(CL) Manchester United - København (24-10-23)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14636
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23328
Liker mottatt: 19314

Dette er ganske interessant, og jeg må si meg ganske enig med Moi:

– Vi får veldig dårlig betalt for å gjøre en god kamp, sier Elyounoussi.

– Du kan jo høre at de ble buet på inn i pausen. United ble bedre i andreomgangen, og kontrollerte mer og mer. Men de siste ti minuttene kommer vi til flere sjanser igjen. En annen dag vil Jordan ha satt det straffesparket.

Til united.no forteller Elyounoussi at han basert på tidligere erfaringer forventet at det ville være gode muligheter for FC København å matche United på Old Trafford.

– De gangene jeg har vært her med Southampton og Basel, har det vært samme type kamp. At vi kan styre og ha ballen skape mye, men at de scorer på den eneste sjansen de får.

– Jeg sa det til gutta før kamp at vi kommer til å få tid med ball. Hvis du tar et ekstra touch så vil de ikke gå inn for å vinne ball. De presser, men ikke like aggressivt som andre lag.

– Men vi får dessverre dårlig betalt, sier Elyounoussi, som flere ganger understreket at han har stor respekt for United-laget.
post liked by: RedTrafford, 10Hag, Rød Pølse
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3952
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17311
Liker mottatt: 11048

Man må ha sett feil kamp for å være uenig der ja :D
post liked by: Blodfink
User avatar

red
Posts: 1530
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2277
Liker mottatt: 4150

Blodfink wrote: 25 Oct 2023, 20:33 – De gangene jeg har vært her med Southampton og Basel, har det vært samme type kamp. At vi kan styre og ha ballen skape mye, men at de scorer på den eneste sjansen de får.
Basel slo vi jo 3-0 når de kom på besøk i 2017.

Og enten så har han fortrengt det, eller så var han syk/skadet den dagen vi slo dem 9-0 på OT i den siste fulle sesongen under Ole.
post liked by: Ryder, Belfastboy, Rød Pølse, RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14636
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23328
Liker mottatt: 19314

hehe, ja, det er greit å ha med seg det, tenkte på den 9-0 kampen jeg au, Basel-kampen hadde jeg også en formening om at vi vant. Kanskje han har spilt i noen 1-0 tap han sikter til. Jeg vet ikke.

Men allikevel interessant at han sier det med presset, det stemte jo ganske greit i går. Mulig han overdriver om de forrige kampene.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Han var ikke i troppen i 9-0 kampen.
post liked by: RedTrafford, red, Rød Pølse
LUHG!
User avatar

red
Posts: 1530
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2277
Liker mottatt: 4150

Ja. Det minner meg på Rangnick sin uttalelse om det å presse:
A little bit of pressing is like a little bit of pregnant. I mean, either you are pregnant or not.
post liked by: Belfastboy, Rød Pølse, Ryder, Blodfink, RedTrafford
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2075
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9215
Liker mottatt: 8430

Vidar Dale Fjeld wrote: 25 Oct 2023, 16:52 Min mening er jo den at våre problemer kommer først og fremst fra vår backlinje bak...de er ukomfortable med ballen i beina og mangler i stor grad nærteknikk i trange situasjoner. Mangel på frispilling bakfra skaper problemer for vår midtbane som i alt for stor grad må ned og hente ball, som igjen strekker laget og lar vår motstander får god tid til å organisere seg...
Veldig enig i dette. Selvsagt skal skadene i forsvaret ha sin del av skylden, men manglende evne til å sette opp laget litt annerledes og gjøre endringer på personell i andre lagdeler er påtakelig. Det er jo tross alt ikke sånn at alle lagene vi møter har langt bedre forsvarsspillere enn de vi har tilgjengelige for øyeblikket.

Vi har jo feks spilt noen relativt gode kamper med tre stoppere de foregående sesongene. Nå ble det heldigvis gjort grep i pausen i går, men jeg synes at det generelt blir ventet for lenge i kampene før grep blir gjort. De grepene som gjøres er dessuten så forutsigbare at hvem som helst kunne gjort de. Det føles i alle fall slik.

Jeg savner smarte taktiske grep fra kamp til kamp når vi har spilt dårlig i den forrige, noe vi har gjort ofte denne sesongen, og bedre kampledelse når plan A ikke fungerer. Min mening er at Bruno burde være selvskreven på laget, i sin beste posisjon. Det samme gjelder Eriksen mot antatt svakere motstand. Ellers mener jeg at det er andre spillere som burde få flere sjanser, men orker ikke gjenta meg selv på akkurat det.
post liked by: Pink Final, Ryder, RedTrafford, Belfastboy, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

Ryder
Posts: 4712
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2633
Liker mottatt: 10739

Nøkkelspillere er ute av form, ingen tvil om det. Mener likevel at den taktiske tilnærmingen ikke kan henges på enkeltspillere, men hos ETH. Når du starter med McTominay i stedet for Eriksen, gir du automatisk fra deg mye spillemessig kontroll. Det samme når det åpenbart er gitt beskjed om å spille ut langt bakfra, da er det alltid minst 60 prosent sjanse for at du mister ball i neste trekk.

Og om ETH mener laget blir bedre rustet til å spille "ETH-fotball" med Donny, Mount eller Eriksen som 10-er i stedet for Bruno, er det ingen som stopper ham fra å gjøre det. Han har andre spillertyper tilgjengelig, men velger altså bevisst å ikke bruke dem. Med tanke på de tøffe valgene han har tatt tidligere, tror jeg ikke han er redd for å benke stjerner dersom han mener de ikke passer inn eller ødelegger planen.

Så er det alltid et dilemma hva du gjør med spillere som har et svært høyt maksnivå, men som ikke presterer akkurat nå. Du vet at de har ferdigheter som ikke alternativene har, samtidig som de mislykkes gang på gang. Det er viktig å vise nøkkelspillere tillit, samtidig trenger alle å føle på konkurransen og at ingen ting kommer av seg selv. Stoler du på at det løsner allerede ved neste sving, eller er du knallhard på "flat struktur" der alle står på lik linje?

Har ikke noen fasit på det, mye handler også om man management og å kjenne spillerens psyke og motivasjonsfaktorer.
post liked by: Pink Final, Vidar Dale Fjeld, Rød Pølse
User avatar

Vidar Dale Fjeld
Posts: 153
Joined: 04 Aug 2022, 07:53
Liker gitt: 132
Liker mottatt: 366

Enig i mye her, men samtidig må en eller annen gang EtH bestemme seg for hvilken spillestil han primært ønsker seg og så gå for det. Nå er det ikke mange som finner en rød tråd i denne sesongen...i starten så vi jo hva han ville...nå er det fra kamp til kamp og det forteller meg om en manager som tviler på sine spiller og bare "jager" resultat. Det er ingen farbar vei noen gang i en fotballklubb som skal være i toppen. Jeg ser heller en klubb som innser at en må ta den tunge veien...havne på plass 6-10, men kjøre en stil som skal implementeres i alle ledd og i klubb som sådan. Hvordan vi skal spille må gjenspeile managere vi henter og ikke omvendt. Jeg klarer fint å gi EtH blankofullmakt ut sesongen om han setter klare føringer på spillet...da vet vi at han prøver, så får plasseringen bli det den blir.
post liked by: Ryder, Blodfink, Rød Pølse
User avatar

Ryder
Posts: 4712
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2633
Liker mottatt: 10739

Helt enig @Vidar Dale Fjeld, er skuffet over at vi tilsynelatende gir opp så lett. Greit, ikke alle spillere kan gjøre "alt" eller trenes til alt, noen iboende egenskaper og begrensinger vil alltid ligge der. Men skal det være sånn at man helt gir opp coaching? Er det virkelig umulig å spille seg ut bakfra med Harry Maguire og Sergio Reguilon. selv om Martinez og Shaw er bedre til det? Er det helt umulig å trene Marcus Rashford til å presse effektivt? Helt umulig å få laget til å ligge mer disiplinert og samlet og nekte så store rom? Det vi holder på med nå virker veldig kortsiktig, med null gevinst på sikt selv om vi drar fram noen sliteseire.

M.r. Brownstone
Posts: 89
Joined: 02 Dec 2021, 22:20
Liker gitt: 356
Liker mottatt: 450

Llinjemann kan ALDRI være sikker på at den ballen var ute.dette er noe av den verste dømmingen jeg har sett.
Veldig snar å blåse angrep på keeper når vi hadde ballen i nettet. Hvorfor ikke vente å sjekke.
post liked by: Rød Pølse, Blodfink
Locked