Bruno Fernandes v Galatasaray (B) 3-3

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
Post Reply
User avatar

Topic author
Jan Erik
Posts: 2507
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7778
Liker mottatt: 8173

Da har jeg lidd meg gjennom Galatasaray kampen for andre gang i kveld, med fokus på være kjære kapein. Hovedinntrykket var at han var mindre involvert enn mot Everton, det viser også antall involveringer. Antall - er også høyere, og noen av de var dessverre medbirkende til at vi ikke vant denne kampen. Som var et jævla rot stort sett hele tiden. Oppfordrer alle som orker å lese gjennom dette, til å diskutere Bruno først og fremst i denne kampen , og å respektere hverandres meninger.



Involveringer med og uten ball

0m Bruno tar avspark. N

4m Bruno får ball fra Garnacho på midten, spiller ham fint fri på venstre. Ender med et utspill. +

7m Bruno mottar ball foran motstandere 16 etter fint spill av Antony. Klarer ikke å få kontroll. -

7m Bruno får ball på midten, mister kontroll, men får frispark. N

7m Bruno tar Frisparket mot Lindelöf. Ender med innkast til Gala til slutt. N

10m Bruno mottar ball fra Antony på 20m, finner Højlund i feltet, får ballen tilbake, dytter til Garnacho som scorer. Strålende spill fra flere der. +

13m Bruno blokkerer et innleggsforsøk til hjørnespark. N

15m Bruno med hardt presspill på midten, Shaw lager frispark. N

17m Bruno mottar ball på egen halvdel, header tilbake til medspiller, mottar ball igjen, og sender Garnacho ut på fint løp. Innkast United. +

17m Får ball fra Shaw i mellomrom, forserer i åpent landskap, dunker inn 2-0! Strålende utført. +

19m Mottar ball på egen halvdel, blir taklet. N

19m Får ball på høyre, finner Antony, får den tilbake, ender med innkast imot. N
21m Mottar ball på egen halvdel, gir til AWB, sender umiddelbart avgårde en lang, høy ball mot Antony. Går inn til keeper. -

25m Bruno mottar ball på midten, kontrollerer og senderntil Shaw. Ender med en god sjanse for Shaw og innkast etter kombinasjon med Højlund. +

25m Tar imot innkastet, tilbake til Shaw. N

26m Får ball på midten, finner Antony. Går på et godt løp, men innlegget fra McT ender hos keeper. +

26m Galatasaray setter fort i gang, Bruno med et sugende returløp. Lager frispark rett utenfor egen 16. Gult kort. -

29m Bruno med hardt press mot keeper. Tvinger frem en gjenvinning, men Shaw klarer ikke å kontrollere ballen. +
32m Ny pressinvolvering, denne gang på egen defensiv venstreside. Gir innkast. +

32m Klarerer i vb posisjon. Får innkast. N

32m Kladder litt i mottak fra innkast. Klarerer høyt og vilt. -

34m Vinner ball halvveis inn på egen halvdel, mottar den igjen, sender avgårde en fin ball til Garnacho. +

34m Må trekke seg litt i en takling utenfor egen 16, ender med en halvsjanse til Zaha. N

36m Mottar ball på midten under press. Bruker Maguire som støtte. N

36m Bruno tar hjørnespark fra høyre. Ender hos Onana... -

37m Bruno mottar ballen fra Onana, legger inn. Galatasaray gir hjørnespark. N

37m Bruno tar hjørnespark fra høyre. McT er oppe og nikker...over. N

39m Bruno involvert to ganger i en ping-pong sekvens. N

40m Bruno tar frispark fra høyre, setter i gang Antony. Ender i lite. N

42m Bruno får ball fra motstander, prøver å treffe Garnacho tidlig, men gir vekk ball. -

PAUSE

48m Bruno vinner en hodeduell på midten. N

49m Sugende pressløp fra Bruno. Tvinger frem en dårlig klarering, ender hos Shaw som slår et svakt innlegg. +

50m Bruno slår et frispark fra høyre. Klareres. N

50m Bruno mottar ball inne på motstanders banehalvdel, spiller direkte til Antony, går ballen igjen ute til høyre. Slår et brukbart innlegg mot keeper som strever med å klarere/holde. +

56m Bruno vinner to dueller på midten, setter kjapt i gang mot Garnacho som er i offside. N

59m Bruno tar et helhjertet løp på en lang pasning fra Shaw, vinner innkast. +

60m Bruno lager et unødvendig frispark på kanten av egen 16. -

64m Bruno blir snurret et par ganger på egen halvdel, ender med et ufarlig skudd på Onana. -

65m Bruno får ball på høyre side av midtbanen, prøver å slå tidlig på Garnacho. Mislykkes. -

66m Bruno jobber knallhardt mot keeper, men Galatasaray klarer å spille av et varierende press fra United, og det ender med en offside mot Galatasaray. N

69m Bruno får ball på egen halvdel, slår greit til Shaw som sender en for lang ball mot Martial. N

74m Bruno får ball ute til venstre, prøver å flikke til Garnacho. Vi mister ball. -

75m Bruno får kontroll på ballen på midten, sender Garnacho gjennom, ender med et brukbart skudd utenfor. +

81m Bruno med en fin gjennomspilling av Pellistri, som kommer til en bra sjanse. +
84m Bruno mottar ball midt i banen, 25 meter fra mål, dunker til. I stolpen. +

86m Bruno vinner ball, og driver mot Galatasaray sin 16, mister ball uten å få frispark. N

87m Bruno med fint gjennomspill, som gir Martial en bra sjanse. +

91m Bruno tar hjørnespark. Ballen kommer rett ut igjen. Legger ballen ut til Mainoo, som legger inn. N

92m Bruno med taklingsforsøk på midten. N

SLUTT

+16 N23 -10

Konkluderer kjapt med at dette var en ujevn kamp fra Bruno, og en svak kamp av United. Galatasaray er ikke veldig gode, og det er smått utrolig at vi står med 5-6 i målforskjell og 1 poeng mot de. Men det er vel der vi er for tiden?
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, Buchan, 10Hag, Belfastboy, RedTrafford
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7624
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27367
Liker mottatt: 17872

Takk igjen for at du har tatt deg bryet med å kartlegge Bruno’s involveringer @Jan Erik .
Synes denne type poster i seg selv beriker forumet.

Matchen illustrerer Bruno som spiller.
Tidvis helt genial i sine offensive bidrag, han er spilleren som får ting til å skje.
Dessverre klønete i det det defensive bidraget, mister hode.

Jeg skal holde meg helt unna å kommentere noe annet enn Bruno vs Gala i denne posten.
Har man mer generelle betrakninger om Bruno har han en egen spillertråd, bruk den.
Jeg kommer til å slette innlegg her som ikke handler om Bruno vs Gala,
post liked by: Rød Pølse, Buchan, Jan Erik, Belfastboy, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

10Hag
Posts: 1503
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3614
Liker mottatt: 4897

Kjempeflott analyse @Jan Erik. Detaljert og interessant.

Ville tilføyet i de to notisene om frisparkene han lager: Leder til mål. Det er nøkkelinformasjon, men du nevner det i fotnotene. 👌

Skal kommentere litt om Bruno (og andre) både med og uten ball, i denne kampen. McTominay og Bruno på midten gjør det ekstremt enkelt for motstanderne våre å skjære rett gjennom midten. Amrabat er alene som anker, uten frekvens og ferdigheter nok til å demme opp for at de to foran spiller et helt eget spill. Dette må Ten Hag ta på sin kappe. Det er full systemsvikt å ikke sette opp en skikkelig midtbane som evner å kontrollere matchen og diktere tempoet.

Ikke engang Mainoo har sjans, når han kommer inn. Et bedre bytte ville vært McTominay ut for Mainoo. Så kunne Bruno operert friere foran en double pivot/anker med Mainoo og Amrabat. Da ville Gala slitt med å skjære gjennom midten, og Bruno kunne brukt mer energi på å presse, samt evt sjanseskaping.

Rent offensivt synes jeg Bruno gjør en ganske bra match i går. Han er ikke spesielt "wasteful in possession". Han presser og tidvis effektivt, bedre enn normalt. Men han gjør to generaltabber ved å lage frispark i livsfarlige posisjoner. Det er ikke Brunos feil at Onana slipper inn begge to. Men det er Brunos feil at situasjonen i det hele tatt skapes. (Og McTominay, som er helt ute av posisjon på det første frisparket). Og frispark fra slike hold er alltid farlige, uavhengig om keeperen har drukket Pyrisept. Vi kan ikke lage slike mot lag som Gala, som vi vet er avhengige av flaks for å score. Det er rene gavepakker.

Alt i alt synes jeg Bruno gjør en middels kamp, og er rimelig enig med det som sies over. Det varierer fra det geniale, til det grusomme. Altså definisjonen på en middels match. Langt fra hans verste, og langt fra hans beste.

Jeg blir mer og mer tilbøyelig til at Bruno kan skinne med en bedre midtbane rundt seg. Men jeg er og fortsatt der at han virkelig sliter selv med å kontrollere og diktere tempo, noe vi og ser i denne matchen. Han er en spiller som trives og gjør geniale ting når det er kaos rundt ham, igjen, noe vi ser i denne kampen. Men vi trenger en Bruno som kan roe ned tempo og gi United kontroll, noe vi igjen manglet i går.

Men som sagt, han er ikke alene. Vi trenger en helt ny midtbanekonstellasjon. Og gjerne da med Bruno, men med helt andre type spillere rundt seg. Fotballkamper tapes og vinnes på midtbanen. Og vi tapte kampen om kontroll på midten i går, som vi vanligvis gjør, lenge før Onana fikk epilepsi, Tourettes, Parkinson og hjerneslag samtidig.
post liked by: Jan Erik, Tringe, RedTrafford
User avatar

Topic author
Jan Erik
Posts: 2507
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7778
Liker mottatt: 8173

Enig i mye av det du skriver, @10Hag. Virker som vi finner sammen i et eventyrlig fellesskap...🤣
Jo, kan skrive at det fører til baklengsmål osv, men tenker at folk her kjenner igjen situasjonene. Vil ikke skrive for mye, prøve å holde det kort og konsist. Jeg har et spørsmål til deg som ikke er direkte relatert til Bruno, men midtbanen han var en del av...vi ledet 3-1 da Amrabat (og Højlund) gikk ut for Mainoo/Martial. Gjorde det forholdene verre for Bruno & co., eller var det tilfeldig? Hva syns du?
post liked by: 10Hag, RedTrafford

Alf banan
Posts: 334
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 27
Liker mottatt: 673

Ikke lenge siden Bruno briljerte med Mc/Fred bak seg da. 🙄
User avatar

10Hag
Posts: 1503
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3614
Liker mottatt: 4897

@Jan Erik: Haha ja, nå er vi i sync 🤣 Det er et rivende godt spørsmål...

Jeg tenker at byttene gjorde både jobben til Bruno vanskeligere, og resten av laget mindre rustet til å kontrollere kampen.

Højlund kan holde på ballen. Martial og, men Højlind er sterkere feilvendt.

Jeg synes Mainoo burde ha erstattet McTominay fremfor Amrabat. Amrabat var ikke god, men han var og alene og isolert. Det samme skjedde med Mainoo når han kom inn og ble alene. Mainoo og Amrabat sammen hadde trygget midtbanen, beskyttet forsvaret, og gjort Brunos arbeidsforhold enklere.

Tror jeg i det minste.

Hva tenker du om byttene? Noe du ville gjort annerledes?
post liked by: Jan Erik, RedTrafford
User avatar

Topic author
Jan Erik
Posts: 2507
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7778
Liker mottatt: 8173

@10Hag Jeg syns faktisk Amrabat hadde en ok kamp, var disiplinert defensivt. Fikk unødvendig mye tyn av Alsaker og Mathisen. Helt enig med deg angående byttet. Vi kunne til og med tatt ut Garnacho og lagt Bruno mer ut til venstre, det må være lov å stenge av når man MÅ vinne og har 3-1 borte i Europa.
post liked by: 10Hag, RedTrafford
User avatar

10Hag
Posts: 1503
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3614
Liker mottatt: 4897

Da må jeg følge litt mer med på Amrabat! En spiller jeg egentlig liker, men som har skuffet meg til nå. Kan nok hende jeg har gått glipp av de gode involveringene.

Ellers synes jeg faktisk at Antony var tidvis god i går.

Bruno ut på kant er nok ikke et dumt trekk! Det gjør oss tryggere defensivt, og det er lov å ofre 10er rollen litt når vi leder med 2 mål.

Flotte observasjoner, gir meg noe nytt å se på mot Newcastle.
post liked by: Jan Erik, RedTrafford
Post Reply