Samletråd internasjonal fotball

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.
User avatar

10Hag
Posts: 1692
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3929
Liker mottatt: 5608

@messilingard: Ville bare informere om at jeg prøver å svare både deg og andre på PM nå, men det går ikke. Meldingene blir ikke sendt, men havner kun i utboks.

Visste ikke hvordan jeg ellers skal kunne få kommunisert annet enn å ta det her. Slett det gjerne.

Men jeg vil påpeke at han jeg ikke trenger nevne er veldig fornøyd med måten du håndterte dette på. Nå får hans påstander om meg bestå ubesvart i tråden. Det synes jeg er utrolig dårlig gjort, og svak moderering.

Kan hende du trykket feil, for du sa at du lot mitt siste innlegg der jeg forsvarer meg mot hans påstander stå.

Det gjorde du ikke, det er slettet og borte. Så alle som leser denne tråden nå ser at denne personen fremsetter påstander om meg, og at mitt tilsvar ikke lenger finnes. I tillegg er det kun en slettet melding fra meg som avslutter tråden, ispedd flere likes fra den samme gjengen som jeg påpeker driver på slikt.

Helt unyansert fremstilling slik den tråden nå er moderert.
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Det må da være en måte dere kan løse opp i dette på @10Hag ? :blush: Jeg må innrømme at jeg ærlig talt ser begge sider, og skrev et veldig langt innlegg om hvordan alle kan bedre på dette som jeg dessverre ikke fikk postet i diskusjonen da den ble låst i mellomtiden. Men jeg ønsker definitivt at dere alle fortsetter her.
Det holder med at Pancho P forsvinner, gjør det ikke?

Men til noen av de tingene som Pink Final skrev, så må jeg bare presisere en ting: Den som fremsetter en påstand har bevisbyrden. Jeg synes ingenting om å fremsette påstander som ikke underbygges/bevises i samme innlegg. Det er dømt til å bli feil, og ikke minst noe urettferdig. Og det sier jeg uavhengig av om de påstandene riktige eller ikke. Jeg ser at denne bevisbyrden svært ofte blir forsømt av folk, og bare automatisk tror at påstander faller på sin egen rimelighet/gyldighet.
Og i forbindelse med det så vil jeg bare si at jeg forstår godt hvorfor du reagerer 10hag. Uten at jeg vet i hvilken grad det som ble skrevet er berettiget eller ei, jeg prøver å være upartisk akkurat der. Det ser ut til å være et gjentakende problem at folk feiloppfatter og feilsiterer hverandre på ting. Man må huske på at når man skriver noe er det som regel 17 forskjellige måter å tolke det på, og det er ikke sikkert det man tolker er i overensstemmelse med det som var ment fra den som skrev. Også vil jeg benytte anledningen for å legge til at jeg heller ikke har skjønt helt hvordan denne PM funksjonen fungerer.
post liked by: 10Hag, RedTrafford, Pwint, Vidar Dale Fjeld, red, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7886
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28994
Liker mottatt: 19373

PM systemet her inne;
Det står UTBOKS når den er sendt, men ikke lest av mottager.
Når den er lest står den som SENDTE MELDINGER.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4530
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2982
Liker mottatt: 9929

Kan legge til at jeg ikke har fått noe PM fra deg @10Hag bare sånn at det er sagt.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Jan Erik
Posts: 2824
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 9388
Liker mottatt: 9587

Hvor gamle er folk her inne?
post liked by: 10Hag, Blodfink, Rød Pølse
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3297
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 15643
Liker mottatt: 10456

Jeg har ikke fått med meg diskusjonene i dag, så blir kanskje feil å skrive noe, men ville bare si at jeg setter stor pris på postene til både @10Hag og @Pink Final. Lett å la følelsene ta litt overhånd til tider, det er tross alt lidenskapen vår som diskuteres, men håper dette lar seg ordne på minnelig vis.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, 10Hag, Jan Erik, Vidar Dale Fjeld, Ryder, Blodfink, Rød Pølse
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7886
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28994
Liker mottatt: 19373

Andre posten jeg skriver etter at jeg tok 1 ukes pause 😅.
Dette skal gå bra fra min side.
Jeg blir borte herfra litt, bra for alle tror jeg.
@10Hag kan mye fotball, trolig mer enn meg på den taktiske siden.
Men vi tenker veldig ulikt om spillerne våre.
Også tar følelsene litt overhånd.

Takk for ros @Pwint.
Det ble utrivelig her i dag, sårri til forumet for min del av det.
Håper dere kan skrive og kose dere med matchen mot København i kveld, og ikke la denne disputten legge for mye demper på forum gleden.
❤️

Følte jeg måtte bryte forumferien akkurat her.
Ses neste uke.
post liked by: Belfastboy, Pwint, RedTrafford, red, Jan Erik, Ryder, Rød Pølse, messilingard, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4284
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 19228
Liker mottatt: 12452

Vet ikke om jeg har lest alt egentlig, spiller heller ingen rolle.
Er upartisk her, håper og ønsker det ordner seg på et vis. så vi ikke blir utryddet her på forumet.
Trenger alle typer innslag, det er jo det som gjør det til et bra forum.
post liked by: Jan Erik, Belfastboy, Pink Final, 10Hag, Ryder, Pwint, Blodfink, Rød Pølse, Can2
User avatar

10Hag
Posts: 1692
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3929
Liker mottatt: 5608

Sendte en PM nå @messilingard. Bare å si i fra om du ikke får den.

Har hele tiden vært helt åpen for å legge dette dødt, og har forsøkt det flere ganger. Både med min forrige og nåværende bruker.

Synes det er veldig unødvendig og tåpelig å holde på slik som nå.

Jeg står allikevel på mitt: Det er utvilsomt en gjeng her inne som konstant og regelrett latterliggjør og rakker ned på andres meninger. De skjuler og pakker det inn i fraseringer som ikke direkte bryter noen regler eller folkeskikk. Men det pågår, og har pågått veldig lenge.

Er klar over at mine meninger er i mindretall, og ikke alltid så populære. Noe jeg lever veldig greit med, kan jo ikke ha andre meninger enn de jeg nå endelig har.

Og opplever at de aller fleste her inne har respekt for ulike meninger, og hverandre. De fleste her inne - som og ofte er uenige med meg - klarer å skrive til og omtale meg på en anstendig måte. Og de fremstår saklig, selv når de er totalt uenige.

Jeg er ingen hårsår type. Det sårer meg ikke at enkelte behandler andre som mindreverdige, lobotomerte idioter her inne, med å konstant referere til at dette er et Unitedforum, og ved å insinuere til at man ikke er fullverdig supporter.

Men det irriterer meg, det innrømmer jeg plent. Og når noe har irritert lenge nok over tid, da sier en i fra.

Så er det todelt: Fordi jeg og respekterer meningene til Pink. Er uenig, men latterliggjør de aldri. Prøver heller å forstå de, og kan se det fra den siden og, uansett hvor uenig jeg er.
post liked by: Vidar Dale Fjeld, RedTrafford, red, Beta 2.0, Jan Erik, Pwint, Blodfink, messilingard, Can2
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 15121
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24943
Liker mottatt: 21154

Sunn diskusjon dette, synd at brukere gir seg i stedet for å ta debatten. Jeg har tidligere skrevet en god del om ekkokammere, i forrige forum, dette og andre forum. Det er bare ikke likbart med slike kammere, det er sånn jeg er. Så er det folk som trives med slikt, dem om det, det er jo ikke forbudt, men at en og annen da går i mot og utfordrer litt er kjempesunt.

Flertallet har jo rett innimellom, men det er jo en gang sånn at mindretallet også kan ha rett. Om det å ha rett er det viktige. Det viktige for meg er at man har et levende forum, med forskjellige typer og fasonger på det som blir skrevet.

Jeg er heller ikke i tvil om at det skrives mye mellom linjene her inne, slikt får jo oppegående folk lett med seg. Så kan det være at man mistolker innimellom, men her inne er det et mønster mener jeg.
Jeg overser det stort sett, men har skrevet noen få innlegg som går dette i mot.

For min del er det helt nødvendig at det er et bredt spekter av meninger her inne. Jeg setter pris på de største romantikerne og de som går mer kritisk til verks.

Hadde alle vært interessert i akkurat det samme rundt og i United, og i tillegg ment det samme om alt, ja da hadde det blitt totalt uinteressant.

Tåler vi at noen mener noe totalt annet enn oss eller ikke? Skal følelser stoppe noen her fra å mene noe f.eks? Bare min mening. Jeg har følelser jeg og, men de har jeg ikke tenkt å bruke til å styre noen debatt. Om jeg gjør det håper jeg noen sier i fra.

Om noen føler seg truffet av dette så får det bare være. Jeg skriver litt om, og litt generelt om hvordan jeg oppfatter forumet.

Og jeg er glad i dere alle sammen :hah: Følelser er jo en bra ting når de brukes rett.
post liked by: Ryder, RedTrafford, 10Hag, Pwint, Jan Erik, Vidar Dale Fjeld, messilingard, Rød Pølse, Pink Final, Can2
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4284
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 19228
Liker mottatt: 12452

Bra oppsummert og skrevet @Blodfink :thumb_up:

Det var i grunnen det jeg mente i den siste setningen i den siste posten min over her.
post liked by: Pwint, Blodfink, 10Hag, Pink Final
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 15121
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24943
Liker mottatt: 21154

RedTrafford wrote: 24 Oct 2023, 20:34 Det var i grunnen det jeg mente i den siste setningen i den siste posten min over her.
Den setningen oppsummerte alt på mye kortere tid enn min oppsummering, må lære litt av effektiviteten din @RedTrafford :hah:
post liked by: Pink Final, RedTrafford
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4284
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 19228
Liker mottatt: 12452

Haha, nå måtte jeg le litt ja. :D
Har beskrevet mine forfatter egenskaper før. Det holder det :D :D
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2499
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 11805
Liker mottatt: 10544

Imponerende at lille Girona topper tabellen i LaLiga. Ligger 3 poeng foran Real Madrid før El Classico spilles på Camp Nou senere i dag. Gode gamle Daley Blind med hockey-assist på gårdagens nydelige vinnermål mot Celta Vigo. Girona har nærmest sikret ny kontrakt i toppdivisjonen etter 11 spilte kamper. Morro at det fortsatt går an å hevde seg i en stor liga med relativt begrenset budsjett 💪
post liked by: Pwint, RedTrafford, Pink Final
Football, bloody hell!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4284
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 19228
Liker mottatt: 12452

Alltid artig når slike klubber greier å hevde seg👍
Men alltid synd de blir robbet for spillere året etter som regel, og de blir jo ofte benke slitere i større klubber.

Har ikke sett Girona spille. Men ganske sikker på at resultatene kommer av at hver eneste spiller jobber livet av seg og gjør sin jobb grundig i et lag.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Likte dem ekstra godt i går mtp odds bongen💰
post liked by: Pink Final, Rød Pølse
Post Reply