt: 12714

Det er i orden vøttø @Pink Final :thumb_up:

Da vet vi det.

Artikkel er litt for lang til å gjengi, men jan Erik fikk med seg hovedpunkter da :thumb_up:
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Pink Final, 10Hag, messilingard, Pwint
User avatar

10Hag
Posts: 1723
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3979
Liker mottatt: 5718

Herlig @Jan Erik, takk!

Siden du gjengir med egne ord er det jo innenfor både lovmessig og etisk, som Pink sier.

Mye i United som slettes ikke er bra. Det PR-apparatet som noen av de store stjernene har rundt seg er rett og slett en stygg ukultur.

Litt lettet over at Ajax-stilen ble droppet pga spillermaterialet, og ikke av andre årsaker. Det betyr at det er håp på transfermarkedet, i det minste hypotetisk.
post liked by: Rød Pølse, Jan Erik, Pink Final, RedTrafford, messilingard, Pwint, Blodfink
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2571
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 12138
Liker mottatt: 10883

Jeg forholder meg til forumets retningslinjer og takker for tilbakemelding og avklaring, @Pink Final 😇👍
post liked by: Pink Final, Jan Erik, RedTrafford, messilingard, Pwint
Football, bloody hell!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2932
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 9790
Liker mottatt: 10028

@10Hag...etikkens høyborg, der har du meg...bare gøy dette.
post liked by: 10Hag, Pink Final, Rød Pølse, messilingard, RedTrafford, Pwint
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4548
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 3006
Liker mottatt: 10016

Jan Erik wrote: 30 Nov 2023, 20:52 @messilingard, litt av forklaringen i følge United.no sin artikkel, er at det taktiske ten Hag terper på, er for innviklet og detaljert. Spillerne skjønner det altså ikke....fullt ut, ihvertfall. Om dette stemmer, aner jeg selvsagt ikke.
Det kan være en forklaring, men i så fall så må Erik ten Hag fortsatt tilpasse seg. Og om det er for komplekst og innviklet så må det vel finnes en måte å lære spillerne det han ønsker på en gradvis måte. Jeg kan fint forstå at det ikke er alle fotballspillere som er like gode taktisk og de har garantert svært forskjellige læringsevner, men at det står så gærent til hos samtlige at det er umulig å finne en måte som sørger for progresjon over tid er jeg rett og slett ikke villig til å tro på.

Erik ten Hag kan med fordel også tilpasse sin taktiske tilnærming, spesielt defensivt. Og det er et grep som jeg har savnet i noen uker nå.
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, RedTrafford, Jan Erik, Pwint, 10Hag
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2571
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 12138
Liker mottatt: 10883

Jeg er i likhet med @messilingard kritisk til den taktiske tilnærmingen i det defensive spillet. Kan noen forklare evt oppsider med å være så markeringsorientert i midtbaneleddet? De negative konsekvensene får vi jo jevnlig servert eksempler på...
post liked by: messilingard, Pink Final, RedTrafford, Pwint, 10Hag, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2932
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 9790
Liker mottatt: 10028

@messilingard Jeg er helt enig. Hadde vært rimelig interessant å vært en uke eller to på treningsfeltet å sett hva de faktisk drev med. Er jo uansett et høyt nivå, men dette vil ta tid. Enten vi liker det eller ikke.
post liked by: Pwint, Rød Pølse, messilingard, 10Hag, RedTrafford, Blodfink
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4548
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 3006
Liker mottatt: 10016

Rød Pølse wrote: 30 Nov 2023, 21:13 Jeg er i likhet med @messilingard kritisk til den taktiske tilnærmingen i det defensive spillet. Kan noen forklare evt oppsider med å være så markeringsorientert i midtbaneleddet? De negative konsekvensene får vi jo jevnlig servert eksempler på...
Mann-mann kan fungere fantastisk det. Pep sine lag spiller ofte mann i de sekundene de etter at de har mistet ballen. Da stuper gjerne de som er nærmest i ballfører i press og resten følger etter for å markere ut pasningsalternativene til ballfører. Stort sett så er hele gegenpress taktikken også basert ut på at man skal presse motspiller og markere ut alternativene til motspiller.

Problemet oppstår når man ikke presser ballfører. Gir man ballfører mye tid så kan ballfører spille en pasning, føre ballen lenger frem i banen eller bare stå og vente på at en motspiller skal begynne å presse han for å åpne rom et annet sted på banen. Når man spiller mann-mann da så blir det en slags sirkeleffekt hvor motspiller stort sett alltid får våre spillere ut av posisjon for å skape rom. Ved et soneforsvar så er i det minste laget samlet og i en god posisjon for å presse ballfører. Spiller man ballen i et mellomrom hvor det allerede står 1 eller 2 mann klare til å presse deg så er plutselig forutsetningene for å skape en farlig situasjon en helt annen enn dersom man kan vende opp uten noe form for motstand.

Så en del av problemet er her at United både presser for lavt og er for passive ovenfor ballfører. Problemet til ten Hag er at han ikke endrer den taktiske tilnærmingen til og enten presse høyere og mer aggressivt eller legge om til et soneforsvar hvor man i det minste ikke åpner opp butikken i midten av banen. Aggressiviteten syntes jeg forøvrig at kan bli bedre uavhengig av hvilken tilnærming som man velger.
post liked by: Rød Pølse, 10Hag, RedTrafford, Blodfink, M.r. Brownstone
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Tror alle skjønner at Ten Haag ikke er god nok for oss.
Dårlig taktiske evner og NULL utsråling og karisma!

Nei fån bort så fort som mulig!
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2571
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 12138
Liker mottatt: 10883

Takk for forklaring, @messilingard👍 Det bekrefter langt på vei mitt inntrykk av at slik vi fremstår for tiden blir en slags variant av verken/eller. Kan ikke forstå annet enn at dette er veldig avhengig av tilgjengelig spillermateriale. Synes det er snodig at ikke Hannibal blir brukt i større grad hvis tanken er å presse aggressivt og høyt. Han er på ingen måte et ferdig produkt, men han er i alle fall aggressiv og god i press-spillet.

Når han velger å bruke spillere som ikke har disse egenskapene som sin force, så vil vi sikkert profittere på å tilpasse denne sone/markerings-biten en smule. Vi er så utrolig åpne bakover og virker å være helt ute av stand til å kontrollere kamper og ta vare på en ledelse.
post liked by: 10Hag, messilingard, RedTrafford, Blodfink, Tringe
Football, bloody hell!
Post Reply