(PL) Manchester United - Brentford (07-10-23)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
Post Reply
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4530
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2982
Liker mottatt: 9929

Har faktisk sluttet å irritere meg over at det er ræva. Tydeligvis blitt imun.

Men ja, det her er bare elendig. Vi eier ikke bredde i spillet offensivt, Bruno hører ikke spesielt hjemme ute på høyrekanten. Målet i mot er elendig spill av Casemiro først, deretter en håpløs klarering av Lindelöf og Onana har tydeligvis glemt hvordan man redder en ball.

Bortsett fra det så forstår jeg ikke hva ten Hag ser i Amrabat som jeg ikke ser. For jeg ser en spiller som jeg tror hadde vært på benken/tribunen i samtlige lag på øvre halvdel av tabellen. Casemiro har også blitt 10 år eldre siden overgangen i fjor, det er imponerende i seg selv.
post liked by: Pink Final, Pwint, RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3297
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 15643
Liker mottatt: 10456

red wrote: 07 Oct 2023, 16:54 Antony mot Mount, og Bruno inn i midten er vel det første åpenbare grepet Ten Hag kan gjøre. Også må han vurdere hvem av Casemiro og Amrabat som må vike for Eriksen.
Kunne ikke vært mer enig (og jeg heller mot casemiro ut)
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

10Hag
Posts: 1692
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3929
Liker mottatt: 5608

Jan Erik wrote: 07 Oct 2023, 16:50 @10Hag Tror du det kommer av at spillerne rett og slett ikke er gode nok, ikke har overblikk, eller det mangel på forståelse for hva de faktisk skal gjøre? Både de som har ball, og de som er rundt? Eller er det bare for stort press på de nå?
Har ikke lenger anelse 😅

Jeg tror helt ærlig at Bruno, Rashford, Casemiro og de fleste er teknisk god nok til å gjøre det rette og enkle med ball.

Men det er én ting ingen av de er, og det er "press resistant". Altså motstandsdyktig for press. De er ikke gode til å skjerme ball, og unngå ballmist når presset. Så da må man nesten slå raskt.

Men... Jeg synes og det virker åpenbart som at Ten Hag vil at de skal spille slik. Han har uttalt tydelig og viser i kamper at vi skal være et kontringslag, med små drypp av possession og motpress.

Og det er det vi ser konsekvensene av. Et lag som kun spiller fotball i endene av banen. Vi har null kontroll på midtbanen, i nærmest hver eneste kamp.

Klarer ikke frigi Ten Hag skyld her. Han vil åpenbart spille på en måte som er beviselig nesten umulig for et topplag som vil dominere banespillet.
post liked by: Pwint
User avatar

Vidar Dale Fjeld
Posts: 153
Joined: 04 Aug 2022, 07:53
Liker gitt: 132
Liker mottatt: 366

Vet det er mange som er uenig med meg...men Unitedmidtbanen savner Eriksen...ro og overblikk.
post liked by: Pwint, messilingard, Jan Erik

Deleted User 744

Jeg forstår ikke hvorfor vi skal spille med spillere ute av sin beste posisjon.
Enten spiller Bruno som nr 10 eller så sitter han på benken. Vi har Antony og Pellestri på benk. Laget blir så feil nå. Jeg driter i navn, vi må spille med de som er best som lag, og da må vi ha en høyre ving til og spille høyre ving.
post liked by: Pwint, Pink Final, messilingard, RedTrafford
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2096
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7992
Liker mottatt: 4616

Man kan skylde på Bruno, Rashford og tidligere tabber til DeGea til krampa tar oss, en keeper som kom inn, og ble nærmest en kult helt fordi han skjelte ut Maguire i sin første kamp.
Han er ikke i nærheten av noe som helst, som ja sa forrige kamp. Hvert skudd på mål går nesten inn.
post liked by: Pink Final, messilingard, Pwint, Can2, RedTrafford
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Er det flere som har problemer med lyden fra Viaplay?
post liked by: Pink Final
User avatar

Topic author
Ryder
Posts: 4921
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2882
Liker mottatt: 11624

Bare meg som ikke har lyd på Viaplay?
post liked by: Schmeichel, Pink Final, red

Deleted User 430

Buchan wrote: 07 Oct 2023, 17:00 Hvert skudd på mål går nesten inn.
Litt strengt. Bare 5 av de siste 7 avslutningene på mål som har gått inn, ifølge sofascore.. 😂
post liked by: Pink Final, red, RedTrafford

Mr H
Posts: 485
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 117
Liker mottatt: 1436

Jeg har også begynt å føle en slags følelse av apati/immunitet rundt united i det siste. Når vi slipper er reaksjonen min "jaja selvfølgelig", men om vi snur det idag tviler jeg på at jeg vil være entusiastisk. Da blir der mer "ja, fint med en opptur for en gangs skyld, neste krise er sikkert rett rundt hjørnet". På en måte litt greit å ikke la united sin form diktere humøret mitt, både på godt og vondt, selv om det sikkert er en slags forsvarsmekanisme.
post liked by: Pwint, Can2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7886
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28994
Liker mottatt: 19373

Jeg skrev det sikkert altfor mange ganger her inne «Vi kommer til å savne de Gea».
Synd med Onana, for han er helt sikkert en type som passer oss bedre.
Men vi er jo ikke et spillende lag, og da har vi ikke bruk for en keeper uten armer,
post liked by: Pwint, Can2, red, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2645
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 14045
Liker mottatt: 9044

Vi kan klage over Onana, men det er ikkje rart at han blir usikker med kalibaliken som skjer framfor seg. Bruno, Rashford og delvis Casemiro bør verkeleg gå i seg sjølve etter denne omgangen, særleg med tanke på rutinen deira og den kvaliteten vi veit dei har på sitt beste. Inn med Garnacho, Hannibal og Eriksen for nemnde trio.
post liked by: Pwint, 10Hag, Can2, RedTrafford
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3297
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 15643
Liker mottatt: 10456

Djevelens advokat wrote: 07 Oct 2023, 16:58 Jeg forstår ikke hvorfor vi skal spille med spillere ute av sin beste posisjon. .
Enig. Og dette syns jeg går igjen med Erik. Han skal liksom være litt ekstra lur føler jeg, men av og til er det enkleste det beste. Spillerne er best i sine vante posisjoner.
post liked by: Jan Erik, Pink Final, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

10Hag
Posts: 1692
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3929
Liker mottatt: 5608

Viaplay i pausen: United presser på og har mye ball.

Hæ? Vi har 57% possession hjemme mot et Brentford som leder, og derfor ikke trenger å ha ballen like mye.

Hvis det er mye, så lurer jeg på hva Chelseas 71% til pausen er.
post liked by: Jan Erik, RedTrafford
User avatar

Jan Erik
Posts: 2824
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 9388
Liker mottatt: 9587

@10Hag hørte på en YouTube kanal (Stephen Howson?), at United spiller markant mer kort ut fra keeper. Det betyr vel at det må helt andre bevegelser til rundt den som har ball. Ellers blir det å slå den fra seg langt og upresist? For meg ser det ut til at spillerene har det veldig travelt med å ikke MISTE ball, og dermed slår ukontrollert fra seg til en medspiller, som igjen fører til at han mister ball? (Om dette gir mening?)
post liked by: Pwint, 10Hag
Post Reply