Erik ten Hag

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.

Jan Erik
Liker gitt: 21757
Liker mottatt: 22792

Uansett om det noen ganger skjer at 'dårlige' lag går langt i CL, og til og med vinner...så gjør de det fordi de er fantastisk gode på enkelte ting. Lagene Mourinho har vunnet med feks. Enormt godt organiserte, fantastisk lagånd og en bøtte eller fire med kynisme. Det må JOBBES for uansett om man er bedt eller ikke. Er det virkelig noen som ser for seg United jobbe klart bedre lag ut av stilen og gå videre over to kamper, fjerne flere ganger? Sånn som det ser ut nå, så har vi 3-4 sånns spillere. Resten er tildels passasjerer. Men alt kan skje, og ting kan snu. Men akkurat nå frykter jeg til og med mektige Galatasaray.
post liked by: Pwint, Blodfink, Pancho P

Topic author
messilingard
Moderator
Liker gitt: 3496
Liker mottatt: 12296

Det er mange som har flere gode argumenter her, skal ikke nekte for det. Men jeg skal likevel påpeke at vi er 9 kamper og 1,5 mnd ut i sesongen og flere har endret mening tvert om siden i sommer. Jeg sier på ingen måte at det er fantastisk eller at vi ikke har noen utfordringer som må løses, men jeg syntes det er interessant å se hvor lite tålmodighet enkelte har. Ikke minst hvordan man får det å fremstå som at alt annet enn lineær utvikling i positiv retning gjør at Erik ten Hag ikke er riktig mann.

Så kan jeg legge til at jeg syntes det er helt fair å stille noen spørsmål, men for min del så virker det som om at det er vel mange hvor panikken slår inn og at man kommer til forhastede konklusjoner. Selv om at kritikken er berettiget fra flere her så velger i alle fall jeg å ha is i magen og tålmodighet enn så lenge.
post liked by: Blodfink, Pwint, RedTrafford, Rød Pølse, Pancho P
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 661

Husker da jeg satt sammen med supporterklubben og masse andre supportere på Castlefield Hotel i Manchester påsken 1993.
Vi drømte om ett premier league trofé. Det var alt vi ba om. Ikke mer, kun ett eneste premier league trofé. Da kunne vi leve lykkelig resten av vårt supporter liv.
Vi visste ikke hva vi hadde i vente da. De neste tredve årene ble et eventyr. Alt gikk vår vei. 26 års tørke ble til en gullalder.
Hvor lenge må vi vente til neste premier league trofé? Umulig å si, men kjære medsupportere. Når/hvis det skjer, sett pris på det, nyt det. Ikke ta det for gitt. Det kan faktisk være siste gangen det skjer i ditt supporter liv.
Vi har vært heldige med vårt valg av favorittklubb. Ikke glem de gode tidene i de dårlige.
Det var mine minneord for denne gang. Nå tar jeg meg en stund bort fra forumet. Ønsker alle vel og lykke til med resten av sesongen.
post liked by: Buchan, Belfastboy, Blodfink, Ryder, messilingard, RedTrafford, Cola2, Pwint, Pink Final, Rød Pølse, Pancho P, andRED

Blodfink
Donor
Liker gitt: 34335
Liker mottatt: 26981

Analysen til Eide er bra den; 2.omg ligna på Palace i cupkampen. United hadde alle muligheter til å ta seieren, det skorter på utførselen...Eide er også kritisk til manageren. Man lever av resultatene, jepp, men EtH bør jo absolutt være manager når neste sesong starter også. Om ikke spillerne kaster nok en manager under bussen...

Hva skal man finne på da liksom, hvem skal ta over?

Nei, jeg gidder ikke managerbytte nå. Men jeg er redd for at han får fyken. Mister garderoben kanskje. Glazer-skrot og spillermakt hånd i hånd.
post liked by: messilingard, RedTrafford, Jan Erik, Belfastboy, Cola2, Pwint, Rød Pølse, Pancho P, Schmeichel
LUHG!

Blodfink
Donor
Liker gitt: 34335
Liker mottatt: 26981

Baklengsen mot Palace må Lindelöf ta altså...Makan til ball-glaner skal man lete lenge etter...I hvert fall i den situasjonen...

Det er sånt som skjer, men det skjer litt for mange ggr. synes jeg, det er taktisk svakhet, det er jo mulig å gjøre noe med det, hold din mann, gå i kroppen etc. Ikke slipp mannen og glan på ballen...Det må spillerne klare å få til på dette nivået.

EtH kan ikke lastes her. Det var jo en rød armada der, men dansken fikk stå alene...
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse
LUHG!

Pink Final
Manchester, football, music, fashion, industry, history
Liker gitt: 39510
Liker mottatt: 29553

Kan bare snakke for meg selv.
Jeg ønsker ikke å bytte manager nå.
Men jeg sitter med mange spørsmål, og det er bra å lufte dem her.
Fått mange svar, enig i noe, uenig med andre.
Man er ikke nødvendigvis ute etter å bytte manager bare fordi man lurer på hvorfor vi ikke henger sammen ute på gresset.

Jeg er nok også en av få som ikke er for å bytte ut hele troppen Solskjær og Mourinho etterlot seg.
Mener dessuten at det er helt økonomisk umulig for oss å skulle bytte ut begge backene, off midt og venstre ving -.når vi i tillegg allerede begynner å etterlyse bytter for de spillerne vi kjøpte i fjor.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
StretfordEnd wrote: 02 Oct 2023, 18:03 Husker da jeg satt sammen med supporterklubben og masse andre supportere på Castlefield Hotel i Manchester påsken 1993.
Vi drømte om ett premier league trofé. Det var alt vi ba om. Ikke mer, kun ett eneste premier league trofé. Da kunne vi leve lykkelig resten av vårt supporter liv.

Vi har vært heldige med vårt valg av favorittklubb. Ikke glem de gode tidene i de dårlige.
Det var mine minneord for denne gang. Nå tar jeg meg en stund bort fra forumet.
Jeg tenkte likt, nøyaktig på en prikk.
Gjennom hele 1980 tallet.
Ett eneste ett ligagull bare - så ville jeg aldri forlange mer.
Viktig å ikke glemme de tankene og ønskene.

Det er sjeldent jeg blir provosert over fotball lenger, men da en av gutta på MBH sa han ikke ville se EL finalen 2021 fordi det ikke var CL finale - da ble jeg varm i toppen!
Vi som satt der på 80 tallet å hørte på skurrete engelsk radio da vi røyk på str konk i kvarten for Videoton i Ungarn.
Hvor mye skulle jeg ikke gitt for en Uefa cup finale i 1985.
Trengte ingen Serievinnercup finale, Uefa cup hadde holdt i massevis.
For meg er ikke nødvendigvis pokaler det optimale.
Det optimale er en klubb hvor alle drar i samme retning.

Velkommen tilbake på forumet om/når du føler tiden er inne @StretfordEnd.
post liked by: RedTrafford, Blodfink, Belfastboy, Cola2, Rød Pølse, Ryder, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 402

Flott diskusjon om Ten Hag dette. Gode spørsmål og mange gode tanker. Er spent på de neste par månedene. Mye kan skje på godt og vondt.

Og @Pink Final Deler dine tanker som vanlig. Trenger ikke så mange pokaler for å kjenne United-hjertet svulme og banke! Men jeg vil ha en klubb jeg er stolt av, en supporterkultur jeg er stolt av og en klubb som spiller på lag med fansen, ikke bare dyrker de med mest penger.
Synes vi er et stykke unna...
post liked by: Blodfink, Belfastboy, RedTrafford, Pink Final, Cola2, Rød Pølse, Pancho P, Ryder

Ryder
Liker gitt: 3841
Liker mottatt: 17009

Beklager latskapen med å bare poste twitter-tråd, men synes den forklarer forståelig, nyansert og godt hvorfor vi sliter med spillet på siste tredel og sliter med å skape gode sjanser.
post liked by: Blodfink

10Hag
Liker gitt: 7443
Liker mottatt: 11002

@Ryder: Takk for at du deler.

Vi er et lag som ikke verdsetter possession.

So, what's the issue in all of this? Look at the common player expectations in these patterns.

All of them encourage the midfielders & defenders to go long & the attackers to try aggressive final actions. There's no intention to keep the ball & go for longer chains of possession. We're not thinking of 5+/10+ pass sequences. These are all mostly quick 1-4 pass sequences.

Tråden forklarer og litt om hvorfor bl.a. Bruno og Rashford blir skadelidende av overgangsfotballen vi nå spiller, til tross for deres individuelle målpoeng.
post liked by: Blodfink

Ryder

Ja, det kaster også lys på hvorfor jeg mener kritikken mot Rashford og Bruno er over the top og delvis urettferdig. Etter å ha overprestert ganske kraftig, har de nå en mer normal (men ikke dårlig) output

Ellers er det klassisk høna eller egget. Er det dette som er selve stilen ETH ser for seg som det ideelle? Eller er den bare er forsøk på å maksimere potensialet i de to største ekstremferdighetene i troppen - og med andre og bedre spillere i de andre rollene vil vi se noe annet? Jeg så lite av Ajax, og er ikke i stand til å gjøre noen komparativ analyse, men de spilte vel ikke fullt så direkte som oss?

Tråden hevder at vi spiller på samme måte med andre spillere, og det kan nok stemme til en viss grad. Vi var mer tålmodige mot Palace i midtuka, men da fikk vi også masse plass og tid. I fravær av Bruno spilte Casemiro på mye større risiko. Han hadde mange av disse entouch-ballene i bakrom, slått feilvendt og nærmest i blinde. Samme med Mount nå sist.
Garnacho spiller også prinsipielt på samme måte som Rashford, mye 1v1 og å dra inn for skudd. Resultatene varierer, men oppgaven deres er grovt sett den samme.
post liked by: Pink Final, messilingard, Belfastboy

10Hag
Liker gitt: 7443
Liker mottatt: 11002

Yes, man kan se slik på det. Kan og se det slik mange andre gjør; at de ofte legger opp til å spille på små marginer, selv i situasjoner der det ikke er nødvendig og/eller fruktbart. Sannheten er kanskje et sted i mellom.

Hvem har ansvaret? De, Ten Hag? Sikkert både/og.

Vi er i alle fall mer tålmodige uten Bruno og Rashford. Når de spiller skal alt skje gjennom de. Nå er det ikke slik at de ofte går glipp av kamper, og spesielt Bruno. Men de gangene Rashford ikke har spilt, har vi i hvert fall ikke hatt noe større problem med å score. Det sies at Rashford er vårt eneste angrepsvåpen. Delvis logisk, mtp fjorårssesongen. Men det stemmer jo ikke overens med hvordan vi har samme målsnitt uten ham, og tilsynelatende spiller mer kontrollerende fotball. Trenger større datapool for å være mer definitivt, men det kan ikke ignoreres.

Allikevel synes jeg det er en betydelig forskjell på Garnacho og Rashford, selv i deres like spillestil. Garnacho slår gjerne den raske støttepasningen om det virker usannsynlig å drible seg forbi. Og er ikke minst langt mer aggressiv som forsvarer og duellspiller.

Garnacho har ikke vært spesielt god som startende ving, dog. Det må sies. Så det er ikke slik at vi har noen perfekt back-up løsning for Rashford heller.

Ellers ser man jo dessverre mer og mer prov på at Ten Hag virkelig ønsker å fortsette med denne overgangsfotballen. Fint for de som liker å se oss spille slik vi har gjort de siste årene. For andre, som ønsker å se et United som evner å fornye seg og benytte dominerende taktikk, betyr det en fortsettelse på ørkenvandringen. Men for all del, det fins små oaser i ørkenen og. Vi kan holde på slik i evigheter.

En splittet fanbase, og en på mange måter splittet klubb.
post liked by: Ryder, messilingard

alfen74
Liker gitt: 1690
Liker mottatt: 1687

Vi bytter ut direktør, manager, trenerapparat, kaptein osv., men resultatene uteblir stort sett.

Vi henter inn en ny keeper for å erstatte en (god) keeper som gjorde en del tabber, men den nye keeperen gjør tabber han også.
Vi henter inn en ny venstreback for å dekke opp for de skadde venstrebackene, men den nye venstrebacken blir straks skadet.
Vi kvitter oss med bråkmakere i spillertroppen, men nye bråkmakere står frem.
Vi kvitter oss med en spiller anklaget for vold og mishandling, men en ny spiller blir anklaget for vold og mishandling.

Det minner litt om filmen "Groundhog Day". Måtte det snart ta slutt!

Jeg kan ikke tenke meg at å bytte manager igjen vil forandre vesentlig på situasjonen. For meg er fellesnevneren her Glazers, og jeg tror dessverre ikke det blir en skikkelig forbedring før vi får eiere som er United-fans og også investerer langsiktig i klubben. Mens vi venter på nye eiere, og for å holde ut i mellomtiden, kan det gamle slagordet "ta en kamp om gangen" kanskje være nyttig for oss fans også?
post liked by: RedTrafford, Blodfink, Ryder, Belfastboy, Pink Final

Vidar Dale Fjeld
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1276

Spørsmålet er hvor lenge en fotballklubb som Manchester United kan vente...tror virkelig noen at en trener/manager som ikke lykkes å skape en harmonisk spillegruppe i løpet av 2 år har en fremtid? Da kommer kravene, uroen fra spillere som ikke spiller tross dårlige resultater osv...havner vi utenfor topp 4 og sliter med å komme oss ut i Europa er EtH ferdig etter denne sesongen. Det skal ikke ta 2 år å få ryddet og å skape en plan som spillere tror på. Skjer ikke dette er ikke EtH rett mann, uansett hvor forferdelig det høres ut. Men klart, ser en for seg at klubben skal starte fra "bunnen" av, og bygges sakte opp igjen kan han være mannen...men ingen kommer å vente i 5 år på at det skjer. United har ikke råd til å vente på suksess...nå har vi stått på stedet "hvil" i over 10 år...
En manager får maks 2 år på å skape et topplag, spesielt om klubben heter Manchester United.
post liked by: Ryder, Belfastboy, Pink Final

Ryder

10Hag wrote: 03 Oct 2023, 01:03

Vi er i alle fall mer tålmodige uten Bruno og Rashford. Når de spiller skal alt skje gjennom de. Nå er det ikke slik at de ofte går glipp av kamper, og spesielt Bruno. Men de gangene Rashford ikke har spilt, har vi i hvert fall ikke hatt noe større problem med å score. Det sies at Rashford er vårt eneste angrepsvåpen. Delvis logisk, mtp fjorårssesongen. Men det stemmer jo ikke overens med hvordan vi har samme målsnitt uten ham, og tilsynelatende spiller mer kontrollerende fotball. Trenger større datapool for å være mer definitivt, men det kan ikke ignoreres.
Samme twitter-bruker har også en nylig tråd der han forsvarer Rashford og mener det aller meste av det lille vi tross alt skaper denne sesongen skjer gjennom ham. Rashford og Bruno ligger også i år høyest både på xG, xA, antall skudd, antall skudd på mål og store sjanser skapt.

Så skjønner jo jeg også at det delvis blir sånn fordi de blir gitt så sentrale roller. Det blir litt som når Ronaldo dro - "hvem skal score målene nå?" - det er jo ikke sånn at et lag mister alle målene til en spiller selv om de mister spilleren. Samtidig er det heller ikke sånn i fotball at de andre spillerne ikke får låne ballen. Her er det mange som burde tatt mye mer ansvar og levert mye mer kvalitet og sluttprodukt. Tror ikke ETH nekter de andre ni spillerne å skape noe...

Mener vi bør kunne ha to tanker i hodet samtidig: Utvikle flere og mer varierte måter å spille på - men uten å kaste vrak på det eneste vi beviselig har vært gode (best i PL) til de siste sesongene. At vi er det laget som scorer mest på overganger er en god ting, så lenge det ikke er hele kampplanen.
Noe av det som frustrerer meg mest med United, er den manglende evnen til å justere spillet etter kampbildet. At vi dersom vi leder kan roe ned og spille ball og drepe tempoet i kampen. At dersom vi ligger under mot dyptliggende lag har mønster for å spille dem ut på en mer tålmodig måte.
Last edited by Ryder on 03 Oct 2023, 09:57, edited 1 time in total.
post liked by: messilingard, Belfastboy, 10Hag, Pink Final

Deleted User 402

@Vidar Dale Fjeld
Her har du nok helt rett. Tid er en mangelvare i dagens fotball og jeg tror Ten Hag fort ryker hvis det ikke snur ganske fort.
Det å bygge opp en klubb "på nytt" slik som Sir Alex fikk tid til skjer nok ikke i dagens fotball.
Så kan man være enig eller uenig i det, men slik er det.

Spørsmålet er jo hvem som orker å ta over som manager i denne klubben vår med uavklart eiersituasjon og generelt mye kaos og utenomsportslig tull?
post liked by: Ryder, Belfastboy, Cola2, Pink Final
Post Reply