Erik ten Hag

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.

red
Liker gitt: 4013
Liker mottatt: 8567

Resultatene i de andre kampene i dag er vel egentlig bare med på å gjøre det ekstra ille.

Slik det ser ut nå kunne vi tatt innpå 3 poeng på City, Liverpool og Brighton. I stedet går vi på vårt fjerde tap på syv kamper i Premier League... Vi er enda ikke i oktober, og har allerede gått på nesten like mange tap som vi hadde ila en hel sesong under Fergie de siste årene :(
post liked by: Pink Final, Cola2

Pink Final
Manchester, football, music, fashion, industry, history
Liker gitt: 39377
Liker mottatt: 29475

Skjønner hva du mener @Jan Erik.
Hadde du spurt hva HÅPER du skjer?
Ville jeg svart håper han får fortsette en god stund til.

Men jeg kan svare på hva jeg TROR.
Jeg tror han overlever 23/24 sesongen.

Kunne vært interessant å diskutere spillet vårt.
Uten å fordømme Erik ten Hag.
Bare diskutere hvorfor vi:

✅Plutselig ikke lenger presser i flokk?
Det ble vi ganske gode på i fjor.

✅Hvorfor vi fremdeles sliter med å spille oss ut bakfra?
Den trillinga er ikke frispilling.
Og så ufattelig tregt det skal gjøres med ball.

✅Hvorfor er det intet gjenkjennelig mønster på siste 1/3 del?
Jeg kan ikke forstå at det skal legges på Rashford og Bruno alene.
Vi har omtrent ikke spillvendinger.
Vi skaper lite overtall.
Vi har få samtidige bevegelser i ulike retninger for å strekke motstander.
Vi bruker ikke banens fulle lengde og bredde.
Vi klumper oss sammen på små områder, unntatt når Rashford går solo og mister ball.

Solskjær fikk kritikk for å ikke ha noe mønster.
Den gang ble Bruno geniforklart og det vi leverte var takket være ham.
Nå under Ten Hag er det motsatt.
Bruno er en av to som er problemet.
Hvorfor?

Under Solskjær scoret vi mål i bøtter og spann.
Nå har vi sluttet å lage mål.

Nei, jeg vil ikke ha Sunny tilbake.
Jeg håper og tror Ten Hag er faglig sterkere.

✅Men hvorfor har vi ikke noe gjenkjennbart grunnspill?
post liked by: Ryder, red, messilingard, Vidar Dale Fjeld, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Ryder
Liker gitt: 3835
Liker mottatt: 16900

Orker ikke legge ut på noen forsøk på analyse i kveld, er bare fryktelig skuffa.
Men det begynner å tårne seg opp med gode spørsmål, ja.
post liked by: Pink Final, red

Can2
Kongen av understatements
Liker gitt: 21754
Liker mottatt: 8312

Jeg tenker at det er prematurt å sparke Ten Hag, og at det ikke er bare manageren som er problemet. Dette kommer vel likevel til å bli et krav ganske snart. All erfaring tilsier osv. Jeg kan ikke se hvilken trener som skulle kommet inn å endre dette.
post liked by: Pink Final
Kong Eric Cantona

Topic author
messilingard
Moderator
Liker gitt: 3496
Liker mottatt: 12296

Jeg velger å ha is i magen enn så lenge. Savner spesielt to spillere som er gode med ball i beina i Martinez og Shaw, de er begge to av våre beste på progressive pasninger. Slik ståa er nå så blir det mye trilling sidelengs og det drar ned tempoet på resten av laget også. Blir en ond sirkel av at trilling i bakre ledd fører til mindre bevegelse fremover og det fører til færre alternativer som fører til trilling i bakre ledd. Så kan man godt mene at et lag ikke kan være avhengige av enkeltspillere, men jeg vil påstå at både Martinez og Shaw er på et høyere nivå enn erstatterne. Dette forsøket med Amrabat på backen fungerte heller ikke særlig bra i dag, det førte egentlig bare til at det ble mer rom offensivt for Palace og mindre støtte for Rashford på venstresiden.

Når det gjelder den offensive tredjedelen så er jeg knallhardt på at Rashford må av banen. Det er så mange dårlige valg som blir tatt av han ved siden av det elendige kroppsspråket. Det betyr ikke at alle andre er fantastiske, men når man er så involvert som Rashford er så må det skje noe mer enn hva han får til. Højlund er annen som jeg tenker at bør få en mindre rolle enn hva vi kanskje hadde håpet denne sesongen. La Martial få litt spilletid og dra litt av lasset og la Højlund få utvikle seg i større grad på egne premisser.

Helt til slutt så er det greit å legge til at jeg tror Erik ten Hag vil komme seg ut av dette. Det er en del nye spillere i laget nå som må få satt seg og bygd relasjoner med hverandre. At vi får en nedtur etter forrige sesong er skuffende, men det tyder kanskje litt på at vi overpresterte litt i fjor og at vi muligens underpresterer nå. Vi er fortsatt ikke mer enn litt over en sesong inn i Erik ten Hag sitt prosjekt og da er det greit å ha litt tålmodighet.
post liked by: Pink Final, 10Hag
LoveUnitedHateGlazers

Jan Erik
Liker gitt: 21592
Liker mottatt: 22633

Jeg er dessverre så negativ av meg akkurat nå at jeg tror det må snu relativt (les:veldig) fort for at han skal overleve. Den største fordelen han har er at det er usikkerhet rundt eierskapet, de har fått kritikk før for å være for kjapp på avtrekkeren, og det er ikke så veldig mange aktuelle kandidater ledig akkurat nå. Men dette nivået som er nå, tåler han ikke lenge. Selv om jeg håper de lat han fortsette nesten uansett.
post liked by: Pink Final, Sir Alfie Rey

Pink Final
Manchester, football, music, fashion, industry, history
Liker gitt: 39377
Liker mottatt: 29475

Interessant hva du skriver om ballspillere som Shaw og ikke minst Martinez @messilingard.
Kjøper den sånn 75%.
For det var jo dårlig med dem også tidligere i sesongen.

Jeg kan fort misforstås nå.
Som at jeg ønsker å ta noen på laget, ta manager, eller ta noen her inne.
Nei, jeg vil bare diskutere hvorfor spillet er så ufattelig svakt.
Slik det i grunn har vært siden åpningsmatchen mot Wolves.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Jan Erik
Liker gitt: 21592
Liker mottatt: 22633

@Pink Final Det kan være mange grunner til at spillet ikke sitter. Slitasjen og all reisingen i pre-season sitter fortsatt i? Skadene gjør at en del spillere er langt unna form? Det er gjort endringer i spillestil som ikke sitter enda?

Eller...

Så er ikke ten Hag dyktig nok til å få drillet inn det han vil i disse spillerne. Det er alltid lettere med mer 'ukjente' spillere enn etablerte verdensstjerner. Det kan også være at han prøver for mye, og endrer for mye fra kamp til kamp. F eks rollen til Amrabat er annerledes enn Reguilon og Shaw sine tidligere.

Konklusjonen er vel at det er en haug med muligheter, og det er vel en viss fare for at det er en kombinasjon av mer enn en ting. Dessverre ender det ofte med et dårlig resultat til sist når ting ikke går av seg selv. Arteta har jo en annen profil på laget sitt, med mange unge spillere som er på et annet sted i karrieren.
post liked by: Pwint, Rød Pølse, Pink Final

Topic author
messilingard
Moderator
Liker gitt: 3496
Liker mottatt: 12296

Man kan godt mene at man ikke skal være avhengige av enkeltspillere, men sannheten er at alle lag er avhengige av de beste spillerne sine enten man vil det eller ei. For øyeblikket så er Martinez og Shaw ute, to av fjorårets beste etter min mening. Casemiro ser betraktelig svakere ut i år enn hva han gjorde i fjor (han så svak ut mot slutten av fjorårets sesong også), og Rashford har startet sesongen elendig. Når man oppi det hele skal implementere nye spillere så blir det vanskelige arbeidsforhold for Erik ten Hag. At vi i tillegg forsøker å spille med mer ball og mindre direkte i bakrom enn tidligere også så bidrar ikke det i særlig grad heller.

Kan legge til at jeg også er skuffet over sesongstarten, men jeg tenker at det å skulle gå etter ten Hag nå er å skyte seg selv i foten eller pisse i buksa for å holde varmen for å si det på godt norsk. Det eneste riktige nå er å gi ten Hag tid. Om vi ligger langt bak topp 5 (mest sannsynlig så får Premier League 1 av 2 plasser ekstra til Champions League neste sesong) i januar/februar så kan jeg være enig i at man bør vurdere ting. Enn så lenge så bør man se på konteksten når man vurderer Erik ten Hag. At det varierer i prestasjoner er ikke uvanlig når man har en relativ ny manager som har skiftet ut store deler av troppen over en periode på litt over et år.
post liked by: 10Hag, red, Rød Pølse, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 744

Så lenge han eier garderoben er han trygg. Men hvor mange tap og merkelige bytter skal til før han mister garderoben ?
Personlig så forstår jeg ikke hvorfor HM og DVB ble byttet inn med få minutter igjen.
post liked by: RedTrafford, Pwint, Pink Final, alfen74

Ryder
Liker gitt: 3835
Liker mottatt: 16900

Han får 95% sikkert ikke sparken i løpet av sesongen, med mindre vi befinner oss på nedre halvdel godt utpå vinteren. Vi har sparket managere, men ikke SÅ fort og impulsivt.

Og det kommer til å bli bedre etter hvert, det er jeg rimelig sikker på. Men om det blir godt nok for CL-kvalik? Da må vi heve oss kraftig fra det vi viser nå, for det er ikke i nærheten.
post liked by: Belfastboy, Pwint, Pink Final

Sir Alfie Rey
Donor
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Ryder wrote: 30 Sep 2023, 22:49 Han får 95% sikkert ikke sparken i løpet av sesongen, med mindre vi befinner oss på nedre halvdel godt utpå vinteren. Vi har sparket managere, men ikke SÅ fort og impulsivt.

Og det kommer til å bli bedre etter hvert, det er jeg rimelig sikker på. Men om det blir godt nok for CL-kvalik? Da må vi heve oss kraftig fra det vi viser nå, for det er ikke i nærheten.
Det er litt naivt å si.

Om det fortsetter med flere tap og vi havner nedover, så har man ikke annet valg enn å sparke han.

Tror det blir litt frem og tilbake de neste ukene, før han får sparken før jul.
Glory Glory Manchester United!!!!

offside
Liker gitt: 756
Liker mottatt: 2113

Men hva skjer om United sparker eth? Hva kommer til å bli bedre? Hvor lenge blir det bedre? Neste mann kommer inn, gir laget et løft men hvor lenge? Blir en ond sirkel vi sparker trener, kommer ny mann inn og stabiliserer skuta. Før skuta går lekk igjen. Ut og finne ny trener. Gjenta.

Finnes ikke en permanent fix på dette.
post liked by: Belfastboy, RedTrafford, messilingard, Cola2, Rød Pølse, Pink Final, Pwint, Pancho P, Blodfink

Vidar Dale Fjeld
Liker gitt: 335
Liker mottatt: 1249

Jeg tror ikke ETH var klar over intensiteten i PL, og det i enhver kamp. Her er det ikke "lekekamper" mot bunnlagene, men kanskje enda mer intensitet når det kommer til kriging. Det kjører en liten tropp med toppspillere i grøften og skader. Våre midtstoppere er "gammeldagse", foruten Martinez som behersker det meste...resten er begrenset på allround-egenskaper. Jeg trodde ETH hadde grei oversikt på spillere som ville beherske hans tilnærming til fotballen. Blir det ikke en utrenskning til neste sommer havner vi bare enda lenger i bakleksa. Vi sitter fast i gammel historie...klubben må komme seg videre.
post liked by: Cola2, 10Hag, Pink Final

Pwint
Donor
Liker gitt: 26938
Liker mottatt: 17601

Alt dette blir ekstra tungt når man ser hva Postecoglou har klart på kort tid. Han viser på en måte hvordan et lag kan transformeres på ekstremt kort tid. Erik har nå hatt lang tid på seg, uten at resultatene har kommet, og uten at laget har blitt noe særlig bedre. Spørsmålet er om det er noe han gjør galt, eller om det er spillerne som ikke er gode nok til å spille "ten Hag ball". Jeg, for min del, tror dette er et temporary setback. Denne sesongen er nok bare å gi opp, men lærdommen både Erik og staben får nå, vil bli gull verd i årene som kommer. Det er på tide vi satser på en manager, og her har vi en med en klar filosofi, og en klar stil. Jeg syns hovedproblemet vårt er at vi forflytter oss for tregt. Vi blir spillene masse på egen halvdel, og spiller masse oss imellom, men med en gang vi møter press så blir det tilbakespill og annet som gir motstanderne masse tid til å forsvare seg. Når vi først kommer til sjanser, så er det ofte med 10 spillere mellom oss og keeper, og da blir det vrient å få ballen i mål. Dette må endres.
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Cola2, Belfastboy, Pancho P
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
Post Reply