Fotball inntresen er dalende.

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
Post Reply
User avatar

Topic author
pixma
Donor
Posts: 1945
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2570

Klarer ikke å ha samme inntrese for fotballen for tiden, mest pga VAR og dritt dommere men også pga skuffelse over spillet til MU.
post liked by: Pink Final, Cola2, Jan Erik, Pwint, Rød Pølse, RedTrafford, M.r. Brownstone, Belfastboy
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7606
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27252
Liker mottatt: 17772

Du er ikke alene @pixma.
Jeg skriver mye her inne, så kanskje virker engasjement mitt å være topp.
Det er mest historie jeg dveler ved.
Nå har det blitt så mye som ødelegger for interessen.
VAR nevner du.
Jeg vil legge til latterlige journalister og ‘eksperter’.
Fokusert på å lete etter feil, konstruere feil om de ikke finner noe.
Negative supportere som søker å provosere hverandre ødelegger også for gleden.
Våre talentløse eiere ikke minst.

Men jeg er glad i spillerne våre, og i klubben ❤️
De to elementene veier tungt for meg.
Så gir ikke opp enda.
post liked by: Cola2, Jan Erik, Pwint, Rød Pølse, RedTrafford, M.r. Brownstone, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Er enig med dere 2.
Så kampen på Dansk TV med Preben Elkjær i studio. Han er jo 100% Dansk.
Men sa at dommeren vinker unne situasjonen med Rash,
og dommeren står 4-5 meter fra der det skjer.
Han sa at gult kort var muligens, men absolutt ikke rødt.
Så tenker jeg litt ang VAR,
het det seg at de ikke skulle blande seg inn i ting som skjedde utenfor 16 meteren?
Noen som vet?
Preben sa også at det 1ste målet til Danskene skulle vært annullert for offside,
grunnet at en danske sto og dekket utgangen på skuddet og han sto i offside.
Begge straffene skulle heller ikke vært dømt ifølge Preben.
post liked by: Pink Final, red, Rød Pølse, Jan Erik, Pwint, RedTrafford, M.r. Brownstone, Belfastboy
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2900
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13487
Liker mottatt: 8646

Har kjent litt på dette jeg også en stund. For meg har det mye med Glazers å gjøre, men også VAR er en viktig del av hvorfor jeg ikke lenger klare å glede meg på samme måte som før.
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Cola2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2056
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9028
Liker mottatt: 8345

Men vi må alltid huske at det kunne vært verre. Vi kunne ramlet opp i feil gryte da vi var små og blitt Leeds-supportere. Se på Kjetil Rekdal, han er Leedsfan og en av verdens bitreste menn. Alt er ikke fryd og gammen om dagen, men vi er en ganske privilegert gjeng likevel 🥳
post liked by: Pink Final, Pwint, pixma, RedTrafford, M.r. Brownstone, Belfastboy
Football, bloody hell!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7606
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27252
Liker mottatt: 17772

Det er vi @Rød Pølse.
Jeg følger denne klubben ned i National League om så.
Det er ikke laget og spillerne som er interesse ødeleggende.
Det er ting rundt som nevnt.
Sånn som handsregler uten fornuft.
Millimeter offsider som tas, mens overfall ute på banen bare får passere.
Fotball reglene er blitt helt idiotiske etter innførsel av VAR.
Og de som sitter i VAR rommet samt dommere er mer inkonsekvente enn noen sinne.
post liked by: Rød Pølse, Pwint, Cola2, RedTrafford, M.r. Brownstone, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
pixma
Donor
Posts: 1945
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2570

MU som fotball klubb blir jeg å ha i mitt hjerte til det slutter å slår, er som dere sier det som følger med av alt dritten rundt om fotballen som gjør at man mister mye av gnisten.
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, Cola2, Pwint
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3607
Liker mottatt: 4880

Jeg liker Kjetil Rekdal, og Pål-André Helland 😅 Synes de har god peiling på fotball. Er ikke mange i norsk fotballmedia som jeg synes har god taktisk koll på fotball, men disse to og Lars Tjærnås mener jeg er i en egen liga sammenlignet med det søppelet Viaplay og TV2 ellers har levert av analytiske blikk de siste årene.

Skjønner godt de av dere som blir lei den moderne, pengedopete og negative fotballhverdagen. Ser jo det samme og.

Har et litt annet forhold til det, der det som irriterer meg mest er hvor taktisk og teknisk svake vi til tider er. Ikke alltid. Men vi har ofte lange perioder der ingenting sitter teknisk. Og så savner jeg at vi er taktisk nyskapende og innovative. Der føler jeg vi ikke har tatt betydelige nok steg siden Mourinho og Solskjær. Vi er definitivt tidvis bedre på å presse under Ten Hag, men selv der er det ofte uorganisert og slapt. Ellers er jeg ikke sånn storfornøyd med noe av den fotballen vi spiller. Selv i fjor når vi vant mye, var det alltid på små marginer.

Så er jeg ikke like opptatt av dommere som andre. Mener de har en umulig oppgave i utgangspunktet, og at de har skutt seg selv i foten ved å innføre VAR, som gir uttallige stopp i spillet, og flytter fokuset vekk fra fotballen, og enda mer mot inkonsekvent og teknisk svak dømming. Er enig i at dommerne generelt er altfor dårlige.

Men i går... Da gjøres det jo 4 enorme feil.
1. Rashford sitt røde kort.
2 og 3. Straffe til begge lag, der ingen av de skulle vært straffe.
4. Klar offside når FCK scorer. Onana har en spiller rett foran seg som sperrer av ballbanen.

Når det blir så mange feil i en kamp, da er hele opplegget ute og hinker på syltynn is. Blir parodisk dårlig og useriøst.

Så mener jeg og at om vi faktisk skal tjene litt goodwill ved å klage på dommerne, bør vi som klubb gå ut og peke på alle feilene som blir gjort, og ikke kun de som går i vår disfavør.

En langt mer powerful statement fra klubben ville vært å påpeke alle dommerfeilene i kampen, inkludert det straffesparket vi selv får. Det ville vekket langt mer oppsikt enn å kun klage på det som går mot oss. Og det ville lagt mer press på dommermyndighetene når man ser at klubbene ikke kun er ute etter å forsvare seg selv, men og forsvarer fotballen som sport.

Kunne og satt en presedens der vi ikke kun får disse ukentlige club statements fra diverse klubber, som møtes med null sympati fra andre enn det respektive lagets fans. Klubbene bør stå mer samlet i kritikken mot dommerne. Slik det er nå, er det bare en runddans på hvem sin tur det er til å føle seg snytt, mens sannheten er at hele fotballen som kollektiv snytes.
Last edited by 10Hag on 06 Dec 2023, 14:02, edited 2 times in total.
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, Cola2, Jan Erik, RedTrafford, Pwint
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2056
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9028
Liker mottatt: 8345

Jeg er egentlig på linje med deg og dere på de tingene, @Pink Final. Eierne har gjort så godt de kan med å suge ut så mye glede som mulig i snart 20 år. VAR burde hjulpet fotballen, men det har blitt innført på en måte som har gitt motsatt effekt. Sportsvasking, håpløse forståsegpåere osv osv... Lista er lang! Derfor er det viktig å huske at man kunne vært Kjetil Rekdal uten egen fotballkarriere 😂

Det er stort sett bare på fjellet det kan være lurt å grave seg ned. Når det gjelder "eksperter" og norske TV-studioer har jeg lenge etterlyst litt mer innslag av fans til de ulike klubbene i PL. Både profilerte TV-tryner og "vanlige folk". Det blir døllt når de bare skraper sammen ex-spillere og -trenere som sitter og konkurrerer om å levere de største selvfølgelighetene og de mest tabloide vinklingene uke inn og uke ut. Produktet fotball blir ikke mer attraktivt av at Morten Langli går i fistel 💩
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
😂 Jeg liker deg også, @10Hag, selv om jeg sliter med å tåle både Helland og Reka 😆 Har faktisk spilt fotball med Rekdal på tribunen mot hans barndomsklubb. Han ropte at de måtte "ta de jævla nordlendingene no da" og det var bare jeg og brodern som var fra Nord-Norge på banen 💪 Det var litt kult!
post liked by: Pink Final, Cola2, 10Hag, M.r. Brownstone, RedTrafford, Pwint
Football, bloody hell!
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3607
Liker mottatt: 4880

Det må man jo bare ta som en form for skryt fra den kanten 😄
Last edited by 10Hag on 06 Dec 2023, 14:03, edited 1 time in total.
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Cola2, RedTrafford, Pwint

M.r. Brownstone
Posts: 87
Joined: 02 Dec 2021, 22:20
Liker gitt: 349
Liker mottatt: 440

Stort sett enige med dere alle ovenfor her. Har en kompis som er ganske oppegående bortsett fra at han holder med Liverpool. Men vi diskuterer ofte fotball og er helt på linje angående VAR,Saudi Arabia og Qatars eierskap til klubber,Citys regelbrudd som aldri blir tatt,klubber som tenker mer på det kommersielle enn på fansen og Sosiale media fansen som ofte vil sparke managere og spillere etter kort tids motgang.
Akkurat i det siste er det VAR som har frustrert meg mest. Tørr ikke juble lenger noe som tar bort den spontane gleden. Det har faktisk blitt en apati denne sesongen der jeg forventer at vi skal få mål fjernet ikke får straffer etc. Men i går toppet det seg da fikk vi alt på en gang i en kamp vi var gode og garantert hadde vunnet uten VAR. Tror det toppet seg da Højlund ble albuet av en spiller med gult kort. Og hands nr 2 fra FCK som de ikke tok. Da ble det noen hyl mot TVen. Så apatien var borte men kjente på raseri. Det som skjedde i går bryter mot all fotballforståelse. Nesten så jeg ønsker at United virkelig vil forfølge denne saken og forlange klare svar,gjerne som beskrevet ovenfor her der vår egen straffe blir nevnt som ikke straffbart. Handsregelen er blitt helt uforståelig.
post liked by: Jan Erik, Cola2, RedTrafford, Pwint, Pink Final, 10Hag, Rød Pølse, Belfastboy
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14621
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23292
Liker mottatt: 19255

Støtter opp om at Glazer-klanen har ødelagt noe veldig bra. Og VAR, absolutt. Dessverre har fotball blitt Big Corp, som det meste annet i samfunnet. Det er umulig å ikke bli frustrert og lei. Men heldigvis klarer hjernen min å glemme det når det er spennende ute på banen. Så får vel takke for det. Hadde jeg kun fokusert på hvordan overtakelsen skjedde i 2003-2005 hadde jeg gitt meg der. Blitt med den prinsippfaste gjengen som starta FCUM. En herlig forkortelse btw.
post liked by: Pink Final, 10Hag, RedTrafford, M.r. Brownstone, Rød Pølse
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3941
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17237
Liker mottatt: 11012

Når hatet mot VAR begynner å overstige lidenskapen for United og den generelle interessen for fotball, da merker jeg at interessen er dalende ja.
VM sluttspill i November, vennegjenger og penger.
Men så glemmer man jo litt når det er avspark i United kamper da.
post liked by: Rød Pølse, Blodfink, Pink Final
Post Reply