Aaron Wan-Bissaka

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

red
Posts: 1530
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2276
Liker mottatt: 4150

Både Kyle Walker og Trippier er 33.

Dermed åpner det seg for et skifte på høyrebacken ila de neste par årene. Og med mindre England vinner (eller kommer til SF/F) i EM, sitter nok ikke Southgate så veldig mye lenger heller.

På lengre sikt er han nok fremdeles bak Trent Alexander-Arnold i køen. Men han er ikke spilleren du vil ha på banen i en utslagskamp... er jo like mye ving og midtbanespiller som back, og det fungerer for Liverpool hovedsakelig pga VvD.

Men jeg ser at Man. City spilleren Rico Lewis akkurat har blitt kalt opp.

Så sånn sett er det et bra tidspunkt for Kongo å spørre Wan-Bissaka.

Tipper han var ganske skuffet over at Southgate valgte Lewis foran han.
Last edited by red on 23 Nov 2023, 19:51, edited 1 time in total.

Beta 2.0
Posts: 320
Joined: 03 Feb 2023, 11:35
Liker gitt: 105
Liker mottatt: 821

Jeg er ikke krenket, synes bare det er rart å sarkastisk kalle et lag som har vunnet langt mer enn England for en stormakt. Å spille for dem gir tross alt en mye høyere sjanse for å vinne internasjonale titler enn for et lag som vant én pokal for snart 70 år siden og ingenting siden.
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2056
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9028
Liker mottatt: 8345

Men jeg har ikke skrevet noe om det engelske landslaget, @Beta 2.0. Den sammenligningen må du nesten ta ansvar for selv. Mener fortsatt at Kongo ikke er en fotballstormakt og jeg ser helst at AWB blir værende i United når Arfikamesterskapet spilles. Som var hele poenget mitt.
post liked by: 10Hag, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4432
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2860
Liker mottatt: 9442

Det er kanskje også greit å inkludere vanskeligheten for å vinne dersom man skal sammenligne turneringene som Kongo og England er med i. Afrikamesterskapet inneholder betraktelig svakere motstandere jevnt over enn hva for eksempel EM gjør basert på FIFA-rankingen.

Angående Afrikamesterskapet og Unitedspillere så begynner det å bli vel mange som potensielt kan bli borte i januar. Onana, AWB, Amrabat og Mejbri. Det er en ganske stor andel av troppen som blir borte i en måned. Spør du meg så bør United tenke på dette når vi rekrutterer spillere, så fremt Afrikamesterskapet ikke blir flyttet til sommeren som de andre kontinentale turneringene befinner seg. Det er i alle fall ekstremt lite upside for United sin del slik det er nå.
post liked by: 10Hag, Rød Pølse, RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers

Beta 2.0
Posts: 320
Joined: 03 Feb 2023, 11:35
Liker gitt: 105
Liker mottatt: 821

Rød Pølse wrote: 23 Nov 2023, 20:08 Men jeg har ikke skrevet noe om det engelske landslaget, @Beta 2.0. Den sammenligningen må du nesten ta ansvar for selv. Mener fortsatt at Kongo ikke er en fotballstormakt og jeg ser helst at AWB blir værende i United når Arfikamesterskapet spilles. Som var hele poenget mitt.
Alternativet hans for landslagsspill er jo England, så såklart er det en sammenligning som er helt naturlig å gjøre.
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2056
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9028
Liker mottatt: 8345

Det er mulig, @Beta 2.0. Den sammenligningen foregikk i ditt hode, ikke mitt. Det er ikke spørsmål om AWB skal spille for Kongo eller England i Afrikamesterskapet..
post liked by: 10Hag, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3607
Liker mottatt: 4879

Er jo merkelig å sammenligne Kongo med England, slik du gjør @Beta 2.0.

Du setter jo ikke Kongos 4 troféer i noen som helst form for kontekst. African Cup of Nations er ikke sammenlignbart med verken EM eller VM i kvalitet.

Marokko imponerte senest i Qatar. Utenom det, har det stort sett vært tynt fra afrikanske land i VM, bortsett fra noen få tilfeller her og der. Hovedsakelig:

Algerie (1982)
Kamerun (1990)
Nigeria (1994)
Senegal (2002)
Ghana (2010)

I dag er det 3-4 ganske gode lag i Afrika. Resten er av ekstremt variabel kvalitet til rett og slett bunnivå. Det er ingen lag som er i nærheten av å kunne kalle seg en internasjonal stormakt.

For øvrig enig med @messilingard. Det begynner å bli alarmerende mange spillere vi mister til Afrikamesterskapet nå. Og dette bør man tenke på ved fremtidig rekruttering. Vi har ikke råd til å bygge en afrikansk kjerne i laget, som forsvinner i store deler av vårsesongen, og i tillegg risikerer å pådra seg ytterligere skader og slitasje.
post liked by: messilingard, Rød Pølse, RedTrafford
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7605
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27247
Liker mottatt: 17763

Orker ikke blande meg inn.
Men husk at Afrika kun fikk to plasser i VM i gamle dager.
Stort sett de nord afrikanske som kvalifiserte seg den gang.

Kan legge til at jeg digger Azza, en av mine tre største favoritter i dagens United lag.
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Belfastboy, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Beta 2.0
Posts: 320
Joined: 03 Feb 2023, 11:35
Liker gitt: 105
Liker mottatt: 821

Alternativene til AWB er Kongo, England eller ingenting. Å gjøre narr av at han kanskje ender opp med å spille for førstnevnte når alternativene er ingenting eller England, som de siste femti årene er mest kjent for å ikke greie å vinne noe som helst, er bare teit når han faktisk vil ha en rimelig god sjanse til å kunne vinne noe med Kongo. Helt naturlig å trekke dem inn når de er alternativet.

Vi har Nations League i Europa som er tilsvarende Africa Cup of Nations. En turnering England heller ikke greier å vinne..
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3607
Liker mottatt: 4879

Nations League er ikke tilsvarende African Cup of Nations. De har verken samme format eller formål.

Analogien til African Cup of Nations er EM.

Tror for øvrig ingen gjør narr av verken Kongo eller Wan-Bissaka her.
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, messilingard

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Kanskje det er på tide å tenke "nytt" når det gjeld både afrika, asia og sør amerikanske meisterskap og kampar, altså leggje kampane nermast mogleg der flesteparten av spelarane er lokalisert slik at ein ikkje treng å reise så mykje? Ja, det er jo litt kjipt for publikum, men det er jo meir enn nok folk med anar eller som jobbar eller berre bur i europa frå alle land i heile verda så skulle vel klare å få 10000 folk på kamp om ein spelte Senegal mot Nigeria i Lodon? Eller Brasil mot Argentina i Manchester for den del.
Dei aller fleste ser jo fotball på tv uansett.

Når det kjem til å representere eit land syns eg eigentleg at ein skal berre få representere det landet ein har pass/statsborgarskap til (punktum).
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3941
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17234
Liker mottatt: 11012

Det var jo jeg som startet det med AWB og landslagsfotball for Kongo i går.

Det var ikke ment med noe sarkasme eller noe annet, bare så det er sagt. Hvis det var en eller annen som fikk inntrykk av det.

Meningen var at jeg synes det er rart når en spiller som AWB som er født og oppvokst i England skal plutselig spille for Kongo nå, og som tillegg jeg er usikker på relasjonene med han og landet. Har i hvert fall aldri hørt noe før.
Da synes jeg det er merkelig at han setter et landslag som muligens er litt fjernt for han også, foran United i vinter. Spesielt når skade situasjonene er som den er.

Følger veldig begrenset med i EM og VM fra før, så hva som skjer i Afrika mesterskapet, interesserer meg akkurat like lite som liga fotballen i Saudi Arabia.
Kunne vel ikke brydd meg mindre.

Og det er bare min mening.
post liked by: Rød Pølse, 10Hag

Deleted User 661

Det er nok en ære å spille for et landslag. Matthew Cash er heller ikke født i Polen. Rimelig britisk navn. Vet veldig lite om hvor mye han har besøkt Polen og hvor glad han er I det landet. Polen havnet bak Albania og Tsjekkia og ett poeng foran Moldova i kvalifiseringen nå så de er ikke noe lag i verdenstoppen akkurat de heller.
post liked by: Rød Pølse
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2056
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9028
Liker mottatt: 8345

Jeg kan forstå at det er en ære å spille for et landslag. Foreldrene til AWB er opprinnelig fra Kongo, så det er åpenbart en link til landet. Når det er sagt så bør det også være en ære å representere Manchester United.

Når AWB ikke har vært med på kvalifiseringen til turneringen så synes jeg det er helt i grenseland mtp lojalitet til klubblaget å skulle delta i Afrikamesterskapet midt i sesongen. Håper han velger å kjempe for heder og ære i United istedenfor 💪
post liked by: RedTrafford
Football, bloody hell!
Post Reply