[PL] Manchester United - Leicester City (14.09.2019 kl 16:00)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16734

Blodfink wrote: 13 Sep 2019, 19:34 Dette er første gang jeg frykter tap mot Leicester så vidt jeg husker
Samme her.
Kan aldri huske å ha gått inn som underdog.
Hvor mange ganger har United møtt Leicester i min supportertid?
Nerden i meg måtte bare undersøke det :hah:
40 ganger fra 1980/81 teller jeg fram til.
(Tar ikke med 1975/76 - 1977/78 kampene, da var jeg for liten til å følge klubben tett.)
Kun 5 tap, og ingen av dem var ventet - kanskje med unntak av i ligacupmatchen november 1996.

Tap 0-1 på Filbert Street i februar 1981.
Den vinteren var en fryktelig United vinter, men Leicester rykket ned.
Ventet ikke å tape.

0-3 på Filbert Street i november 1985.
Det var den sesongen United startet med 10 strake seiere.
Leicester tapet var uventet, kun det andre tapet den sesongen for United.
Har fortrengt og glemt alt av info David Meek hadde forfattet i match rapporten som dumpet ned i postkassa med Pink Final.
Husker mange av de 15 første kampene den strålende United høsten.
Men, dette tapet var uventet og kjipt.

0-2 i Leicester i ligacupen november 1996.
Sir Alex stilte omtrent bare med unggutter.

0-1 på Old Trafford i januar 1998.
Et av kun tre hjemmetap mot Leicester etter ww2.

3-5 på King Power september 2014.
Den famøse matchen hvor United ledet 3-1.
Husker denne så altfor godt.

Matchen i morgen ser jeg på som helt åpen.
Leicester har en sterkere 11’r enn skaderammede United i morgen.
Midtbanen deres ser rett og slett overlegen ut.
De har backer som står høyt i Chilwell og Pereira.
Blir James det farligste våpenet i rommet bak Pereira?

Håper United kan få til noen bra angrep, og score de nødvendige målene.

Liker Leicester laget.
Liker ikke Brendan Rodgers.
God trener, men latterlig fyr.
Last edited by Pink Final on 13 Sep 2019, 23:36, edited 1 time in total.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Troppen: De Gea, Romero, Grant, Wan-Bissaka, Lindelof, Maguire, Tuanzebe, Jones, Young, McTominay, Matic, Andreas, Fred, Mata, Gomes, Chong, Greenwood, Rashford, James

Ifølge Manchester Evening News.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Håper vi går ut i en 4-3-3 formasjon med Matic, McTominay og Fred fra start (eller kanskje Pereira).
Mata, James og Rashford tar de offensive. 4-3-3 er kanskje ikke helt optimalt nå som Pogba er ute. Ikke vet jeg, men føler vi trenger en god og sterk trio på midtbanen for å klare oss bra i morgen.

Men det blir fort 4-2-3-1 som vi har sett tidligere.

- - - - - - - - - - David de Gea - - - - - - - - -
Wan-Bissaka - Lindelöf - Maguire - Young
- - - - - - - - McTominay - Matic - - - - - - - -
- - - - - - Pereira-Mata-James
- - - - - - - - - - Rashford - - - - - - -

Det hadde vært veldig spennende om Fred kaprer en av startplassene - det samme gjelder Greenwood. Et alternativ er Pereira ut, Rashford på kant og Greenwood på topp. Troppen i morgen er tynn, så vi får nok se unggutta i aksjon uansett. Mata har tidligere vist at han trives godt i en diamantformasjon med Martial og Rashford foran seg. Det hadde vært spennende med Mata i 10'er rollen med Greenwood og Rashford på topp, men da blir det ikke plass til James.. så den formasjonen utgår vel.

Kan ikke si jeg er spesielt optimistisk foran morgendagens kamp, men i morgen trenger vi tre poeng.. :football:
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Skal nok se kampen i dag, og håper på 3 poeng. Men sånn fotball messig så har nok piffen gått ut av meg, da ikke MU er å kjempe i toppen og ikke blir det i denne sesongen. Er nok ikke noe spesielt artig å være MU fans når man er vant med at MU er 1 topp klubb og nu kan dem nesten like godt slite for å være blant de 10 beste i PL. Så da får man ta kampene som kommer å ikke bli så veldig sur når det blir tap, men MU for altid.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Pink Final wrote: 13 Sep 2019, 20:40 Matchen i morgen ser jeg på som helt åpen.
Leicester har en sterkere 11’r enn skaderammede United i morgen.
Midtbanen deres ser rett og slett overlegen ut.
De har backer som står høyt i Chilwell og Pereira.
Blir James det farligste våpenet i rommet bak Pereira?

Håper United kan få til noen bra angrep, og score de nødvendige målene.

Liker Leicester laget.
Liker ikke Brendan Rodgers.
God trener, men latterlig fyr.
Herlig oppsummering av våre tap mot LFC.

Jepp, åpent, og Old T er intet fort lenger...James kan utnytte rommet, Pereira sleit mot Wolves med det.

"God trener, men latterlig fyr" hahaha : :love:
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Har en dårlig magefølelse i dag. Leicester laget ser for min del et par hakk over vårt eget. Tipper 1-3
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Ja, det blir spennende, det jeg er mest spent på, er å se laget uten Pogba, blir han savnet eller ikke?

Vi sliter med kreativiteten, så jeg tror han vil bli savnet, vår klart mest kreative spiller...

Samme lag som sist, bortsett fra Pogba. Matic erstatter ham...Jeg synes vi ser svake ut...Men i følge "expected goals" så langt, så har jo MUFC spilt bra...Men det har vært med Pogba på banen...
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Enig med Neville angående Pogba`s agent...Og i at det mangler en ryggrad av spillere i dagens tropp, som han sier: "Vi hadde Schmeichel, Bruce, Pallister, Keane og Cantona når vi kom inn i laget i 1995"...Et meget viktig poeng han har der.
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Dårligt hold, der gør opgaven sværere for United.

Samtidig skal OGS lade være med at snakke om, at bruge ungdomsspillere. Når han ikke bruger dem i en kamp som denne i den situation, som United er i så kommer han ikke til at bruge dem hvis han vurderer, at kampene har en betydning på nogen som helst måde.

Og det gør bare, at jeg er endnu mere sikker på, at hverken Gomes, Chong eller Garner kommer på 100 kampe for United (nok heller ikke sammenlagt). Og jeg tvivler også meget på om Greenwood når op på tre cifret antal kampe. Han har, bortset fra den elendige Cardiff-kamp i sidste sæson, ikke vist en skid og får heller aldrig lov til at starte.

Så er der nogen, der sikkert mener, at de unge skal ikke lægges under så stort et pres. Men når han bruger Mata, Andreas OG Matic i dag fremfor at bruge en eller to af de nævnte unge så er det vås. Gomes forlader United næste sommer, det er jeg sikker på. Og om fem-seks år er han mellem verdens bedste.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Jeg er også skuffet over laguttaket [mention]Kyndilfan1[/mention] , og du kan få rett i mye av det du skriver.

Solskjær har sagt at de yngste skal få spille når EL og de engelske cupene begynner, jeg kommer til å ta han på ordet.

Tipper fansen i England eksploderer om det går dårlig i dag, de vil ha et annet lag på banen enn det OGS har tatt ut...

Neville sier mye bra, og jeg er enig i at det ikke er Solskjær`s problem så langt, men etter neste sommer er det hans lag som spiller. Da kan vi snakke om press på manageren.

Om han da får spillere av eierne...


[/quote]Har en dårlig magefølelse i dag. Leicester laget ser for min del et par hakk over vårt eget. Tipper 1-3
[/quote]

Huff, det blir i så fall meget trist, håper vi klarer å vinne...Vi er 10 poeng bak Liverpool pr. nå.

En meget god pasning av Young det der, Pereira på tynn is mot James allerede. Flott frispark av Andreas P.

Mata er jeg skeptisk til allerede...Og der får man takke DDG, Lindelöf er tippeliga-kvalitet...

Jaaaa, bytta hjørne Rashford, det var lurt. Meget godt spill første 20 dette vel? Fornøyd som en fole på vår-beite her i sofaen jeg.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16734

Bra start av United.
Står høyt med laget.
Lindelöf spilt seg fint opp.
McTominay med noen strøkne pasninger.
James er en trussel med farta si.
Rashford også.
Andreas også vært god.
Ser bra ut dette.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Men McTominay må slutte å slurve bort ball...2 ggr. velger han feil løsning, somler...Ellers god. Og vanvittig flott pasning ja.

Mata er krise.
Rashford har vært meget god.
James også.
Pereira, meget gledelig å se på han så langt. Young og AWB også. Matic klart seg bra au.

Men: Har på følelsen at stopperparet vårt kan finne på noe tull...Men håper de holder nullen i dag, godt for selvtilliten!

De Gea ser våken ut i dag, måtte det vare.

Tjernås har rett, vi skaper ikke en dritt, men bra struktur og innsats. Jeg er bekymret, Leicester har tatt over kampen mer...Vi lever farlig, men vi mangler offensiv samhandling, for syvende året på rad...
LUHG!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Ikke en trener i verden kan få disse gutta i MU til å bli et topp lag, så håper OGS ikke får fyken, men han må ta ut Mata nu for uff så dårlig han er og Matic er nesten på samme nivå. Har vært utrolig godt med 3 poeng i dag, men tviler sterkt på det.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16734

United begynte godt de første 28 minuttene.
Sto høyt med laget, og presset Leicester, dog uten å skape sjanser.
Siste 17 min har vært jevnt dårlig fra begge lag.

Matic og Mata holder ikke nivået.

Young, James, Rashford, McTominay og ikke minst Andreas har vært positive.
Lindelöf spilt seg bra opp.
Ett par gode redninger fra de Gea.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Jeg støtter Neville i synet hans på Lindelöf, han er for liten og fysisk svak...Elendig timing synes jeg også. Jeg mener han må ut av laget og erstattes med et beist, Tuanzebe står klar...Uprøvd og ung, men heller det...Jeg ser bare ikke United-kvalitet i svensken...

Leicester virket sterkere siste 20 synes jeg, bekymret...Glipper det igjen?

Edit: Matic spilt seg ned ja...

Edit 2: Ser at Lindelöf kan spille litt ball, det innrømmer jeg, hadde to gode pasninger nå.
LUHG!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Helt enig ang Lindeløf.
Post Reply