Var ikke klar over at han hadde flyttet seg, ang Sir R.Blodfink wrote: ↑10 Jun 2023, 12:21 @Cola2, om jeg forstår deg rett om eierskap: så er f.eks Jim engelsk, men han har flytta seg selv og selskapet utenlands pga skatt etc. Har litt om det i en post over her. Men mulig du ikke mente han, men engelske fans. Men når det gjelder INEOS/Ratcliffe har ikke England noen spesiell kontroll siden han som nevnt har flyttet på seg.
-Men vi ser jo pappa Haaland, Bjørn Dæhli og flere har flyttet til Sveits, og Hushovd bor vel fortsatt i Monaco, grunnet skatter etc.
-Og jeg støtter dem, hadde jeg tjent så mye som disse har gjort, hadde jeg gjort det samme.
-Se på John Carew, tror Skatte etaten fant ut at han måtte skatte til Norge, grunnet at han hadde vært her 5 dager forlenge.
-Hva med sjefen for Oljefondet, tror han hadde en formue over 20 mil når han sa ja til jobben,
og tror lønna hans er 3-5 ganger mere enn en vanlig arbeidstaker i Norge.
Nå tror jeg at stillingen hans er på "åremål", men kan vedde en six-pack med Isbjørn at han flytter ut når han slutter.
-Oljefondet sier at de har aksjer i alle ting på nettet. Nå må de vel kutte firmaet som kjøpte opp Freia.
Men har vi noen gang fått sett en liste over aksjer de eier?
Og det er hemmelig valg i Norge, men hadde alle stemt på Pensjonist Partiet av alle eldre, så hadde det ikke vært så mye overtramp av de som var valgt inn.