David De Gea

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14857
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24082
Liker mottatt: 20092

Mulig @Jan Erik , men hadde de Gea da skrevet under? Om han ønsket forsikringer og ikke fikk det?
post liked by: RedTrafford
LUHG!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2657
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 8561
Liker mottatt: 8807

@Blodfink Da blir det et spørsmål om han skrevet under, eller akseptert kontrakten og er klar til å skrive under? Det er ikke spesielt stilig om spilleren skriver under før klubben...på et tilbud fra klubben, som de da nøler med...det henger liksom ikke sammen..
post liked by: RedTrafford
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14857
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24082
Liker mottatt: 20092

Nei, det var vel der jeg begynte @Jan Erik , det henger ikke sammen...Har han ikke skrevet under så er det jo en annen situasjon.

Vi får nå bare se hva den så langt farseaktige transfer-sommeren bringer.
post liked by: Jan Erik
LUHG!
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Jada, De Gea har hatt mange gode år hos oss, men tiden har tatt han igjen de siste årene. Burde vært byttet ut for flere sesonger siden.
Synd Deano fikk Covid når han tok plassen fra De Gea. Da hadde nok Deano forblitt førstekeeper og De Gea vært solgt for lengst.

Jeg kommer aldri til å se på De Gea som en legende, ikke som Peter den store, eller Van Der Saar. At man har flest kamper og vært her lengst gjør deg ikke til noen automatisk legende.

For meg så sitter det fremdeles i at han ville bort fra oss. Å hadde det ikke vært for den faxmaskinen så hadde han bare vært her et par sesonger.

Så at han drar nå er jaggu på tide.

Ønsker han lykke til videre ;P
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7788
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28289
Liker mottatt: 18795

Vi har en egen tråd om hvem og hva som definerer en legende.
Det vil alltid være subjektivt hvem hver enkelt betrakter som en legende.
Noen er nok bankers, Ferguson, Cantona, Robson, Charlton, Busby for å nevne bare fem.

David de Gea splitter fan gruppa, og det er helt greit.
Så lenge man klarer å holde seg sånn noenlunde saklig.

For meg er han den spilleren i dagens tropp som passer best inn i beskrivelsen av en legende.
Da tenker jeg på definisjonen av selve ordet legende.
Marcus Rashford følger deretter.
Synes som sagt @Larseno hadde en fin og objektiv post på United.no i går.
Der han nevner svakheter, samt lister opp styrker og hva spilleren David de Gea har oppnådd ila sine 12 sesonger hos oss.
Ikke mange spillere har oppnådd flere personlige utmerkelser og rekorder etter at slikt begynte å markeres i PL.

Det stemmer at han ville hjem til Madrid sommeren 2015.
Etter 4 sesonger hos United, 1 sesong mindre enn Eric Cantona spilte for oss.
De Gea ville hjem av familiære årsaker ble det sagt, hans bedre halvdel bodde fremdeles i den spanske hovedstaden.
Kun 10 dager etter at overgangen ikke ble noe av, tegnet han ny kontrakt med United.
Og har utad framstått lojal og som en lagspiller siden.

Peter Schmeichel, Wayne Rooney, Cristiano Ronaldo er tre eksempler på andre spillere som ønsket seg vekk.
Er disse legender?
post liked by: Belfastboy, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

[quote="Pink Final"

Man trenger ingen mal for å si sin mening om hva som er en legende for en selv.
Ja det er flere ting som spiller inn der.
En av dem er at man er en sviker om man ønsker seg bort og vil presse igjennom en overgang.
Da er det stryk i boka og man vil aldri oppnå legende status, uansett hvor bra man måtte gjøre det etter man ikke fikk igjennom overgangen.

Dette vil si for min del så blir heller aldri Rooney en legende pga han ønsket seg bort 2-3 ganger.
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7788
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28289
Liker mottatt: 18795

Da kan aldri Dean Henderson bli en legende for deg altså?
Sorry, måtte bare 😁.
Deano har jo gitt klart uttrykk for å ønske seg bort fra oss.
post liked by: Belfastboy, Cola2, RedTrafford, red, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Hehe, sjokk at du kom med den :hah: ;P

Nei blir jo ikke det da. Når det er sagt så er Deano sin sak litt spesiel. Han ble lovet å bli satset på, for så å ikke få det oppfylt.
Som du har sagt mange mange ganger i alle år på kommentarfeltet : Det er så mye som skjer bak i kulissene som vi ikke vet om ;)
post liked by: Cola2
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7788
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28289
Liker mottatt: 18795

Klarte ikke la vær 😁
Skal prøve å ikke la dette bli en føljetong her nå, begrenset interesse for de andre å lese.

Henderson fikk 25 kamper for oss i 20/21 sesongen, uten å overbevise om at var et klart førstevalg.
Veldig uflaks for ham å få covid, og han slet vel en stund med sykdommen.
David de Gea begynte sesongen 21/22 og spilte bra, det var ingen grunn til å sette ham ut av laget.
Solskjær, Carrick og Rangnick tenkte alle likt der.
Det kokte over for Deano da han ikke fikk spille FA cup matchen mot Aston Villa.
Godt mulig det var grunner for det.
Han stormet ut fra Carrington i sinne, forlot treningen.
Der og da viste han vel en personlighetsbrist som sikkert ikke imponerte noen i trenerstaben eller i spillergruppa.
post liked by: Belfastboy, Cola2, RedTrafford, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

"Henderson fikk 25 kamper for oss i 20/21 sesongen, uten å overbevise om at var et klart førstevalg"

Litt rar formulering av deg her synes jeg, Pinky.
Han gjorde en god figur. Ikke noe man kan "ta han på"

Rett formulering er heller : Han gjorde ingenting som skulle si at han ikke var god nok til å bli et førstevalg.

Men helt seriøst, Jeg tror det er en sjanse for at Deano er vår nye nr 1 når sesongen sparkes i gang.

Grunn ? Ganske enkelt. Økonomi. Å han er mer en god nok.

De Gea er trolig ganske sikkert ferdig i klubben. Økonomien er opp i det blå med usikkerhet pga vi holder på å selge klubben.
Spiss er det aller viktigste å få på plass.
Å skulle bruke store deler av budsjettet på en ny keeper gir ingen mening da det er så mange andre plasser vi trenger så forsterkninger.
Derfor tror jeg vi lander på at Deano blir ny førstekeeper. Er nok en grunn til at vi ikke har solgt han til Forest enda. Fordi man måtte se hvordan det ble med De Gea først. Nå som det nærmest er avklart at han drar, så blir det nok ikke noe Deano salg. Han beholdes.
Det vi sikkert gjør er at vi henter en "old timer" som ny 2.keeper. Muligens ny 3.keeper om Heaton drar som han har ytret ønske om.

Om det skjer så skal jeg gni det inn hele sesongen på deg ;)
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7788
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28289
Liker mottatt: 18795

Blir en føljetong dette 😉😁.
Deano hadde noen veldig gode matcher, bl.a ligacup semi’n mot City (0-2 tap).
Så hadde han noen fæle også (Sheff United, Leicester FA cup, Liverpool).
På meg virket det som han hadde et stort behov for å markere seg.
Spesielt på de områdene der de Gea er svak, som feltarbeidet.
Det gikk over stokk og stein i enkelte matcher, husker den FA cupmatchen på King Power der han regelrett løp ned sine egne spillere i feltet, og skapte kaos i eget straffefelt.
Driblet som bakerste mann i to matcher, endte med baklengs mot Sheffield.
Den andre gangen holdt det på å gå galt igjen, da han ble presset helt ned til dørlinja og han med nød og neppe fikk mælet ballen ut til innkast.
Det var en sammensatt rekke av 25 kamper, fra det svært gode til det horrible.
Overbeviste vel ikke om at han var en klart bedre keeper enn de Gea.

Det gjenstår å se hva som hender i sommer.
Klubben vår har jo vært så dårlig driftet mtp kontrakter og langsiktig planlegning, så forundrer meg ikke om vi plutselig står uten keeper.

Om det gir deg glede å gni inn at Deano evt blir første keeper, ja vel 🥴
Det viktige for meg er LAGET Manchester United.
At vi som LAG framstår best mulig.
post liked by: RedTrafford, red, Belfastboy, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Haha.... Som vanlig er du flink til å prøve snu ting til det motsatte.
Når det gjelder at jeg hadde fått glede i det ? Ja når du har drevet nonstop siden i fjor sommer med å hyle ut hvor rævva og talentløs Deano er, ja da hadde det vært en skikkelig : I told you so, seier for min del, som alltid har stått for at Deano er god nok.

Hehe, å ja jeg viktigste for meg er også, Laget Manchester United. Å at vi får en god 1.keeper i Deano er mer enn bra nok for meg ;)
Glory Glory Manchester United!!!!

Deleted User 661

Kontrakten går vel ut i juni. Må skje noe snart da ihvertfall. Føler mye usikkerhet rundt dette vinduet. Og hvor lenge skal Glazer ødelegge?
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Cola2
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Uten å nevne navn på spiller, eller klubber, så er min mening at ingen klubb kan etterkomme fra en spiller at han skal spille alt.
Eksempel fra ishockey som er en del år tilbake, en unggutt er i forhandling om kontrakt med en topp klubb.
Gutten forlanger å spille i 1. rekka og i alle Power-play. Takk og farvel sa de som ville ha han til klubben.
Så dette må du stryke i kontrakten, men det ville ikke gutten.
Er du bra nok, så spiler du, treneren bestemmer, ingen skal/bør ha noe sånt i en kontrakt.
post liked by: Blodfink, 10Hag, Pink Final, red
User avatar

Harry Greaves
Posts: 378
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 22
Liker mottatt: 509

Sir Alfie Rey wrote: 18 Jun 2023, 07:51 Men helt seriøst, Jeg tror det er en sjanse for at Deano er vår nye nr 1 når sesongen sparkes i gang.
Det vil ikke være noen særlig forbedring. Bedre sweeper og mer attitude, men dårligere skuddstopper. Ellers omtrent på De Gea-nivå på det meste.

Da tar jeg heller Pickford hver dag i uka.
Post Reply