Erik ten Hag

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2630
Liker mottatt: 10739

ETH må i de neste kampene prøve å stramme opp laget defensivt. Det bør være enklere enn å endre noe i det offensive spillet. Ligge lavt og være kompakte for en j*vla gangs skyld. Få bort de store rommene overalt på banen og dropp liksom-presset. Om ikke forsvaret evner å stå høyt, må resten av laget få beskjed om å ligge lavt.

Det er ikke slik vi skal framstå på sikt, men nå handler det om skadebegrensning og vi er åpenbart ikke i nærheten av å få til noe med ball. Så får vi heller bare stole på enkeltprestasjoner framover (slik vi strengt tatt har gjort i mange år). Men vi kan ikke fortsette å slippe inn tre mål + i hver bidige kamp mot kompetent motstand (Arsenal, Bayern, Brighton, City, Newcastle, Galatasaray).
post liked by: Belfastboy, Jan Erik, Pwint, Blodfink, Pink Final
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

https://www.thetimes.co.uk/article/erik ... -8h7bqdnsq.
Men bak betalings mur

Erik ten Hag on ‘thin ice’ as Man United consider alternatives
Club view Ruben Amorim, the Sporting Lisbon manager, and Zinédine Zidane as potential replacements but situation complicated by ownership uncertainty
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23319
Liker mottatt: 19279

Dette er bookmakernes liste

Zinedine Zidane 4/1 20%
Julian Nagelsmann 5/1 16.7%
Roberto De Zerbi 15/2 11.8%
Graham Potter 15/2 9.1%
Michael Carrick 12/1 7.7%
Antonio Conte 16/1 5.9%
Gareth Southgate 16/1 5.9%
Julen Lopetegui 16/1 5.9%
LUHG!

M.r. Brownstone
Posts: 89
Joined: 02 Dec 2021, 22:20
Liker gitt: 356
Liker mottatt: 450

Hørte på dagens UNO episode. Der det ble nevnt at fra sikre kilder var det meget dårlig stemning i United og har vært det lenge. Det ble hintet om enkelte spillere som var noe av årsaken til uroen.
Nå har vi hørt om dette i 5,6 år om spillere som er skjøre og lager internt bråk. Da begynner jeg å lure kjøper vi oss bråkmakere? Eller er det de som var her for 5 år siden som lager misnøye? La oss gå 5 år tilbake i tid så er det vel Rashford,McTominay,Martial og Shaw tilbake mulig jeg har glemt noen.
Eller er det noe i kulturen som gjør at vi får sånne situasjoner? Av egen erfaring vet jeg at å jobbe for en bedrift som behandler ansatte dårlig som alltid beriker seg selv fører til en gi faen holdning blant ansatte. I og med at vi også har byttet manager hyppig vil ikke det bety at igjen er det eierene som er det virkelige problemet. Det er jo noe viforsåvidt vet. Men med umoralske skruppeløse eiere er det vel lett at dette sprer seg nedover i hierarkiet.
Så har vi Sancho saken er det mulig han har en del gode venner blant spillerne som føler han har blitt urettferdig behandlet noe som igjen fører til en dårlig jobbkultur?
Selv mener jeg Ten Hag har handlet riktig hvis det slik som det har kommet ut.
Ten Hag er langt fra feilfri og synes det har blitt en del rare valg denne sesongen med tanke på lagoppstilling og taktikk. Men å sparke ham nå vil være å skyte seg i foten. Forhåpentligvis kommer Ratcliffe med et sportslig apparat og nye ideer om noen måneder og Ten Hag bør i hvertfall få sjansen til den tid. Helst ut sesongen.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Jan Erik, Cola2, Rød Pølse, Pwint
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8417

Alf banan wrote: 02 Nov 2023, 09:17 Syns også det er merkelig å ikke prøve en ny formasjon, eller noen endringer da dette her tydelig ikke fungerer. Hva med 3 backslinje? Hva med 4-4-2? Hva med 6-3-1? Hva med 8-1-1? Noe drastisk må gjøres i alle fall.
Veldig enig! Noe av det jeg synes er mest frustrerende er mangelen på taktiske grep. Både fra kamp til kamp og underveis i kampene. Der trodde jeg lenge at EtH var et steg opp fra OGS, men nå tyder mye på det stikk motsatte.

Man kan skylde på manglende kvalitet hos de tilgjengelige forsvarsspillerne, men det gjøres ingenting, eller ihvertfall alt for lite, med oppsettet for å lykkes bedre som lag. Managerens oppgave er først og fremst å få mest mulig ut av tilgjengelig spillermateriale. Det er kritikkverdig, og manageren fremstår mer og mer som en one-trick pony.
post liked by: Cola2, Pink Final, Pwint, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

Vidar Dale Fjeld
Posts: 153
Joined: 04 Aug 2022, 07:53
Liker gitt: 132
Liker mottatt: 366

Zidane skal holde seg langt borte fra Old Trafford...har aldri utviklet et lag, men surfet på andres arbeid. Verdens mest oppskrytte trener/manager.
post liked by: RedTrafford, Pwint
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7616
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27339
Liker mottatt: 17827

Rød Pølse wrote: 02 Nov 2023, 23:56
Noe av det jeg synes er mest frustrerende er mangelen på taktiske grep. Både fra kamp til kamp og underveis i kampene. Der trodde jeg lenge at EtH var et steg opp fra OGS, men nå tyder mye på det stikk motsatte.
Vi har blitt taktisk utmanøvrert, ikke minst i de to siste matchene.
Det var opplest og vedtatt at Erik ten Hag var i en annen liga enn Ole Gunnar Solskjær taktisk.
Jeg er enig med deg, det ser motsatt ut.
Under Solskjær rant scoringene inn.
Da ble det forklart med fire ord: Bruno Fernandes reddet ham.
Kan det tenkes at Solskjær fikk det beste ut av laget?
Arbeidet hans framstår i stadig bedre lys.

Det sagt, så spilte vi mange gode matcher, spesielt mange gode 2 omganger under Erik ten Hag på nyåret 23.
Men nå virker han helt tom for idéer.
Vi har spilt fryktelig fotball siden sesongåpningen v Wolves, og det blir bare verre.
post liked by: Cola2, RedTrafford, Rød Pølse, Pwint, M.r. Brownstone
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Er så vanskeleg, kanskje umogleg for oss å faktisk kunne analysere eller enda mindre, vite, kva som er problemet her. Men det er som de seier at OGS så absolutt både fekk det beste utav laget OG er ein type med United DNA, som dreiv klubben som sin eigen familie, som ein del av seg sjølv. Så kan det godt vere at han er "svakare" taktisk enn mange andre, men det trur eg ikkje må vere sanninga heller. Men dette er jo alt nemnt.
Eg har alltid støtta alle som har vore innom United dørene, sjølvsagt Sir Alex, Moyes, Van Gaal og Mourinho (trass blanda kjensler), Ole, Ragnick, og vår noverande. Eg trur ingen av dei nemnte, inkludert Giggs og Carrick er personar som veit lite om taktikk, trening, kva som krevast osv. Men United er spesielt på godt og per i dag, mykje vondt.
Personleg føler eg at ein del av personellet kanskje ikkje burde vore her, det handlar både om typar og personlegheit. Men det er det nermaste EG kjem ein teori.
post liked by: Rød Pølse, Pwint, Pink Final, RedTrafford
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8417

Pink Final wrote: 03 Nov 2023, 05:55 Kan det tenkes at Solskjær fikk det beste ut av laget?
Jeg mener det ikke er veldig langt unna sannheten. Nå vet man i tillegg at Ole hadde klare kontraktsfestede restriksjoner mtp antall signeringer pr sesong. Så mener jeg også at det var nettopp spillerrekrutteringen som felte Solskjær. Det er så og si alltid en avgjørende faktor for om en manager lykkes eller ikke. Slik er det i de fleste klubber, ikke bare i United. Forskjellen er bare at i de fleste andre klubber er det ikke manageren som har hovedansvaret for den delen av klubbdriften.

Ingen veldrevne klubber kjøper spillere som manageren ikke ønsker, det sier seg selv. Alle managere er avhengig av et velfungerende sportslig apparat for å få tak i spillere som passer i måten man ønsker å spille fotball på. Det sier seg egentlig også selv, men hierarkiet i United er ikke i stand til å forstå dette. Det er rett og slett ynkelig, patetisk og håpløst!

Dette er, var, og kommer til å forbli selve kjernen i problemet hvis man fortsetter tradisjonen med å sparke managere når ting butter imot, uten å gjøre drastiske endringer i klubbstrukturen. Man retter ikke opp feil med å gjenta samme prosess en gang til. Det var urettferdig mot Ole, og det vil være urettferdig mot EtH. Sistnevnte har riktignok hatt litt mer spillerom på overgangsmarkedet, men grunnet elendige avgjørelser tidligere hadde man et relativt stramt budsjett å forholde seg til i sommer.

Nå er tiden inne for å starte i riktig ende, og gjøre nødvendige endringer i klubbens sportslige lederstruktur før man evt sparker nok en manager. Det er ikke slik at United står og faller med EtH, men manageren, uansett hvem det måtte være, er avhengig av et godt apparat i ryggen. Det hadde ikke OGS, det har ikke EtH, og det vil heller ikke en evt ny manager ha dersom man erstatter nederlenderen med en ny mann nå.

Å se United spille fotball for tiden er et aldri så lite mareritt. Det kan jeg, til nød, leve med så lenge man unngår å gå i den samme fella igjen. Den samme fella vi har løpt inn i i over 10 år uten å forberede oss på en annen måte. Det blir for dumt å tro at det er den langsiktige løsningen på de problemene laget har i dag.
post liked by: Pwint, Pink Final, RedTrafford, Cola2
Football, bloody hell!
User avatar

Vidar Dale Fjeld
Posts: 153
Joined: 04 Aug 2022, 07:53
Liker gitt: 132
Liker mottatt: 366

Det hjelper ikke med all verdens trenere når klubben ikke har en rød tråd som de jobber etter...de kikker ut av vinduet og ser hvilken vei vinden blåser. Men uansett ståa i hierarkiet så koker det ned til at våre managere ikke har levert med laget...små lyspunkt etterfulgt av store nedturer hele veien. Sir James kan ikke komme fort nok om det er riktig det som sies om det sportslige ansvaret blir underlagt Ineos...det haster for klubben råtner på rot, dag for dag...
post liked by: Pwint, offside, Pink Final, Rød Pølse, Cola2, Blodfink, RedTrafford
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13637
Liker mottatt: 8775

Ja OGS fremstilles i bedre og bedre lys: https://www.nettavisen.no/sport/klar-ta ... 95-1429324

Men jeg håper Erik får dette til. Vi trenger noen kamper der selvtilliten kommer tilbake. Føles som vi har en ganske skjør spillertropp. Vi trenger også f.eks Martinez og Shaw tilbake i storform.
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, Cola2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

offside
Posts: 1307
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 582
Liker mottatt: 1254

Jeg håper selvsagt at Erik får dette til, kanskje kan det hjelpe om Sir Jim kommer inn før Januar vinduet.
Uansett så må en bare stå i det.
Hvem skal komme inn og gjøre det bedre?
Det skrives litt om at Solskjær kan komme tilbake, vel det hadde vært en romantisk fin ide men jeg tror heller ikke det er løsningen.
Vi så jo alle hvordan det gikk med Lampard når han kom tilbake for andre gang i Chelsea.

Solskjær fortjener faktisk ikke dette, altså å bli kastet under bussen for andre gang. For det er det som kommer til å skje.
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Pwint, Cola2
User avatar

Måns
Donor
Posts: 202
Joined: 24 Oct 2021, 18:29
Liker gitt: 510
Liker mottatt: 671

Som tidligere nevnt så er jeg tilhenger av at vi står ved vår manager, og jeg mener at problemene våres først og fremst ligger i eierskap og den svake/utydelige sportslige ledelsen de har ansatt. Men om endringer på eiersiden og endringer i sportslig ledelse nødvendigvis er bra for ETH er jeg faktisk litt usikker på. Situasjonen til ETH minner sterkt om Catch 22; problemet han står i nå har klar tilknytning til strukturelle problem i klubben som nåværende eier ikke vil rydde opp i. På den andre siden hvis, man får inn nye deleiere i klubben som skal ha ansvar for det sportslige så vil de nok vise at de er handlekraftig og begynne med en opprydding og da tenker jeg at ETH er en som faktisk kan ryke med i den opprydningen.
post liked by: Rød Pølse, Blodfink, Cola2
User avatar

Jan Erik
Posts: 2497
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7742
Liker mottatt: 8128

@offside, vær grei å ikke sammenlign Solskjær med Lampard. En av de to kan faktisk trene et lag, den andre heter Frank.
post liked by: Cola2, Rød Pølse, Pwint, RedTrafford, Pink Final
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8417

Måns wrote: 03 Nov 2023, 10:58 På den andre siden hvis, man får inn nye deleiere i klubben som skal ha ansvar for det sportslige så vil de nok vise at de er handlekraftig og begynne med en opprydding og da tenker jeg at ETH er en som faktisk kan ryke med i den opprydningen.
Jeg er også tilhenger av å støtte manageren og mener at vi egentlig ikke har noe annet alternativ enn å gjøre det i nåværende situasjon. Det er overordnet å få på plass en god struktur og kompetent personell i viktige roller i den sportslige ledelsen. Hvis det betyr at EtH blir ofret, så får det være prisen man betaler for å legge til rette for langsiktig og bærekraftig sportslig suksess.

Inntoget av INEOS kan også slå positivt ut for nederlenderen, men det får man bare vente og se. Det viktigste er i alle tilfeller at man for en gangs skyld starter i riktig ende og sørger for gode arbeidsbetingelser for manageren i årene som kommer, uavhengig av hvem som leder laget.
post liked by: Måns, Ryder, Blodfink, RedTrafford, Pink Final
Football, bloody hell!
Post Reply