Ryktetråd 2023

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.

Deleted User 402

På en måte virket det som, basert på troverdige kilder, at klubben har en god plan for sommerens overganger. Problemet er vel at ten Hag og resten av klubben er fullstendig vingeklippet grunnet kaoset rundt salget?
post liked by: Blodfink, Cola2, Pink Final
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2593
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13438
Liker mottatt: 8676

Litt kvalmt at Liverpool heile tida betaler langt under marknadspris, mens vi betaler "United premium"-pris for alle vi kjøper. Alexis MacAllister for £35M er landevegsrøveri på høglys dag.
post liked by: RedTrafford, 10Hag, red, Blodfink, Cola2, Pink Final, Can2
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 661

Brighton journalister sier at prisen er 55 mill pund. The Athletic sier den er 45-50. Så litt forskjellige summer som blir brukt ser jeg.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2593
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13438
Liker mottatt: 8676

£35M pluss bonusar, men likevel ein ekstremt god deal. Det mest imponerande er kanskje at dei får topp dollar for alle dei kvittar seg med. £50M for Kelleher? Sikkert ikkje umogleg.
post liked by: Blodfink, Pink Final
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Det er en veldig vesentlig informasjon at Mac Allister hadde en utkjøpsklausul. Skal vel egentlig bare mangle at det går fort da. Vi får jo muligens en mulighet til å gjøre det samme 1. juli med Kim Min-jae.
post liked by: 10Hag, Pancho P, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2593
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13438
Liker mottatt: 8676

@messilingard Det kan godt hende, sjølv om det finst ulike versjonar av kva kontrakten hans seier. Eg ser ein del nemner at han fekk lagt inn ein klausul då han signerte ny kontrakt, men dette har vore ukjent til no. Ingen klarer heller å forklare kva klausulen inneber. Fotballfinansekspert (og Brighton-fan) Kieran Maguire hevda at MacAllister kun hadde eitt år igjen av kontrakten, men eg finn heller ikkje stadfestingar på dette.

Poenget er uansett at Liverpool har ein ekkel teft på å snuse opp desse gode dealane. No skal dei skifte ut transferkommiteen, så vi får håpe at det går åt skogen med dei framover.
post liked by: Blodfink, Pink Final
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Ingen tvil i mitt hodet at Mac Allister hadde en utkjøpsklausul, ellers så er jeg sikker på at Brighton hadde krevd mer penger. Når spilleren selv vil til Liverpool (av en eller annen grunn) så får Liverpool en enkel jobb med årets første signering.

Men ja, jeg håper ting skjer fort på vår front også.
post liked by: Pancho P, RedTrafford, Blodfink, Cola2, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17271
Liker mottatt: 11030

Trodde det var sikkert at han hadde en utkjøpsklausul, men blir usikker når jeg leser her inne.

Nå vet jeg ikke om det var Liverpool eller ingen for hans del.
Gir fortsatt Pool 👏 for å være veldig tidlig ute.
Det var nok flere klubber som kunne tenke seg å utløse den ‘lave’ klausulen også.
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23319
Liker mottatt: 19279

Mac Allister er ikke den spilleren han var :hah:
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Pink Final
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17271
Liker mottatt: 11030

Hehe, det er sant, han var mye bedre bare for 2 uker siden😀
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2630
Liker mottatt: 10739

Men seriøst - hvor god er han egentlig? Av det jeg har sett er han en typisk allrounder som er god på det meste, men ikke eksepsjonell på noe.
Om jeg skulle valgt mellom Mac Allister og Caicedo, ville jeg definitivt gått for Caicedo.

Når det er sagt - Liverpool har gjort det bra i flere sesonger med en midtbane som først og fremst er energiske vannbærere…
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

@Ryder: Synes også at Mac Allister er en god allrounder, uten de helt ekstreme ferdighetene.

Til den prisen er han nok et veldig godt kjøp for Liverpool. Ville vært en betydelig oppgradering for oss på f.eks McTominay. Og kunne i mange kamper i løpet av en sesong vært mer passende for kampbildet enn Eriksen, spesielt i de kampene vi møter lag med høy presslinje.

Samme kan jo absolutt sies om Mount, men der ender vi jo opp med å betale betydelig mer enn det Mac Allister koster. Mount forbedrer oss, og vil potensielt fungere veldig bra i tospann med Casemiro. Men det blir fort 20-30 mill. pund mer enn en slik oppgradering behøver å koste. Fin bonus at han regnes som "homegrown", i det minste.
post liked by: RedTrafford
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 487

Jan Anders wrote: 08 Jun 2023, 16:06 På en måte virket det som, basert på troverdige kilder, at klubben har en god plan for sommerens overganger. Problemet er vel at ten Hag og resten av klubben er fullstendig vingeklippet grunnet kaoset rundt salget?
Klubben har garantert kontinuerlig kontakt med spillere, og shortlisten til Ten Hag og teamet hans har nok vært klar i månedsvis allerede.

Når det kommer til faktiske bud og signeringer, så kan det være så enkelt som at United ønsker å flytte spillerkjøp til nytt regnskapsår (i fotballen er et regnskapsår 1. juli - 30. juni). På samme måte som at de kan være interesserte i å selge spillere FØR regnskapsåret er slutt, for å pynte på tallene.
post liked by: Blodfink

Deleted User 402

@Harry Greaves Håper du har rett i det og at situasjonen rundt eierskap ikke påvirker så negativt som jeg tror.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Det meste av rapporter tilsier at klubben går inn i vinduet som vanlig. Nye eiere vil uansett ha begrenset med muligheter for å investere i spillerkjøp på grunn av FFP, men de kunne sikkert ha bidratt med noe likviditet. Også er det vel i alle parters interesse at ten Hag får mulighet til å utvikle laget videre.
post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply