(PL) Manchester United - Brighton & Hove Albion (16-09-23)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7616
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27339
Liker mottatt: 17827

Slå av VAR @Ryder 🥳
post liked by: Belfastboy, Pancho P, Ryder, Jan Erik, Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23319
Liker mottatt: 19279

Dette er jo totalt fatalistisk, Fleksnes fataliteter :dead:
post liked by: Pink Final, 10Hag, Pancho P, Jan Erik, Rød Pølse, Pwint, Belfastboy
LUHG!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2593
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13438
Liker mottatt: 8676

Gratulerer, @Ryder. Satsar på at du droppar VAR.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Vi er tydelegvis samstemte i vårt VAR-hat, @Pink Final 😊
post liked by: Pink Final, Blodfink, Jan Erik, Rød Pølse, Pwint, Belfastboy, Ryder, RedTrafford
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7616
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27339
Liker mottatt: 17827

Hehe @Pancho P 🤝.
Får trøste meg med å lage kamptråden Bayern VARsus United.
Mimre og dykke ned i historiens godbiter.
Kommer på ‘trykk’ i morgen en gang.
post liked by: Pancho P, Jan Erik, Rød Pølse, Blodfink, Pwint, Belfastboy, Cola2, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Jan Erik
Posts: 2497
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7742
Liker mottatt: 8128

Da er PL sesongen egentlig over? Vi er allerede 9 og 7 poeng bak de to klubbene vi skal konkurrere mot...vi kan jo selvsagt fortsatt klare topp 4/5, men det som skulle være en sesong der vi skulle nærme oss noe stort, blir nå en lang vei mot å redde stumpene. Jeg er redd for at denne starten, og alle de utenomsportslige problemene vi har, gjør at vi kan få en skikkelig utrivelig høst og vinter nå. Det er for mange spillere som ikke står frem i motgang, og da skal det litt til for at ten Hag skal klare å snu dette.

I tillegg ser vi rett og slett ikke ut som et lag. De Zerbi har mindre tid i Brighton enn ten Hag hos oss, og de ser ut som de kan rollene sine ut og inn. Jeg skjønner at det er forskjell på United og Brighton, men det må snart sette seg noe som minner om et eget, effektivt spill.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Pwint, Blodfink, Belfastboy, 10Hag, Cola2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23319
Liker mottatt: 19279

Supercomputer nr 2 har regna ut dette som sluttabell 23/24:

1 City
2 Liverpool
3 Arsenal
4 Spurs
5 United
6 Brighton
7 Newcastle
8 West H
9 Villa
10 Brentford
11 Chelsea

Dagens foreløpige tabell:

1 City
2 Liverpool
3 Brighton
4 Spurs
5 Arsenal
6 West Ham
7 Palace
8 Villa
9 Fulham
10 Brentford

12 United :ghost:
13 Chelsea :ghost:
post liked by: Pancho P, Pwint, Belfastboy, Pink Final, 10Hag
LUHG!

Deleted User 430

Ryder wrote: 16 Sep 2023, 17:54 Logger av. Skal feire bryllupsdag i kveld, lover offensivt spill og scoring på hjemmebane… 😅
Av og til er det jo greit å bli høvlet over av bortelaget... 😏
post liked by: Pancho P, Blodfink, Pwint, Jan Erik, Belfastboy, Ryder

Mr H
Posts: 467
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 1377

Noen som kan forklare logikken i å ta av Martinez for så å ende opp med Bruno nærmest som stopper? Å bare kaste inn mest mulig angripere er ikke synonymt med å spille mer offensivt. Om noe så gjorde det bare angrepet verre. Vi mistet Martinez sine passninger og Bruno sin offensive trussel (begge var riktignok svake idag).
Det var ingen av byttene som ble gjort som jeg syntes ga spesielt mening heller.
post liked by: Blodfink
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2593
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13438
Liker mottatt: 8676

Eg er villig til å vedde på at kamptråden vil bli langt meir gledeleg enn United sin prestasjon i dag. Det kjennest ut som vi sit fast i ein møkkaloop frå helvete.
post liked by: Blodfink, Belfastboy, RedTrafford, Pink Final
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23319
Liker mottatt: 19279

RedTrafford wrote: 16 Sep 2023, 17:43 Casemiro ble kjøpt på 4 års kontrakt.
Jepp, eiere og adm sin signering...Husker det var 1 som skreiv når nyheten om overgangen kom: "Høres ut som et utlån til Inter etter 1 sesong, og 10 mill i kjøpssum året etter" Nå ble det jo ikke sånn, men...Vi får se om han øker opp formen da...Usikker.
post liked by: Belfastboy, RedTrafford, Pink Final
LUHG!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13637
Liker mottatt: 8775

Jeg begynner å stusse litt på EtH. Taktikken er bekymringsverdig, måten han sliter med å endre kampbilde er bekymringsverdig og byttene hans virker ofte å være mer "la oss få noen andre med rød skjorte på, det løser sikkert alt" og gjør oss egentlig ikke bedre. Ser hvordan spurs bare har endret fullstendig karakter, og hvordan byttene endrer kampbilde og hvordan taktikken er akkurat sånn som jeg skulle ønske at vi var. Vi er trege, spiller mye bakover og når vi først er i angrepsposisjon så er det etter så mange trekk at motstander har elleve mann foran mål. Jeg begynner å helle mot at EtH kanskje ikke er mann nok til å lede oss tilbake til toppen. Sorry, nå er jeg veldig negativ, men det er få lyspunkter.
post liked by: Blodfink, MektigeTHOR
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

MektigeTHOR
Posts: 486
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 842
Liker mottatt: 1318

10Hag wrote: 16 Sep 2023, 17:51 På mange måter står vi der vi stod under Mourinho og Solskjær. Bare med marginalt bedre press og tidvis bedre pasningsmønster.

Og her tror jeg vi kommer til å fortsette å stå før Ten Hag skjønner at vi faktisk må ta lærdom av nettopp Brighton og City.

Suksess over tid begynner med å ha ballen i laget. Vi blir ikke det beste fotballspillende lag, uten å dominere ballinnehav. 55% i snitt er greit, og holder oss rundt topp 4. Skal vi høyere må vi opp i 65% i snitt.
Hva tenker du Ten Hag kan ta lærdom av fra denne kampen?

Mot Arsenal på bortebane prøvde de å føre kampen.
Tapte, noe av det samme skjedde vel i dag.
Begge kamper har marginer i mot.

Du nevner likhet mellom kampen i dag samt den mot City riktignok.

Uavhengig av ballinnehav så må de i alle fall score mål på sjanser skapt. Alt gikk jo omtrent inn for Brighton. Højlund går glipp av mål i hjemmedebuten sin på grunn av marginer. United fortsetter sin scoringsvegring.

Nå fikk vi forresten se hvorfor jeg påpekte vi minimum måtte få inn to stk spisser.
Å sette på en Martial ute av form for Højlund sier jo alt egentlig.

United må som du påpeker ha høyere ballinnehav men enda viktigere blir det å begynne å score mål samt få marginer til å gå for oss kontra imot.
Last edited by MektigeTHOR on 16 Sep 2023, 18:34, edited 1 time in total.
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2593
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13438
Liker mottatt: 8676

Steinar Stenseth wrote: 16 Sep 2023, 18:06
Av og til er det jo greit å bli høvlet over av bortelaget... 😏
Tja, så lenge det ikkje vert altfor mange baklengs 😬 Huff, eg må ta kvelden, kjenner eg...
post liked by: Pwint, Belfastboy, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 430

Jan Erik wrote: 16 Sep 2023, 18:04 De Zerbi har mindre tid i Brighton enn ten Hag hos oss, og de ser ut som de kan rollene sine ut og inn
Syns det blir litt feil sammenligning. Førstnevnte kom, strengt tatt, inn i et velsmurt maskineri og har gjort noen justeringer i en satt spillestil. Sistnevnte måtte begynne på "Adam og Eva"..
De Zerbi er en glimrende manager, altså, men det er en enorm forskjell i både utgangspunkt og struktur der. Ihvertfall i mine øyne.
post liked by: Pancho P, Belfastboy, RedTrafford, Pink Final
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 933
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 121
Liker mottatt: 829

Stryk på byttene idag. Mener Ten Hag generelt er svak på bytter. Martial inn? Mener Garnacho eller Pellistri burde vært inne rett etter 0-2.
post liked by: Pancho P, Pwint, Blodfink, RedTrafford, MektigeTHOR, Cola2
Post Reply