(PL) Manchester United - Brentford (07-10-23)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4284
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 19228
Liker mottatt: 12452

Smaker ekstra godt med 3 poeng når minst 3 lag over oss kommer til miste poeng idag.
Kan i tillegg håpe Wolves tar poeng mot Villa.
4 uavgjorte kamper hadde ikke skadet idag :-|
post liked by: Buchan, Rød Pølse, Can2, Pink Final, Blodfink, Pwint
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2096
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7992
Liker mottatt: 4616

Må si jeg likte det ETH sa etter kampen om McTominay.
Han er Manchester United på alle mulige måter.
Håper dette kan bli en vekker for flere spillere.
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Rød Pølse, Blodfink, Can2, Pink Final, Pwint, Cola2
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4530
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2982
Liker mottatt: 9929

Håper egentlig bare at det er noen spillere som kommer tilbake etter landslagspausen. Veldig fint om Reguilón, Wan-Bissaka, Shaw eller Malacia er tilbake om et par uker. Både for å gi Dalot en vel fortjent pause, men også for å få løst opp i noen av forsvarsproblemene. Mainoo er en annen som jeg håper vi får se mer, så svært spennende ut i pre-season.

Bortsett fra det så stiller jeg meg svært kritisk til Casemiro og Onana spesielt. Casemiro virker for meg å ha løpt seg fullstendig tom i fjor og han ser plutselig 10 år eldre ut etter litt over 1 år. Nå går ting saktere, han mister flere pasninger og treffer ikke like bra med taklingene. Gjør meg med andre ord ingenting om vi får inn mer rotasjon på midten. Onana bør få tid på benken også etter min mening. Hadde et par fine TV-redninger mot Brentford, men vi er der nå at han slipper inn enkle mål som vi ikke kan slippe inn. Det går rett og slett ikke i lengden og det har fått holde på lenge nok etter min mening.

Sikkert ikke alle som er enig med meg her, men syntes faktisk at Martial kan få avlaste Højlund i større grad. Højlund gjør mye bra og jobber, men det blir ofte litt for vanskelige valg der fremme. Å drible av 3-4 spillere i feltet er ikke noe man vanligvis får til i Premier League.
post liked by: Pink Final, Pwint, Blodfink, Rød Pølse, RedTrafford, Cola2
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15121
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24943
Liker mottatt: 21155

Det er nok vanskelig å sette Onana på benken. Ser ikke for meg at det skjer. Men Bayindir bør få stå en eller annen kamp. Så er fallhøyden stor for han også. Lite erfaring og det kan gå skikkelig galt. To tabber fra han i en match så har vi det gående. Jeg synes jo Heaton er solid jeg da. Men han skal i hvert fall ikke spille :yikes:

Da tror jeg mer på at Martial kan få mer spilletid.

Casemiro ja, der er det trått nå. Mainoo er velkommen.

Og alle de andre skadede. Håper det er friske spillere når det starter igjen, absolutt.
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, RedTrafford, messilingard, Pwint, Cola2
LUHG!
User avatar

Topic author
Ryder
Posts: 4921
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2882
Liker mottatt: 11624

Blir overrasket om han setter ut Onana nå, i så fall må det eventuelt være fordi han merker at det er noe veldig galt med psyken og at han derfor trenger en pause.
Inter-fans sier jo at de ikke kjenner igjen Onana, at han knapt gjorde feil i fjor og sto veldig trygt. Så det vi har sett til nå er jo langt unna standard-utgaven. Men trenerapparatet må jo analysere hva han gjør feil - handler det om selvtillit, om grunnleggende keepertekniske begrensninger eller ren og skjær opphopning av uflaks og marginer imot?
post liked by: Pink Final, Pwint, Rød Pølse
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Selvtillit, den har han mistet tror jeg.
Han bør settes på benken i 1-2 kamper, og da vil han bite tenna sammen og tenke:
"Det er f**n min plass, skal vise alle at de tar feil og jeg er bedre"
post liked by: RedTrafford, Blodfink
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2744
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2918

Ryder wrote: 08 Oct 2023, 11:31 Ser også at Amrabat får mye kritikk. Spillet hans har ikke vært noe å få ståpels av, samtidig mener jeg det er misforstått at han skal varte opp med geniale gjennombruddspasninger. Han skal kontrollere og resirkulere ball. Han hadde TO(!) feilpasninger i hele kampen, mange pasninger på siste tredel og tre nøkkelpasninger (flest av alle). Vi så tryggere og mer kontrollert ut etter pause da han fikk hovedansvaret som DM.

I den grad det er et problem med Amrabat, er det at heller ikke han er god nok defensivt (mye pga tempo).
Så lenge Amrabat kan spille på midtbanen, så kan han gjerne få litt spilletid, men han må holde seg langt unna backposisjonen.
Det er synd han at mangler tempo, for han har en del kvaliteter, det er det ingen tvil om. Vi har ikke mange midtbanespillere som er like rolige med ballen og som faktisk drar seg forbi en spiller eller to sentralt i banen. Det sier kanskje litt om hvor bra overblikk og nærteknikk han har mtp hvor dårlig tempoet er. :D

Han er ikke en feil spiller og ha på banen når vi har mye ball, og det samme gjelder McTominay, som viser at han har mye å bidra med foran mål.. og der har det skortet alt for lenge nå.
messilingard wrote: 08 Oct 2023, 21:41 Sikkert ikke alle som er enig med meg her, men syntes faktisk at Martial kan få avlaste Højlund i større grad. Højlund gjør mye bra og jobber, men det blir ofte litt for vanskelige valg der fremme. Å drible av 3-4 spillere i feltet er ikke noe man vanligvis får til i Premier League.
Støtter denne. Martial ser mer trent ut enn hva han har gjort på lenge. Han bør hvertfall få mer spilletid enn 5-10 minutter på slutten av kampene.
Og han har sikkert mer å bidra med ute på venstresiden enn det Rashford har for tiden.
post liked by: Rød Pølse, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15121
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24943
Liker mottatt: 21155

Cola2 wrote: 09 Oct 2023, 17:37 Selvtillit, den har han mistet tror jeg.
Han bør settes på benken i 1-2 kamper, og da vil han bite tenna sammen og tenke:
"Det er f**n min plass, skal vise alle at de tar feil og jeg er bedre"
Liker tanken, men er ikke sikker på at han tåler det. Aner ikke noe om personligheten hans, han forvirrer meg litt.
post liked by: RedTrafford
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7887
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28998
Liker mottatt: 19373

Tror vel heller ikke Onana settes ut.
Sikkert ikke bra for selvfølelsen i så fall.
Blir jo påstått at han blir påvirket psykisk av tabbene.
Aner heller ingenting om hvordan Onana lar seg påvirke.

Det jeg har sett før er at noen supportere setter likhetstegn mellom arroganse/stor i kjeften og sterk psyke.
Har lite med hverandre å gjøre tror jeg.
Bare et skall på utsiden.

Er vel en kjensgjerning at stille og rolige David de Gea har enormt sterk psyke, mens utagerende Dean Henderson nok ikke er av samme kaliber.
post liked by: RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Ryder
Posts: 4921
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2882
Liker mottatt: 11624

Det er vel også en slags etablert sannhet i fotballen at keeperplassen har en litt annen dynamikk enn andre på banen, at det er viktigere å ha klare førstevalg og at den ikke kan "konkurranseutsettes" på samme måte. Men vet for lite om hva som er årsaken til at det er sånn.

Onana virker jo å ha sterk psyke utad, men nesten uansett hva du har opplevd tidligere er det en enorm overgang å spille for United og bli utsatt for det enorme søkelyset. Kan vippe noen og enhver av pinnen.

Det som har slått meg, er at han har blitt mindre og mindre "spillende". Etter at han ble lobbet i den siste treningskampen, har han omtrent ikke vært utenfor 16-meteren. Vi har også sett mindre og mindre til de korte igangsettingene bakfra, nå sist mot Brentford slo han nesten utelukkende langt. Lurer på hvor mye av dette som er instinktiv forsvarsmekanisme, og hvor mye som er instruks fra ETH? Kan se for meg at det var bevisst mot Brentford med tanke på hvem som spilte i bakre firer, men litt påfallende ellers også. Eller var det "straff" fra ETH eller selvstraff fordi han hadde feilpasningen mot Galatasaray?

Håper jo at ETH har litt mer is i magen enn at han lar enkeltfeil påvirke måten vi spiller på. Vi kommer aldri videre dersom vi ikke tåler noen innkjøringsproblemer. Tror ikke nøkkelen til å gjøre Onana bedre er å be ham om å endre stil, men tvert imot oppfordre ham til å gjøre mer av det han kan.
post liked by: Pink Final
User avatar

Jan Erik
Posts: 2824
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 9388
Liker mottatt: 9587

@Pink Final , dette er vel i beste fall synsing, og egentlig bare spekulasjoner? Schmeichel f eks hadde selvtillit til langt over ørene, og var stor i kjeften 24/7. Van de Sar, helt motsatt. Så det er ikke nødvendigvis sammenheng mellom det. Egentlig ingenting som tyder på at Henderson ikke har sterk psyke.
post liked by: Pink Final, Blodfink, 10Hag
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7887
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28998
Liker mottatt: 19373

Joda, er synsing.
Jeg skriver at mange setter likhetstegn mellom stor i munnen og sterk psyke.
Det betyr ikke at alle som er stor i munnen ikke har sterk psyke.
Men det er ikke nødvendigvis et kjennetegn på å være sterk.

Klikka ikke Deano i vinkel på trening da han ikke fikk spille en cupmatch mot Villa?
Synes jo det indikerer et ganske kraftig brist i personligheten.

På ganske tynt grunnlag var det flere som mente de Gea hadde svak psyke.
Og ditto motsatt om Deano.
Nå har vel en hel haug av personer som kjenner de Gea godt sagt at han er veldig sterk psykisk.
Det veier tungt.
Så synser jeg litt om Deano.
For meg framstod han som en som prøvde litt for hardt, akkurat som om han hadde et stort markeringsbehov.
Som sånn passe dårlig sofa psykolog er det et tegn som ikke lover bra i min bok 😂.
post liked by: RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Jan Erik
Posts: 2824
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 9388
Liker mottatt: 9587

@Pink Final hans versjon, som KANSKJE er sann, KANSKJE ikke....var at han var lovet å spille. Det, sammen med andre 'løftebrudd'(sånn han opplevde det), gjorde at han skjønte at det ikke var en fremtid i United. Det kan være ulike grunner til det, først og fremst at han ikke var bedre enn De Gea, men også at så lenge hadde over 300000 i ukelønn, så spilte han. Det sammen med skader, utlån, at laget stort sett underpresterte og en kanskje litt gammeldags arroganse gjorde at han brente en bro eller to. Helt greit, spør du meg. Men at han har svak psyke? Nei, tror ikke det. Kort lunte, kanskje...?
post liked by: Cola2, Pink Final, 10Hag
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7887
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28998
Liker mottatt: 19373

Jeg skal ikke være påståelig @Jan Erik.
Kan gjerne si kort lunte, sikkert mer presist det.

Tilbake til kamptråden og Onana så håper jeg han får noen matcher til på å rette opp innsatsen sin.
Ellers bekymringsverdig hva du skriver @Ryder.
Det er foreløpig ikke den keeperen og de egenskapene vi håpet på.
Håper han hever seg, sammen med hele laget.
Neste match går på Bramall Lane, mot et Blades som sliter tungt så langt.
Men de hever seg vel mot oss 😱😂
post liked by: Jan Erik
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Cola2 wrote: 09 Oct 2023, 17:37 Selvtillit, den har han mistet tror jeg.
Han bør settes på benken i 1-2 kamper, og da vil han bite tenna sammen og tenke:
"Det er f**n min plass, skal vise alle at de tar feil og jeg er bedre"
Jeg mener fortsatt det samme at han har mistet selvtillitten
Alle tror at det er så godt samarbeid mellom de målvaktene som er i stallen.
Fra ishockey, hvor jeg var selv målvakt, ble jeg benket kom jeg bestandig 110% tilbake,
"Jeg er bedre enn han, dette er min plass".
Men utat så var vi verdens beste kompiser.
Det samme så jeg på de 2 A-lags målvaktene hadde på denne tiden.
Tror ikke det er noen forskjell på dette når du er målvakt, uansett idrett.

Schmeichel uttaler seg veldig bra her, glem tabbene, lær av dem og få dem vekk.
Der var DDG utrolig bra (ved siden av refleks redningene han har/hadde)
Les Schmeichel ang Onana her:
https://www.united.no/nyheter/har-gjort ... ig/1248060
Post Reply