The Glazers.

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
Post Reply
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26216
Liker mottatt: 16735

Det stemmer alt du skriver [mention]Vidar Dale Fjeld[/mention].
Men, dette er tråden om eierne.
Da blir de tema.

Glazer’s har ingen sportslige vyer eller ambisjoner.
De tenker profitt.
Problemene i Manchester United per nå begynner der, helt på topp.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Bra oversikt over Tampa [mention]Pink Final[/mention], en del derfra kjenner vi igjen i United nå, som du skriver.

Alt er jo ikke likt i disse to klubbene, men konklusjonen blir: Glazers=blodigler/parasitter uansett...
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26216
Liker mottatt: 16735

Blodfink wrote: 23 Sep 2019, 16:30 Vi brukte ikke penger i sommer, ikke de 2 milliardene som ble lovet...Og vi har kvitta oss med store lønninger
Siterer deg fra en annen tråd.
United har praktisk talt ikke brukt penger i de to siste sommervinduene.

Hva skjer?
1: Er det rein og skjær uvilje fra Glazer’s mot å bruke penger?
2: Er det inkompetente Woodward som mener stallen er god nok FØR sesong?
3: Eller har vi kommet dit at Mufc ikke lenger har så mye penger som vi liker å tro?

Er det en kombo av alle tre?

Dagens stall er den svakeste stallen siden 1973/74, og akkurat det med stallen kan ikke Solskjær få noe særlig av skylda for.
Det skyldes feilinvesteringer over flere år.
Og spesielt de siste 4 vinduene mangel på investeringer rett og slett.
Spesielt sommeren 2018 var en vits av et vindu.

Jeg har tatt opp alle spørsmålene på United.no flere ganger.
Spørsmål 3 isolerte jeg og tok det opp i RYKTESPALTEN United.no 3 x.
De to første uten respons.
Sist uke fikk jeg omsider respons, også fra redaksjonen i United.no, noe jeg satte pris på.
Håper de gjør alvor av å grave i dette, og lage en artikkel slik de forespeilet.

Solskjær skal ta sin del av ansvaret for elendigheten men, det går mer på det taktiske og fotballfaglige.
Ta det i hans tråd.
Dette er Glazer tråden.
Redd vi begynner å se det samme mønsteret som har preget Tampa Bay Buccaneers fra 2008 :sad:

Glazer’s har ingen sportslig interesse i Man United.
Så lenge DE kan melke ut ‘sine’ millioner er de fornøyd.

United har en kjempe omsetning.
Men eiernes melking, rentekostnader, de nye skattereglene i USA og kostnader knyttet til bomkjøp, managerbytter, restbetaling på tidligere kjøp osv begynner å spise opp nesten hele omsetningen.

Vanskelig å få oversikten over tallene, tror det vil kreve flere dagers arbeid å danne seg et konkret bilde.
Derfor spurte jeg United.no om de som tross alt har dette som jobb er villig til å utføre gravejournalistikk.

Driftsoverskuddet i Mufc er ihvertfall stadig synkende.
16/17 £ 57 000 000
17/18 £ 26 000 000
18/19 £ 19 000 000

Åresresultatet viste MINUS £ 37 000 000 i 17/18 ( De nye skattereglene spiste mye penger),

Inntektene har IKKE steget på noen områder bortsett fra TV inntekter.
Og, for 19/20 estimerer Woodward med fra £50 000 000 til £ 70 000 000 mindre i omsetning.

Rykter sier at Mufc skylder £ 187 000 000 på tidligere kjøp, og selv kun har £ 18 000 000 utestående på salg.

Legg merke til at Woodward i sin årsrapport har sluttet å snakke om overskudd.
Han snakker bruttotall, og fokuserer på inntekter.
Ikke utgifter og nettotall.
Mange supportere ser utelukkende på omsetningen og konkluderer med at United har masse penger.
Hva med alt av utgifter?
Stillstand i inntekter?

Det ble sagt før sommerens vindu at Mufc kunne bruke £ 200 000 000 på overganger.
Pluss kredittfasiliteten på £ 125 000 000,
I teorien stemmer nok det.
Tror aldri Glazer’s vil bruke kreditten på overganger (heldigvis - Leeds 2001...).
Jeg tror heller ikke de vil bruke 1/3 del av omsetning på overganger.

Spørsmålet jeg vil ha svar på er:

Har Mufc egentlig nok penger til å konkurrere?
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Veksten har stagnert, men ifølge flere som kan dette her, er kjøpekraften fortsatt stor. De har i alle fall råd til å bruke adskillig mer enn £80 mill netto, som i sommer.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Pink Final wrote: 07 Oct 2019, 05:46 Har Mufc egentlig nok penger til å konkurrere?
Takk for oversikt Pink, håper du har rett Ryder. Men tallene som Pink skriver om er jo ikke lystig lesing. Jeg er ingen finans-ekspert, men det går nedover økonomisk med sportslige nedturer. Og: Inntektene etter at evt. Adidas og Chevrolet trekker seg ut? Det kan bli smalhans...

Store problemer har vi med disse eierne, og styret som jo består av familien Glazer og deres bestiser...Det var ikke bra at klubben solgte sjela si til disse iglene...

Blir spennende å se om United.no/B.Valen finner ut noe om tingene.
LUHG!

Vidar Dale Fjeld

Manchester United har mange ansatte over hele verden, det anslås flere hundre millioner. Jeg snakker selvfølgelig om supporterne, de som betaler gildet. Gå til streik og vi kvitter oss med inkompetente eiere av en fotballklubb. Med halvfull stadion og sviktende sponsorinntekter forsvinner Glazers. De ser på Manchester United som sin pengebinge. Jeg spår at Manchester United aldri kommer tilbake til toppen med de som eiere. Vel og merke om de ikke skifter strategi og satser på fotballkompetanse i ledelsen, iallfall der en tar de sportslige hensyn. Det skjer ikke tror jeg. Derfor vil jeg ikke kjøpe noe som helst relatert til klubben fremover. Jeg har fått nok, og tar konsekvensen av det. Jeg vil se kamper, men det blir å streame de. Noen må begynne.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Vidar Dale Fjeld wrote: 09 Oct 2019, 09:04 Noen må begynne.
Begynte i 2017 jeg. Barna ønsker seg United-klær, dilemma...jeg kan kjøpe Lisleby-drakter til dem, gule og grønne :hah:
LUHG!

Vidar Dale Fjeld

UNITEDS LØNNSBUDSJETT NÆRMER SEG 4 MILLIARDER
Manchester United har rekordhøye lønnsutgifter i en periode der klubben opplever sin verste sesongåpning på 30 år. En aksjeeier rigger seg til for mulig salg. Mandag ble informasjonen om lønningene for 12-månedersperioden sommer 2018 til 2019 tilgjengelig for allmennheten. United har aldri tidligere har et slikt budsjett (3,8 milliarder) for lønnsutbetalinger. Det er også rekord for Premier League. Det har økt med hele 1,15 milliarder kroner og 43 prosent bare i løpet av de tre siste årene. Tirsdag kom det fram at en av United-eierne, amerikaneren Kevin Glazer, har overfør sine aksjer (13 prosent) i klubben fra B-kategori til A. Det betyr at aksjene er tilgjengelig for salg på New York-børsen NYSE. Bakgrunnen skal være at Glazer vurderer å kvitte seg med sin aksjepost fordi han frykter et kursfall om Uniteds svake spill fortsetter. Flere av Glazers søsken har også store eierposter i United. (NTB)

Manchester United

Rett og slett spennende og jeg blir ikke lei meg om de forsvinner, nesten uansett nye eiere. Og selvfølgelig forsvinner også Ed.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Vidar Dale Fjeld wrote: 15 Oct 2019, 10:24 UNITEDS LØNNSBUDSJETT NÆRMER SEG 4 MILLIARDER
Det er vel 3 milliarder...
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Vidar Dale Fjeld wrote: 15 Oct 2019, 10:24 Rett og slett spennende og jeg blir ikke lei meg om de forsvinner, nesten uansett nye eiere. Og selvfølgelig forsvinner også Ed.
Dette høres bra ut!

Jeg vet ikke eksakt lønnsbudsjett, men jeg vet at vi leder klart der i PL.

Noe er fryktelig galt....
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Ryktene om et mulig salg øker i styrke, selv om jeg har mine tvil.

På en måte glad om de selger, på den annen side er det nitrist dersom de selger til Saudiene. Har vært innom det tidligere i tråden også, noen ting er viktigere enn suksess på fotballbanen.

User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Nei takk! Vil ikke ha Saudi eiere før de retter opp sitt syn på menneskerettigheter.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Forstår skepsisen selvfølgelig, jeg skal ikke diskutere politikk her inne. Det gjør jeg mye av ellers...Men klarer ikke å la være helt...:

Politikken til Saudi er mer sammensatt, de har noen allierte osv...

Norge bombet Libya sønder og sammen f.eks...Det er mange nasjoner med ganske mange lik i skapet...

Jeg har ikke gjort annet enn å forsøke å sette meg inn i verdenspolitikken de siste 5 årene, det jeg har lært er at det er mye fælt i mange nasjoner, og at det er mye bløff i media...Pluss at det gjøres en del avtaler som menigmann ikke får vite så mye om. Om man ikke graver og leser dokumenter døgnet rundt...

Sånn, da er jeg ferdig med politikk her på forumet.
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Saudi Arabia er som [mention]Blodfink[/mention] sier sammensatt. De gjør noen grep her og der for å forbedre både livskvalitet og rettigheter til kvinner samt minoriteter. Disse veier selvfølgelig ikke opp for alt det forferdelige som har skjedd tidligere og som fortsatt pågår.

Når det er sagt så tar jeg Glazers over en Saudi-Araber 10 dager i uka. Favoritten hadde være en tysk modell hvor fansen eier minimum 51 % av klubben.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

LUHG!
Post Reply