[PL] Manchester United - Leicester City (14.09.2019 kl 16:00)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Manchester United - Leicester City

Lørdag 14.09.2019 kl 16:00


Turnering: Premier League
Sted: Old Trafford, Manchester


Head to Head:

Kamper spilt: 26
Man Utd seire: 17
Uavgjort: 7
United Tap: 2



Forrige møte:



Pressekonferanse:
// Kommer //

Lenge til kamp, pga landslagspause, men jeg lager en tråd fordi det helt sikkert er ganske mye å diskutere.

Blir nok enda en vanskelig kamp det her. Leicester ser bra ut og jeg tror de virkelig kan utfordre United og Chelsea om en plass blant topp 6.

Leicester's fire siste kamper:
Leicester - Bournemouth 3-1
Sheffield United - Leicester 1-2
Chelsea - Leicester 1-1
Leicester - Wolves 0-0

United's fire siste kamper:
Southampton - United 1-1
United - Crystal Palace 1-2
Wolves - United 1-1
United - Chelsea 4-0

Cola

Skjermbilde 2019-09-03 kl. 09.10.58.png
Skjermbilde 2019-09-03 kl. 09.10.58.png (117.31 KiB) Viewed 4239 times

Vidar Dale Fjeld

Jeg er livredd Jamie Vardy, en av de mest undervurderte spillerne i mine øye. Hadde lett sett han i klubben, han holder i mange år enda, løper sokkene av seg og stresser ethvert forsvar. Er klinisk i sine avslutninger og scorer alle typer mål. Virker utrolig lett i steget og vil holde klasse i flere år enda. Må være et mareritt for et forsvar. Jeg skjønner rett og slett ikke at han ikke er hentet av "bedre" klubber enn Leicester. Og han kjefter og smeller på sine medspillere(og motspillere :| ). Hadde hjulpet vårt unge uerfarne lag.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Leicester er PLs nye Southampton (tenker da på tiden etter at de vant PL).

En god manager, herlig fotball og masse spennende enkeltspillere som hører hjemme i en topp 6-klubb. Etter mitt syn hadde en drømmeellever sammensatt av United- og Leicester-spillere sett slik ut:

Schmeichel
AWB-Maguire-Lindeløf-Chilwell
Tielemans-Ndidi-Pogba
Maddison-Vardy-Martial

Tror Leicester tar minst ett poeng her. De var, i store deler av kampen, på høyde med Man City på Etihad i mai. De er et bedre lag enn United og de er i bedre form.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Knallsterk ellever det der, [mention]Harry Greaves[/mention] (Ndidi og Maddison er jo akkurat de to spillertypene vi mangler på midten)

Det blir en utrolig tøff kamp, enig i at Leicester er det laget med best sjanse til å splitte opp "big six". Langt bedre lag enn både Everton og Wolves.

Tror nok vi kommer til å skape en del mot dem, mål tror jeg også vi får. Mer bekymra for hva de kan stelle i stand av trøbbel for forsvaret vårt.
Last edited by Ryder on 03 Sep 2019, 10:32, edited 1 time in total.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Hadde vært typisk at Vardy parkerer Maguiere og takk for sist gamle venn.....

Har ikke så veldig store forventninger egentlig, på en god dag kan vi selvfølgelig vinne... Håper Matrial er tilabke
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Mitt foretrukne lag:

De Gea
AWB-Lindeløf-Maguire-Young
Pogba-Tuanzebe-Fred
James-Martial-Rashford

Romero
Jones
Dalot
Matic
McTominay
Greenwood
Gomes
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Vidar Dale Fjeld wrote: 03 Sep 2019, 09:25 Jeg er livredd Jamie Vardy, en av de mest undervurderte spillerne i mine øye. Hadde lett sett han i klubben, han holder i mange år enda, løper sokkene av seg og stresser ethvert forsvar. Er klinisk i sine avslutninger og scorer alle typer mål. Virker utrolig lett i steget og vil holde klasse i flere år enda. Må være et mareritt for et forsvar. Jeg skjønner rett og slett ikke at han ikke er hentet av "bedre" klubber enn Leicester. Og han kjefter og smeller på sine medspillere(og motspillere ). Hadde hjulpet vårt unge uerfarne lag.
Veldig enig! Denne fra forrige runde er fantastisk.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Vidar Dale Fjeld wrote: 03 Sep 2019, 09:25 Jeg er livredd Jamie Vardy, en av de mest undervurderte spillerne i mine øye. Hadde lett sett han i klubben, han holder i mange år enda, løper sokkene av seg og stresser ethvert forsvar. Er klinisk i sine avslutninger og scorer alle typer mål. Virker utrolig lett i steget og vil holde klasse i flere år enda. Må være et mareritt for et forsvar. Jeg skjønner rett og slett ikke at han ikke er hentet av "bedre" klubber enn Leicester. Og han kjefter og smeller på sine medspillere(og motspillere ).
Utvilsomt en herlig spiller, men ikke glem at Vardy slo gjennom ganske så sent og er fylt 32 år. Det skal bli spennende å se hvor lenge han klarer å holde på. Han mangler kun 17 mål for å komme i det gode selskap med spillere som har scoret 100 mål i Premier League. Det kan han faktisk klare denne sesongen.

Leicester har flere spillere som kan skape problemer for oss. Man blir ikke overrasket om Vardy eller Maddison står frem, men klubben har jo også hentet Tielemans og Pérez i sommer. Litt typisk om sistnevnte, som ikke har startet særlig bra (dette sier jeg uten å ha sett kampene til Leicester), men man vet at Pérez er en luring så jeg blir ikke overrasket om han spiller tidenes kamp mot oss.

Men det er utvilsomt Vardy som må passes mest på. Lynrask spiller som lett løper ifra forsvaret vårt.

Satser på at skaden til Pogba ikke er av den alvorlige sorten og at han får seg en pause nå, noe det kan virke at han trenger. Også må vi håpe at Martial rekker denne og kanskje Shaw?
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Vidar Dale Fjeld wrote: 03 Sep 2019, 09:25 Jeg er livredd Jamie Vardy, en av de mest undervurderte spillerne i mine øye. Hadde lett sett han i klubben, han holder i mange år enda, løper sokkene av seg og stresser ethvert forsvar. Er klinisk i sine avslutninger og scorer alle typer mål. Virker utrolig lett i steget og vil holde klasse i flere år enda. Må være et mareritt for et forsvar. Jeg skjønner rett og slett ikke at han ikke er hentet av "bedre" klubber enn Leicester. Og han kjefter og smeller på sine medspillere(og motspillere ). Hadde hjulpet vårt unge uerfarne lag.
Yes, skriver under på den, jeg skjønner ikke hvorfor han ikke er snappet opp. Han var vel linket litt smått til oss for noen sesonger siden, men han blir og blir i Leicester...Trives sikkert godt da, hadde jo en litt trøblete ungdom, og setter kanskje pris på forholdene i Leicester.
:down: Denne posten ble automatisk redigert inn i posten for 15 minutter 28 sekunder siden
Harry Greaves wrote: 03 Sep 2019, 09:34 Schmeichel
AWB-Maguire-Lindeløf-Chilwell
Tielemans-Ndidi-Pogba
Maddison-Vardy-Martial
Godt lag, men jeg hadde prøvd med Tuanzebe, Evans eller Soyuncu istedet for Lindelöf faktisk.

Jeg er ingen Brendan Rodgers-fan, men det ser ut til at han kan litt fotball. Vår meget gode statistikk mot Leicester kan få seg et solid skudd for baugen er jeg redd...
Om MUFC får litt trykk på dem så er Leicester bare en langball unna scoring i mot på kontring... Perez kan slå til ja, og de har Vardy som vi alle er opptatt av. Frykter for hva som kan skje...Håper det beste.

Håper Gomes, Garner, Chong, Williams og Greenwood kommer med i troppen, og at minst 3 av dem får spilletid. Gomes fra start om skadefri, som nr. 10 i 4-2-3-1 eller ute til venstre fremme i 4-3-3. Greenwood fra start om Martial er ute fortsatt. James får gå over til høyre, selv om Gomes sikkert kan spille der også.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16734

Tar med alle matcher mot Leicester.

Manchester United 66 seiere
29 uavgjort
Leicester City 33 seiere

United har dobbelt så mange seiere som Leicester i innbyrdes oppgjør.
På Old Trafford har United en fantastisk statistikk mot Leicester.
Kun 3 hjemmetap etter ww2.
Nesten så jeg ikke tør skrive det.
Det første tapet kom i 1966, og stoppet United’s ubeseirede rekke på Old Trafford siden 1964, 40 matcher.

Enig med dere andre, Leicester har et veldig godt lag.
Chilwell, Ndidi, Choudhury, Maddison og Tielemans er alle spillere jeg kunne tenkt meg.
Er ikke så hypp på Vardy, og ville beholdt David de Gea foran Kasper Schmeichel hver dag i uka.

Blodfink wrote: 03 Sep 2019, 20:43 Jeg er ingen Brendan Rodgers-fan, men det ser ut til at han kan litt fotball. Vår meget gode statistikk mot Leicester kan få seg et solid skudd for baugen er jeg redd...
Om MUFC får litt trykk på dem så er Leicester bare en langball unna scoring i mot på kontring... Perez kan slå til ja, og de har Vardy som vi alle er opptatt av. Frykter for hva som kan skje...Håper det beste.

Håper Gomes, Garner, Chong, Williams og Greenwood kommer med i troppen, og at minst 3 av dem får spilletid. Gomes fra start om skadefri, som nr. 10 i 4-2-3-1 eller ute til venstre fremme i 4-3-3. Greenwood fra start om Martial er ute fortsatt. James får gå over til høyre, selv om Gomes sikkert kan spille der også
Enig, Rodgers er en god trener.
Han kan sitt fag.
Som manager har jeg ikke like sansen.
Virker selvopptatt med sine innstuderte bevegelser og selvfokuserte uttalelser i media.
Ser ikke på ham som en uselvisk og god leder.
Håper aldri han blir United sjef.

Yes, Leicester har vært direkte og farlige på kontringer.
Vardy ligger på offside grensa og lurer.
Rodgers ønsker nok å skape et mer spillende lag, og han har mannskapet til det.
Da blir spillet muligens lagt mindre rundt å utnytte Vardy?

Håper James får beholde venstre’vingen’.
Han er klart bedre der.
Om Gomes er klar, ser jeg gjerne at han får et innhopp som 10’r.
Gomes er vel mest brukt bak spiss og ute til venstre på u nivå?
Greenwood må gjerne få høyre siden.
Eller kanskje Rashford der, med Greenwood på benk.

De Gea
Wan-B - Lindelöf - Maguire - Young
McTominay - Fred
Rashford - Pogba - James
Martial
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Pink Final wrote: 03 Sep 2019, 21:37 Gomes er vel mest brukt bak spiss og ute til venstre på u nivå?
Har spilt litt lengre bak sentralt også, i alle fall mye nede å henter ball, men han dominerer jo mer der enn i PL, men vil gjerne se ham litt til venstre el. bak spissen ja.

Kikka litt på kamptråden fra februar mot Leicester borte...Vi spilte dårlig, men vant 1-0. Pogba med en strålende assist btw...Noen sammenligna den kampen med det verste under Mou. Håper på en artigere kamp i neste runde. Tar 1-0 glatt...
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Skadetabell:

https://www.premierinjuries.com/injury-table.php[hr][/hr]
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Pink Final wrote: 03 Sep 2019, 21:37 Håper James får beholde venstre’vingen’.
Han er klart bedre der.
Om Gomes er klar, ser jeg gjerne at han får et innhopp som 10’r.
Ja, tipper det blir sånn, at James blir på venstre. Rashford fortsetter vel på topp om Martial er ute....

Lingard/Greenwood/Mata en av disse tar høyre sikkert...Og Lingard eller Mata bak spissen...

Vil heller gi Greenwood mulighet på topp egentlig. Rashford er helt umulig å stole på føler jeg. Han må roe seg ned, og høre på OGS...Noe han sier han gjør, men det ser ikke slik ut akkurat.

Jeg hadde satsa ungt og hivi innpå James, Gomes, Greenwood og Chong :strong: :|
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Endelig er landslagpausene over..... Få på Premier Leauge igjen og alle andre ligaer. :D

Helgene er ikke det samme uten Premier Leauge og alle andre ligaer. Nå kjenner jeg at jeg gleder med til kamp mot Leicester. La oss håpe at vi klarer å ta 3 poeng og at Pogba og Matiral er tilbake......
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Gledes til kamp igjen! :football: 8-) Selv om det helt sikkert blir en ny kamp med masse frustrasjon.

Leicester er et bra lag og derfor hadde det smakt ekstra godt med en god prestasjon og tre poeng. Vet ikke helt hvordan ståa er med f. eks Pogba og Martial? Håper vi ser dem begge fra start.. og kanskje får Fred være med i troppen??
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Dette er første gang jeg frykter tap mot Leicester så vidt jeg husker :sick:
LUHG!
Post Reply