Manchester Uniteds nye eiere, rykter og spekulasjoner

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2596
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13478
Liker mottatt: 8703

Pwint wrote: 15 Jun 2023, 16:46 Hvis det blir sjeiken så blir min neste fotballtur Wrexham
Tja, treng vel ikkje å reise så langt. Personleg har eg blitt nyförtjust i norsk fotball generelt og Brann spesielt. Eg går fast på Brann stadion,"føler freden og blir glad i min ånd", som det heiter i den bergenske nasjonalsangen. Det neste blir vel at eg kjøper ein cithar...

Men heilt seriøst har eg funne litt tilbake til litt av gleda med den "ekte" fotballen som eg hadde tidlegare, langt borte frå hyperkommersialiseringa og dei fleire og fleire tvilsomme forholda i toppfotballen. For meg har det også vore ein nødvendig medisin for å halde tankane om Longbow 115 FC sitt såkalla "treble" og eit eventuelt qatarsk oppkjøp av United på avstand. Om det sistnemnde scenarioet blir ein realitet, vil nok fokuset på Brann bli altoppslukande.
post liked by: Pwint, alfen74, Pink Final, RedTrafford, Can2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14640
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23354
Liker mottatt: 19326

Pancho P wrote: 15 Jun 2023, 23:34 Longbow
Denne fra 2018 ja

https://www.dailymail.co.uk/sport/sport ... -cash.html
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14640
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23354
Liker mottatt: 19326

The 1958 organiserer protest, skjer i morgen tirsdag ved Megastore. Trøye-salget starter, så godt timet. Får se på oppmøte og mediedekning, håper de blir mange og at den blir bred.
post liked by: RedTrafford
LUHG!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2942
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13646
Liker mottatt: 8787

The 1958 fremstår igjen litt naive for meg. Tror de virkelig at Glazers bryr seg et sekund om hva noen tusen fans i England gjør? Drakten blir solgt på nett over hele verden, og det er uansett ikke der inntektene deres kommer.
post liked by: 10Hag
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

10Hag
Posts: 1503
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3614
Liker mottatt: 4897

Synes det er positivt at de engasjerer til protest.

Men timing og omfang er key. Synes dette blir for lite for sent. Det er off-season. Draktsalget blir ikke påvirket av dette, og media har langt mer å tjene på å skrive om silly transfer season enn dette. Det kommer til å bli nevnt i media, men det vil ikke være en story som fenger mye, og det vil ha en kort levetid før det er rett tilbake for å skrive om Mount, Caicedo, Onana og Rabiot.

Det mest effektive de har gjort var for 2 år siden da de spolerte Liverpool-kampen. 4-5 slike protester på rad ville vært katastrofalt for både FA og de som har betalt flerfoldige milliarder for TV-rettighetene. Det kunne mer enn noe annet tvunget Glazers på dør. De har og organisert walk-outs i 58. minutt og lignende, uten nevneverdig suksess. Det er ikke mange tomme seter å skue når kun ett par tusen forlater, og samtidig har de jo allerede betalt for billetten, så signaleffekten blir svak med slike halvløsninger.

Men all honnør til de som stiller opp. Det kan jo bli dråpen som får begeret til å renne over, selv om jeg egentlig tviler på det.
post liked by: Pwint

Deleted User 430

Bra med engasjement, men ser ikke helt logikken i å kjøpe sesongkort, som sikkert mange av dem har gjort, men deretter nekte andre supportere å kjøpe drakter osv. Det å selge en drakt tjener United/Glazers fint lite på. Salg av sesongkort, derimot...
post liked by: RedTrafford, Pwint, Cola2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14640
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23354
Liker mottatt: 19326

Enhver protest er bedre enn ingenting, og jeg håper morgendagen kun er startskuddet.
post liked by: RedTrafford
LUHG!
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4441
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2870
Liker mottatt: 9465

Kan vel trygt si at dagens "protest" ikke helt gjør susen. Så skal det sies at man ikke finner et bedre tidspunkt for klubben at det kommer en protest nå. Drakter kan bestilles på nett og det blir egentlig ingen effekt bortsett fra at noen få meldinger på Twitter. Det ser rett og slett voldsomt stusselig ut med den blokaden av Megastore.
Ser vel forøvrig på det som ironisk at de ønsker klubben tilbake, men har ingen problem med å gi den bort til staten Qatar.
post liked by: Pwint
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14640
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23354
Liker mottatt: 19326

Her inne kritiserer vi de som prøver å gjøre noe, og vi vet også at de har null problem med Qatar?

Jeg støtter Glazers out, støtter ikke Qatar eller Ineos av den grunn?
post liked by: Pink Final
LUHG!

Deleted User 661

Flott at noe blir gjort. Selv om ikke mange tusen stilte opp er det uansett flott at noen gjør noe. Vi kan slå oss på brystet så mye vi vil og si at vi her på berget er best i alt. Hva gjør vi som får Glazer til å bekymre seg. Ikke kjøpe drakter? Vi betaler i dyre dommer for å kjøpe premier league abbonement. Tv-rettigheter er vel den største inntektskilden til klubbene? Vi reiser på kamper og kjøper øl og pølser på Old Trafford.
Synes ikke vi har grunn til å klage på andre. Da må vi ihvertfall gå foran som forbilder og gi F i alt som har med Manchester United å gjøre. Eller reise over å bli med på protestaksjoner istedet for å gå på kamp.
post liked by: Pink Final, Blodfink, Pwint
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14640
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23354
Liker mottatt: 19326

Det der støttes 100%@StretfordEnd, min lille personlige boikott går nå inn i sitt åttende år, og det føles bra selv om firfislene i Tampa ikke ligger våkne om natta av den grunn...
Men om ALLE fans hadde kutta pengestrømmen ville de nok bedt om ei sovepille eller to.

Boikotten burde selvsagt vært inne i sitt tjuende år sånn ca...
post liked by: Cola2, Pwint
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4712
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2633
Liker mottatt: 10739

Vanskelig for noen av oss å sette seg på sin høye hest. 1958-gutta som kjøper sesongkort («hvis ikke vi gjør det, gjør 1000 turister det), de fleste av oss her inne som kjøper drakter og/eller dyre tv-abonnement. Sikkert mange som ikke gjør noen av delene, men som fortsatt sitter godt plantet i sofaen, tross alt. Veldig få som er villig til å stå løpet ut (meg selv inkludert, for all del). De fleste av oss elsker fortsatt klubben og ønsker å støtte den «sportslige» delen av den - noe som selvsagt bør respekteres.

Personlig har jeg problemer med 1958s «full sale only»- slagord - det er noe jeg ikke kan stille meg bak. Glazers er ille, men det kunne vært verre og 1958s retorikk er i praksis en tilslutning til Qatar.
post liked by: Pink Final, Cola2, Pwint
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Det fotballen, hvis ikke FA tar tak i dette, så blir PL en bakgårdsliga med spillere som
er på slutten av sin fotball historie.

Vi ser nå at klubber i M-Østen henter 1 etter 1 av gode spillere

Mulig vi må reise til Qatar for å se MUFC spille.
Kjøpe, kjøpe tror jeg at vi/meg vil forbinde med Qatar.

Har personlig vært å jobbet i Midtøsten, nærmere bestemte i Sør Libanon i nesten 2 år.
Og alle sivile der elsket Nordmenn (vi hadde penger) og kjøpte det vi likte.
Men Midtøsten er større en Qatar, Libanon, Syria og Kuwait.
Noen av disse landene vil (Qatar) fremheve seg i mer og mer sport arrangementer.
Hvorfor ikke hjelpe Libanon & Syria så de kan stå på egene ben.
Nei, det vil ikke ha samme effekt som å arrangere Golf turneringer med verdens beste.
Og i løpet av noen år ha verdens beste fotball spillere som spiller på klubb lag mot hverandre.
Nå har de kapret Golf og Formel 1 (F1), og satser på å bli den nye PL....?
Alt dette for å få flere turister til landet.

HUFF, skulle vært ett hurtigsvar.
Admin bør gå inn å slette, skal jo ikke diskutere politikk på forumet.
post liked by: Pwint
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14640
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23354
Liker mottatt: 19326

Angående The 1958 og" full sale only" så bunner det i at en del er så drittlei av Glazers at de ikke ønsker de i nærheten av klubben mer...Noe jeg stiller meg bak. At det er kun Qatar som ønsker å ta over hele klubben på egenhånd er sånn sett uheldig. Derfor ønsket jeg at flere av de interesserte hadde smelt inn bud på hele kaka de også. Men der er vi jo ikke.
post liked by: Cola2
LUHG!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2942
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13646
Liker mottatt: 8787

På kort tid har saudi arabia og UAE mm. begynt å ødelegge fotballen. Pengedopingen har ingen grenser, og de som taper på det er fansen. SA inn i Chelsea også nå, og snart er United Qatarsk om man skal tro ryktene. Jeg kjenner jeg er urolig og trist i forhold til vårt kjære United, og for Premier League. Å eie en fotballklubb i PL er snart forbeholdt verdens absolutt rikeste, og de som ikke finner seg en egnet oljesjeik kan bare glemme å konkurrere på øverste nivå.
post liked by: Cola2, Belfastboy
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
Post Reply