(PL) Manchester United - Manchester City (29-10-2023)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Vidar Dale Fjeld
Posts: 153
Joined: 04 Aug 2022, 07:53
Liker gitt: 132
Liker mottatt: 366

Vi vet at eierne ikke er de beste...men de tar ikke ut laget, de kjøper spillere i svært liten grad...tror ikke de blander seg bort i laguttak/trening/samhandling osv. Da koker det ned til at pga eierne så klarer ikke spillere og trenere sette sammen et godt fotballag...alt dette pga våre eiere. De sitter i garderoben og tenker over våre eiere som ikke kan fotball...et råttent eple på situasjonen er Bruno...flott i medgang og stor...i motgang en prakteksempel på hvordan en kaptein ikke skal oppføre seg. Han har et mer negativt kroppsspråk enn det jeg har her inne. Vi trenger en hærfører, ikke en som smiler når det går bra...
post liked by: Blodfink, Cola2, RedTrafford
User avatar

andRED
Posts: 325
Joined: 09 Oct 2022, 20:13
Liker gitt: 203
Liker mottatt: 914

Helt ærlig, var det noen som trodde før sommeren i fjor at etter sommeren neste år så skulle United være tittelkandidater og spille jevnt med City?

Vi har hatt gode perioder og vi har hatt dårlige. Dette er en av de dårlige periodene. Det er nå klubben som oftest går i fella og gjør radikale endringer, sparker manager, ansetter en ny med en annen filosofi, ut med (noe av) det gamle, inn med noe nytt.
Dette tror jeg er hovedårsaken til at vi går i sirkler, en spiral type nedadgående. Om sportslig avdeling satt før sommeren i fjor og tenkte at Ten Hag fikser denne suppa her på 16 måneder, så fortjener bare det sparken.
Jeg tror de fleste her visste at det ville komme opp- og nedturer med Ten Hag.

Vi trenger langsiktig tenkning i hva angår alt sportslig, være seg alt fra sportslig ledelse, trenerapparat til rekruttering og spillerlogistikk, spillestil og manager.
Denne prosessen startet for City sin del i 2012 med ansettelsen av Txiki Begiristain. Det bygde så opp med rekruttering og tilrettelegging fram til Pep ble ansatt i starten av 2016. Først i 2018 vant han sin første PL-tittel. Du kan si at denne prosessen tok 6 år, så skal vi gjøre det samme på 1,5 år? Come on.

Så er jeg veldig usikker på om den sportslige ledelsen i klubben her er i stand til, og har kompetansen som kreves, til å utføre den jobben. Noen er inne på det, Fletcher og Murtough har vel en relativt tynn CV når det kommer til dette.
Det er her jeg håper og krysser alt jeg har for at Sir Jim skal komme inn og rydde opp i.
post liked by: Pink Final, Ryder, Buchan, Rød Pølse, Cola2, RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Pwint wrote: 30 Oct 2023, 07:58 . Kommer vi i gang med exit glazers så er det det beste som kommer til å skje denne sesongen,
Det er førsteprioritet for min del. Med dem til rors vil klubben bli mer og mer som Newcastle før eierskiftet der...bare at vi er/blir mer skakk-kjørt...Så kan nye eiere med interesse for idrett, samtidig som de ser på budsjettene få inn fagfolk fra topp til bunn i klubben.

Jeg skylder ikke på VAR for tapet i går. Men den straffen preget denne kampen voldsomt. Og Oliver i VAR-bua er ikke en fyr som bør være i nærheten av United...Han bør etterforskes, jeg mener det seriøst.

Men vårt lag fungerer ikke, alt som kan gå galt, går galt, alle valg på banen er de dårligste de kan ta.

Det tristeste er at EtH har gått fra å tilsynelatende ha god kontroll og respekt fra omgivelsene, til å bli en usikker liten mann uten en plan. Han er under hardt press nå, og jeg er usikker på om han tåler dette.

Han har min fulle sympati, apparatet ellers i klubben er ikke en klippe å lene seg på, heller et labilt stabla tårn...

I tillegg så mangler det så mye kvalitet i alt som gjøres ser det ut til, her må han jo ta en del av skylda.

Problemet er at han får sparken om han tør å kjøre sin stil, for da blir det topp 10-12 kanskje, men nå forsvinner han vel til tross for at han ikke kjører sin stil. Tabellen lyver ikke, selv med VAR-motgang, skader etc.

Pre-season var vel ikke optimal, men hvor lenge kan sommeren 23 brukes som unnskyldning liksom. Men det er en negativ faktor det også, i rekken av de andre.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Rød Pølse wrote: 29 Oct 2023, 20:12 , men vil ikke at våre spillere skal begynne å jukse seg til billige straffer.
United har egen regel her og, vi får ikke noe når vi filmer, bare de andre :hah:
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Cola2, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8775

Jeg har jo ikke sett kampen (som jeg har gjentatt til det kjedsommelige) men er enig med mye av kritikken som har kommet i media i dag, ikke bare for denne kampen, men litt generelt om strategiene våre. Taktisk sett er det mange som stiller spørsmålstegn ved EtH sine valg. En høyrefotet midtstopper som venstreback, selv om Reguilon var tilgjengelig. Evans fremfor Varane som var tilgjengelig, Amrabat fra start igjen, men byttet ved pause, Højlund byttet ut etc. Jeg syns ofte EtH skal være lur, men syns ikke alltid det fremstår slik. Nesten i hver eneste kamp er jeg overrasket over startelleveren, og så bytter vi oss frem til det laget jeg tror hadde vært bedre, og så skjer det gjerne for sent, osv. Jeg lurer rett og slett på om EtH har blitt skremt til å bli overforsiktig, og til å ikke tørre å ta sjanser, og hvis det har skjedd, da er vi i trøbbel.
post liked by: RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
Post Reply