Mike Phelan

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23313
Liker mottatt: 19276

Phelan bekrefter mye av det man har tenkt i intervjuet med Sky.

Turbulens, ulike standarder og vilje fra spillerne, kaotiske tilstander.

Det jeg liker best er at dette kommer fra en som kjenner ting fra innsiden, og det gjenspeiler seg i et troverdig bilde han gir av Solskjær, Ronaldo, Rangnick, Maguire m.fl. Han slakter ingen, og trekker frem de gode egenskapene i disse menneskene. Men er også ærlig mtp, evt. svakere sider. Han slakter kun eiere og adm. slik jeg leser dette.

Man får fyken når resultatene uteblir, noe samtlige managere siden Ferguson har fått.
Ronaldo krevde mye, noe jeg liker, men da mister man noen folk underveis som Phelan nevner, jeg tenker Ronaldo kan være uspiselig, men viljen og standarden på alt han gjør matches nok av svært få andre spillere.

Synes også han gir et fint bilde av Rangnicks tid, og han gir ham jo rett i mye. Det er ting som tyder på at Phelan er litt enig med Ronaldo og Rangnick i at standarden var for dårlig.

Noe EtH også gir uttrykk for.
post liked by: 10Hag, RedTrafford, Cola2, Rød Pølse, Pwint
LUHG!
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

Takk for at du tok det inn i rett tråd @Blodfink.

Og fint oppsummert. Vanskelig å ikke være enig med og ha tillit til Phelan, som fremstår som en rimelig nyansert og oppegående fyr.

Gir en ny forståelse for hva Solskjær, Ronaldo og Rangnick gikk gjennom. Og spesielt interessant mtp de to siste, som ikke akkurat forlot klubben på optimalt vis.

Men man ser nå enda tydeligere at Ronaldo hadde rett i at prestasjonskulturen i garderoben var skakkjørt, og at Rangnicks dom over tingenes tilstand ikke var feil.

Og det har jo vi fans og begynt å skjønne, spesielt etter Ten Hag kom inn.

Hvem har skylda? Til syvende og sist kommer kulturen ovenfra, og det stopper ved styret og eiere. Altså ikke noe nytt under sola for vår del. Kreftsvulsten sitter øverst i systemet. Eller råten sitter nederst i rota, om man vil bruke en analogi til naturen.

Tror vi har fått rett manager inn. Nå trenger vi de rette eierne, og at Ten Hag fortsatt støttes på markedet til han har bygd en stall med de kvaliteter som trengs.

Jeg tror han har kommet ca. halvveis i den jobben. Det er nok fortsatt 5-6 spillere i troppen som ikke er gode nok, eller ikke har den mentaliteten som trengs. Og ingen managere treffer 100 % på spillere, så det vil være og fortsette å komme bomkjøp. Gjennomsnittlig hit rate for suksess er vel rundt 50 % -- altså at ca. halvparten av signeringene man gjør blir suksessfulle. Alt over det er en bonus.
post liked by: RedTrafford, Blodfink, Cola2, Rød Pølse, Pwint
Post Reply