[PL] Manchester United - Liverpool (20.10.2019 kl 17:30)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Manchester United - Liverpool
Søndag 20.10.2019 kl 17.30

Premier League
Old Trafford, Manchester


Head to Head:

Kamper spilt: 54
Man Utd seire: 28
Uavgjort: 12
United Tap: 14


Forrige møte:



Pressekonferanse:
// Kommer //

Det er landslagspause så det er lenge til kamp. Men vi lager en kamptråd i god tid uansett. Det kan være perfekt timing for en landslagspause for Uniteds del. Kanskje kan noen spillere komme tilbake fra skade. Tenker helst på Pogba, AWB og Martial.

Liverpool kan tangere City sin rekord på 18 seire på rad. Det er en helt SINNSYK rekord, og jeg håper United vil gjøre alt de kan for at Liverpool ikke skal få den rekorden. United på sin side må vise at de kan snu en elendig trend. Det er 2 poeng ned til nedrykksplass og 15 poeng opp til Liverpool som allerede har skaffet seg en komfortabel ledelse i Premier League.

La diskusjonen starte.

Cola


Skjermbilde 2019-10-08 kl. 13.24.46.png
Skjermbilde 2019-10-08 kl. 13.24.46.png (298.76 KiB) Viewed 4289 times

User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

United har scoret 2 mål på sine siste 5 kamper; Liverpool 11.
United sin ene "seier" fra de siste 5 kampene, er egentlig en uavgjortkamp...

Dette blir en tung dag det.

Cola

Elkey wrote: 08 Oct 2019, 13:44 United sin ene "seier" fra de siste 5 kampene, er egentlig en uavgjortkamp..
Riktig
Tatt dette fra VG......
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Spørsmål. I 4 av de 5 siste kampene til Liverpool, har de kun vunnet kampen med 1 mål. Det er ganske så marginalt spør du meg. United på sin side, har hatt flere kamper som var påvirket av dommer-tabber, VAR-tabber, straffebommer, stang ut og bom alene mot keeper. Marginalt det også, spør du meg. Dette har selvsagt påvirket humøret i og rundt klubben. Men, det at Liverpool lever på den marginale godsiden. Er det positivt for United sine sjanser til å vinne denne kampen?
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Liverpool kommer til å ha initiativet, noe som er godt nytt for oss. Og vi er solide bakover. Det er mye som skal klaffe, blant annet bør vi ha fått tilbake noen av de skadede spillerne og Liverpool må ha en blek dag, men det er muligheter her dersom spillerne tror på det selv.

De er ikke usårbare heller, det har vi sett i flere kamper i år. Både Chelsea, Sheffield United, Salzburg og Leicester har vært utrolig nær ved å ta med seg poeng.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

At MU skal vinne denne kampen er vel som å tru på julenissen, L-pool har en forferdelig flyt og alle gutta på laget gir alt til fløyta sier stopp. Men et under kan vel skje så et lite håp er det for dem som har litt trua igjen på MU. Men både Pogba, Martial og AWB må være skade fri skal MU ha et lite håp om 1 eller 3 poeng, men fan så gøy det har vært vist MU hadde gjort så dem ikke fikk rekorden.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Kanskje du har rett [mention]pixma[/mention], men både Pogba, Martia og AWB manglet mot PSG..
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Det blir tøft, vi bør helst få tilbake noen spillere til denne. Liverpool har tapt for Napoli, og de har hatt flaks og flyt, dommerne har vært på godsiden også. ALT går deres vei. Men de er sårbare bakover. Fullt mulig å score på dem.
Elkey wrote: 08 Oct 2019, 16:01 Kanskje du har rett @pixma, men både Pogba, Martia og AWB manglet mot PSG..
Mot PSG mangla vi noen, men vi hadde også noen med der som ikke er med nå.

Dette var laget, vi spilte 4-4-2 minnes jeg, med Bailly på HB og Young høyre kant. Smalling og Lindelöf spilte stoppere, Shaw VB

McT og Fred sentralt, Pereira venstre kant, Lukaku og Rashford fremme. Bailly måtte jo ut før pause, Dalot kom inn. Chong og Greenwood kom inn på slutten for Young og Pereira.

Og da var det selvtillit i troppen etter en god periode, forutsetningene er helt annerledes nå...

Men det blir ikke en tur i parken for scouserne håper jeg...Liverpool-fansen vet at de har hatt flaks innimellom, de har tapt 1 kamp og de er livredde for at MUFC skal ødelegge gleden deres. Måtte vi sabotere dem og få en U i alle fall, City må tilbake på vinnersporet slik at luka opp krymper litt...
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

The Liverpool lord, the Manchester man and the Salford lad var engang i tiden et munnhell.
Det indikerte den sosiale forskjellen mellom de tre byene.

Liverpool var en rik by, med adel.
Tvillingbyene Manchester og Salford var fattige, og Manchester var eneste større by uten adel.
Manchester var i resesjon.

Akkurat nå føles det litt som at det gamle munnhellet har fått relevans på fotballfronten.

Liverpool gjør det bra, de er lordene på toppen av ligaen.
Ny seiersrekke kan de ta også.
Smertefullt om de slår United på sin vei.
Manchester United’s menn gjør det ikke så bra.

Er det håp om å slå Liverpool?
For å bruke metaforen fullt ut.
Var det håp for Manchester og Salford å komme ut av Liverpool lordenes økonomiske grep for 140 år siden?
JA.
Men, det krevde oppfinnsomhet og hardt arbeid og pågangsmot.

Løsningen var å ikke betale de dyre havneavgiftene til Liverpool.
Liverpool ble kalt for villains i Manchester på den tiden, pga de ekstreme avgiftene de tok.
Dermed oppstod idéen om Manchester Ship Canal.
En 60 km lang kanal gravd ut i elveleiene til Mersey og Irwell.
Oppfinnsomt.

Det var hardt arbeid.
Først å få gjennomslag.
Prosessen begynte allerede i 1882, og Liverpool rederne satte seg på bakbeina.

Manc’enes pågangsmot, først og fremst ved Daniel Adamson resulterte i at MSC kunne åpnes 21 mai 1894.
Å bygge kanalen krevde stor ingeniør kunst.

Alle de 9 dokkene -Manchester Docks - lå/ligger rett ved Old Trafford.
Sikkert flere med meg som har gått for å se dem.
Noen er fylt igjen nå. (Bildet lenger ned).
Salford dokkene 9-6, og Manchester Pomona 5-1, der nr 5 lå i Ordsall på Salford siden - Ordsall dokken ble aldri ferdigstilt, dokkene 4-2 lå på Stretford siden, og kun den innerste nr 1, lå i selve Manchester.

Manchester lagde til og med sitt eget rederi.
Manchester Liners.
Skipene var røde med sort kjøl og hvit skrift.
Passende farger!
Disse hurtiggående skipene var så raske at de nådde USA/Canada FØR skip som seilte samtidig ut fra Liverpool.
Selv med 6 timers ferd ned kanalen.

Poenget med dette i kamptråden?

For det første gir det historisk bakgrunn for rivaliseringen.
For det andre viser det at Manchester slår Liverpool, også fra underlege.

Det kan skje på fotballbanen også.
Akkurat nå er United den svakeste klubben.
United har slått Liverpool oftere enn dem har slått vår klubb.
United har vunnet både som favoritter og som underdogs.

Kamper spilt: 202
Man Utd seiere: 80:
Uavgjort: 56
Liverpool seiere: 66
(Alle kamper)

Test match 1894
0-0-1

2 divisjon
2-0-2

1 divisjon
13-10-17 fram til ww2
25-26-23 etter ww2 og fram til PL

PL
28-12-14

ALLE LIGAKAMPER GJENNOM TIDENE
68-48-57

FA CUP
9-4-4

LIGA CUP
2-0-3

EUROPA LEAGUE
0-1-1

C.SHIELD
1-3-1

TOTALT ALLE KAMPER GJENNOM TIDENE
80-56-66

Helt ærlig så vinner Liverpool normalt sett søndag 20 oktober, slik situasjonen er.
De har en bedre manager, et innarbeidet spillemønster, de er bedre på 8 eller 9 posisjoner.
(Minus keeper, høyre stopper og muligvis en midtbane plass om Pogba rekker matchen).

United har hjemmebane, og fansen bør som vanlig støtte laget bra mot Liverpool.
United har raske kontringsspillere, først og fremst i James.
Ser for meg at James får minst en ball i bakrom der han parkerer Liverpool gutta.
United trives best som kontringslag.

Og sist men ikke minst.
United vil ikke at Liverpool skal ta rekorden.
United har stoppet slike rekorder før.
3x bare mot Arsenal (1987 - 17 ubeseirede United vant 2-0, 2004 - 32 strake på Highbury uten tap United vant 4-2 der, 2004 - 49 strake uten tap 2-0 på O.T.

Så har man the football league is upside down matchen.

11 november 1972 på Old Trafford.
Liverpool lå på topp med 10-4-2.
United i bunn med 2-6-8.

Liverpool begynte best, men 2 min før pause scoret Wyn Davies.
Old Trafford eksploderte.
I pausen forlot få plassene sine.
De ble værende for å synge sine hymner.
9 minutter ut i 2 omgang setter Ted MacDougall 2-0, og da begynner det.
Først på Stretford End for deretter å spre seg til alle fire sider.
THE FOOTBALL LEAGUE IS UPSIDE DOWN.

Igjen er vi der, at Liverpool er øverst.
Liverpool er et bedre lag, uten tvil.
(Selv om de har hatt litt flyt i 3-4 kamper som [mention]Blodfink[/mention] og [mention]Ryder[/mention] skriver lenger opp).
United ser svake ut i angrep.
De fleste regner med tap.

Jeg tror faktisk United vinner, og stopper dem.
Det vil som i tiden opp mot 1894 kreve oppfinnsomhet, pågangsmot og ikke minst hardt arbeid.
MSC ligger der, 3 min gange fra sir Alex Ferguson’s stand.
Sikkert flere her som var på Sam Platts da den eksisterte.
Restene av Salford docks på skrått over mot venstre, og Pomona i retning oppover mot høyre (kunne ikke sees fra Sam Platts) ligger der og minner om da Manchester (og Salford) tok innersvingen på skipsrederne i Liverpool.

Image
(Dokkene 9-6 til venstre, på Salford siden. Kanalen svinger og litt etter svingen ligger dokkene 1-4, Pomona docks på østsiden. De fleste vet det vel, men Old Trafford ligger på motsatt side av Salford docks. O.T er utenfor bildet på Stretford siden).

De ligger der og minner oss om historien.
Vi kan ikke se akkurat det fra tv’n.
Heller ikke de hurtiggående Manchester Liners.
De er historie.
Men, vi vet at Manc’s og Salfordians ALDRI GIR OPP PÅ FORHÅND.

Nå er hurtigskipet Daniel James klar til å seile i fra Liverpool’s kanskje mer imponerende fotballskip van Dijk, og ikke minst den balja de har på høyre stopperplass, Lovrén.
Lovrén og Trent-Arnold, på den siden vil det komme minst en sjanse.

Jeg har det på følelsen, United slår Liverpool.
post liked by: red
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Håper du spår rett Pink, alle fans av det derre andre laget frykter oss, alle jeg har snakka med i alle fall.

Paranoide hele gjengen, men at vi kriger dem ut av stilen kan skje. Men: Pass på Mane...Han filmer seg til Oscar denne sesongen...
LUHG!
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Denne kamptråden kom altfor tidlig :P
Orker ikke dette nervedramaet. Lfc, har dem noen gang vært større favoritt i ett derby?
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ketil Cantona wrote: 13 Oct 2019, 21:29 har dem noen gang vært større favoritt i ett derby?
Forrige sesong, siste kamp før Mourinho fikk fyken. Jeg var mer sikker på tap da enn nå faktisk.

Tapet med Mou var på Anfield, nå har vi hjemmebane i alle fall, ikke at det gjør så stor forskjell.

Men vi er elendige borte...
LUHG!
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

En skikkelig kjip sesongstart kan få en kickstart av de sjeldne med seier over dette bedritne laget. Fordel er ta Lfc vil angripe som passer United godt.

Krysser fingrene for at Martial, Wan Bissaka og ikke minst Pogba er klare. Denne kampen handler ikke bare om 3 poeng. Det betyr så uendelig mye å få stoppet kjeften på supportere på andre siden samt å sette en stopper for denne ubeseiret rekken dems.

Glory Glory!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Støtter det 100% [mention]Ketil Cantona[/mention], jeg kjenner noen innpåslitne fans av den andre klubben jeg kunne tenkt meg å få stoppet kjeften på.

Det blir uutholdelig om de tangerer rekorden i ant. seiere på rad, spesielt fordi de kommer til å ha rekorden alene med 19 om de slår oss...Nr. 19 kommer mot Spurs på Anfield uka etter...

Glory Glory!
LUHG!
Post Reply