Hva bør gjøres?

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3317
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 15795
Liker mottatt: 10574

Hadde vi fått inn en annen manager nå så er vi på stedet hvil. Kanskje en liten boost i begynnelsen og så tilbake der vi er nå. Gi ten Hag tid til å snu dette. Aksepter noen middelmådige sesonger. Jeg tror han er en god langsiktig løsning.
post liked by: Blodfink, Belfastboy, Rød Pølse, Pancho P, Pink Final, urjan, Andtho01
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Sir Alfie Rey wrote: 04 Oct 2023, 22:01 Jeg håper da vi får Conte ut sesongen
Her må jeg si meg uenig, ikke kapp hode av meg for det.
Både Chelsea og Tottenham avsluttet kontrakten med han før den gikk ut.
Ikke for å tråkke på noen, hvorfor skjedde det at de avsluttet kontrakten hans?

Første jeg tenker på er hvor bra kjenner han MU organisasjonen, kontoret, eierne
og spillerne som er her nå?

Min mening er ikke mange Managere som kjenner MU, men vi har noen.
Ja jeg var fan av, og er fan av OGS, han satt klubben foran seg selv som spiller og manager.
Men vi har flere som er Managere i dag og har spilt mange sesonger i klubben vår.
Og det tror jeg er nødvendig. Vi har eks. Rooney, Carrick etc.

Men en ting som MU trenger, med eller uten ETH, er på kontoret som kan MU,
bestemme hvordan vi skal spille, og hvilke spillere som passer til vår stil.

Og at klubben begynner med presentasjons lønn.
Noen tanker om det.
  • -Grunnlønn
    -Er du i 1. lags troppen +
    -Er du i blant de som er tatt ut til kampen +
    -Er du blant de 11 som starter +
    -Kommer du inn fra benken + (ikke like mye som en som starter)
    -Assist +
    -Scoringer + (flere + hvis du scorer mere enn 1)
    -Vinner vi kampen +
    -Unødvendig gult/rødt kort -
    -Uttaler du deg negativ, uansett til hva/hvem -
Ja, da får jeg vel huden full av alle og enhver. ;)
post liked by: Pancho P, Pink Final
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3317
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 15795
Liker mottatt: 10574

Ja nå skal du sannelig få huden full @Cola2 😂 Neida. Jeg liker ideen med prestasjonslønn, men spørs om vi hadde fått inn de spillerne vi vil ha. Da måtte alle storklubbene gjort det samme tenker jeg?
post liked by: Blodfink, Belfastboy, Rød Pølse, Pancho P, Pink Final
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1945
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 14488
Liker mottatt: 5303

Pancho P wrote: 04 Oct 2023, 22:32 Heller Kjetil Knutsen enn Conte.
Tror nesten jeg hadde tatt Sam Allardyce også foran Conte :hah:
post liked by: Pwint, Rød Pølse, Pancho P, red, Pink Final
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2579
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 12223
Liker mottatt: 10945

Jeg har aldri vært flau over å være Unitedsupporter, men Mourinho gjorde det til en vanskelig øvelse det siste halvåret. Å hente Conte, som står for en defensivt orientert fotball og driver å skylder på alt og alle, høres for meg ut som et mareritt 😱😱😱 Det er på tide å gjøre som Ferguson sa vi skulle da han ga seg; støtte den sittende manageren 👊
post liked by: Belfastboy, Cola2, Andtho01, Pink Final, Pwint
Football, bloody hell!
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Pwint wrote: 04 Oct 2023, 22:54 Ja nå skal du sannelig få huden full @Cola2 😂 Neida. Jeg liker ideen med prestasjonslønn, men spørs om vi hadde fått inn de spillerne vi vil ha. Da måtte alle storklubbene gjort det samme tenker jeg?
Tenker at grunnlønna vil være forskjellig pr spiller, men tilleggene litt % vis pr spiller .
Henter vi en stjerne spiller vil han ha en bedre grunnlønn en som er hentet fra akademiet.
Og dette bør justerer hvert år, innen riktige rammer.

Eks. fra ishockey: I midten av garderoben er klubblogoen tråkker du på den blir du bøtelagt med den høyeste sum som er/var 150 NOK, det samme hvis du kaster drakta på gulvet.
Dette blir avgjort i en klubb rett, dommer er en som er satt opp til å ta seg av bøtekassa.
Tiltalte kan ha en "advokat" (annen spiller) eller forsvare seg selv.
I NHL er det det samme, men garantert noen andre summer.

Ang det jeg skrev i forrige innlegget, så tenker jeg på Twitter melding fra San.
Og Ronaldo sin oppførsel når han ble tatt av og intervju på TV.

Men ETH har pluss også i boka hos meg ang disiplin.

Kaster en brannfakkel til fra meg, her fått sett hele TV intervjuet med Zlatan, og han har noen gode punkter
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Vår klubb er en av de som betaler alt for mye i lønn til en 18-20 åring bl. annet
Og hvorfor skal vi bry oss om hva de andre klubbene gjør?
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Ang å få inn nye spillere så skjønner jeg at det er en prosess.
*Passer han hvordan vi vil spille.
*Hva forlanger selgende klubb (der bør vi klare å konkurrere, selv med eiere som sier kun 3 kjøp på sommeren.)
*Hva forlanger spilleren i lønn, her må klubben kjøre en klar linje hele tiden.
post liked by: Belfastboy, Pancho P, Pwint
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15230
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 25405
Liker mottatt: 21589

Cola2 wrote: 04 Oct 2023, 23:24 Kaster en brannfakkel til fra meg, her fått sett hele TV intervjuet med Zlatan, og han har noen gode punkter
Støtter det.
LUHG!
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

United. no har skrevet dette:
Onana vs DDG (som jeg personlig synes er feil, siden fotball forandrer seg fra sesong til sesong)
Uhttps://www.united.no/nyheter/keeperduellen-de- ... na/1247108
De har begynt å ta dette opp dette.
*Grunnlaget
*Hvem slapp inn minst mål?
*Hvem har holdt nullen oftest?
*Hvem har best resultater?

Det de IKKE tar opp er hvilken spiller som er på banen.

Jeg, har skrevet før, jeg er ikke en stor tilhenger av DDG.
Men jeg følte at Deano var vår neste, men plutselig følte jeg at han var litt for stor for seg selv.
Ang. Onana, og det jeg så av klipp med han, likte jeg.
Han var akkurat det jeg likte vet Tysklands Manuel Neuer .

Men en stor forskjell ser vi nå, Onana vil forklare seg til TV, kan aldri huske at DDG gjorde det samme.
Alle hadde sett hva som hadde skjedd. Tolk det hvordan dere vil, jeg har min mening om det.
Husk at jeg foretrukke Deano før DDG.
Men jeg har 3 målvakter jeg setter høyt, første har aldri spilt fot MU, og det er Gordon Banks.
Den 2 andre kan dere fundere på, men de har spilt for MU

Ett sp. til slutt @messilingard
hvilken Manager har klart seg best siden vår beste Manager la opp?
User avatar

andRED
Posts: 325
Joined: 09 Oct 2022, 20:13
Liker gitt: 203
Liker mottatt: 914

Er svært enig med de som mener at vårt hovedproblem er tempostyring. Og med hovedproblem mener jeg det som foregår på banen per nå, ikke eierne og alt de har ført med seg av dårlig ledelse, ansatte, politikk, manglende investeringer, deres innblanding i klubbens soccer, stallbygging, filosofi, strategi, manageransettelser og sparkinger. Ikke det som FAKTISK er klubbens hovedproblem.

Jeg har følt i lang tid, før Ten Hag kom inn portene, at det virker som det er gjennomgående lav intelligens/spillforståelse, tekniske ferdigheter, lederegenskaper og ikke minst kynisme.

Feks:

- Hvor mange kamper har vi kontrollert i 90 minutter mot god motstand?
- Hvor mange ganger har du følt deg trygg på at en eventuell ledelse kommer til å holde helt inn?
- Hvor mange ganger har vi virkelig spilt ut motstander gjennom 90 minutter?

Svaret på de er sikkert noen ganger, men langt fra veldig ofte.

Jeg føler at vi ikke evner å ta ballen, trille ballen i noen trekk før vi finner åpninger. I lik måte evner vi ikke å se når vi skal gå for angrepet og når vi bør bruke et par trekk til. Dette gjør at det blir noe kaotisk over det vi foretar oss, og gir følelsen av et stresset lag som lett blir vippet av pinnen av litt organisert press eller manglende åpenbare angrepsmuligheter.

Det kan godt hende dette kommer av dårlig coaching på akkurat dette, eller taktisk tilnærming uten fokus på dette, litt mer rå klopp-esque fotball a la da han kom til PL.
Det kan også hende at vi har en spillergruppe med for dårlige ferdigheter på akkurat dette. For hvem er det som virkelig er gode og rolige ballbehandlere og teknikere i laget som kan være med å diktere tempo per nå, og de siste årene?

Mulig jeg glemmer noen men dette er min liste:

Lisandro
Eriksen (litt treg og litt veik så kan bli overrumplet lavere i banen, pluss posisjon gjør det mindre gjeldende)
Shaw
Onana (fra det jeg har sett tidligere)
Mata (alderen innhenta han også, pluss posisjon gjorde det mindre gjeldende)
50/50 på Casemiro, litt laber teknikk og først og fremst en god destroyer.
Pogba, men veldig nonchalant. Tror han hadde ferdighetene til det.

På denne listen er det få som har spilt mange kamper per sesong. Licha og Shaw har bodd mye på skadestua, Eriksen var lenge ute, Pogba også (pluss et utall andre årsaker).

Jeg vet ikke, men føler det er litt her skoen trykker for dette laget.

Andre som har tanker om det, og som har følt på de samme tingene?
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

andRED wrote: 05 Oct 2023, 02:42 Jeg har følt i lang tid, før Ten Hag kom inn portene, at det virker som det er gjennomgående lav intelligens/spillforståelse, tekniske ferdigheter, lederegenskaper og ikke minst kynisme.

Feks:

- Hvor mange kamper har vi kontrollert i 90 minutter mot god motstand?
- Hvor mange ganger har du følt deg trygg på at en eventuell ledelse kommer til å holde helt inn?
- Hvor mange ganger har vi virkelig spilt ut motstander gjennom 90 minutter?
Til dels enig med deg, ang lederskap så vil jeg si at der bør vi titte litt oppover,
Hvorfor? Jo det har jo kommet ut at de som sitter på kontor i England og i USA
har nedlagt VETO ang kjøp av diverse spillere, og max 3 i sommervinduet..

Til ditt eksempel:
-1 Veldig få, var bedre under OGS
-2 Da måtte det være 3-0 til oss
-3 Tør jeg ikke svare på
andRED wrote: 05 Oct 2023, 02:42 Det kan også hende at vi har en spillergruppe med for dårlige ferdigheter på akkurat dette. For hvem er det som virkelig er gode og rolige ballbehandlere og teknikere i laget som kan være med å diktere tempo per nå, og de siste årene?

Mulig jeg glemmer noen men dette er min liste:

Lisandro
Eriksen (litt treg og litt veik så kan bli overrumplet lavere i banen, pluss posisjon gjør det mindre gjeldende)
Shaw
Onana (fra det jeg har sett tidligere)
Mata (alderen innhenta han også, pluss posisjon gjorde det mindre gjeldende)
50/50 på Casemiro, litt laber teknikk og først og fremst en god destroyer.
Pogba, men veldig nonchalant. Tror han hadde ferdighetene til det.
Eriksen - så vi i den siste kampen, han har god kontroll, men mangler fart/hurtighet på dette nivået desverre nå
Shaw - er etter min mening en + spiller, så sant han ikke er skadet
Onana - Les hva jeg har skrevet, men mulig at han vil for mye, og det skader han, han trenger ett 110 % forsvar foran seg
Mata - For meg Mr. United. Pr idag spiller han i Kobe, Japan. Ønsker han tilbake til United, grunn: Han vet hva MU er, og han er bra å hjelpe nye spillere fra akademiet. Men de 2 siste sesongene hos oss så vi at han slet med hastighet, men han hadde fortsatt overblikk når han sendte en passing. (En av mine favoritter)

Casmiro - Hvor lenge har han kontrakt. Ikke misforstå meg, han er en topp spiller egentlig i verdens klassen, men har ikke vist det 100% hos oss. Hvorfor, kan du svare på det @andRED ?

Pogba - Enkelt å forklare, for han var det kun en ting som var viktig og det var han selv, de få kampene han ikke spilte under OGS "så var han skadet"
Men var han tatt ut til landslaget, så spilte han, men så skadet igjen.
Vil si såpass ang Pogba at han mente han var større enn klubben.
INGEN ER STØRRE EN KLUBBEN

Vet ikke om du er enig om det jeg har skrevet, eller hva andre svarer.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7923
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 29240
Liker mottatt: 19576

Limer inn et par av postene fra CL 23/24 tråden;

@Belfastboy
Den innsatsen og intensiteten Newcastle viser er noe jeg gjerne skulle ha sett i United.
Og det laget er vel nærmest blottet for såkalte stjernespillere.
De jobber rævva av seg, løper og sliter i motstanderne.
Og vinne 4-1 mot PSG med kun 27% ballinnehav på hjemmebane er smått utrolig.
Trenger absolutt ikke ha over 50-60% ballinnehav for å vinne.
@Jan Erik
Rent fotballtalentmessig er vi minst like gode som Newcastle. Men...vi mangler troen på det vi driver med, vi mangler viljen og innstillingen. Det å ta ansvar i avgjørende situasjoner. Og så er vi håpløst langt bak fysisk. Da Almiron gikk til pause, så han knekt ut. Han hadde gitt alt. Og fortsatte til han ble tatt av. Dan Burn? En middels spiller som vel spiller ute av posisjon? Knallhard jobbing hele veien. Vi er ikke i nærheten når det gjelder det der.
Interessante tanker hva vilje og innsats angår.
Hos oss går ting tregt, og lite koordinert.
Hvorfor orker vi ikke / gidder vi ikke å løpe?
Har vi lav arbeidsmoral?
Er vi dårlig trent?
Er det mangel på vilje hos spillerne?
Vår kaptein pleier stort sett å løpe sokkene av seg, full innsats.
Men som lag er vi ikke der.
Jeg husker i januar 2020, da vi kjørte Liverpool de siste 10 min på Anfield.
Da var det dem som virket helt kjørt, og vi hadde mer energi og overskudd.
Hva skjedde?
Hvorfor har vi ikke mer fart i beina og 3 lunger pr mann? 😉😁
post liked by: Pancho P, Cola2, Rød Pølse, RedTrafford, Pwint, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Vidar Dale Fjeld
Posts: 153
Joined: 04 Aug 2022, 07:53
Liker gitt: 132
Liker mottatt: 366

For å si dette på en litt annen måte...jeg håper EtH klarer å snu dette kjapt og får en god flyt. Jeg liker personen, prinsippene i hans fotballfilosofi og at han har litt stahet i seg. Så er det spillere jeg mener ikke passer inn i klubben, men det er mer mitt problem. Men det må snu nå...
post liked by: Pancho P, Cola2, Rød Pølse, Pink Final, RedTrafford, Blodfink, Pwint, Belfastboy
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15230
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 25405
Liker mottatt: 21589

Med tanke på å holde kampene ut, mot Palace i 0-1 tapet så har vi en del trykk i 2.omg og helt frem til fløyta går. Ganske store målsjanser skapes. Jeg synes at United jobber og løper, men det som mangler er samhandling å presse som et lag, noe @Pink Final har vært en del inne på.

Det er også et stort problem å ikke kunne unngå baklengs kort tid etter en United-scoring. Det er liten kontroll, og vi fremstår åpne. Ønsker et stort fokus på det fremover. At man forsvarer seg kompakt. De individuelle feilene må jo minimeres, man kan spille bra i 89 min, en tabbe kan velte lasset...
post liked by: Pink Final, Cola2, Pwint, Belfastboy, Pancho P
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4944
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2890
Liker mottatt: 11714

I det store bildet og på sikt, mener jeg det er et grunnleggende problem at vi etter SAF mangler både selvtillit og sportslig identitet som klubb.

Vi løper hele tiden etter og er reaktive. Vi er hele tiden nødt til å "smiske" med managerkandidater og spillere vi ønsker å kjøpe. Det er mye fordi vi ikke har en plan å slå i bordet med, ingen suksessoppskrift å vise til. Derfor blir bi prisgitt deres krav, og klubben må bøye seg for dem og ikke omvendt. I stedet for å kunne si "vi er Manchester United, se hva vi har oppnådd, du er heldig som får være en del av denne oppturen - her er vilkårene", blir det litt sånn "kan du please hjelpe oss, når kan du begynne og hvor mye vil du ha?".

For å få ETH på kroken, måtte vi sannsynligvis love ham stor makt når det gjelder overgangsstrategi. Så får tiden vise om det ender opp i pluss, men det er uansett ikke en ideell plan på sikt.

Det blir dermed selvsagt en ond sirkel når vi ikke klarer å oppnå stabile resultater, og for å oppnå resultater må vi stadig skifte fokus og retning. Vanskelig å se noen annen løsning enn at en dag - når vi forhåpentligvis har nye eiere - meisler ut en langsiktig strategi og identitet som ligger fast uavhengig av manager. Deretter må alle posisjoner fylles med så kompetente folk som mulig, i tråd med det som er bestemt. Ut med alle gamle spøkelser. Så kan det godt hende at det vil svi på resultatsiden i x antall sesonger, men det må vi bare tåle.
post liked by: Cola2, Belfastboy, Pancho P
User avatar

Vidar Dale Fjeld
Posts: 153
Joined: 04 Aug 2022, 07:53
Liker gitt: 132
Liker mottatt: 366

Jeg håper virkelig unitedsupporteren Jim Radcliffe får sydd sammen et bud som tar United riktig vei, men tanke på det moralske. Ser ikke for meg at han går for noe quickfix, men en langvarig strategisk rød tråd i driften av klubben...
post liked by: Ryder, Cola2, Jan Erik, Belfastboy, Pancho P
Post Reply