Kommentarfeltet på united.no er blitt stengt!

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2058
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9056
Liker mottatt: 8358

Et lite tips for å legge passordirritasjon på hylla en gang for alle: Lastpass. En app som funker på alle platformer og som både lager og fyller ut passord i nettlesere og apper uansett om du bruker Windows, IOS eller Android. I flere år har jeg kun hatt ett passord i hodet og helt ville passord alle steder jeg har behov for å logge inn. Anbefales 👍
post liked by: 10Hag, Pink Final, RedTrafford
Football, bloody hell!

Beta 2.0
Posts: 321
Joined: 03 Feb 2023, 11:35
Liker gitt: 105
Liker mottatt: 822

Siden man ikke kan kommentere der inne lengre får jeg spørre her (finner ikke helt egnet tråd å putte dette i): noen andre som blir irritert over at enkelte overskrifter der inne kun er direktelinker til youtube? Jeg liker virkelig ikke å bli sendt avgårde til et annet sted uten å vite det på forhånd, det bryter rett og slett med god internett-kotyme.
post liked by: Pwint, Rød Pølse, 10Hag, Pink Final, Cola2, Belfastboy, Schmeichel
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2903
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13505
Liker mottatt: 8675

Jeg liker heller ikke dette @Beta 2.0 . Hvorfor kan de ikke heller skrive en kort artikkel og så peke på YouTube linken. Det er slett ikke alltid det passer å se en video, men jeg kan som oftest lese en artikkel.
post liked by: Rød Pølse, 10Hag, Pink Final, Cola2, Belfastboy, Jan Erik, Schmeichel
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3941
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17257
Liker mottatt: 11013

Det støttes herfra.

Det gjelder egentlig generelt, uansett hva det måtte gjelde.
Og videoer som starter med reklame i tillegg, så stopper det ofte der.
For min del liker jeg bedre å lese en artikkel.
post liked by: Pwint, 10Hag, Pink Final, Rød Pølse, Cola2, Belfastboy, Jan Erik, Schmeichel
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17787

Et tips er å sende en mail til redaksjon@united.no @Beta 2.0.

Enig @RedTrafford - jeg liker også bedre å lese enn å se video.
Men skjønner vi er en utdøende rase vi som foretrekker sånn 😂.
Leste btw en artikkel av skuespiller Ane Dahl Torp om lesning kontra video i skolen.
Hun mener forskning viser at det man leser sitter bedre.
Ikke fremmed for den tanken jeg heller, når man leser settes fantasien i sving.
Man lager seg bilder for det indre øye, og det blir en dobbel effekt jeg tror trener opp hukommelsen.

Har også et ønske for her inne.
Når dere poster en video, legg gjerne på én setning om hva den omhandler 🙏
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, 10Hag, Belfastboy, Schmeichel, Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 430

Forhåpentligvis bare litt prøving og feiling med det nye systemet osv på united.no nå, med direkte videresending til video, men nå ærlig innrømme at den siden har tapt seg ekstremt mye de senere årene. Spesielt post covid.
Det endres på overskrifter flere ganger om dagen, uten at artikkelen er oppdatert, videoer "i fleng", og det pumpes ut stadig mer intetsigende artikler på høygir for å skaffe klikk. Før var det litt fokus på kvalitet, føler jeg, men nå er det kvantitet for alt det er verdt. Sikkert derfor de skal hente inn flere skribenter også, for å få klemt ut 2-3 ekstra klikk pr bruker om dagen om at Ten Hag har byttet t-skjorte etter trening eller noe😏

Kjenner jeg blir provosert av opplegget de driver med om dagen, så er vel like greit å holde seg mest mulig unna, men.. 😅
post liked by: Belfastboy, Jan Erik, Rød Pølse, 10Hag, Schmeichel, Pink Final, RedTrafford
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2058
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9056
Liker mottatt: 8358

Enig i at det generelle nivået på united.no er fallende og at det er irriterende at enkelte "artikler" bare er en link til YouTube. Som et par av dere nevner så er det ikke alltid det passer å se en video. Jeg har alltid medialyden av hvis jeg ikke er koblet til en bluetoothenhet. Det har reddet meg ved et par anledninger 😅

Jeg har tenkt å publisere en post med et innlegg jeg skrev i kommentarfeltet der som ble sensurert bort for å skape litt temperatur her inne😆 Må bare vente til spilleren som er utleid til Getafe blir litt mer dagsaktuell igjen.

Hadde mine mistanker om at det kom til å skje, så jeg lagret det. I ettertid gratulerte jeg redaksjonen med en vellykket utvanning av egen troverdighet og godt redaksjonelt håndverk. En av disse ble også fjernet, men dukket opp igjen kort tid etter. Pinlige greier...
post liked by: Pink Final, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4433
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2862
Liker mottatt: 9446

Stort sett enig med dere andre her angående den Garnacho-saken på united.no hvor de linket direkte til UNO på Youtube.

Det verste er at jeg egentlig hører/ser på UNO og oppsøker den som regel selv. Syntes podcasten egentlig er ganske bra også sånn jevnt over. Savner kanskje Dag Langerød litt med sin positivitet da jeg syntes resten av gutta ofte har en tendens til å være vel negative, men likevel. Uansett, jeg kan nok trygt si at interessen for podcasten kommer til å forsvinne fort dersom de skal "lure" meg til å se den på Youtube.
post liked by: Ryder, Pwint
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17787

Hører sjeldent på POD’n der - begynner å bli lei av negative vinklinger på mye av det som har gitt meg glede i 45 ish år.
Manchester United og britisk fotball.
Hører heller på britiske POD’er - men styrer unna de som skal kritisere alt.
Gidder ikke kaste bort tiden min på det.

Artiklene på United.no synes jeg er bra - vel å merke de som går i dybden.
Valen og Mitten skiller seg ut som de to mest interessante å lese.
Har litt motsatt opplevelse av United.no.
Synes United.no har blitt mye bedre på å få feks fakta rett, slutte med å latterliggjøre egne spillere (indirekte) osv.
Men har lagt merke til det med å endre overskrifter 2-3 ganger.
Ellers er det mange artikler jeg ikke leser der lenger.
Stort sett dem av frilanserne.
post liked by: Ryder, Rød Pølse, Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4697
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2624
Liker mottatt: 10680

Går også «mot strømmen» her og mener United.no er et bedre nettsted nå enn for noen år siden.

Høyere ambisjoner, mer bredde og variasjon og rett og slett mer god journalistikk. Som at de går opp sporene til ETH i Nederland og Højlund i Danmark. Grundig journalistikk rundt eierskap og økonomi. God miks mellom lett og grundig.

Klarer ikke helt å se hva som skulle vært bedre før. De siste årene har de tilført mer stoff om taktikk og statistikk, de har startet en podcast som er bedre enn jeg trodde den skulle bli. Var redd for at Henriksen skulle dra med seg litt for mye «guttastemning», men synes det balanseres fint. Så vil det alltid være delte meninger om innholdet er for kritisk eller for positivt, men den legger seg vel omtrent på midten blant alle de jeg hører på.
At de retter seg inn mot mer lyd og video er en generell medieutvikling de er nødt til å være med på, så får vi håpe det ikke betyr slutten på tekstjournalistikken. Synes ikke noe tyder på det riktig ennå.

Det de kanskje har mindre av enn før, er spillerintervjuer (som jeg egentlig ikke savner, ettersom de stort sett er ganske kjedelige - få som snakker åpent). Tilgangen blir vel ikke enklere med årene. De er kanskje ikke «først» med alt heller, men foretrekker at de kvalitetssikrer stoffet framfor å hoppe på alt av søppel fra engelske tabloider.

Men er enig i at lokketitler er irriterende, selv om det er «bransjestandard» å endre titler på saker underveis dersom de leses dårlig. Og ja - titler som sender deg rett til video uten advarsel eller tydelig merking, er en uting de seriøst må vurdere å slutte med. Så er det noen av frilanssakene på kveld og helg som rett og slett er dårlig håndverk. Der må det strammes opp. Svensken kan de også godt skrinlegge, skriver hvert innlegg på nøyaktig samme form og er sur 90 prosent av tida (noe som er litt bedre enn han er på Twitter, der er han 100 prosent negativ).

Men alt i alt ville jeg overlevd fint dersom United.no hadde vært min eneste kilde til United-stoff, og da skal jeg ikke klage veldig høyt.

Kommentarfeltet der, med evt intriger og angivelig sensur osv, bryr jeg meg lite om. Kommentarfelt er kommentarfelt, det er ressurskrevende å moderere. Selv om det helt sikkert gjøres feil og overtramp har jeg forståelse for at de ikke klarer å holde det «perfekt». Ønsker heller at de bruker tiden sin på å lage godt stoff.
post liked by: Pink Final, Pwint
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 933
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 121
Liker mottatt: 829

Pwint wrote: 25 Sep 2023, 19:01 Jeg liker heller ikke dette @Beta 2.0 . Hvorfor kan de ikke heller skrive en kort artikkel og så peke på YouTube linken. Det er slett ikke alltid det passer å se en video, men jeg kan som oftest lese en artikkel.
Den siste Uno episoden linker også til 26 minutter ut i videoen 😅
Men jeg synes United.no gjør mye bra. Uno (på Spotify vel og merke), Mitten, Valen, synes den taktiske analysen til Øyvind Eide er interessant, ryktetråden er også fin synes jeg.
post liked by: Pink Final, Cola2, Ryder, Rød Pølse, Pwint
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2058
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9056
Liker mottatt: 8358

RaoulDuke wrote: 26 Sep 2023, 09:00
Uno (på Spotify vel og merke), Mitten, Valen, synes den taktiske analysen til Øyvind Eide er interessant, ryktetråden er også fin synes jeg.
Veldig enig. Synes de taktiske analysene til Øyvind Eide har vært best de gangene han har brukt et animasjonsprogram med bevegelige figurer istedenfor stillbilder. Liker også Uno best på Spotify og episoden med Rod Thornley må sies å være min foreløpige favoritt. Likte også veldig godt episoden der Filtvedt og Holth dro til Danmark for å snakke med de som har vært med på å forme Rasmus Højlund som spiller. Mitten er gull og Valen skiller seg positivt ut blant de norske journalistene.

Så har man de journalistene/freelancerne som virker å bruke Google translate som sitt foretrukne verktøy, gjerne på saker som de henter fra Uniteds egen hjemmeside/app... Det er utrolig slitsomt å lese og trekker helhetsinntrykket veldig ned for min del. Langerød synes jeg er veldig varierende og blir, i mine øyne, ofte litt for emosjonell og enkel i sine betraktninger. Noen ganger lurer jeg på om vi har sett samme kamp når han har satt børsen der inne.

Kommentarfeltet har, spesielt de siste par årene, blitt et sørgelig kapittel. Det virker ikke som de har gode retningslinjer for å skille mellom sak og person. Nesten alle uenigheter ender opp med frontalangrep og usaklige karakteristikker som dreper enhver god diskusjon. Virker som det er opp til den enkelte som har vakt å gjøre skjønnsmessige vurderinger. Det blir gjerne en salig blanding av hummer og kanari når det er mange kokker og noen av de er som lærlinger å regne.

Her inne er det god takhøyde for meninger og lite aksept for karakteristikker. Kudos til de som modererer 👏👏👏 Det hadde vært et kjedelig forum hvis alle var enige om alt og et meningsløst forum hvis alle gikk i tottene på hverandre hele tiden.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, 10Hag
Football, bloody hell!
Post Reply