(PL) Manchester United - Nottingham Forest (26-08-23)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Jan Erik
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 9842
Liker mottatt: 10066

Ryder wrote: 25 Aug 2023, 01:24 Muskelskader på Mount og Shaw, blytunge bein på de fleste i de første kampene. Bør vel være god grunn til å ta en grundig evaluering på årets pre season-opplegg…
City har Stones og de Bruyne ute med muskelskader. Dette er ikke uvanlig.
post liked by: Rød Pølse
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4362
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 19551
Liker mottatt: 12777

Får håpe vi gjør som i fjor, bruke to kamper på å slå seg på. 3 poeng mer i år da, og det er bra se.

Ser noen har tippet Pellistri fra start i stedet for Antony og Martial på topp, faktisk noe jeg kunne tenkt meg å se fra start. Litt tvilsom at det skjer :D

At Mount er skadet tror jeg ikke har så stor betydning for akkurat denne kampen. Litt synd med to skader på venstre back plassen da.

Har ristet av skuffelsen mot Spurs, og har ståltro på seier her. Hadde vært fint om vi gjorde det på en vakker måte, i tillegg til at målene rant inn i Forest buret :D
post liked by: Pancho P, Rød Pølse, Pwint
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15230
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 25405
Liker mottatt: 21579

Ja, skader må man regne med, men hvert år ser troppen for tynn ut når vi får skader :hah: Supportersyndromet spiller sikkert inn her altså. Men en korttidsløsning på VB skrives det om. Liker det, bedre med en spiller for mye enn for lite.
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, Pwint
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2579
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 12223
Liker mottatt: 10943

Jeg bruker Forest-keeperen på Fantasy-laget mitt. Erfaringsmessig er dette et godt tegn for Uniteds muligheter for å score mål. Håper selvsagt på minuspoeng på keeperen min denne runden 🤞

Å beholde Maguire og få skade på Shaw er langt fra optimalt, men burde ikke bety all verden for utfallet av denne kampen. Nå er det på tide å komme i gang med sesongen 💪
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Pwint
Football, bloody hell!

Deleted User 661

Det lukter vel en kjempe match og scoring fra Elanga...??
post liked by: Blodfink, Rød Pølse, Pwint
User avatar

Ryder
Posts: 4944
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2890
Liker mottatt: 11713

Blodfink wrote: 25 Aug 2023, 18:48 Men en korttidsløsning på VB skrives det om. Liker det, bedre med en spiller for mye enn for lite.
Greit nok det. Men når det snakkes om Ryan Bertrand, som er blitt frigitt av en Championship-klubb, og vi samtidig har en egen unggutt som spilte fast i Championship i fjor, håper jeg vi tør å gi Alvaro Fernandez sjansen om nødvendig.
post liked by: Pwint
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15230
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 25405
Liker mottatt: 21579

Ja, ingen penger, så går man for gratis. Bertrand opererte et kne i fjor og vel, spilte ikke en match...Men da signerer vi kanskje to uten kontrakt fra Leicester, Evans og Bertrand :hah:

United er og blir en rar klubb...Blakk au...

Fernandez blir vel ikke lånt ut nå vil man tro. Williams ble lånt ut, og er ikke i EtH's planer...Med første og andrevalget ute så må jo United hente inn en back til. Bertrand er en av mulighetene.

Kunne vel like gjerne beholdt Telles...

Nei, det nærmer seg en toer på terningen dette. Maguire blir, Greenwood ferdig, osv osv.
post liked by: Rød Pølse, Pwint, 10Hag
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2744
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2919

Håper på en fin, kontrollerende og overbevisende seier.
En tidlig scoring hadde virkelig gjort susen.
post liked by: Rød Pølse, Blodfink, Pwint
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3317
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 15776
Liker mottatt: 10574

Jeg tror dette også blir en tøff kamp. Slik vi har fremstått i det siste vs hvordan forest har fremstått gjør meg ikke overbevist om at vi vinner denne, men forhåpentligvis snur det i dag.
post liked by: Blodfink, 10Hag, RedTrafford, Rød Pølse
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2579
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 12223
Liker mottatt: 10943

Etter å ha sett pre-match pk med sjefen kan det virke som kampanalysen etter Spurs viser at det var for store avstander mellom lagdelene, i alle fall etter de første 35. Dette gir absolutt mening og det er ikke lett å se god ut på midtbanen hvis du ikke får nødvendig hjelp fra angrep og forsvar. Det gir i alle fall mer mening enn at Casemiro plutselig har blitt elendig i en alder av 31, at Bruno må byttes ut og at signeringen av Mount er skivebom.

Vi ønsker åpenbart å være et høytpressende og ambisiøst lag, og da er det naivt å forvente at alt sitter perfekt med en gang. Det vil også være veldig synd hvis man etter to kamper ikke skal fortsette å jobbe for å forsøke å få dette til å fungere. Nå blir vi tvunget til å gjøre forandringer på laget og jeg er spent på å se hvordan man løser disse utfordringene. Jeg tror ikke det er lurt å gjøre alt for mange endringer på laget all den tid Højlund ikke er helt matchfit og klar for kamp.

Jeg tror Dalot og Eriksen kommer inn for Shaw og Mount, men at laget forøvrig blir uforandret fra de første kampene. Skulle gjerne sett både Sancho og Pellistri fra start med Rashy ute til venstre, men tror også at det fort ville blitt for mange endringer på en gang. Det blir viktig å holde oppe trykket og spesielt Sancho har en jobb å gjøre for å styrke intensiteten i duellspillet sitt...

Har troen på at Højlund vil revolusjonere hvordan vi fremstår, ikke minst i førstepresset. En rask, sterk og løpsvillig spiss vil sannsynligvis gi langt bedre arbeidsbetingelser for resten av laget både offensivt og defensivt. Det får vi forhåpentligvis svar på allerede neste uke mot Arsenal.

Håper på et tidlig mål i dag slik at vi ender opp med å rundspille Forest og gi de en leksjon i effektivt angrepsspill 💪 Come on lads, get in there!!!
post liked by: RedTrafford, Pwint, Ryder
Football, bloody hell!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15230
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 25405
Liker mottatt: 21579

Rashford spiller nok spiss siden jeg redigerte inn Sancho på laget. Men jeg håper Rashford ikke spiller spiss...
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse
LUHG!

Deleted User 661

Martial ryktes inn som spiss.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2744
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2919

Laget som forventet. Martial på topp. Akkurat som jeg tippet på konkurransen, helt til jeg gikk inn 10 minutter før fristen og endret til Sancho (!).

Men jeg liker at Martial starter!
post liked by: Pwint, Rød Pølse
User avatar

Ryder
Posts: 4944
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2890
Liker mottatt: 11713

Martial på topp, Dalot på venstre back og Eriksen inn på midten.
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3317
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 15776
Liker mottatt: 10574

Dette laget ser bra ut syns jeg. Får håpe Martial holder seg skadefri nå.
post liked by: Rød Pølse, Blodfink, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
Post Reply