David De Gea

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Ryder
Posts: 4697
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2624
Liker mottatt: 10680

Takk for alt, De Gea - vår beste spiller i mange av sesongene han fikk for oss. Jose Mourinho kan takke De Gea bortimot alene for 2. plassen i 17/18, den sesongen var han hinsides god.
Siden har det gått opp og ned, og det er riktig at veiene skilles nå. Håper han får noen gode år i en skikkelig klubb.
post liked by: Cola2, Pancho P, Pink Final, JørgenT, Belfastboy, red, urjan
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17784

Sterke rykter om David de Gea til Bayern München.
Det synes jeg er gøy og velfortjent av flere grunner.
De Gea fikk dessverre mye pepper hos deler av fansen vår, nå kan han altså havne i en av verdens øvrige 4-5 største klubber.
post liked by: RedTrafford, Buchan, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Jan Erik
Posts: 2461
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7653
Liker mottatt: 8007

Hvis De Gea blir hentet som førstekeeper er det en stor tillitserklæring, er det som back-up til Neuer (eller Sommer), er det ikke veldig stort.
post liked by: Cola2, Blodfink
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3607
Liker mottatt: 4881

Ikke noe vondt om DDG, men kan virkelig ikke se for meg at han blir førstekeeper for Bayern. Det vil bety omlegging, og strengt tatt en betydelig reversering av spillestilen til klubben. De siste 15 årene har jo Neuer og De Gea vært direkte motpoler som keepertyper.

Som en solid backup, så virker det mer sannsynlig.
post liked by: Cola2, Blodfink

Deleted User 430

Bayern sies å være interessert i både Raya og de Gea. Én ting er å bytte ut en venstreback etter hvor offensiv eller defensiv motstanderen er, men å gjøre det på keeperplass er innovativt 😅
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Belfastboy
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17784

Noe så sjeldent som en gladsak https://www.united.no/nyhetsarkiv/jeg-s ... id-de-gea/.
Sergio Reguilón forteller at David de Gea fortalte ham mye pent om Manchester United.
Fint han forteller det videre, og noen saker av denne typen også kommer på ‘trykk’.
(Ellers helt enig med Regulión i at de Gea er en United legende).
post liked by: Pancho P, RedTrafford, Rød Pølse, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14623
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23304
Liker mottatt: 19262

Ryktes at Betis og Pellegrini prøver å få til en avtale med DDG
post liked by: RedTrafford, Pink Final
LUHG!
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1906
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13387
Liker mottatt: 5122

The Guardian skriver at De Gea vurderer å legge opp hvis han ikke får tilbud om å være førstevalg i en toppklubb i Europa. Han har allerede avvist flere tilbud fra Saudi-Arabia.
post liked by: Pink Final, red, Rød Pølse, Pwint, RedTrafford
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Da får han bare legge opp! For ingen toppklubb vil ha han. Når selv Bayern hadde muligheten tidligere i sommer, så valgte de heller å hente en ukjent israeler ellerno. Det sier sitt.
De Gea har tapt seg kraftig de siste årene og derfor er det ingen toppklubb som vil ta sjansen på det, samtidig som han krever en syk lønn for ikke å være i nærheten av en av verdens beste.

Sad but true.

Lykke til videre!
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17784

Vi bør vel prøve å unngå visse ord her inne.
På den annen side har det store flertall av oss United fans følelser for egne spillere og ex spillere.
Spesielt en som David de Gea.
Limer inn hva jeg skrev i en annen tråd.
Husk også at fotball er følelser, og mange har følelser for manager og spillerne våre.
Så tenk dere om en ekstra gang i ordvalg, også når dere er skuffet og oppgitt over manager og spillere
——————————-
Ikke direkte til noen, men når vi først har temaet oppe.
Et godt forum fordrer respekt i bunn uansett tema.
Respekt for med forumister, og en grunnleggende respekt for Manchester United - da dette er Unitedforum.
Om man ønsker å framprovosere reaksjoner - det er bare trist.
Og bidrar til at man mister kreds hos majoriteten av forumet.
Jeg appellerer til de gode intensjoner hos vær enkelt, slik at dette holder seg som et godt forum.
post liked by: messilingard, Rød Pølse, Belfastboy, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4433
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2862
Liker mottatt: 9445

Jeg slettet et innlegg og redigerte første setning i posten til @Pink Final. Vi skal ha takhøyde her inne, men det er samtidig et felles ansvar at vi holder en god tone her inne. Dersom det er brukere som provoserer så er det som regel bedre å snu det andre kinnet til, eventuelt komme med en saksorientert argumentasjon enn å forsøke og provosere tilbake igjen.
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Cola2, Belfastboy, RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 661

Beklager gutter.....
post liked by: messilingard, Pink Final, red, Sir Alfie Rey, Belfastboy, RedTrafford
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

@Pink Final :

Skjønner ikke helt greie di med å prøve sette noe i båser. Du hinter fryktelig her. Ikke døm meg og si at jeg ikke har følelser for klubb og spiller, og x spillere bare fordi jeg ikke er like roserødt som deg.

Jeg har nok mer følelser for klubb, spillere og x spillere enn de fleste, skal jeg si deg.

Når det gjelder De Gea så er greia at det er utrolig trist at han ikke evner å se og skjønne situasjonen han er i.

Først og fremst må jeg si, slik at du skal tolke meg og det jeg sier på en rar måte.
De Gea gjorde mye bra for oss og var en god keeper for oss i mange år.
Men han tapte seg mer og mer de siste sesongene.
Dervar valgte Ten Hag å kvitte seg med han.

Å når da ingen toppklubb ville gi han et tilbud engang... Det sier sitt.

Å når han da skal si : Hvis jeg ikke får stå for en toppklubb så legger jeg opp.

Det minner om trassing og barnslighet på et høyt plan.

Begynner å lure på om han ikke klarer å se selv hvor han er i dag. Er lenge siden han var en av verdens beste keepere.

Han burde ta imot det han kan få, for å redde siste del av karrieren sin. Men penger han han helt sikkert nok av etter 12 sesonger hos oss.
Uansett burde han holde på litt til for å ikke kaste inn håndkle etter å ha blitt vraket!

Gjerne vær uenig med meg, men ikke kom å sett meg inn i en bås som jeg ikke tilhører.

Jeg er minst like glad i klubben vår som det du er.

På forhånd takk!

Modedit: Slettet første setning her også, vi kan omtale hverandre med respekt. - messilingard
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17784

Kan godt være du har mye sterkere følelser for United enn meg @Sir Alfie Rey.
Ellers legger jeg ballen død mellom oss to.

Men jeg kan si hva jeg tror hendte i vår.
Jeg tipper Erik ten Hag følte at David de Gea ødela muligheten til å stoppe City i FA cupfinalen.
Og det var støtet til hans beslutning om å ikke fornye kontrakten til de Gea.
De Gea sto en helt glimrende høstsesong i fjor, og var avgjørende i mange matcher.
post liked by: red, Rød Pølse, Sir Alfie Rey, Belfastboy, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Pink Final wrote: 23 Sep 2023, 11:51 Kan godt være du har mye sterkere følelser for United enn meg @Sir Alfie Rey.
Ellers legger jeg ballen død mellom oss to.

Men jeg kan si hva jeg tror hendte i vår.
Jeg tipper Erik ten Hag følte at David de Gea ødela muligheten til å stoppe City i FA cupfinalen.
Og det var støtet til hans beslutning om å ikke fornye kontrakten til de Gea.
De Gea sto en helt glimrende høstsesong i fjor, og var avgjørende i mange matcher.
Ikke noe problem Pink Final.
Vi har stort sett en hyggelig tone og er allright og ha deg her som bidrar med så mye historie og annet snacks.

Ja Ten Hag følte nok det. Samt flere kamper som gikk tapt pga tabbene.

Er uansett utrolig trist at det endte som det gjorde for han i klubben vår.
Å enda mer trist at han fremdeles ikke har finni seg ny klubb.
Får håpe det dukker opp noe som kan gjøre han fornøyd.
post liked by: Pink Final, Cola2, RedTrafford
Glory Glory Manchester United!!!!
Post Reply