Tottenham

Diskusjon rundt spesifikke klubber. Engelske og internasjonale.
PS: Alt om United i eget forum
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

.
Ryder wrote: 24 Sep 2019, 22:17 Det er noe her som ikke stemmer...
Ja, det er merkelig.

Men jeg leste litt engelsk media i går, før LC-kampen, det ble fokusert på problemer i Spurs, og at Pochen er under litt press for første gang. Og så er visstnok Kane misfornøyd, og vi vet at Eriksen vil vekk.

De sliter litt...
Ryder wrote: 24 Sep 2019, 22:17 Men skyldes vel at de er laget som aldri vinner noe og dermed heller aldri truer noen.
Ja, støtter det der. Ferguson sa det jo best: "Lads, it`s Tottenham".

Men de har selvfølgelig tatt store steg med Poch, fra å være totalt på jordet til topp 4 og CL-finale.

Men de vinner ikke.
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Så kan man jo tenke tilbake på at Moura scoret med bokstavelitg talt siste spark på ballen mot "U21-laget" Ajax. Ikke nødvendigvis flaks, men en av disse små tilfeldighetene som endrer narrativet i en sesong totalt. Spurs tapte jo også 3 av 5 kamper i CLs kvart-, semi- og finale.

Den ene bragden var jo å slå ut City over to kamper. Uansett hvor sjarmerende Ajax var, var de et lag Tottenham skal slå greit.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Så ikke kampen men der noen spurs venner sier at Eriksen var dårlig, da har han mistet gleden med fotball, da blir han vel å komme til MU å får ei syk lønn og ikke levere på banen, så derfor håper jeg ikke at MU kjøper han i Januar, kan bli en Sanchez light.

Vidar Dale Fjeld

Klarer ikke helt å sammenligne situasjonen i Tottenham og Manchester United. Tottenham har gått på "sparebluss" de siste 3-4 årene og har tross dette befestet sin posisjon i toppen av PL. De har knapt vært utenfor topp 4-5 de siste 10 årene ca, og er en mye mindre klubb enn Manchester United. Dårlige perioder kommer alle klubbene inni. Jeg påstår fortsatt at Poch er milevis foran Ole som manager og har etter sin ankomst befestet sin posisjon med strålende resultater, basert på spillestil, resultater og en slunken kasse til midler. Han har faktisk utviklet klubben på tross av vanskelige år...jeg kan ikke si det samme om Manchester United...tror Poch hadde tatt Manchester United til nye høyder med milliardene de har brukt de siste årene. Men, smak og behag. Og at en klubb ikke tar ligacupen helt seriøs er ikke helt uvanlig...Poch anytime before Ole!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Tror også han er et hakk over Ole, men tror vi lurer oss selv dersom vi tror at United anno 2019 ville vært et topplag med Poch ved roret.

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Man skal også tage i betragtning, at det var ret tydeligt, at Pochettino ville have United-jobbet da Solskjær fik det. Siden da har det kun gået nedad for Spurs.

Tror det har mere betydning end man tror. Og når man så lægger oveni, at Spurs heller ikke vandt en pokal i sidste sæson så er der nok en del problemer med truppen. Sådan som jeg har forstået det er både Alderweireld og Eriksen kontraktløse til sommer og Vertonghen ønsker heller ikke at fortsætte i klubben. Desuden vil også både Aurier og Rose væk. Det er trods alt fem profiler, der gerne vil væk på et hold, der i forvejen er ret tyndt besat. Det giver heller ikke ligefrem arbejdsro hos Pochettino, som sikkert på ligefod med Solskjær kun adlyder en chef, der nok giver strenge instrukser omkring visse spillere, der ikke vil fornye deres kontrakter.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Det er jo også et faktum at United-jobben er MYE større enn Spurs-jobben, uavhengig av sportslige resultater. Et helt annet press og søkelys. Dersom fem store United-profiler hadde ønsket seg vekk, ville det kommet massiv kritikk mot managere, masse saker om "uro i garderoben" osv.

Og hvor sikre er vi på at han ønsket seg United-jobben? Mange United-fans virker å tro at vi bare kan knipse med fingrene, så kommer alle vi peker på. Alle managere i Europa har nok merket seg tilstanden i klubben, som på mange måter er blitt "managernes kirkegård", dit managere kommer for å dø, hehe. Tipper Poch hadde mer lyst på Real Madrid-jobben.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Spurs har gjort det dårligere i år.
De fleste managerer har vært igjennom slike perioder en eller flere ganger i karrieren.

Spurs har ikke de samme midlene som de fem andre i topp seks.

Også usikker på hvordan Pochettino ville taklet presset i United.
Mediatrykket er på et annen nivå.

Det jeg liker spesielt godt med Poch, er evnen hans til å BYGGE et lag.
Og mens han bygger, TILPASSE fotballen til spillerne han har.

Pochettino spiller mye intensiv fotball med høyt press i gjenvinningen og med ballbesittelse.
Men, han kan også være veldig pragmatisk.
Ligge dypt å slå langt.
Spurs er ofte blant lagene som slår mest langt.

Det byggearbeidet han har gjort i Espanyol, i Southampton og i Spurs er imponerende.

Liker at han er så fleksibel, sånn sett minner han kanskje mest om Ferguson av dagens PL managerer?

Det jeg ikke liker er all hekting laget hans bedriver ved fare for overgang i mot.
Ser det samme hos City, og i litt mindre grad hos Liverpool.

Akkurat det er en uting.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Pink Final wrote: 25 Sep 2019, 13:00 Det jeg ikke liker er all hekting laget hans bedriver ved fare for overgang i mot.
Ser det samme hos City, og i litt mindre grad hos Liverpool
Det er så utrolig irriterende. Spesielt fordi de slipper unna med det. Husker når Guardiola trente Barca. Det var det samme da også. Og når Barca fikk frispark mot, så løp alle spillerne opp i dommerne og klagde - til og med keeperen, som gjerne spurtet 100m for å fortelle dommeren hva han gjorde feil. Kynisk. Og de slapp alltid unna med det også.

Så hekting av motstander og klaging på dommer, fungerer som bare det.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

Ryder wrote: 25 Sep 2019, 00:01 Så kan man jo tenke tilbake på at Moura scoret med bokstavelitg talt siste spark på ballen mot "U21-laget" Ajax. Ikke nødvendigvis flaks, men en av disse små tilfeldighetene som endrer narrativet i en sesong totalt. Spurs tapte jo også 3 av 5 kamper i CLs kvart-, semi- og finale.
De gjør det en del bedre enn oss uansett...Men kanskje ikke i år, bortsett fra at de spiller CL da...
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Pink Final wrote: 25 Sep 2019, 13:00 Det jeg ikke liker er all hekting laget hans bedriver ved fare for overgang i mot.
Ser det samme hos City, og i litt mindre grad hos Liverpool.

Akkurat det er en uting.
En uting MUFC bør begynne med, "alle" gjør det, RM, Barca, Juve. Det er sleipt, men lurt...

Støtter analysen din av Poch, den er bra.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Tottenham Hotspur - Bayern München 2-7 - sju!!

Det er noe fullstendig galt i Spurs.
De står høyt, og spesielt Son er god.
Men, kollektivet svikter gang på gang nå.
Folk har skrytt sånn av presspillet til Pochettino.
Presset er helt borte nå, finnes ikke kollektivt press.
Hawaii lag blitt.

Det jeg skrev i en post over her har forsvunnet fullstendig i det siste.
Krise i Spurs med den gjelda og om laget detter ut av topp 4.
Slaktet av Bayern i kveld.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Så lovende ut i begynnelsen for Tottenham, men det tok en brå slutt. Forrige års CL finalist er ikke til å kjenne igjen. Men BM var enormt effektive. Hva skjer nå med Spurs.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Blir spennende å skje hva som skjer der nå, slike ydmykelser har en tendens til å sette ting i bevegelse.

Tottenham har hatt et grusomt 2019 (ja da, CL-finale men tapt oppsiktsvekkende mange kamper), United har jo vært i rene flytsonen i forhold... Men det ble ikke snakket om før for noen få uker siden.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

Jepp, Son er fantastisk, vi bør gå for ham, men han går nok til en annen klubb om han drar noe sted.

Ellers er det litt krise med 7 baklengs ja, dårlig stemning i klubben tror jeg, Eriksen er sur, Kane er visstnok også sur.

Vi får se, tror de tar en 3 el. 4 plass i ligaen, ikke for at de er så gode, men det er ikke så mange andre knallgode lag i kampen om de plassene. De stiller sterkt der, om da ikke hele samholdet rakner.
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Jeg håper Tottenham surner noe så voldsomt, slik at United får kjøpe Eriksen og Kane i januar. Da blir vi gullkandidater!
Post Reply