Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.

Vidar Dale Fjeld

Ønsket om at Ole skal lykkes overskygger virkeligheten. Jeg er nesten fristet til å si at Ole slapp spillerne fri etter at Jose kom på kant med Ed og Co og måtte gå. Det var ingen mirakelkur, det var en gitt bekreftelse på konflikten innad i hierarkiet som forplantet seg i hele systemet, fra "vaskekona" til Ed. Nå er virkeligheten kommet tilbake i form av en tropp blottet for gode spillere, med få unntak. Hvor er en David Silva, Berardo Silva, Mane, Salah, osv...jeg kan nevne mange flere navn. Både på topplagene og andre. Vi har en sammensatt tropp av spillere som ikke passer hverandres naturlige spillestil. Mata er helt alene med sin stil, Poga litt det samme. Resten er rasket sammen fra bedriftslag som hadde salg, eller som var tilgjengelig pga økonomiske muskler fra United. Hvor er linken mellom spillerne våre? Skal vi nå ha inn en Rice eller Longstaff som ikke tilfører hverken kreativitet eller det lille ekstra? Laget ser ut som en flokk forvirrede kyllinger som springer rundt uten mål og mening...er svaret på det enda flere kyllinger? Få inn kloke fotballhoder på banen, ikke spillere en håper skal lykkes av diverse grunner. Det holder med EN McTominay i laget. Lik det eller ei, vi må ha spillere inn med en mer kontinental spillestil enn den britiske, den gikk av dato på 80/90-tallet. Ole tilhører fortiden, med et brennende ønske om å gjenskape det som en gang var. Alt han sier og gjør viser dette...han knytter til seg fortiden i Manchester United...alt var så mye bedre før. En kan ikke bygge nytt på en grunnmur av gammelt og utgått materiale. Ta av de røde brillene og legg vekk romantikken til fordel for realismen.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Alt i alt, jeg tror Solskjær får sparken ganske snart, kanskje etter kampen mot Liverpool, der United på en normal dag for begge lag kommer til å tape med to-tre mål. Man kan legge skylden på at han ikke har fått de spillerne han har ønsket seg, men det unnskylder ikke at laget ikke skaper målsjanser. Jeg bryr meg ikke så mye om tabell i årets sesong, men jeg er opptatt av å se utvikling i spillemønster og i enkeltspillere. Så langt har det egentlig bare vært en negativ kurve på begge områder.

Når det skal sies så er ikke alt bekmørkt, han har vært flink på rekrutteringssiden, og sånn nogenlunde (det er mye utlån og få kjøp!) ryddet opp i rotet som har stammet helt tilbake til SAF sin tid. Jeg synes det er greit at Greenwood, Gomes og Chong får spilletid også, forhåpentligvis slipper de kritikken. Og Tuanzebe kan bli en klassestopper. :strong:
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Harry Greaves wrote: 07 Oct 2019, 08:37 Alt i alt, jeg tror Solskjær får sparken ganske snart, kanskje etter kampen mot Liverpool, der United på en normal dag for begge lag kommer til å tape med to-tre mål. Man kan legge skylden på at han ikke har fått de spillerne han har ønsket seg, men det unnskylder ikke at laget ikke skaper målsjanser. Jeg bryr meg ikke så mye om tabell i årets sesong, men jeg er opptatt av å se utvikling i spillemønster og i enkeltspillere. Så langt har det egentlig bare vært en negativ kurve på begge områder.

Når det skal sies så er ikke alt bekmørkt, han har vært flink på rekrutteringssiden, og sånn nogenlunde (det er mye utlån og få kjøp!) ryddet opp i rotet som har stammet helt tilbake til SAF sin tid. Jeg synes det er greit at Greenwood, Gomes og Chong får spilletid også, forhåpentligvis slipper de kritikken. Og Tuanzebe kan bli en klassestopper. :strong:
Dette, 100 prosent.

Problemet er ikke ujevne/dårlige resultater, men at alle piler (bortsett fra forsvarsspillet) peker nedover. Alle i og rundt klubben trenger noe å holde fast ved, en kime av noe bra, noe å bygge videre på. I stedet ser vi et lag der både identiteten og selvtilliten rives ned, bit for bit, for hvert minutt på banen.

Det vi så i går var så svakt at årsakene MÅ være sammensatte. Dette handler ikke bare om kvaliteten på stallen på grunn av elendig rekrutteringspolitikk gjennom mange år, ikke bare om manglende basisferdigheter, ikke bare om skader, ikke bare om skjør mentalitet, ikke bare om manglende samhandling og ikke bare om svak taktisk kampledelse.

Det handler om alt dette, og kanskje om enda flere problemer bak kulissene vi ikke kjenner til. Selv om Solskjær mer og mer ser ut som han ikke har det som skal til, tror jeg vi lurer oss selv om vi tror en ny manager vil gjøre oss til et bra lag igjen. I alle fall dersom vedkommende nok en gang skal "starte fra scratch", med en helt annen tankegang og filosofi. Solskjær har tenkt riktig når det gjelder klubbens retning, han virker bare å ikke ha evnene til å sette ideene ut i livet. Om vi får inn noen som deler tankegodset, men som er mer taktisk sofistikert, er det greit å bytte. Hvis ikke, bør Solskjær i alle fall få ett vindu til.

Det som skuffer og forbløffer meg mest, er hvor ekstremt treig fotball vi spiller, Newcastle-kampen var Van Gaal 2.0. Altfor mange touch, ingen initiativ foran ballfører, ingen tør å passere ledd verken med ball i beina eller gjennom dybdepasninger. Fra side til side, rundt til kant, tilbake, støttepasning, tversoverpasning osv. Det kan umulig være meningen at vi skal spille sånn? At vi ikke har en god 10-er skader oss selvsagt, desto mer utrolig er det at vi ikke prøver en annen formasjon. I vinter/vår byttet OGS formasjon svært ofte, vi spilte 4-2-3-1, 4-3-3, 3-5-2, 4-4-1-1 osv. Nå har han kjørt seg helt fast, og endrer ikke engang underveis når vi stanger og stanger. H V O R F O R???

Skjønner at den nye defensive tryggheten er besnærende for OGS. Men vi kan ikke leve med et lag som skaper sjanser på linje med et bunnlag. Noe må skje, det har det måttet lenge, og at han ikke gambler mer med oppsett/formasjon er helt uforståelig. Det er jo ikke sikkert det fungerer heller, men PRØV, da mann!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Ryder wrote: 07 Oct 2019, 09:26 Det som skuffer og forbløffer meg mest, er hvor ekstremt treig fotball vi spiller, Newcastle-kampen var Van Gaal 2.0.
Ja, det var sånn. Jeg satt og skreik til TV`en i går...Det sprengte i bryst og hode...Enda jeg LIKTE jo LvG, men ikke sakte kino-kampene...Med en målscorer, som han ønsket seg, men ikke fikk, kunne det ha gått bra tror jeg. Men beklager, dette er ikke LvG-tråden. :hah:
Ryder wrote: 07 Oct 2019, 09:26 Skjønner at den nye defensive tryggheten er besnærende for OGS. Men vi kan ikke leve med et lag som skaper sjanser på linje med et bunnlag. Noe må skje, det har det måttet lenge, og at han ikke gambler mer med oppsett/formasjon er helt uforståelig. Det er jo ikke sikkert det fungerer heller, men PRØV, da mann!
Kanskje det er noe i drikkefontenen, (om det finnes en slik) på managerens kontor, nå er det ei stund siden "The United Way", 2011 var vel sist...
LUHG!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Spent på om det blir likens i år etter kampen mot L-pool som det var borte mot pool sist. Blir en nøtt for styre hva de finner på etter at pool har herja med MU på OT og vunnet, får OGS fyken eller får han noen kamper til, personelig så trur jeg han må slutte vist dem blir nedsabla av L-pool.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Ulvene er ute på jakt, og jeg tror ikke han tåler veldig mange flere smeller nå.

Selv om styre og stell i utgangspunktet har/hadde tillit til ham, og kanskje egentlig ønsker å gi ham mer tid - Det kommer til å bli så mye støy, så mange krise-saker i avisene, at det påvirker alle i klubben.
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Moralen og selvtilliten til spillerne er helt på bunn. Dessverre. Fakta er at vi har vært favoritter i alle kampene vi har tapt denne sesongen (Newcastle, Rochdale, West Ham, Southampton, Crystal Palace, AZ) i følge bookmakere (De følger markedet og setter odds ut ifra forventet prestasjon). Jeg sier tapt, men spilt elendig er vel kanskje mer riktig. Vi kan godt skylde på dårlige sjefer og eiere, men det sportslige apparatet som styrer nå for tida er ikke i nærheten av å levere etter forventningene. Innsatsen i kampene er ikke bra nok. Det må Solskjær + resten av trenerteamet ta på sin kappe synes jeg. Er ungutta våre virkelig så talentfulle som vi vil ha det til? Se på Longstaff som debuterer nå i helga? Han gir 120%. Det gjør ikke våre spillere. Jeg tror ikke Dalot, Fred, Pereira, James, Mata og Young hadde startet mange kamper for noe annet PL lag.

Det kan gå fort når Ed plutselig bestemmer seg, hvis det blir et heftig tap mot Liverpool så tror jeg presset kan bli enormt. Nå tror jeg ikke United nødvendigvis taper kraftig mot Liverpool, slike kamper lever ofte sitt eget liv.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Tror også vi kan trekke en kanin opp av hatten mot Liverpool, utrolig nok.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Det blir D-day for OGS. Ryker han mot Liverpool så er han ferdig , så enkelt er det. Jeg trodde at han skulle ryke iløpet av uka, men det ser ut til at han får fortsette. Men et nederlag mot Liverpool kan sende oss ned på nedryksplass og da har man i teorien ikke noe annet valg.

Det er ikke bare hans feil, selvsagt ikke. Jeg skulle ønske at han kunne lykkes, ingenting hadde vært kulere enn det. Men det er som Jamie Redknapp sa i Sky han har vært ekstremt heldig. Du trener ikke Molde, Cardiff, Molde for så og havne i United. Jeg mener at denne jobben viste seg å bli altfor stor for han. Særlig med tanke på den situasjonen United befinner seg i, og har vært i de senere årene.

Som sagt ikke bare hans feil, men han har vært grusomt naiv med å gå inn i en liga med så tøffe kamper, og en så lang sesong men en syltynn tropp. Det er faktisk den svakeste United troppen som har vært så lenge jeg har fulgt med. Han har hat 2 overgangvinduer på seg, greit i Januar kjøpte de ikke sel-om de burde men der skal han være unnskyldt. Men han har hat hele Mai, Juni, Juli og deler av August på seg til å lande inn spillere. Det har han ikke gjort, men snare tvertimot han har sendt spillere på dør.

Resultatet, du ender opp med å få mange skader. Klart han har vært uheldig der, og nå er han og United i store problemer. Fotballen på dette nivået er nådeløs og kynisk, og OGS blir ikke lenge her. En seier mot Liverpool kan selvsagt forlenge hans tid som United manager, men at vi skal slå Liverpool nå. Jeg ser det bare ikke .

Helt ærlig så tror jeg ikke OGS leder United en måned frem i tid.....
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8981

For å være helt ærlig så tror jeg ikke at det er noe D-Day helt enda for Solskjær, Woodward er nok opptatt av å redde ansikt og han ser enda dummere ut hvis han sparker enda en manager. Ikke at jeg tror han bryr seg så mye om hva fansen mener, men han ønsker nok at United skal være så attraktivt som mulig for potensielle og nåværende sponsorer i tillegg til å sikre sportslig stabilitet for å sikre stabil høy TV-inntekt.

Men ja, denne oppgaven er fryktelig stor og tung, det er vel overhengende sannsynlig at denne oppgaven er alt for stor for Solskjær også. Det eneste jeg ser som virkelig taler for Solskjær er at den nåværende statusen til klubben hvor vi er midt inne i et gjennoppbygningsprosjekt hvor man vil trenge en viss form for stabilitet spesielt innen spillerlogistikk for å få en balansert tropp som er både kvantitativs- og kvalitetsmessig dyktig nok til å konkurrere om titler. I det minste kvalifisere seg for CL for å kunne maksimere klubbens omsetning.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

messilingard wrote: 08 Oct 2019, 17:24 Men ja, denne oppgaven er fryktelig stor og tung, det er vel overhengende sannsynlig at denne oppgaven er alt for stor for Solskjær også. Det eneste jeg ser som virkelig taler for Solskjær er at den nåværende statusen til klubben hvor vi er midt inne i et gjennoppbygningsprosjekt hvor man vil trenge en viss form for stabilitet spesielt innen spillerlogistikk for å få en balansert tropp som er både kvantitativs- og kvalitetsmessig dyktig nok til å konkurrere om titler. I det minste kvalifisere seg for CL for å kunne maksimere klubbens omsetning.
Godt poeng.
offside wrote: 08 Oct 2019, 16:59 Det er ikke bare hans feil, selvsagt ikke. Jeg skulle ønske at han kunne lykkes, ingenting hadde vært kulere enn det. Men det er som Jamie Redknapp sa i Sky han har vært ekstremt heldig. Du trener ikke Molde, Cardiff, Molde for så og havne i United. Jeg mener at denne jobben viste seg å bli altfor stor for han. Særlig med tanke på den situasjonen United befinner seg i, og har vært i de senere årene.
Også et godt poeng.
offside wrote: 08 Oct 2019, 16:59 Som sagt ikke bare hans feil, men han har vært grusomt naiv med å gå inn i en liga med så tøffe kamper, og en så lang sesong men en syltynn tropp. Det er faktisk den svakeste United troppen som har vært så lenge jeg har fulgt med. Han har hat 2 overgangvinduer på seg, greit i Januar kjøpte de ikke sel-om de burde men der skal han være unnskyldt. Men han har hat hele Mai, Juni, Juli og deler av August på seg til å lande inn spillere. Det har han ikke gjort, men snare tvertimot han har sendt spillere på dør.
Støtter dette også.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Eierne og styret for ta ansvar sammen med ledelsen i klubben. Og Ferguson, jeg nekter å tro at ikke han anbefalte Solskjær...Men: Det var vel meningen at OGS skulle være en midlertidig løsning...Men det gikk jo så bra, og så klinte de til å ansatte ham.

Etterpåklokskap er ingen kunst, jeg ble sjarmert frem til og med PSG-kampen borte jeg altså.

Men jeg fikk jo sjokk i desember når nyheten kom...
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Hører på en del engelske United-podkaster, og det er ingen som mener at OGS må gå, selv etter denne rekken med dårlige resultater. De virker å være enige om 2 ting:

1) OGS er ikke nødvendigvis den riktige manageren på lang sikt.
2) men han er den riktige manageren for å styre denne endringsreisen de nå har påbegynt.

Så han har god støtte blant engelske fans kan det virke som (gitt at podkast-programlederne er representative). De peker heller mot Woodward, Glazers og - ikke minst - troppen. For som Keane sa tidligere i år, og som flere har påpekt, denne gjengen med spillere kastet Mourinho under bussen, og de vil ikke nøle med å gjøre det samme igjen. Og det er jo litt sånn det ser ut i dag.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Jepp, OGS har mye støtte, men støtten er litt tynnslitt her og der, og det er mange som vil ha ham ut også...Det er dette Molde-Cardiff opplegget, mange forstår ikke hvordan han kunne få jobben. Det er forståelig imo...

Eiere/ledelse/styret får massiv kritikk, og tropp. Alt er jo skakk-kjørt...OGS-kritikken går også mye på at han ikke bestemmer så mye...Mange tror han er for "lett". Og de fleste sliter med å finne en plan i spillet. OGS forteller jo om planen, han vil ha aggressive spillere som lukter muligheter og spiller med hjertet. Men det har ikke denne troppen innabords, alt for mange er for dårlige rett og slett, dette er den svakeste troppen jeg har sett...OGS bør få muligheten til å bygge sitt lag synes jeg, men om vi ligger i sumpa veldig lenge til, så får han selvfølgelig fyken...OGS har en vanskelig jobb, skadestua er full, det ryktes at moralen i garderoben er på nullpunktet osv...Det er mørkt...

De podcastene er nok ikke representative for alle, men for en del.

Det koker i fansen, og Ole slipper ikke unna kritikk...men det er ikke helt "Ole out"...Dette er jo ikke hans skyld aleine, det vet jo alle, skuta sprang lekk før Ferguson ga seg. Signeringene som ble gjort etter at Glazer tok over har vært en lang rekke av flops...Med unntak selvfølgelig...Anbefaler å søke opp Fergies signeringer, og så kan man danne seg et bilde...Jeg ble nærmest sjokkert, har posta denne oversikten et eller annet sted, husker ikke hvor...
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.



Goldbridge sier ting jeg er enig, om hva OGS bør gjøre ift til eiere og styret kontra fans, i de første minuttene her i videoen...Se den da vel.
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Å ja orker ikke mer Goldbridge [mention]Blodfink[/mention]. Fulgte med på han en stund, men han er så selvmotsigende og masete at hodet eksploderer :-)

Så de fem tingene han foreslår er:
1) OGS må vise muskler og ta kontroll, og være mer kritisk til ledelsen... men ikke gå helt Mourinho...
2) Endre taktikk; Pogba må fram banen
3) Tydelig visjon, som også vises i spillet.
4) Mata og Lingard må vekk.
5) Ikke gamble på at akademi-spillere tar steget

Kjenner at jeg ikke er helt enig i alle punktene, spesielt 1), 2), 3) og 5).

Å kritisere eierne hjelper ingenting. Selv Ferguson forstod dette. Hvem vil offentlig gå ut å kritisere egen sjef?

Taktikken er en del av OGS visjon for spillestil, så å endre på den, er å avvike fra visjonen. Så jeg er ikke enig i at OGS ikke har en visjon. Den har bare ikke gitt resultater. Dessuten synes jeg at Pogba presterer godt fra den dype posisjonen. Det er ikke hans feil, at spillerne ikke scorer på de gode mulighetene han gir de. Van Persie i sin prime hadde dunket inn mål på mål på mål, med Pogba dypt på banen.

Mata og Lingard er for dårlige, så der er jeg enig.

Når det gjelder akademi-spillerne, så tenker jeg at kanskje er enig i utgangspunktet, men med den stallen United har denne sesongen, så må man bare kaste de innpå fra start av. Forhåpentligvis vil det gi resultater på sikt.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Ja [mention]Elkey[/mention] , jeg synes også han kan være slitsom, og ikke enig i alt han sier.

Men han har rett i at OGS bør si i fra...OGS får sparken uansett om resultatene ikke bedres...Jeg er veldig uenig i at du mener det beste er å være eiernes nikkedukke, når de kaster managere under bussen.

Ferguson? Burde noen sagt i fra var det jo han, utrolig skuffa over at han lot seg kue...

Akademi-spillerne er ikke klare...Greenwood har scora mål, sånn sett er han klar, men må jo spille i midten, ikke ving...Williams har jeg også stor tro på.

OGS har jo forandret visjonen sin? Jeg er enig med Goldbridge i at noe har skjedd siden mars...Ingenting er til å kjenne igjen fra des-mars perioden.?

Vi har jo de vi har på banen, RvP er ikke på banen. Pogba bør lenger frem, helt enig med Goldbridge her og.

OGS har låst seg i 4-2-3-1, jeg skjønner ikke hvorfor. Pogba er bra lenger bak også, ikke uenig, men vi har ikke flust av offensiv kvalitet, få Pogba nærmere motstanderens mål.
LUHG!
Post Reply