Tottenham

Diskusjon rundt spesifikke klubber. Engelske og internasjonale.
PS: Alt om United i eget forum
Post Reply
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Men MU har jo ikke noen til å omsette gode pasninger til mål, så det hjelper lite med bare Eriksen.

Cola

pixma wrote: 05 Oct 2019, 18:48 Men MU har jo ikke noen til å omsette gode pasninger til mål, så det hjelper lite med bare Eriksen.
:hah: :sick: :tear:

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Jeg synes, at resultaterne i PL viser, at OGS egentlig ikke gør et så forfærdelig dårligt arbejde. PL er blevet dårligere når vi ser bort fra top 2 og også meget jævnere. Hvis Arsenal ikke vinder sin kamp og United heller ikke vinder så er der sgu 8 points fra 3. pladsen til 19. pladsen.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Kyndilfan1 wrote: 05 Oct 2019, 19:30 PL er blevet dårligere når vi ser bort fra top 2 og også meget jævnere. Hvis Arsenal ikke vinder sin kamp og United heller ikke vinder så er der sgu 8 points fra 3. pladsen til 19. pladsen.
Begynner å ligne på 1980 tallet.
Da var ligaen mye jevnere.
Er det et tegn på at ligaen er dårligere?
Eller at bunnklubbene har blitt sterkere?

Jeg tror sistnevnte.
Klubbene er mer jevnbyrdige, slik det var før.
Da ‘latterliggjorde’ man gjerne Bündesliga, Serie A og La liga fordi det var så stor avstand mellom topp og bunn.
PL var også slik fra 2000 tallet.
Nå er det gjevnere igjen.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Etter City og pool så ser det ut som alle kan rykke ned eller bli fra 3 plass og ned.Og dessverre så har MU havnet i den sumpen av lag.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Leicester blir nr 3 tror jeg, fullt på høyde med dette laget de møtte i dag...?

Men dette er Tottenham-tråden:

Breaking news: Kilde som står klubben "nær" påstår at Jan Vertonghen har hygga seg med dama til Eriksen. Og før noen skal ha kilder, dette har jeg ikke fra media...Dette har jeg fra en fan av Spurs, hvor han har det fra vet jeg ikke, men han følger godt med på Spurs, det vet jeg.

Kan forklare en del...

Jeg tenker det er sant, sånt lekker ut, før eller siden...

Kjente eksempler er kaptein John Terry, som tok for seg av dama til Wayne Bridge, de spilte jo stopper og back sammen i Chelsea.

Og så har vi en kjent manager som tok for seg av kona til sin bror...De fleste her vet jo hvem jeg skriver om her.

Så det bør ikke bli noen ny debatt om sistnevnte eksempel, som ikke fører noe med seg, den debatten gikk litt på forrige forum...

Poenget er: Hvis det stemmer at belgieren har rota litt med danskens fruentimmer, så gjør det noe med hele laget...Fordi om det stemmer, så vet alle spillerne det, ja, hele klubben, Poch og hele bunchen...Det blir veldig elefanten i rommet, eller skikkelig trangt i garderoben...Kall det hva du vil.

Det var annerledes med de andre eksemplene, det foregikk lenge før det kom ut...Så derfor intet fokus, eller endring mentalt i troppen før det kom ut. Slike ting sårer jo noen folk voldsomt, andre tåler sånt bedre.

Ikke vet jeg, og jeg bryr meg heller ikke om det, Eriksen kommer over det regner jeg med, den dama og han belgiske Jan er jo ikke noe han bør bruke mer energi på.

Han skal jo for svingende stå med 15 assist for oss i mai :D

Kanskje en av våre spillere er grei og låner bort dama si til Christian Dannemann Eriksen i ren sympati :hah:

(Beklager om noen blir støtt, men alt kan køddes litt med, ikke sant? Livet er på en måte kort, viktig å flire litt). :D
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Som jeg har forstået det så vil disse spillere væk for at få nye udfordringer og/eller spille om mesterskabet:

Toby Alderweireld
Christian Eriksen
Jan Vertonghen
Serge Aurier
Lucas Moura
Danny Rose

Alle seks er en del af kamptruppen (dvs. de første 18). Når en tredjedel af den normale kamptrup vil væk så får du ikke alvorlig harmoni i truppen. Derudover er det mysteriet Pochettino, der rent faktisk har haft et rædderligt 2019...
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Det er full krise i troppen rett og slett.

Rusproblemer på Dele Alli og Dier så jeg noen skreiv om au.

Veldig glad for at jeg misliker Spurs kjenner jeg.
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

https://www.nettavisen.no/sport/the-ath ... 57929.html

"The Athletic skriver at en rekke av spillerne begynner å gå tom for krefter. Stammen i Tottenham-laget har vært i klubben siden Pochettinos første eller andre sesong og ifølge nettstedet er det nå en kollektiv følelse av at mange av disse har lite igjen å gi.

Spillere som Hugo Lloris, Harry Kane, Dele Alli, Christian Eriksen, Danny Rose, Eric Dier og Heung-min Son trekkes fram som noen av disse spillerne.

Deler av problemet skal være at det er fysisk utmattende å spille og trene under Pochettino. En veletablert spiller skal ha beskrevet argentinerens «regime» på denne måten: - Det er de samme øktene og de samme beskjedene om og om igjen.

Videre skal de siste fem årene ha vært mentalt utmattende for Spurs-spillerne. The Athletic beskriver hverdagen til spillerne som kontrollert av autoritære ledere som kjører dem gjennom en nådeløs treningshverdag. Spillerne skal være misfornøyd med hvor lite fri de får fra treningen og skal ha gitt Pochettino beskjed om dette.

- Det er et regime og de er lei ham. Alt skal gjøres på hans måte. Det er ikke noe balanse. Spillerne får inntrykk av at de ikke blir stolt på, sier en kilde til nettstedet."
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Spurs har gått fra å være et ok+ PL-lag, til å kjempe om ligagull, være i CL-finale og få en flunkende ny 60 000-stadion i løpet av 3,5 år. Dette er en klubb med voksesmerter, med en CEO som har vært en smålags-mann altfor lenge.

Dersom Spurs skal bli et topp 10-lag i verden, som åpenbart har vært det store målet deres, så må lønningene opp, og det må komme investeringer på spillerfronten. Hvis ikke risikerer man å sende feil signal til spillerne.

Vidar Dale Fjeld

Så lenge en klubb ikke vinner "noe" vil det alltid være slitasje når en er nær dette. Det er faktisk helt naturlig. Gode spillere, god manager, fin spillestil(subjektivt) Når dette kulminerer er det en naturlig konsekvens at "misnøyen" brer seg. Vi skal takke for at SAF fikk det til. Nå har andre tatt over tronen i andre klubber. Blir spennende om det er manager eller spillere som forlater Spurs. Jeg tror Poch forlater Spurs om de ikke kommer nytt blod inn. Troppen skriker etter det, akkurat som våres.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ryder wrote: 09 Oct 2019, 10:26 Heung-min Son trekkes fram som noen av disse spillerne.
Han bør vi hente om han vil vekk, men det er nok flere klubber som kunne tenkt seg ham.
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Ja da fikk Poch fyken, må si at det var litt uventet nå. Spennende og se hvem som overtar.
Mourinho ?
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Uventet var det vel ikke akkurat, men ja ble noe overrasket. Trodde han faktisk skulle få mer tid, må faktisk si at jeg syntes noe synd på han. Han har drevet ekstremt godt siste årene uten noe særlig form for forsterkninger i troppen. Utviklet Harry Kane til en verdensklasse spiss, fått frem en del andre talenter.

Men når hele stammen ser så tafatt ut, så var det kanskje bare et mulig utfall til slutt. Blir spennende å se hvem de går for nå, skal jeg sette mitt tips så er Nagelsmann neste, med en interim ut sesongen.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Her bør vi løpe å hente Poch, nå har vi muligheten.... Jeg tror det er god sjanse for at Poch trener oss neste år.:)
Post Reply