[PL] Manchester United - Leicester City (14.09.2019 kl 16:00)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

RaoulDuke wrote: 14 Sep 2019, 20:28 Opp på en foreløpig 4. plass.

Blåser endel i om spillet er bra eller dårlig nå. Seiere er alt som teller. Spillet kommer, det vil bare ta tid og signeringer.
Jepp, det merkelige er at om vi hadde scoret på de få klare målsjansene vi har spilt oss til denne sesongen, ville vi vel fort ha stått med 15 poeng! Paradoksalt...Vi er 2 poeng bak City :D
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

En jevn kamp, og det er faktisk godt å vinne en jevn kamp. Vi spiller ikke allverdens men så må vi ta i betraktning at vi hadde en del skader til denne kampen. Leicester stilte ikke et dårlig lag, og de er ganske godt lag. Seier er seier og det er 3 poeng som teller. Det var viktig at vi tok 3 poeng når en ser tabellen og hvordan de lagene rundt oss ligger an og plukker poeng. Vi holder også nullen, noen vi ikke har hat for vane å gjøre og er vel ganske lenge siden vi holdt nullen sist?

Viktigheten av Maguiere viser seg i dag, hadde det vært i fjor kunne vi typisk ha spilt uavgjort i denne kampen. Uansett viktig og godt med 3 poeng selvom vi ikke er allverden.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26216
Liker mottatt: 16735

Skulle selvsagt ønske United produserte flere sjanser.
Akkurat det er et ankepunkt mot Solskjær så langt.
Håper det tar seg opp, med bedre spillere og mer tid.

Leicester hadde mye ball etterhvert, men de skapte enda mindre enn United.
Fortjent United seier synes jeg.

Var vel en tre, fire muligheter.

Andreas med godt slått frispark i nærmeste kryss, Kasper Schmeichel redder greit.
Straffesparket.
James som rykker i fra, finter og skyter hardt rett over.
Det glimrende frisparket fra Rashford i krysstanga.
Ellers har Maguire en heading på mål, ikke veldig farlig.
Og Andreas har et skudd rett i klypene på Schmeichel.

Sjansefattig match, og herlig med 3 poeng.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Kunne fort ha sett annerledes ut - på flere måter. United hadde to frispark som var farlig nærme å gå inn; Pereira sitt, og Rashford sitt. Og De Gea hadde en fabelaktig redning av Maddison sitt skudd fra kort avstand tidlig i første omgang. Så glad at United vant.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

SEIER OG TRE POENG!! Det er det viktigste. :football:
Ingen kanonstart på sesongen, ikke poengmessig og hvert fall ikke prestasjonsmessig, men det kunne sett litt bedre ut om det ikke hadde vært for straffebommene.

Kampen i dag var viktig å vinne. Leicester skaper problemer for absolutt alle lagene i ligaen og var ubeseiret før kampen i dag, noe som gjorde at seieren smakte ekstra godt.

Jeg synes vi henger bra med de første 20 minuttene, men så tar egentlig motstanderlaget over (som i hver match vi spiller) og vi blir liggende bakpå og satser på kontringer. De siste gangene har det gått galt, men i dag gikk det heldigvis bra. Intensiteten var tilstede hos alle spillerne våre og det var digg å se på. 8-)

David de Gea var solid i mål. Han ble vel ikke satt på de største prøvene, med unntak av avslutningen til Maddison, men han var ute i feltet og plukket ballen noen ganger og gjorde det meste rett. Ellers en helt fantastisk redning på avslutningen til Maddison. Verdensklasse.

Litt vanskelig å klage på forsvaret da nullen ble holdt. Wan-Bissaka gjorde sakene sine bra på høyrebacken, Lindelöf og Maguire hadde forholdsvis god kontroll i midten og Young imponerte stort på venstrebacken. Jeg liker Ashley mye bedre på venstresiden. Litt urovekkende og kjedelig at Lindelöf nok en gang hadde en tabbe/feilvurdering som kunne (og burde) ha endt med baklengsmål, men heldigvis var De Gea med på notene. Men hvis vi ser bort fra den tidlige feilvurderingen så synes jeg svensken gjorde sakene sine bra. Og gi han karakter 3 etter dagens match er så useriøst som man får det.

Midtbanen og angrepet kriget det de kunne og skal ha kudos for det. Rashford kunne doblet ledelsen etter pause på frisparket, men bortsett fra det så var det lite sjanser å notere seg.. og det er også skuffende. Vi får bare krysse fingrene for at det blir bedre etter hvert.

Jeg synes som sagt alle spillerne skal ha skryt i dag for de jobbet alle utrolig bra. Så hvis det er noen spillere i klubben så er imot Solskjær (som det ryktes om) så kunne man ikke finne de spillerne på banen i dag. Tar av meg hatten for McTominay og Young. :thumb_up: Måtte de begge fortsette på denne måten.

Jeg synes forresten også Chong gjorde et bra innhopp. Av ungguttene er det nok Chong som har imponert meg minst, men i dag synes jeg han kom godt ut av det. Nå venter det en spennende kamp mot Astana på torsdag og der får vi sikkert se flere unggutter i aksjon.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Et godt lag bygges bakfra. Forsvaret må få nullene fremover. Med soliditet bakerst, som i dag, så kan man bygge angrep derfra.

Kampen var svak, men med den midtbantrioen man hadde så forventet jeg heller ikke all verdens. Leicester er topp 6 i kvalitet, og de viste i dag at de neppe blir en kasteball i noen av kampene i år.

Er alt i alt ganske fornøyd, selv om jeg kommer til å ha glemt denne kampen ila et par måneder.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Matic får skryt av BBC, han traff på 41 pasninger, flest av alle United-spillerne. De mener han gjorde en god kamp. Jeg mener at han klarte seg bra første 30, men ikke var så mye involvert. Men det var han jo, om man teller pasninger slik BBC tydeligvis har gjort.

Det er rett og slett interessant med de enorme forskjellene, i hvordan medier og fans ser på fotballkamper og spillernes prestasjoner.
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Harry Greaves wrote: 15 Sep 2019, 01:07 Et godt lag bygges bakfra. Forsvaret må få nullene fremover. Med soliditet bakerst, som i dag, så kan man bygge angrep derfra.

Kampen var svak, men med den midtbantrioen man hadde så forventet jeg heller ikke all verdens. Leicester er topp 6 i kvalitet, og de viste i dag at de neppe blir en kasteball i noen av kampene i år.

Er alt i alt ganske fornøyd, selv om jeg kommer til å ha glemt denne kampen ila et par måneder.
Skriver under på dette. Forvarsspillet, både bakre firer og laget som helhet, er i klar bedring - og det er grunnmuren vi uansett trenger. Det største problemet med United de siste årene har vært at vi slipper til altfor mange sjanser mot (inkludert sølvsesongen, men da var DDG umenneskelig god), men så langt i år er vi vel nesten gjerrigst i hele divisjonen.

Leicester har én stor sjanse på 90 minutter, det kommer ikke til å skje ofte for dem i år.

Framover er det omtrent som vi kan forvente med den lagoppstillinga. Med Pogba tilbake og forhåpentligvis en spillesugen Fred inn på midtbanen, ser det i alle fall en del bedre ut.

Håper Fred, Greenwood, Gomes og Tuanzebe (i alle fall to-tre av dem) får starte mot Astana. Vi trenger å få dem igang, og teste om de er gode nok for førsteelleveren.

steve.crowford
Posts: 21
Joined: 12 Aug 2019, 11:08

Maguire vs Maddison

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Nu skal det ikke lyde som om, at jeg slet ikke ønsker at se Chong. For han kan først rigtigt bedømmes når han har fået en reel chance. Og indskiftninger er ikke de rigtige chancer. For når han er blevet indskiftet så er United spillemæssigt enten rigtigt på skideren eller så klart bedre, at det bliver kun ventet på sidste fløjt.

Når det er sagt så synes jeg bestemt ikke, at han på nogen som helst måde har imponeret i sine indskiftninger. Og mod Leicester var hans tre første touches virkelig, virkelig dårlige. Jeg håber virkelig han er bedre end det jeg har set hidtil. Men er han ikke det så kan jeg godt forstå han ikke har fået flere chancer.

Dog er det noget, der tyder på, at Greenwood og Chong er to spillere OGS tror mest på af akademispillerne. Og Gomes, som jeg synes har vist mest imponerende takter af akademispillerne, virker ikke til at være en spiller, som OGS tror så meget på. Og det vil næsten betyde, at han forlader klubben næste sommer, da han stadigvæk ikke har skrevet under en ny kontrakt. Og det ville altså være pissehamrende ærgerligt.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Ja, det har jeg tenkt på selv [mention]Kyndilfan1[/mention] , at OGS ikke har helt trua på Gomes.

Håper vi tar feil.
LUHG!
Post Reply