Premier League 2023/24

Diskusjon om engelsk fotball
User avatar

Vidar Dale Fjeld
Posts: 153
Joined: 04 Aug 2022, 07:53
Liker gitt: 132
Liker mottatt: 366

Noe sier meg at eieren av Chelsea ikke er en som forstår seg på engelsk fotball...forøvrig tror jeg Poch snur dette når laget "hans" får satt seg. Digger forresten oppførselen til Angelos Postecoglou...ser ut som det er en mann med en plan og en spillergruppe som kjøper hans tilnærming...blir spennende med Spurs...kamp om CL-plass med oss?
post liked by: Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14777
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23713
Liker mottatt: 19833

Ja, det var litt forskjell på Ange og Mikel for å si det sånn.

Imponerende dette Spurs-laget, ser ut til at de har fått til noe veldig bra på kort tid, helt klart. Det kan jo komme dårlige perioder der også, men foreløpig ser det veldig positivt ut.
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4760
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2695
Liker mottatt: 10963

Tror fortsatt Spurs kan "Spurse" det til og tviler på de holder denne koken helt inn (de hadde vel f.eks bare ett poeng mindre etter like mange kamper i fjor, selv om de spiller mye bedre i år).

Tror de har truffet med flere ting samtidig, Ange er åpenbart en god manager, enkeltspillere har hevet seg kraftig (Bissouma var elendig i fjor, elektrisk så langt i år) og rekrutteringen har vært god. Sportsdirektør Paratici måtte jo gå i april, men det sies at sjefsspeider Leonardo Gabbanini tok en viktig rolle i sommer. De har hentet spillere som glir fint inn i måten de ønsker å spille på, noe som for eksempel har vært mangelvare hos oss. Gabbanini har forresten også nylig sluttet, i påvente av at Spurs skal ansette ny sportsdirektør.
post liked by: Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4760
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2695
Liker mottatt: 10963

Aston Villa fillerister Brighton og leder 3-0 til pause. Ollie Watkins meget god, hadde ikke protestert om vi hadde hentet ham som et spissalternativ.

Ellers imponerende Brighton har sluppet inn 3 eller flere mål i sju kamper siden april. Ingen av dem mot «big six»-klubber. Tydelig tegn på at de sliter mye mer mot defensive, kompakte motstandere enn mot lagene som insisterer på å stå høyt og styre, og som de kan spille rundt og gjennom.

Der ble det 3-1, Ansu Fatis første i PL.
post liked by: Pink Final, Jan Erik

Mr H
Posts: 471
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 111
Liker mottatt: 1387

Årets Sheffield United versjon må da være blant de stusseligste variantene vi har sett i PL på en stund.
post liked by: Pink Final
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7680
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27690
Liker mottatt: 18210

Herlig at Spurs tar ledelsen.
Det sagt, jeg synes VAR er håpløst.
Det målet til Liverpool, er det virkelig offside?
Nå har jeg håpet på Liverpool tap i snart 50 år - men selv når de får annullert tvilsomt blir jeg irritert på VAR.
post liked by: Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 744

Ja tror ikke ETH blir den eneste manager som klager på VAR/ dommer etter kampen i dag :)
post liked by: Pink Final, Buchan, Schmeichel
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7680
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27690
Liker mottatt: 18210

Ser Spurs - Liverpool.
Varierende kvalitet, men for et tempo og vilje hos begge lag til å gå fram.
Satse på hurtige overganger.
Egentlig ekte varemerke United fotball som blir servert her.
Full innsats, masse fart på spillere og ball, bruke hele banens lengde og bredde.
post liked by: Ryder, red, Jan Erik, Buchan, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 430

Etter dømmingen i Spurs - Liverpool i dag skal ihvertfall ikke jeg klage på dommeren i våre kamper på noen år... 😱
post liked by: Buchan, Schmeichel
User avatar

Ryder
Posts: 4760
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2695
Liker mottatt: 10963

Liverpool taper etter selvmål seks minutter på overtid.
Ånei ånei… 😂
post liked by: Pink Final, Buchan, Can2, Belfastboy
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7680
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27690
Liker mottatt: 18210

Matip avgjør med et nydelig selvmål, helt på tampen.
Redder bittelitt av kvelden.
post liked by: Buchan, Can2, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2055
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7664
Liker mottatt: 4402

De er virkelig opprørte i Viaplay studio pga avgjørelser mot Liverpool 😄
post liked by: Belfastboy, Pink Final
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Til de som var veldig bastante på at teknologien med VAR-linjene var så feilfri også videre etter Arsenal-United, er det kanskje oppe til diskusjon igjen nå eller?? :hah: :hah: (Til de som så situasjonen ved Tottenham - Liverpool)
post liked by: Pink Final, Buchan, messilingard
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4471
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2920
Liker mottatt: 9639

Steinar Stenseth wrote: 30 Sep 2023, 20:17 Etter dømmingen i Spurs - Liverpool i dag skal ihvertfall ikke jeg klage på dommeren i våre kamper på noen år... 😱
Jeg har den svært progressive tankegangen om at mennesker som mislykkes trenger kjeft helt til de lykkes så jeg fortsetter for full kraft med min sutring i kamptrådene.

Skal jeg se litt objektivt på det så skal likevel innrømme at Liverpool faktisk har en god case når det gjelder dagens kamp.
post liked by: Pink Final, Schmeichel
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

Neville kaster litt bensin på bålet på slutten der for VAR-motstandere, ihvertfall 😁

post liked by: messilingard, Buchan
Post Reply