Romelu Lukaku

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

Romelu Menama Lukaku Bolingoli (født 13. mai 1993).

År Klubb Kamper (Mål)

Ligamål:
2009–2011​ Anderlecht 73 (33)

2011–2014​ Chelsea 10 (0)

2012–2013​→ WBA (lån) 35 (17)

2013–2014​→ Everton (lån) 31 (15)

2014–2017​ Everton 110 (53)

For oss står han foreløpig med 40 ligakamper og 20 mål. Totalt har han 58 kamper og 31 mål i alle turneringer for United.


Gode øyeblikk:




Mindre heldig:

Last edited by Blodfink on 02 Oct 2018, 20:38, edited 2 times in total.
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

Imponerende målsnitt, ingen skal ta fra Lukaku dette. Men jeg blir aldri helt fortrolig med at han er Uniteds spydspiss og førstevalg. For all del: I enkeltkamper kan han være fantastisk.

Det jeg liker med ham: Fysikken, farten, og til tider målteften.
Men det er dessverre ting jeg ikke liker: Nærteknikken, ustabiliteten, effektiviteten også faktisk...Debatten rundt scoringer mot topplag har gått litt. Forrige sesong scoret han 1 mål mot Chelsea, det var det...Nå har jeg ikke kunnskapen inne ang. om han spilte i samtlige toppkamper, men om han gjorde det, så er det 1 mål på 10 kamper mot City, Liverpool, Spurs, Chelsea og Arsenal.


Han scoret 16 ligamål forrige sesong , 7 av disse kom de første 7 kampene. Det betyr at han kun scoret 9 mål på de siste 31 rundene. Jeg mener han er best mot de antatt svakeste lagene, noe fjoråret på en måte beviste.


Under sommerens VM startet han bra, for så å falle i form utover i VM. Han scoret kun i gruppespillet og da mot Panama og Tunisia. Ettersom Belgia gikk til semi, og spilte bronsefinale så ble det scoring i 2 av 7 kamper.


Jeg mener han er en begrenset spiller, med et stort topp-potensial og et tilsvarende skremmende dårlig bunnivå...jeg vet mange elsker ham, og mange er ikke like overbevist, inkl. meg...noen som har tanker rundt dette?
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

Ble ikke imponert mot Valencia heller dessverre Romelu...en goalgetter må inn, helst i januar, seinest neste sommer.
LUHG!
User avatar

EivindfromNorth
Posts: 45
Joined: 04 Oct 2018, 09:16
Liker gitt: 20
Liker mottatt: 30

Jeg er, i motsetning til deg, komfortabel med Lukaku som vår spydspiss. At Lukaku ikke bøtter inn mål må ses i sammenheng med hva resten av laget presterer, og hvilken taktikk som blir anvendt. Lukaku har ikke et arbeidsklima som passer hans styrker. Han blir stort sett spilt opp med ryggen mot mål, og så er det opp til han å ordne resten. Spillerne rundt han presterer langt under det som kan forventes, og ingen er gode nok til å være et angrep alene i PL.
Kan ta en rask sammenligning med Harry Kane og Firmino.
Lukaku- Mål:4. Treffprosent:50%. Big chances missed:4. Big chances created:0
Firmino- Mål:2. Treffprosent:43%. Big chances missed:4. Big chances created:2
Kane-Mål:5(To på straffe). Treffprosent:55%. Big chances missed:5. Big chances created: 2
Bortsett fra at Firmino og Kane skaper flere store sjanser, vil jeg si Lukaku ikke gjør seg bort i denne sammenligningen.
Mer interessant er det å sammenligne på klubbnivå, og hvor mange sjanse lagene skaper. Den statistikken kan gi noen indikasjoner på hvorfor Lukaku ikke scorer så mye som ønsket.
MUFC: Big chances created: 6
Spurs: Big chances created: 14
Liverpool: Big chances created: 13.
Altså, en ganske markant forskjell i store målsjanser skapt så langt i sesongen. Jeg tror nok at Lukaku i et United med mer flyt og plan for det offensive- spillet vil markere seg som den klassespissen han er. Dessverre er ikke arbeidsforholdene der for han, foreløpig. Mener jeg da.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

Joa, det er ikke så verst statistikk [mention]EivindfromNorth[/mention], og at Lukaku har vanskeligere arbeidsforhold kan gi ham litt forståelse fra min side. Jeg personlig hadde byttet ham mot Kane eller Firmino anyday. Fordi disse to er bedre fotballspillere enn Lukaku, mener jeg da.

Mitt store problem er at jeg aldri har likt Lukaku som fotballspiller, sånn er det noen ganger med enkelte spillere. Og jeg har aldri sett på ham som en United-spiller, jeg får det bare ikke til å passe. Jeg vil ha en annen frontmann, en med lim på skoa.
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

10,5 timer siden siste Lukaku goal...630 minutter, hadde en tørke på nesten 1000 minutter i fjor...er han virkelig vår mann på topp, nope mener jeg. Ny svak kamp mot Chelsea i går...
LUHG!
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Lukaku er en solid PL spiss. Men han er kun til bruk for kriging i boksen. Om ikke annet, så burde han hatt en partner ala Icardi (utenkelig), en skikkelig kriger og målsnik.

Busby Babes
Posts: 25
Joined: 09 Aug 2018, 14:37
Liker mottatt: 1

Lukaku skulle blitt hvilt en kamp eller to. Han har vel spilt nærmest alle kamper for oss siden han ble kjøpt og har fått veldig mange for landslaget i år.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

Ja, det er gode poenger her, vi trenger en spiss til synes jeg også. Noe JM ville ha i sommer gikk det rykter om. Og Lukaku spiller for mye, enig der også. Hvis han fortsetter med denne formen, regner jeg med at vi bruker Sanchez på topp når han er tilbake etter sykdom.


Om 3 timer braker det løs i CL mot Juventus, håper han får en goal. Han scoret jo 5 mål på 7 kamper i forrige CL, 3 av de mot CSKA, to borte og ett hjemme, pluss Basel og Sevilla begge hjemme. Men om han er usynlig i dag også vil murringen tilta...mange engelske fans, i likhet med noen færre norske, ser ham ikke som United-spiller...


Når det er sagt så håper jeg han får det til og utvikler seg litt mer, i alle fall så lenge han spiller for oss.
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

Jepp, usynlig i dag også, stakkars mann...
LUHG!

Busby Babes
Posts: 25
Joined: 09 Aug 2018, 14:37
Liker mottatt: 1



Om han bare hadde satt noen av disse...
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

ja, det er bare ikke riktig at United har en slik spiller som førstevalg på topp. Squad player...
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Fyren er åpenbart en skygge av seg selv, ironisk nok i og med at fyren sikkert er 15 kilo for mye i muskler. Han virker alt for tung og treg både fysisk, men ikke minst mentalt. Mangler gode bevegelser i det oppbyggende spillet, mangler gode bevegelser i boks og ikke minst mangler han hurtigheten i hodet til å ta riktige avgjørelser riktignok. Jeg er en for så vidt en evig pessimist, men tror ikke det her er kun selvtillit. Selg til halv pris, mens det enda er litt verdi, for han her dessverre ferdig.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

Vi er bedre med Rashford, Martial, eller Sanchez på topp. Lukaku hemmer oss på lik linje som Valencia, (vår kaptein) gjør det.
LUHG!
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472





Dette har altså United betalt 75 millioner pund for.

:bigcry:
Post Reply